samedi 27 février 2010

اعلامیه ی پایانی چهارمین کنگره بین المللی علیه مجازات اعدام


ما

شرکت کنندگان در چهارمین کنگره جهانی علیه حکم اعدام، تشکیل شده در ژنو، سویس، از 24 تا 26 فوریه 2010، بوسیله "سازمان با هم علیه حکم اعدام " (ECPM)، با حمایت کنفدراسیون سویس و با هماهنگی " ائتلاف جهانی علیه اعدام " ،

با پدیرش اعلامیه حاظر که در مدت سه روز بحث پر بار، مبادله تجارب، شناسایی راهبردها، به اشتراک گزاری خاطرات، و اما الزامات و حمایتهای قاطعانه اظهار شده توسط کشورها و نهادهای بین المللی :

با رضایت از ، به واقعیت پیوستن توصیه های سومین کنگره جهانی تشکیل شده در پاریس در سال2007 : افزایش شمار کشورهای تصویب کننده دومین پروتکل اختیاری در برگیرنده ی پیمان بین المللی مربوط به حقوق مدنی و سیاسی ملل متحد، تصویب شده توسط 62-72 کشور ، با رای اکثریت، در دو دوره، توسط بیش از 100 کشور، در مجمع عمومی سازمان ملل، در حکم توقف سریع و جهانی اعدام ؛ تشکیل ائتلاف جدید منطقه ای علیه اعدام، افزایش معنی دار شمار سازمانهای عضو ائتلاف جهانی، که امروزه 104 عضو قوی دارد؛

همچنین نیاز فوری به تشدید تلاشهایمان، در دادگاهها، هئیات وکلا، در دستگاههای اطلاع رسانی، در مدارس و دانشگاهها، در سازمانهای دفاع از حقوق انسان، همچنین در پارلمانها، در حکومت ها، در سازمانهای جهانی و منطقه ای، برای ادامه تشویق کشورهای نگهدارنده، در حال حاظر اقلیت بزرگی از میان مجمع ملل، در انجام احکام اعدامشان شفافیت می کنند، در قوانین مجازاتیشان جرائمی را که مشمول مجازات اعدام می شود کاهش داده اند، همچنین به گروه کشورهای ملغی کننده پیوسته اند؛


تاکید بر ، اقدامات و حمایتهای اتحادیه اروپا در مبارزه علیه حکم اعدام؛

استقبال ما از اقدامات و الزامات سویس، فراسوی کنگره، و اسپانیا، که هدفش را یک لغو جهانی اعدام تا سال 2015 ، در دورنمایی از لغو جهانی قرار داده است؛


بازهم اظهار می داریم که مجازات اعدام نمی تواند حل مناسبی برای خشونتها و تنش های درون جوامع ما باشد، با توجه به بار عاطفی که بخصوص در موضوع تروریسم ایجاد می کنند،


و در این شهر مهماندار سازمانهای جهانی و سمبل صلح دعوت می کنبم :

- کشورهای ملغی کننده را به تصویب فوانین در راستای لغو مجازات اعدام؛

- کشورهای ملغی کننده به گنجاندن شرط لغو جهانی در روابط بین الملل و قرار دادن به عنوان محور سیاست بین الملل در توسعه حقوق انسانی؛

- سازمانهای بین المللی و منطقه ای ، برای حمایت از لغو جهانی مجارات اعدام ، بخصوص در تصویب قطعنامه فراخوان توقف حکم اعدام

بوسیله حمایت از برنامه های آموزشی، و با افزایش همکاریها با سازمانهای غیر- حکومتی مخالف حکم اعدام که در ابن زمینه فعالیت می کنند؛

- سازمانها و فعالان خواهان لغو در کشورهای نگهدارنده، قدرت و عزم خود را در ساخت و پیشرفت ائتلاف ملی و منطقه ای، در زمینه ی ترفیع دادن، در مقیاس ملی، لغو کلی و جهانی مجازات اعدام.

ژنو

26 فوریه 2010

چهارمین کنگره جهانی علیه مجازات اعدام


در ايران اعدام حتی برای وحشت آفرينی نيز بکار برده ميشود


ژنو از ۲۴ تا ۲۶ فوریه میزبان چهارمین کنگره‌ی جهانی علیه مجازات اعدام است، کنگره‌ای که یکی از شاخص‌های وجود جنبشی جهانی علیه کیفر مرگ است. این جنبش همراه با گسترش آگاهی‌های دموکراتیک و حقوق بشری در حال رشد است.

"کنگره‌ی جهانی علیه مجازات اعدام" (World Congress against the Death Penalty) نشست مشترک مجموعه‌ای از سازمان‌های طرفدار لغو کیفر مرگ است. کنفدراسیون سوئیس حامی اصلی برگزاری کنگره‌ی امسال است.

کنگره از ۲۴ تا ۲۶ فوریه (۵ تا ۷ اسفند) در شهر ژنو برگزار می‌شود که شهری است با سنت دفاع از حقوق بشر. مرکز شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در همین شهر است. کنگره بر آن است که از این فرصت استفاده کند و از طریق تماس فشرده با سازمان ملل خواهان تأثیرگذاری بیشتر آن بر روی کشورها برای لغو مجازات اعدام شود.

چهار کنگره‌

اجلاس بزرگ ژنو چهارمین "کنگره‌ی جهانی علیه مجازات اعدام" است.

کنگره‌ی جهانی اول علیه مجازات اعدام در سال ۲۰۰۱ در شهر استراسبورگ برگزار شد. در آن افزون بر جمع کثیری از حقوق‌دانان و فعالان حقوق بشر از سرتاسر جهان، ۲۲ سیاستمدار عالی‌رتبه از کشورهای مختلف شرکت کردند. این کنگره موفق شد آغازگر گردهمایی جهانی برای تبادل نظر در مورد مجازات اعدام باشد. کنگره‌ بازتاب رسانه‌ای وسیعی یافت.

کنگره‌ی دوم در سال ۲۰۰۴ در شهر مونترآل برگزار شد. در آن نمایندگانی از ۶۴ کشور شرکت جستند. این کنگره توجه ویژه‌ای به مجازات اعدام در ایالات متحده‌ی آمریکا و ضرورت لغو آن داشت.

پاریس در سال ۲۰۰۷ میزبان کنگره‌ی سوم بود. این کنگره از نظر تعداد شرکت‌کنندگان و سخنرانان از کنگره‌های قبلی پیشی گرفت. در آن بیش از ۱۰۰۰ نماینده از کشورهای مختلف شرکت داشتند. ۱۵۰ نفر در آن سخنرانی کردند. در کانون توجه این کنگره چین قرار داشت که آن هنگام در تدارک میزبانی بازی‌های المپیک بود. کنگره علاوه بر چین، به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا توجهی ویژه‌ای نشان داد.

هدف‌های کنگره‌ی چهارم

لغو مجازات اعدام فراگیر می‌شود. پیشرفت‌هایی که تا کنون در این زمینه دیده می‌شود، افق آینده را روشن ساخته است. در ۴۰ سال گذشته تعداد کشورهای که در آنها مجازات اعدام لغو شده، از ۲۰ درصد کل کشورهای جهان، به ۷۰ درصد رسیده است. بویژه در دو دهه‌ی اخیر روند حذف کیفر مرگ از قوانین کیفری پرشتاب بوده است.

جمهوری اسلامی ایران از جمله دولت‌هایی است که همچنان دادن کیفر مرگ در آن امری عادی است. نوجوانان هم اعدام می‌شوند. سنگسار در آن رسمیت قانونی دارد و هر چند گاه به اجرا درمی‌آید. مجازات اعدام، آنچنان که در هفته‌های اخیر دیده می‌شود، در خدمت وحشت‌افکنی سیاسی نیز هست.

ایران جزو کشورهای "پُر اعدام" است. کنگره‌ی چهارم به این دسته از کشورها توجه ویژه‌ای خواهد داشت. ۹۰ درصد اعدام‌های ثبت شده در عربستان، چین، ایران، پاکستان و ایالات متحده‌ی آمریکا صورت گرفته‌اند.

جنبش جهانی مخالفت با مجازات اعدام، جنبشی در حال رشد است. این جنبشی دموکراتیک است که دولت‌های مستبد طرفدار اعدام در سرکوب آن می‌کوشند. کنگره به شاخه‌های منطقه‌ای و کشوری جنبش مخالفت با مجازات اعدام، توجه ویژه‌ای خواهد کرد.

یک هدف اساسی کنگره تقویت پیوندهای منطقه‌ای و جهانی برای پیشبرد بیشتر جنبش جهانی مخالفت با مجازات اعدام خواهد بود.

وخامت حال دانشجوی دربند در زندان

سایت ندای سبز آزادی: وضعيت جسمانی فواد شمس دانشجوی رشته جغرافيای دانشگاه تهران رو به وخامت گذارده است.
فاتح شمس پدر اين روزنامه نگار دربند با اعلام وضعيت نگران کننده فرزندش در زندان گفت: فواد از ناحيه فک و دندان با مشکلی جدی روبروست به نحوی که دهان وی اکنون به شدت چرک کرده و نياز به اقدامات فوری پزشکی دارد.
پدر اين دانشجوی دربند همچنين با بيان اينکه فرزندش بلاتکليفی مداومی را در زندان تجربه می کند افزود: در حالی که تحقيقات از فواد به پايان رسيده است وضعيت وی همچنان در مرحله ابهام قرار دارد و ما دقيقا نمی دانيم که سرنوشت وی چه خواهد شد.

تغییر موضع روسیه از اصرار بر مذاکره به آمادگی برای تحریم

رادیو فرانسه: روسیه "از نظر اصول" آماده است در مورد اعمال تحریم ها و مجازات هائی علیه جمهوری اسلامی ایران در اتباط با فعالیت های هسته ای این کشور تلاش کند. یک مقام دیپلماتیک بلندپایۀ روسیه که هویتش فاش نشده است در گفتگو با خبرگزاری فرانسه در مسکو ضمن اعلام این مطلب افزود "نفس این امر که امروز روسیه آمادۀ کار دراین راستا ست به خودی خود حائزاهمیت است."

روسیه "از نظر اصول" آماده است در مورد اعمال تحریم ها و مجازات هائی علیه جمهوری اسلامی ایران در اتباط با فعالیت های هسته ای این کشور تلاش کند.

یک مقام دیپلماتیک بلندپایۀ روسیه که هویتش فاش نشده است در گفتگو با خبرگزاری فرانسه در مسکو ضمن اعلام این مطلب افزود "نفس این امر که امروز روسیه آمادۀ کار دراین راستا ست به خودی خود حائزاهمیت است". مقام دیپلماتیک روسی در عین حال تأکید کرد که در حال حاضر سخن گفتن از جزئیات کار "زودهنگام" است.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود پس از نقل سخنان این مقام روسی یادآوری می کند که دیمیتری مدودوف، رئیس جمهوری روسیه ، نیز از جمهوری اسلامی ایران خواسته است در ارتباط با برنامۀ هسته ای این کشور، رفتاری از سر مسئولیت داشته باشد.

مدودوف که قرار است در روزهای دوشنبه و سه شنبه از پاریس دیدن کند این مطلب را در گفتگوئی با هفته نامۀ "پاری ماچ" چاپ پاریس عنوان کرده است.

روسیه که در شورای امنیت سازمان ملل متحد، در مقام یکی از پنج عضو دائمی این شورا، از حق وتو برخوردار است هموارۀ اعلام کرده است که مذاکره و گفتگو را بر اعمال مجازات ها برای حل بحران هسته ای ایران ترجیح می دهد اما خبرگزاری فرانسه یادآوری می کند که پس از تصمیم ایران مبنی بر غنی سازی اورانیوم به میزان بیست در صد ، چنین به نظر می رسد که دیدگاه مسکو به دیدگاه کشورهای غربی طرفدار اعمال مجازات های جدید علیه ایران نزدیک می شود.

نمایندۀ روسیه در اتحادیۀ اروپا نیز دیشب در بروکسل تأکید کرد که مذاکرات با ایران "بدبختانه" به نتیجه نرسیده است و این واقعیت روسیه را مجبور می کند که به تحریم ها بیاندیشد.

در برخورد با رژیم تهران از چمبرلن به چرچیل بدل شدیم

رادیو آلمان: نشانه‌ها و علائم تازه از چرخش در مواضع محافل اقتصادی آلمان نسبت به ایران خبر می‌دهند. رئیس اتحادیه‌ی صادرکنندگان آلمان می‌گوید که مواضع هسته‌ای ایران ادامه کار با این کشور را ناممکن کرده است

تا کنون سیاست‌ها سخت‌گیرانه دولت آلمان در ارتباط با پرنده هسته‌ای ایران چندان با استقبال و همراهی شرکت‌ها و موسسات اقتصادی این کشور همراه نبوده است. ولی اظهارات جدید آنتون بورنر، رئیس اتحادیه‌ی فدرال صادرکنندگان (BGA) آلمان نشانه‌‌‌ای از نزدیک‌شدن مواضع محافل اقتصادی با کارگزاران سیاسی این کشور ارزیابی می‌شود.

بورنر در مصاحبه با روزنامه فاینانشال تایمز (چاپ آلمان) گفته است که دولت آلمان می‌تواند در رابطه با ایران، روی ما به عنوان یک ابزار (فشار) سیاسی حساب کند.

بورنر تا همین چندی پیش نسبت به اعمال تحریم علیه ایران هشدار می‌داد و سیاست سخت‌گیرانه و محدودکننده دولت آلمان که بخشی از صادرات این کشور به ایران را به حال تعلیق درآورده، غیرقابل تحمل می‌دانست. وی اما اینک می‌گوید که ارتباط وسیع میان اقتصاد آلمان و موسسات دولتی و خصوصی اقتصادی در ایران می‌تواند در خدمت اعمال فشار بر این کشور گرفته شود و سیاست و اقتصاد مجموعاَ پیام و علائم واحدی را برای رهبران ایران بفرستند.

رئیس اتحادیه‌ی فدرال صادرکنندگان آلمان در توضیح دلیل تغییر موضع خود، به امتناع ایران از همکاری با جامعه جهانی در مناقشه‌ هسته‌ای اشاره کرده و گفته است: «وقتی که یک دولت دائماَ آشکارا دروغ می‌گوید، مرحله‌ای پیش می‌آید که دیگر ادامه عادی کار و مناسبات با چنین کشوری غیرممکن می‌شود.»

بورنر سپس سیاست معطوف به مصالحه و مماشات با ایران که اروپا حامی آن بوده است را شکست ‌خورده توصیف می‌کند. او می‌گوید که با این سیاست نمی‌توان ایران را به پذیرش خواست جامعه‌ی جهانی متقاعد کرد و از همین رو «من از چمبرلن به چرچیل بدل شده‌ام.»

چمبرلن، نخست‌وزیر بریتانیا در سال‌های اول جنگ جهانی دوم بود و سیاستش در قبال رژیم هیتلری به "سیاست مماشات" معروف شده بود. با افزایش تجاوزات و حملات رژیم هیتلری، چمبرلن جای خود را به وینستون چرچیل داد. از آن پس بریتانیا در رویارویی با رژیم هیتلری مصمم‌تر و قاطعانه‌تر به میدان آمد.

شعارهای چهارشنبه سوری امسال

چهارشنبه سوری؛ آی بته بته بته، رژیم باید بیفته!


آی بته بته بته؛ رژیم باید بیفته!

چه چهارشنبه، چه نوروز؛ قیام ملی پیروز!

ولایت حرف مفته، رژیم باید بیفته؛ اگر چه پوست کلفته!

امسال سال آخره؛ کل رژیم باید بره!

کشته ندادیم که سازش کنیم؛ رهبر قاتل رو ستایش کنیم!

نه سازش، نه تسلیم؛ ملت بی شکستیم!

جمهوری اسلامی، با هر نشان و نیرنگ؛ نابود باید گردد!
حکومت ایرانی، بر پایهٔ رفراندوم عمومی؛ ایجاد باید گردد!

مديركل حراست نمايش 22 بهمن را لو داد

امشب مراسم شام به مناسبت هفته وحدت در استانداری تهران واقع در خيابان تخت طاووس برگزارشد كه دراين مراسم فقط پرسنل حراست استانداری تهران و فرمانداريهای تابعه با خانواده هايشان حضور داشتند در اين مراسم آقای قاسمي مدير كل حراست سخنرانی فرمودند و در تعريف و تمجيد از زحمات مقامات امنيتی استانداری و فرمانداريها از تيزهوشی مقامات حراست برای دفع فتنه سبزها!پرده برداشت.قاسمی گفت ازآنجاكه نياز به لشكرانسانی عظيم داشتيم تا سبزها جرات ابراز وجود نكنند با پيشنهاد ما مراسم راهپيمايی 22بهمن امسال در كليه شهرستانهای كليدی استان مثل كرج ورامين ساوجبلاغ پاكدشت رباط كريم شهريار ملارد و دماوند لغو و عزيزان را به تهران آورده و ساماندهی كرديم و خوشبختانه با مديريت بينظير فرمانداريهای اين شهرستانها جمعيتی حدود500هزارنفر در مسير پخش و فتنه گران را تعجبزده كرديم.چون اگر اين نقشه هوشمندانه اجرا نميشد با سابقه ايكه از تهرانيها درحمايت از موسوی داشتيم كل پايتخت مانند بيست و پنج خرداد و عاشورا به اشغال فتنه سبز! می افتاد
صحبتهای قاسمی كاملا صادقانه بود چون امسال هيچ تصويری از شهرستانهای تهران پخش نشد اما اين مدير ساده لوح كه بخاطر خصوصی بودن اين ضيافت شام خيالش از بابت نبود خبرنگار راحت بود و اينچنين صادقانه نمايش22بهمن رو لو داد فكر اين رو نكرد كه ممكنه دربين خانواده های پرسنل سبزهايي مثل من باشند و بهتراز خبرنگاران ماجرارو افشاكنند

صدور مجوز وزارت ارشاد برای کتاب عالیجناب سرخپوش

سایت نواندیش: روزنامه اعتماد در ضمیمه سیاسی خود نوشت: همگان به ياد دارند که انتقادات چپ هاي جوان يا همان اصلاح طلبان از هاشمي رفسنجاني در آستانه انتخابات مجلس ششم تا چه حد براي او گران آمد و جوي که بعدها «تخريب» نام گرفت باعث شد او از خير حضور در مجلس بگذرد. اين روند در دوران اصولگرايان يا همان راست هاي جوان هم تکرار شد.

محمود احمدي نژاد آن هنگام که در انتخابات رياست جمهوري 1384، در تقابل با آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار گرفت، توانست گمنامي اش را زير سايه رقابت با چهره يي شناخته شده که بالطبع موافقان و مخالفان بسياري دارد، بپوشاند و راه پاستور را به سادگي بپيمايد. همچنين او در تمام دوران رياست جمهوري خود در دوره نهم نيز اين تقابل را کمابيش حفظ کرد و در مناسبت هاي مختلف اشاراتي به «برخي افراد» داشت که به سادگي مصداقش را مي شد در اطراف کاخ مرمر جست وجو کرد. او در انتخابات اخير رياست جمهوري نيز از همين تاکتيک بهره گرفت و توانست بخشي از حامياني را که به دليل عملکرد دولت نهم از ميانه راه بازگشته بودند باز هم با خود همراه کند. با اين حال گويي با پايان انتخابات نيز هنوز اين روند ادامه دارد.

ماجراي نشريه همت و موج انديشه نشان داد هنوز هم خطي در تقابل با رئيس مجلس خبرگان توسط نزديکان دولت پيگيري مي شود تا شايد از رهگذر حوادث پس از انتخابات بتوان به فتح الفتوحي دست يافت. اينها را که بدانيم تحليل تجديد چاپ کتابي خاص از روزنامه نگاري که اين روزها در خارج از مرزهاي ايران است و به واسطه مواضع سال هاي اخيرش پيوسته از سوي روزنامه مشهور -تا پيش از اين عصر- تهران مورد عتاب و خطاب قرار دارد، کار آساني است. کمتر خواننده حرفه يي مطبوعات در دهه 70 است که اکبر گنجي را نشناسد. روزنامه نگاري که روزگاري نماد طيفي از روزنامه نگاراني بود که به عنوان دوم خردادي شناخته مي شدند و مقالات و کتاب هايش علي الخصوص در موضوع قتل هاي سياسي دهه 70 مخاطب گسترده يي داشت.

کتاب هاي گنجي همزمان با حبس شش ساله اش نيز همچنان به چاپ هاي متعدد مي رسيد و خواننده خاص خود را داشت، اما با روي کار آمدن دولت احمدي نژاد و کند شدن روند ارائه مجوز به کتب سياسي کتاب هاي وي نيز اندک اندک از ويترين کتابفروشي ها محو شد. اما هفته گذشته بعد از گذشت چهار سال از خروج اکبر گنجي از کشور و مواضعي که وي در اين مدت در مسائل مختلف گرفته و حتي انتقاد اصلاح طلبان را نيز برانگيخته است خبري در يک روزنامه صبح تهران منتشر شد مبني بر اينکه «شنيده ها از بازار نشر حاکي از آن است که آثار اکبر گنجي که اين روزها به خارج پناهنده شده، اجازه چاپ مجدد ندارد و تنها کتاب «عاليجناب سرخپوش» وي به تازگي اجازه نشر يافته و با قيمت 10 هزار تومان به فروش مي رسد.»

کتاب «عاليجناب سرخپوش» مجموعه مقالاتي است که از اکبر گنجي در نقد هاشمي رفسنجاني در مطبوعات دوم خردادي به چاپ رسيد و عجيب نيست که حتي پس از مواضع سال هاي اخير گنجي که مورد انتقاد بسياري از دوستان و دشمنان واقع شده است، در دولتي که به تقابل با رئيس مجمع تشخيص مصلحت شهره بود، کتابي که از او مجوز انتشار مي گيرد کتابي در نقد هاشمي است. لازم است پيدا کنيم پرتقال فروش را.

بازداشت مجدد عضو ستاد انتخاباتی موسوی در اصفهان

به گزارش ندای سبز آزادی، مهرداد بال افکن مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در اصفهان، برای بار دوم پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری، روز گذشته در حدود ساعت 15 پس از خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گفته خانواده و نزدیکان وی ، هنوز از محل نگهداری این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اطلاع دقیقی در دست نیست.

لازم به ذکر است پیش از این نیز وی در روز 25 خرداد توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و در بند ویژه این ارگان در زندان اصفهان مورد بازجویی قرار گرفته بود.

کاری می کنیم که حسرت سرنوشت اون سوسک و موش رو بخورید

وبلاگ تارنمای سبز

هشت ماهه که میگین اتمام حجت با سران فتنه! پس معطل چی هستین؟ ما منتظریم تا رفراندوم واقعی خیابانی رو نشونتون بدیم

بدبخت های ترسوی کودتاچی، شما که حماسه ساندیسی 9 دی دارین. شما که حماسه داربستی 22 بهمن دارین. شما که 63 درصد رای دارین. شما که تئوریسین های عالیقدری مثل علم الهدی و رحیم مشایی و رامین و شجونی و حائری دارین. چرا معطلین پس؟ شما که کیهان و یامین پور و 20:30 و وطن امروز و بنگاه باتوم پراکنی فارس نیوز دارین.
شما که هشت ماهه هی میگین اتمام حجت با سران فتنه. آخرین فرصت برای سران فتنه. همش وعده وعید! پس چرا معطلین بدبخت های ترسو؟
تمام اطرافیان موسوی و کروبی رو دستگیر کردین. خواهرزاده بیگناه موسوی رو کشتین. برادر زنش رو گرو نگه داشتید. پسر کروبی رو تهدید به لواط کردین. خب چرا معطلید؟ چرا آخرین اشتباه جمهوری فاشیستی خودتون رو مرتکب نمیشید؟
موسوی و کروبی از جان گذشته هستن. ما هم منتظریم تا در صورت بازداشت این دو عزیز، آسفالت میدان پاستور محل اقامت دیکتاتورترین حاکم قرن رو شخم بزنیم.
راستی، شما که موش و سوسک رو فرستادین فضا، اگه آخرین اشتباهتون رو هم مرتکب بشین و موسوی و کروبی رو دستگیر کنین، خودتون کجا خواهید رفت؟ کاری می کنیم که حسرت سرنوشت اون سوسک و موش رو بخورید.
به قول خودتون ملت ایستاده است. بدجوری هم ایستاده است. ما منتظرانیم!

جوک؛ آخرین تجربۀ خنده دار جدید دولت احمدی نژاد

سایت جوک خونه : آخرین تجربۀ خنده دار جدید دولت آنست که تمبر منقش به چهرۀ بشاش ریاست جمهوری رو منتشر کرده اند و نظرسنجی ها نشان می دهد ملت متحیر مانده اند کدام طرفش را تف بزنند که به پاکت بچسبونند!!!

سازمانهای بین المللی خواستار آزادی فوری حامیان مادران عزادار

انتشار :فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

در طی تماسهایی که فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران با سازمانهای حقوق بشری داشته ، نحوۀ دستگیری ،نام دستگیرشدگان و آخرین وضعیت مادران عزادار در بند را برای آنها تشریح کردند و خواستار اقدامات عاجل آنها در این باره شدند . نسخه ای از اقدامات برنامه نظارت برای ما ارسال شده است که ترجمه ودر اختیار عموم قرار می گیرد.
برنامه نظارت بر حمایت مدافعان حقوق بشر، به عنوان برنامه ای مشترک از "سازمان جهانی مبارزه با شکنجه" (OMCT) و "فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر" (FIDH) اطلاعات جدیدی را دریافت کرده و درخواست رسیدگی فوری به وضعیت ذیل در جمهوری اسلامی ایران را دارد.

شرح مختصری از وضعیت پیش آمده:
برنامه نظارت از سوی منابع قابل اطمینان مطلع شده که خانم ام البنین ابراهیمی روز ۶ فوریه ۲۰۱۰ در حدود ساعت ۳ صبح در منزلش دستگیر و بازداشت شده است. خانم الهام احسنی، خانم ژیلا کرم زاده مکوندی، خانم لیلا سیف الهی و خانم فاطمه رستگاری نیز در تاریخ ۸ فوریه در منازل شان و خانم فرزانه زینعلی در تاریخ ۹ فوریه در پارک لاله تهران دستگیر و بازداشت شده اند.

براساس گزارش های به دست آمده، خانم ام البنین ابراهیمی، خانم الهام احسنی، خانم ژیلا کرم زاده مکوندی، خانم لیلا سیف الهی، خانم فاطمه رستگاری و خانم فرزانه زینعلی درحال حاضر در زندان اوین بسر می برند. با این حال، در زمان انتشار این درخواست فوری، خانواده های آنان، علی رغم تجمع در برابر زندان اوین، هیچ گونه اطلاعی از محل حبس و اتهاماتی که به آنان وارد است دریافت نکرده اند.

برنامه نظارت مراتب نگرانی شدید خود را نسبت به حبس خودسرانه شش تن از "مادران عزادار" که پیشتر نام شان ذکر گردید اعلام می دارد. کاملاً مشخص است که این اقدام ها صرفاً به هدف ساکت کردن و به انزوا کشیدن جنبش مدنی ایران صورت گرفته است. برنامه نظارت از دولتمردان جمهوری اسلامی می خواهد که هرچه سریعتر و بدون هیچ گونه قید و شرطی این اشخاص و همچنین تمامی مدافعان حقوق بشر که اکنون در سراسر کشور زندانی هستند را آزاد کنند.

اقدامات فوری مورد درخواست:
از شما خواهشمندیم که هر چه سریعتر دولتمردان جمهوری اسلامی را از درخواست های زیر باخبر سازید:

۱. تحت هر شرایطی، سلامت روحی و جسمانی خانم ام البنین ابراهیمی، خانم الهام احسنی، خانم ژیلا کرم زاده مکوندی، خانم لیلا سیف الهی، خانم فاطمه رستگاری و خانم فرزانه زینعلی و دیگر مدافعان حقوق بشر در ایران را تضمین کنند.

۲. محل حبس آنان را اعلام و هرچه سریعتر و بدون هیچ گونه قید و شرطی امکان آزادی شان را فراهم سازند. کاملاً مشخص است که حبس آنان کاملاً خودسرانه بوده و صرفاً به دلیل فعالیت های شان در زمینه حقوق بشر صورت گرفته است.

۳. اطمینان دهند که این اشخاص از امکان انتخاب وکیل مدافع و ملاقات با خانواده هایشان برخوردار خواهند بود.

۴. سریعاً به هرگونه اذیت و آزار و اقدام تهدیدآمیز، از جمله در سطوح قضایی، در قبال تمامی مدافعان حقوق بشر در ایران پایان دهند.

۵. به کلیه مواد اعلامیه مدافعان حقوق بشر که در ۹ دسامبر ۱۹۹۸ به تصویب رسیده احترام گذاشته و آن را رعایت کنند. به ویژه ماده اول آن که می گوید: "هر شخصی به صورت فردی یا گروهی این حق را دارد که در سطوح ملی و یا بین المللی اقدام به حمایت از حقوق بشر کند و آزادی های اصلی را تحقق بخشد" و همچنین ماده ۵ قسمت سوم که می گوید: "هر شخصی این حق را دارد که به صورت فردی یا جمعی، در سطوح ملی یا بین المللی، (...) با سازمان های غیردولتی یا میان دولتی ارتباط برقرار کند" و همچنین ماده ۱۲ بند دوم که می گوید: "دولت باید کلیه تدابیر لازم را انجام دهد تا حمایت فردی و گروهی همه کس در برابر خشونت، تهدید، تعقیب، اقدامات تلافی جویانه، فشار، تبعیض های منفی شخصی و یا قانونی و هرگونه اقدام مستبدانه دیگری که به دنبال اقدامات مشروع و قانونی این اشخاص براساس این اعلامیه انجام شده، توسط مراجع ذیصلاح تضمین گردد".

۶. به طور کلی، تحت هر شرایطی مفاد حقوق بشر و آزادی های اصلی را، مطابق با اعلامیه جهانی حقوق بشر و دیگر عهدنامه های بین المللی و منطقه ای حقوق بشر که ایران متعاهد آنهاست، رعایت نمایند.
رونوشت:
- رهبر انقلاب اسلامی، جناب آیت الله سیدعلی خامنه ای.
- ریاست جمهوری، جناب آقای محمود احمدی نژاد.
- ریاست دادگستری، جناب آیت الله صادق لاریجانی.
- وزیر امور خارجه، جناب آقای منوچهر متکی.
- نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سوئیس.
- سفارت ایران در بروکسل.

لطفا رونوشت این نامه را به دیگر نمایندگان دیپلماتیک جمهوری اسلامی در دیگر کشورها نیز ارسال فرمایید.

پاریس – ژنو، ۲۵ فوریه ۲۰۱۰

لطفا در پاسخ خود ما را از هرگونه اقدام انجام شده درخصوص این درخواست ها مطلع فرمایید.


افسردگی شدید رهبر بعد از استماع شعار مرگ بر خامنه ای

علت اصلی اجرای این سناریوی جدید افسردگی شدید آقای خامنه ای بعد از استماع شعار های تظاهرکنندگان ماههای اخیر علیه وی است

سایت جرس: خبرها از تهران حاکی از اجرای نمایش تازه ای تحت عنوان" شرفیابی و درخواست عفو و انابه در حضور رهبری"است. گفته می شود که قرار است کلیه زندانیان بازداشت شده بعد از انتخابات که تحت فشار بازجویان تن به مصاحبه داده بودند، به دفتر رهبری رفته و دو نفر از آنان با تشکر از رهبری و برائت از "فتنه سبز" رسما درمحضر رهبری توبه کرده و ایشان نیز توابین را مشمول عفو قرار دهند. شرط آزادی بسیاری از جوانانی که هنوز در زندان هستند نیز حضور در این مراسم اعلام شده است. صحنه گردانان این نمایش برای اجرای نقش اصلی محمد رضا تاجیک (از مشاورین میرحسین موسوی) ، محمد عطریان فر (از اعضای ستاد موسوی و عضو حزب کارگزاران) و محمد علی ابطحی (از مشاورین کروبی و رئیس دفتر خانمی) را در نظر گرفته اند. کارگردانان این نمایش که الگو برداری از شیوه های زمان استالین است، هنوز در مورد اینکه نقش اول و دوم را چه کسی به عهده بگیرد و سناریو در کدام روز اجرا شود به تصمیم نهائی نرسیده اند. شنیده ها حاکی از آن است که علت اصلی اجرای این سناریوی جدید افسردگی شدید آقای خامنه ای بعد از استماع شعار های تظاهرکنندگان ماههای اخیر علیه وی است. رهبر جمهوری اسلامی در دیدار آیت الله موسوی اردبیلی با وی بشدت از شعارتظاهرکنندگان علیه خود گلایه کرده بود.

اعتراض ایرانیان به سفر پاسدار لاریجانی به ژاپن

تلاش و اعتراض های ایرانیان آزادیخواه در ژاپن دو برنامه مهم علی لاریجانی رییس مجلس

رژیم ضد مردمی جمهوری اسلامی در توکیو را کنسل کرد .
برنامه ریزی شده بود که لاریجانی در بامداد روز جمعه در دانشگاه کوچک و گمنام میجی گاکوایین و در بعد از ظهر همین روز در کلوپ خبرنگاران ژاپن کنفرانس خبری داشته باشد، اما منابع ژاپنی گفتند که این برنامه ها بدون هیچ توضیحی از سوی سفارت جمهوری اسلامی بصورت ناگهانی کنسل شده است.
این احتمال بسیار قوی است که لاریجانی از ترس روبرو شدن با ایرانیان آزادیخواه در ژاپن که خواستار پاسخ گویی او به رفتار سرکوبگرانه و غیر انسانی رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی بر علیه مردم ایران هستند، این دو برنامه مهم را کنسل کرده است .
ایرانیان در ژاپن برنامه داشتند که در برابر چشم خبرنگاران و مردم ژاپن رییس مجلس ضد مردمی جمهوری اسلامی را برای کشتار، شکنجه ، تجاوز و زندان کردن مردم بیگناه ایران به محاکمه بکشانند، اما به نظر می رسد که لاریجانی که در برابر این تبهکاری های رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی پاسخی ندارد، با کنسل کردن برنامه های خود و پنهان شدن در سفارت ، فرار را بر قرار ترجیح داده است .
ایرانیان آزادیخواه در ژاپن بعد از ظهر روز جمعه با گردهم آیی در برابر ساختمان کلوپ خبرنگاران ژاپن، فرار کردن لاریجانی در توکیو را یک پیروزی بزرگ برای مردم ایران دانستند .
آنها همچنین در این گردهم آیی بار دیگر رفتارهای غیر انسانی رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی در برابر مردم ایران را بشدت محکوم کرده و تنها راه در پیش را برگزاری رفراندوم آزاد برای به روی کار آوردن یک حکومت مردم سالار ایرانی دانستند.
یادآوری می شود که لاریجانی فردا (شنبه) در آخرین روز دیدارش از ژاپن به شهر ناگاساکی می رود که پیش بینی می شود او در این شهر صلح دوست ژاپنی که نسبت به برنامه های غیر شفاف اتمی جمهوری اسلامی بسیار حساس هستند، نیز آرامش پیدا نکند.

دیدار احمدی نژاد با سرکرده گروهک تروریستی حزب الله

حسن نصرالله سرکرده گروهک تروریستی حزب الله لبنان شب گذشته با احمدی نژاد در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

گزارش صدا و سیمای رژیم: در این دیدار که با حضور متکی وزیر امور خارجه و موسوی سفیر جمهوری اسلامی در سوریه و همچنین حاج حسین خلیل معاون سیاسی ، سید ابراهیم امین رئیس و شیخ محمد یزبک عضو شورای سیاسی جنبش حزب الله لبنان برگزار شد درباره اوضاع لبنان و منطقه بحث و تبادل نظر شد. احمدی نژاد در این دیدار ضرورت هوشیاری ملت های منطقه را در مقابل زیاده خواهی های نظام سلطه تاکید کرد و گفت چنانچه رژیم صهیونیستی بخواهد اشتباهات گذشته را تکرار کند ملت های منطقه کار آنرا یکسره خواهند کرد. دبیرکل حزب الله لبنان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اوضاع لبنان و منطقه تصریح کرد حزب الله آمادگی کامل را برای مقابله در صورت عملی شدن تهدیدات رژیم صهیونیستی دارد. سید حسن نصرالله افزود نیروهای مقاومت ضمن برخورداری از آمادگی کامل با هوشیاری بالا همه تحولات منطقه و تحرکات دشمن را زیر نظر دارند. پس از این دیدار، احمدی نژاد و دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در ضیافت شام رئیس جمهور سوریه شرکت کردند و نشست کوتاه سه جانبه ای نیز میان آنها برگزار شد.

حمايت از تحريم رژيم؛ آمریکا به برزيل فشار مى آورد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمريكا به برزيل براى حمايت از تحريمهاى سخت تر عليه رژيم تهران در شوراى امنيت سازمان ملل فشار مى آورد.

روز پنجشنبه، وزارت خارجه آمريكا اعلام کرد كه هیلاری كلينتون وزير خارجه و ويليام برنز معاون او در روزهاى آينده به ‌طور جداگانه به برزيل سفر خواهند كرد تا سعى كنند دولت اين كشور را نسبت به ضرورت اعمال مجازاتهاى جديد عليه رژيم تهران متقاعد سازند.

برزيل هم اكنون يک كرسى در شوراى امنيت ملل دارد و جلب حمايت این کشور حائز اهميت است.

کلینتون بحران هسته ای رژیم را با بحران موشکی کوبا مقایسه کرد

رادیو فرانسه: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجۀ آمریکا روز پنج شنبه در سخنانش خطاب به مجلس نمایندگان ایالات متحده ، بحران هسته ای ایران را با بحران موشکی کوبا در سال 1962 مقایسه کرد.

در این زمینه خانم کلینتون متذکر شد که دولت وی اکنون همانند دولت آن زمان به ریاست جان فیتزجرالد کندی در فرآیند دیپلماسی بسیار فشرده ای وارد شده است.

شایان یاد آوریست که در ماه اکتبر سال 1962 ، جان فیتزجرالد کندی ، رئیس جمهوری آمریکا خبر دار شد که اتحاد جماهیر شوروی قصد دارد در کوبا ، یعنی در منطقه ای بسیار نزدیک به سواحل آمریکایی موشک های هسته ای مستقر کند.

در نتیجه اعتراضات وی در این رابطه و پافشاری مقامات شوروی از سوی دیگر سبب شده بود بحران به حدی بالا گیرد که جهان در خطر جنگ هسته ای قرار گرفته بود، که سر انجام با تلاش و کوشش جان کندی و پس از یک هفته زور آزمایی دیپلماتیک اتحاد جماهیر شوروی موشک های خود را به کشور فرا خواند.

در ادامه هیلاری کلینتون به عملکرد مثال زدنی رئیس جمهوری آمریکا در آن دوران اشاره کرد و یاد آور شد که جان فیتزجرالد کندی همه کار کرد تا جهانیان را از خطر استقرار موشک های هسته ای شوروی در کوبا با خبر کند و با متقاعد ساختن افکار عمومی جامعۀ بین المللی و سازمان ملل متحد توانست توافق لازم را برای عقب نشینی مقامات شوروی بدست آورد.

خانم کلینتون با اشاره به این عملکرد تأکید داشت که وی نیز به همراه بسیاری از شخصیت های دولت باراک اوباما وارد چنین فرآیندی شده است ، چرا که برای آنها تهدید برنامۀ هسته ای جمهوری اسلامی خطری بسیار جدی به حساب می آید.

وزیر امور خارجۀ آمریکا در پایان سخنانش از پروندۀ هسته ای ایران و لزوم حل بحران کنونی با جمهوری اسلامی به عنوان اولویت اصلی دولت باراک اوباما یاد کرد.

دانشجوی دانشگاه آزاد شهر ری به 4 سال حبس محکوم شد

به گزارش هرانا، سید مهدی خدایی، فعال دانشجویی دانشگاه آزاد شهر ری و همکار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که توسط نیروهای امنیتی سال گذشته بازداشت و از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق برپایی تجمعات محاکمه شده بود به تحمل 4 سال حبس محکوم شده است.

ابلاغ حکم در حالي صورت گرفت كه دادگاه اين فعال دانشجويي و حقوق بشر بيش از يكسال پيش در اول بهمن 87 برگزار شده بود و تاخير بيش از يكساله در ابلاغ حكم مخالف ماده 212 آيين دادرسي كيفري مي باشد.

مطابق ماده ي 112 آيين دادرسي كيفري احضار متهم تنها به وسيله ي احضار نامه ي به عمل مي آيد و اين در حالي است كه مسوولين شعبه 15 به صورت تلفني اقدام به احضار متهم نمودند و زماني كه با عدم حضور متهم و اعتراض وي به نقض رويه ي قضايي روبرو شدند اقدام به تهديد وي به بازداشت نمودند.

لازم به ذكر است كه سلمان سيما ديگر فعال دانشجويي كه به تازگي از زندان آزاد شده است به همراه مجيد اسدي كه در اين پرونده حضور دارند هر كدام به 6 و 4 سال حبس تعزيري محكوم شدند.

اینترنت دولتی در خدمت سایت های دولتی

سحام نیوز: متاسفانه از روز پنج شنبه برخی کاربران اینترنت پرسرعت(ADSL) دولتی با اختلال روبرو هستند. جالب این است که این اختلال شامل تمامی سایت هایی است که سرور آنها در خارج از ایران است. به طور مثال کاربر هنگامی که به سایت هایی مانند Google و … رجوع میکند، این سایت ها بارگزاری نمیشوند ولی درمورد سایت هایی مانند ایرنا و فارس نیوز این امر به سادگی صورت میگیرد.
به گزارش خبرنگار سحام نیوز این امر باعث این شائبه شده که شاید اینترنتی که دولت(مخابرات) به کاربران میدهد صرفاً برای بازدید سایت های داخلی بوده و به نوعی پشتیبانی از یک سرویس اینترنت داخلی میباشد.
امیداست وزارت مخابرات در این زمینه توضیحی ارائه نماید تا مبادا گام مثبتی که در جهت ارائه اینترنت پرسرعت و ارزان برداشته است، مارا به یاد این مثل معروف بیاندازد که “هیچ ارزانی بی دلیل نیست”!

پوستر؛ سوزاندن نماد رژیم اهریمنی در آتش چهارشنبه سوری


چهارشنبه سوری امسال را به جهنمی برای رژیم تبدیل کنیم

دگر باره نوروز اين كهن آيين ايرانی از راه می رسد . نوروز برای ايرانيان نه تنها يک آيين خجسته است و پاسداشت آن بايستنی است كه در طول زمانه همواره وسيله ای برای مبارزه با دشمن بدطينت اين مرز و بوم نيز بوده است.

چه بسا حمله تازيان و مغولان كه ايران را يكپارچه غرق در خون كرد نيز نتوانست نوروز را از ذهن ايرانيان به در برد كه برعكس هر زمان بيگانه ای پا در اين خاک نهاد و در انديشه نابودی ايران و آيين ايرانی بود ، اهميت برگزاری آيين های نوروزی دو چندان جلوه كرده است.

اكنون نيز ايران گرفتار است. گرفتار ظلم و جور ناشی از حاكميت رژيمی پلید كه وجودش برای نابودی ايران و فرزندان ايران زمين است.

هموطنان مبارز؛

بار دگر نوروز از راه می رسد. برگزاری هر چه گسترده تر و آشكارتر آيين های نوروزی وظيفه ملی - مبارزاتی ماست و در ميان آيين های نوروزی ، كه برگزاری دسته جمعی آن ميسر است ، چهارشنبه سوری بهترين فرصت برای نمايش عشق به ميهن و آيين های ميهنی و اعلام انزجار از رژيم حاكم بر ميهنمان است.

برای حضور در مراسم چهارشنبه سوری امسال به ديگر هموطنانمان در خيابان ها و مراكز اصلی شهر محل سكونتمان بپيونديم تا ضمن نشان دادن اتحادمان ، بار ديگر ، و اينبار پرقدرت تر از هميشه ، صدای دادخواهيمان را به گوش جهان و جهانيان برسانيم.

اولین مذاکرات رسمی اوباما با مقامات اسرائیل درباره رژیم تهران

خبرآنلاین: برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مقام‌های آمریکایی و اسراییلی، برای اولین بار پس از ریاست جمهوری باراک اوباما، گفت‌وگوهایی راهبردی در مورد برنامه هسته‌ای ایران انجام داده‌اند.

وزارت خارجه اسراییل اعلام کرد، روز پنجشنبه جیمز اشتاینبرگ معاون وزیر خارجه آمریکا با دنی آیالون معاون وزیر خارجه اسراییل در جریان دیداری، درباره مجموعه ای از مسایل بین المللی گفت و گو کرده اند.

این درحالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام اسراییلی گزارش داده که این گفت و گوها درباره ایران بوده است.

اسراییل در هفته های اخیر خواستار اعمال تحریم های شدیدتر علیه تهران به دلیل ادامه برنامه هسته ای اش شده بود.

حکم حبس و شلاق برای یک روزنامه نگار

سایت ندای سبز آزادی: کامبیز نوروزی روزنامه نگار و مسئول کمیته حقوق انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران به دو سال حبس تعزیری و 76 ضربه شلاق محکوم شد.

وکيل مدافع کامبيز نوروزي از صدور حکم موکلش از سوي دادگاه تجديدنظر خبر داد و يادآور شد؛ منتظر ابلاغ راي صادره از سوي شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران هستيم.

به گزارش ایسنا سيدمحمود عليزاده طباطبايي با بيان اين مطلب اظهار کرد؛ پس از ابلاغ حکم کامبيز نوروزي از سوي شعبه 26 دادگاه انقلاب که موکلم را به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام و اخلال در نظم عمومي به دو سال حبس تعزيري و 76 ضربه شلاق محکوم کرده بود، در مهلت قانوني تجديدنظرخواهي صورت گرفت.

وي با بيان اينکه پرونده به شعبه 54 دادگاه تجديدنظر ارسال شده بود، گفت؛ مطلع شديم راي دادگاه تجديدنظر صادر شده است و ما منتظر ابلاغ راي صادره هستيم.

عليزاده طباطبايي که وکالت محمدصالح نقره کار را نيز بر عهده دارد با بيان اينکه وي هنوز در بازداشت به سر مي برد، يادآور شد؛در روزهاي اخير براي اعلام وکالت به دفتر دادستاني تهران، محل استقرار معاونت امور زندان ها در زندان اوين و دادسراي انقلاب مراجعه کردم که متاسفانه اعلام وکالت را نمي پذيرند.

وي همچنين يادآور شد؛ منتظر صدور راي دادگاه تجديدنظر براي سعيد ليلاز هستيم.

برای تغییر رژیم در ایران از جنبش اپوزیسیون حمایت کنید

رادیو آلمان: رئیس گروه سیاست بین‌المللی روزنامه تایمز مالی آلمان، در یک تفسیر تازه پس از بررسی بی‌حاصل بودن مذاکره و جنگ، کمک به مردم ایران برای تغییر رژیم در این کشور را راه‌حل سومی معرفی می‌کند که برای ایران و غرب ثمربخش است.

Ines Zöttl رئیس گروه سیاست بین‌المللی روزنامه تایمز مالی آلمان، شاید یکی از معدود روزنامه‌نگاران غربی باشد که به طور مشخص از تغییر رژیم در ایران پشتیبانی می‌کند. او معتقد است که جمهوری اسلامی ایران، در مناقشه اتمی آنقدر به بازی موش و گربه ادامه می‌دهد که به نخستین بمب اتمی دست یابد. پس مذاکره غرب با این حکومت دیگر ثمری‌ندارد.

تحریم سودی ندارد

سوتل با اشاره به آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از اهداف جمهوری اسلامی برای دسترسی به سلاح اتمی پرده برداشته است، می‌نویسد:«ممکن است این فریاد این بار منتهی به اقدام شود و شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر تحریم‌های تازه به توافق برسد، اما یک تحریم جدی با منافع غرب در تضاد است و این محدود به چین نمی‌شود. هیچکس حاضر نیست ریسک قطع جریان نفت ایران و احتمالا بسته شدن تنگه هرمز را بپذیرد. علاوه بر این تحریم‌های شدید به احمدی‌نژاد بهانه مناسبی خواهد داد تا ویرانی اقتصادی رو به افزایش ایران را توجیه کند.»

عوارض جانبی حمله نظامی

رئیس گروه سیاسی تایمز مالی، سپس احتمال حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران را به عنوان دومین راهی که تاکنون در دستور کار آمریکا بوده به زیر پرسش ‌می‌برد و در این مورد می‌نویسد:«بهای یک حمله نظامی با توجه به چشم‌انداز موفقیت اندک آن، بسیار بالا است. بیشتر کارشناسان هشدار می‌دهند که یک جراحی نظامی تنها می‌تواند از سرعت پیشرفت برنامه اتمی ایران بکاهد. تضاد میان آمریکا، اسرائيل و جهان عرب تشدید خواهد شد و ایران از توان بالقوه خود برای بی‌ثبات کردن منطقه از جمله عراق و لبنان بهره خواهد برد. ایران، در استفاده از تجربه غنی خود در مورد پشتیبانی از تروریست‌ها در تمام جهان نیز تاخیر نخواهد کرد.»

راه سوم: حمایت جنبش سبز

اینس سوتل سپس نتیجه می‌گیرد که راه سومی وجود دارد و آن کمک به مردم ایران برای تغییر رژیمی است که از آن به ستوه آمده‌اند. او می‌نویسد:«جهان باید سرانجام هدیه‌ای تاریخی را که ایرانیان، یعنی مردم و نه دولت، پشت درش گذاشته‌اند، دریافت‌کند. روی پاکت این هدیه نوشته شده است: تغییر رژیم.»

در دنباله این بحث می‌آید:«مقایسه با توطئه کثیف سیا برای سرنگونی محمد مصدق در سال ۱۹۵۳ گمراه کننده است. این خود مردم ایران هستند که به پا خاسته‌اند و به رغم اعدام‌ها و تصفیه‌ها، اعتراضاتشان همچنان شعله می‌کشد. جنبش مخالف، یکپارچه نیست، اما چهره‌های خودش را دارد. (این‌جنبش) دارای شهامتی باورنکردنی است و به صورت جدی در دستگاه قدرت شکاف ایجاد کرده است.»

اشتباه جهان غرب

روزنامه‌نگار آلمانی، سپس از برخورد جهان غرب با اعتراضات مردم ایران شکوه می‌کند و می‌نویسد:«غرب طوری رفتار می‌کند که انگار مساله ربطی به آن ندارد. چند محکومیت تقریبا اخلاقی و دیگر هیچ.»

مقاله تایمز مالی چنین ادامه می‌یابد:«زمان تفکیک مسخره تنش هسته‌ای و جنبش دموکراسی‌خواهی فرارسیده است. این نظریه بر این پایه بنا شده است که در صورت مداخله غرب در امور داخلی، یک معامله اتمی غیرممکن خواهد شد. اما این چک سفید تنها به ثبات حکومت کمک خواهد کرد »

یک انتخابات بی‌اعتبار

رئیس گروه بین‌المللی تایمز مالی در مقاله روز ۲۵ فوریه خود پیشنهاد می‌کند:«اوباما، مرکل و اتحادیه اروپا باید انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ماه ژوئن را بی‌اعتبار اعلام کنند. غرب باید اهداف تظاهرکنندگان را به رسمیت بشناسد. باید بر وجود زندانیان تاکید کند، از شکنجه بگوید. آن نقطه‌ای که این اقدامات می‌توانست جنبش سبز را بی‌اعتبار کند، مدت‌هاست پشت سر ما قرار گرفته. هیچ ایرانی‌یی نمی‌پذیرد که قدرت‌های خارجی در پشت سر تظاهرات قرار داشته‌اند. حرف‌ها بی‌اثر نیستند. دالائی لاما قدرتش را از همبستگی جهانی می‌گیرد.»

مقاله با پیشنهاد یافتن راه‌حلی بین‌المللی برای پشتیبانی فنی و مشورتی از گروه‌های مدافع حقوق بشر در ایران به پایان می‌رسد. اینس سوتل می‌نویسد:«نیویورک‌تایمز از نرم‌افزاری می‌نویسد که می‌تواند سد سانسور را بشکند. این نرم افزار را به صورت تولید انبوه به ایران برسانیم. ایرانیان، ۳۱ سال پیش شاه را راندند. کمک کنیم تا از چنگ ملاها رها شوند.»

کلینتون رژیم تهران را به دخالت در انتخابات عراق متهم کرد

رادیو آلمان: به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، ایران را به دخالت در انتخابات ماه آینده عراق متهم کرد. او دیگر همسایگان عراق را نیز به تلاش برای تأثیرگذاری بر نتایج این انتخابات متهم کرد، اگر چه نام کشور دیگری را نبرد. به گفته کلینتون، ایران بزرگ‌ترین نگرانی‌ست. وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا میزان مشارکت عراقی‌ها در انتخابات ۷ مارس (۱۶ اسفند) را افزایش دهد، تا بتوان از این طریق از تأثیر احتمالی جمهوری اسلامی در این انتخابات کاست. به اعتقاد کلینتون، بیشتر عراقی‌ها مخالف دخالت‌های بیش از حد ایران در سیاست کشورشان هستند. عراقی‌ها روز ۱۶ اسفندماه برای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان، پای صندوق‌های رأی می‌روند.

مقام آلمانی: زمان مدارا با رژیم تهران به سر آمده است

رئیس انجمن تجارت خارجی آلمان (BGA)، با اشاره به پرونده هسته‌ای بحث‌برانگیز جمهوری اسلامی، خواستار برخوردی سختگیرانه‌تر با ایران شد. آنتون بورنر روز پنجشنبه (۲۵ فوریه / ۶ اسفند) در برلین به روزنامه فایننشیال‌تایمز آلمان گفت که زمان مدارا با تهران به سر آمده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه به نقل از این مقام اقتصادی، «سیاست مدارا» در برابر تهران به نتیجه نخواهد رسید.

حوزه اقتصاد آلمان، به دلیل مناسبات اقتصادی گسترده، همواره مخالف اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی بوده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز پیش‌تر تأکید کرده بود که برلین با دیگر کشورهای غربی، از اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه تهران، برای واداشتن جمهوری اسلامی به تغییر در سیاست‌های هسته‌های‌اش همراهی خواهد کرد.

اخیرا دو بیمه بزرگ آلمان از توقف فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران خبر دادند. شرکت زیمنس که سابقه همکاری چند ده ساله با ایران دارد، نیز ماه گذشته اعلام که از این کشور خارج خواهد شد.

بازداشت چهار عضو حزب پان ایرانیست در فرودگاه اهواز

گزارش دریافتی: بر اساس اخبار رسیده ساعاتی پیش نیروهای امنیتی با ورود به محوطه فرودگاه اهواز چهار تن از یاران و اعضای حزب پان ایرانیست را در کمال بی احترامی و به طرزی وحشیانه بازداشت کردند .سروران کرمانی و سلیمانی که از تهران برای شرکت در مراسم چهلم درگذشت دکتر ابراهیم میرانی عضو شورای عالی رهبری حزب پان ایرانیست که قرار بود فردا ۷ اسفند برگزار گردد به خوزستان رفته بودند به همراه دو تن از یاران دیگر در فرودگاه اهواز بازداشت شده و به مکانی نامعلوم منتقل شدند .شایان ذکر است که از سویی دیگر نیروهای امنیتی و انتظامی به منزل سرور فرهاد باغبانی یورش برده و منزل وی را مورد تجسس و بازرسی قرار داده و کامپیوتر و وسایل شخصی وی را با خود بردند.

بیان ماهیت مجلس خبرگان در بیانیه مشمئز کننده آن

دومین اجلاس رسمی مجلس خبرگان به ریاست هاشمی رفسنجانی در سال جاری روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای مشمئز کننده، سراسر تملُق و چاپلوسی از خامنه ای به پایان رسید. در بیانیه پایانی مجلس خبرگان که توسط قربانعلی دری نجف آبادی از دژخیمان بنام رژیم و وزیر سابق اطلاعات قرایت گردید، تنها به تکرار همان گفته های علی خامنه ای، ولی فقیه رژیم درباره شعبده انتخابات ریاست جمهوری به شیوه چاپلوسانه ای بسنده شد. در این بیانیه آمده: "صبر انقلابی مردم شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی پس از دادن فرصتهای متعدد به سران فتنه برای توبه و بازگشت به دامن انقلاب و آرمانهای امام خمینی در ‌9 دی به پایان رسید و با زدن مهر مردودی بر كارنامه‌ی آنان، برای همیشه آنان را از ذهنیت سیاسی خود حذف نمودند."
بیانیه خبرگان همچنین تاکید دارد: "دوران پرمحنت پس از انتخابات با رهبری شايسته و هدايت هوشمندانه و داهيانه آيت الله خامنه ای و حضور مردم پايان پذيرفت."
اینگونه مجلسی که وظیفه خود را نظارت بر عملکرد رهبر جمهوری اسلامی می داند، به تملق گویی می افتد و با چشم بستن بر همه فجایعی که در این مدت اتفاق افتاده، سعی به اثبات محکم تر چاکر مسلکی خود می نماید.
همچنین کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان نتیجه بررسی خود درباره رهبر جمهوری اسلامی را توسط محسن مجتهد شبستری اعلام کرد. در این گزارش هم چیزی بیش از تملق و چاپلوسی بیان نمی شود و عنوان می گردد: "در بررسیهای اين کميسيون مشخص شده است که هيچ کدام از اوصاف و شرايط مذکور در اصل پنجم و يکصد و دهم قانون اساسی در اين مدت بيست سال و اندی در وجود رهبر جمهوری اسلامی نه تنها کم و کاستی مشاهده نشد بلکه، هر مقدار جلوتر می‌رويم، صفات لازم رهبر انقلاب درخشان تر مخصوصا درايت و مديريت در حد اعلی در ايشان متجلی می‌شود."
در گواهی خوشرفتاری ای که نوکران برای ارباب صادر کرده اند افزوده شده: "با مديريت عالی و درايت رهبر جمهوری اسلامی همه توطیه‌ها خنثی شد و با راهپيمايیهای عظيم در هشتم و نهم دی‌ماه و در محکوم کردن هتاکیها و قداست‌شکنیها، نقشه شوم دشمنان اسلام و ولايت و مقدسات اسلامی نقش بر آب شد."
با این گزارش می شود فهمید که خبرگان بیش از اینکه دقت در کنترل "رهبر" و یا توجه به موضوعات اتفاق افتاده در جامعه داشته باشد، وظیفه خود را چاپلوسی با درجه بالایی از رذالت و تباهی قرار داده و از این رو نیز اعمال تبهکارانه خامنه ای و اوباش وابسته به او را تطهیر می کند.
برخلاف ادعاهای پوچ و یاوه های بیهوده گزارش نویسان و بیانیه صادر کنندگان مجلس خبرگان نه تنها بحران فروکش نکرده و "پایان نپذیرفت" و مردم خیابانها را ترک نکرده اند بلکه، هر روز خبر از بازداشت عده ای تازه توسط نهادهای سرکوبگر رژیم می رسد. زندانها از فعالان سیاسی و اجتماعی پر است و مردم برای ادامه اعتراضات خود و آزادی فعالان گروگان گرفته شده مشغول تدارکات هستند. روزهای آینده مشخص خواهد کرد که مجلس خبرگان و تمامی دستگاه سرکوب علی خامنه ای تحت "رهبری داهیانه و هوشمندانه" قرار ندارند بلکه، ناتوان از پاسخگویی به خواسته های بر حق مردم، تنها به عده ای اوباش و گزمه تکیه دارند که چیزی به جز قتل و شکنجه و اعدام بلد نیستند و مردم بی شرمی و سرکوبگری آنان را هرگز برنخواهند تافت.

جعفر پویه

vendredi 26 février 2010

گزارش منابع اطلاعاتی از احتمال حمله نظامی به رژیم تهران

سایت ندای سبز آزادی (نزدیک به جبهه مشارکت): بر مبنای برخی خبرهای اطلاعاتی که سایت عبری زبان "دبکا" منتشر کرده و برخی از پایگاه های خبری عربی هم آن را منعکس کرده اند، به نظر می رسد خاورمیانه در آستانه جنگی جدید قرار گرفته است؛ جنگی که به ایران محدود نخواهد بود و چه بسا شراره های آن به برخی جبهه های عربی از جمله سوریه، حزب الله و حماس نیز برسد.

بر مبنای آنچه از برخی دستگاه های اطلاعاتی بین المللی درز شده است، ماشین نظامی- اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل موفق به نفوذ به برخی مناطق استراتژیک هم جوار ایران شده اند.

منابع یاد شده همچنین از تحرکات شمار زیاد قایق و ناو جنگی آمریکا در نزدیکی سواحل ایران خبر می دهند. این قایق ها حامل موشک هایی از نوع Aegis هستند. این تحرکات پس از آن روی می دهد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا 30 ژانویه در گفت گو با رسانه ها از جمله دو روزنامه نیویورک تایمز و واشینگتن پست به آغاز آمادگی کشورش به همراه برخی کشورهای عربی از جمله امارات متحده، کویت و بحرین برای مقابله با هرگونه عملیات نظامی حزب الله در صورت حمله نظامی آمریکا و اسرائیل به مراکز اتمی ایران خبر داده بود.

از سوی دیگر گزارش منابع غربی حاکی از آن است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قصد دارد شمار نظامیان خود را در خلیج فارس افزایش دهد؛ وظیفه این نظامیان هم پشتیبانی از چاه ها و پالایشگاه های نفت کشورهای عربی در مقابل هرگونه حملات موشکی ایران یا نیروهای حزب الله لبنان است.

تحولی دیگر در این زمینه، فراخواندن نیروهای ذخیره توسط ارتش سوریه و مستقر کردن آن ها در مناطق هم مرز با بلندی های جولان است. حزب الله نیز از آماده باش نیروهای خود در مناطق جنوب و غرب لبنان خبر داده است.

منابع غربی و همچنین اسرائیلی معتقدند این آمادگی ها در پی توافق نظامی اخیری است که میان تهران، دمشق و حزب الله صورت گرفته است. این توافق در جریان سفر نوامبر گذشته سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی و همچنین سفر سپتامبر گذشته احمد وحیدی وزیر دفاع ایران به پایتخت سوریه منعقد شده است.

گفته می شود که بر پایه این توافق سوریه و حزب الله متعهد شده‌اند که در صورت هرگونه جنگ، وارد عمل شده و به جمهوری اسلامی کمک کنند. همچنین سه طرف متعهد شده اند که در این خصوص به طور مشترک عمل کنند. مانورهای اخیر نظامی سوریه، گفت گوهای تلفنی مقام های ایرانی با رهبران حزب الله و سفر محمود احمدی نژاد و دیدار او با رهبران حزب الله در دمشق و همچنین کمک های هنگفت مالی جمهوری اسلامی به حزب الله نشانه هایی از صحت این اخبار و اطلاعات است.

گفتنی است همزمان با سفر دو روزۀ محمود احمدی نژاد به سوریه، دولت آمریکا از دمشق خواست که از حکومت اسلامی ایران فاصله بگیرد.

یکی دیگر از بازاریان تهران دستگیر شد


با یورش مامورین وزارت اطلاعات یکی دیگر از بازاریان تهران دستگیر شد
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،حسین نیاکان یکی از بازاریان تهران با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد
حسین نیاکان 48 ساله از بازاریان تهران، بامداد 18 بهمن ماه حوالی ساعت 01:30 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل آنها دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.در این یورش 6 نفر از مامورین وزارت اطلاعات شرکت داشتند و فرماندهی آنها را یکی از سربازجویان وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی بعهده داشت.
سر بازجوی وزارت اطلاعات که با نام مستعار علوی همراه با نفرات تحت فرماندهی اش اقدام به بازرسی تمامی نقاط منزل آقای نیاکان نمودند.و پس بازرسی منزل تلفن همراه،رسیور ماهواره،لب تاب،دفترچه تلفن و دست نوشته های او را با خود بردند.
فرزند آقای نیاکان به مدت 1 ساعت در منزل پدریش مورد بازجوئی و تهدیدات سربازجو وزارت اطلاعات علوی قرار گرفت.
آقای حسین نیاکان از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد. او به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق از سال 1361 تا سال 1369 در زندانهای این رژیم بسر برد و در طی این مدت تحت شکنجه های قرون وسطائی قرار داشت.او همچنین تحت نظر مامورین وزارت اطلاعات قرار داشت و بارها برای بازجوئی به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات فراخوانده شد.
در حال حاضر تعدادی از بازاریان تهران در زندان اوین بسر می برند که از جملۀ آنها؛ محسن دکمه چی،جواد لاری و محمد بنازاده امیرخیزی می باشند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به بازاریان ، دستگیری ، انتقال به سلولهای انفرادی وشکنجه های آنها برای گرفتن اعترافات دروغین جهت صدور احکام سنگین را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وگزارشگران ویژه دستگیریها خوسرانه و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

06 اسفند 1388 برابر با 25 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

بحران اتمی رژیم، عالی ترین اولویت دولت باراک اوباما

رادیو فرانسه: وزیر خارجۀ آمریکا می گوید که پشتیبانی صریح کشورش از راه حل گفتگو با ایران یا به قول وی "شکیبایی راهبردی" برای بسیاری از کشورها فضایی را ایجاد کرده که اکنون بسیار سهل تر از گذشته اعمال مجازات علیه جمهوری اسلامی را می پذیرند.

وزیر خارجۀ آمریکا خانم هیلاری کلینتون ابراز امیدواری کرد که یک تا دو ماه دیگر شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه ای فعالیت های اتمی ایران را محکوم کند.
وزیر خارجۀ آمریکا که این سخن را در مقابل کمیسیون امور خارجۀ سنای آمریکا ایراد می کرد، اضافه داشت که تعهدات صریح کشورش در پشتیبانی از گفتگو با ایران برای بسیاری از کشورها فضایی را ایجاد کرده که اکنون بسیار سهل تر از گذشته اعمال مجازات علیه جمهوری اسلامی را می پذیرند.
هیلاری کلینتون از راه حل گفتگو با ایران به عنوان "شکیبایی راهبردی" یاد کرد و نیز تأکید نمود که "راهبرد صبر" در واقع "به ته رساندن تلاش های بین المللی برای متقاعد ساختن تهران به انجام وظایف اش بوده، در صورتی که این کشور نخواهد متحمل مجازات های جدید جهانی شود."
به همین دلیل وزیر خارجۀ آمریکا ابراز امیدواری کرد که قطعنامۀ شورای امنیت علیه فعالیت های اتمی ایران تا یکی دو ماه دیگر به تصویب برسد. هیلاری کلینتون بار دیگر بحران اتمی ایران را "عالی ترین اولویت دولت باراک اوباما" نامید و گفت : "صرف نظر از موضع شورای امنیت، می توانیم مجازات های دوجانبه یا چندجانبه بیشتر" علیه جمهوری اسلامی اعمال کنیم.
دولت واشنگتن که از پشتیبانی قوی انگلستان و فرانسه در برخورد با بحران اتمی ایران برخوردار است اقدام های گسترده ای را برای رفع این بحران در دستور کار قرار داده است. اگر چه مسکو با اعمال مجازات های جدید علیه تهران موافق به نظر می رسد، دولت چین، دیگر عضو دائم شورای امنیت، دائماً بی میلی خود را نسبت به وضع تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی نشان می دهد.
قرار است دوشنبۀ آینده رئیس جمهوری روسیه، دیمتری مدودوف، در جریان یک سفر رسمی دو روزه به پاریس با همتای فرانسوی خود، نیکلا سرکوزی، در مورد پروندۀ اتمی ایران و صلح خاورمیانه دیدار و گفتگو کند.

سخنان احمدی نژاد پیش از ترک تهران

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): محمود احمدي نژاد صبح امروز پنجشنبه پيش از ترك تهران به مقصد دمشق در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران، روابط ايران و سوريه را گسترده و عميق دانست و گفت: در اين روزها كه صهيونيستها دائما كشورها و ملتهاي اطراف فلسطين را تهديد كرده و قصد حركت به سمت تنش هاي جدي تر در فضاي منطقه را دارد، لازم است ايران و سوريه رايزني هاي جديدي را براي مقابله با اين تهديدها آغاز و تصميماتي اتخاذ كنند . وي خاطر نشان كرد: در اين سفر تمام موضوعات منطقه اي و بين المللي بررسي و با هماهنگي تصميمات لازم اتخاذ مي شود. تحولات منطقه اي و بين المللي شتاب گرفته و اين روند ايجاب مي كند كه تهران و دمشق روابط خود را بيش از پيش در همه زمينه ها گسترش دهند و آخرين وضعيت منطقه را مورد تبادل نظر قرار دهند. احمدی نژاد تصريح كرد: اكنون رژيم صهيونيستي و حاميان اين رژيم جعلي در منطقه به سرعت به بن بست كامل نزديك مي شوند .

ریگی؛ آرتيست بازی رژیم درمانده، سوژه تمسخر رسانه ها

داستان سرايى و آرتيست بازيهاى رژیم درباره طرح پيچيده عملياتى براى دستگيرى عبدالمالک ريگى و نمايش دادن يک هواپيما در اين رابطه، به سوژه تمسخر رسانه ها تبديل شده است. تلويزيون الجزيره دراين باره گفت، مقامات پاكستانى ريگى را در مرز ايران به رژیم تهران تحويل دادند. كما اين كه برادر وى را قبلا به ايران تحويل داده بودند كه الان در انتظار اجراى حكم اعدام است. يک كارشناس پاكستانى در این باره گفت، فكر نمى‌ كنم كه ریگی در هواپيما و در پرواز هوايى بوده است. اين يک داستان خيالى است و واقعى نيست. چه بسا رژیم ايران مى ‌خواهد نام پاكستان را بپوشاند. اين پاكستان بود كه وى را در منطقه مرزى به آنها تحويل داده است. اين اقدام رژیم ايران در تماميت آن، يک بازى براى پوشاندن اسم پاكستان است. رژیم ايران اقدام به بافتن اين داستان خيالى مربوط به پرواز از دوبى نمود و به نظرم اين داستان درست نيست.

وبلاگ؛ پارک تعطیله

وبلاگ آغاز پایان

امروز شنبه است و باز من مثل مرغ سرکنده دارم دور خودم می چرخم. کارهای منزل را انجام می دم برای بچه ها غذا می پزم ، سالاد درست می کنم ، لباس می شورم ، زمان نمی گذره. این رفتن پارک لاله را هم از ما گرفتند.
یاد جوانهای در زندان راحتم نمی گذاره. یاد کشته شده ها، قیافه مادر ندا، سهراب، اشکان و مسعود و بقیه از جلوی چشمم رد نمی شه. مادر کیانوش چه می کشه که کامرانش را هم کردند تو زندان. چقدر بی رحم اند. واقعن آبروی اسلام را می برند با این کارها. خدا ازشون نگذره. خدایا عدالت ات رو نشون بده. خدایا معجزه ات رو نشون بده و ظلم رو ریشه کن کن.
چقدر خوب بود شنبه ها پارک لاله، با چه مادرایی آشنا شدم. یکی شون 5 تا شهید داده بود سال 67 عکس هاشون رو از تو کیف پولش به بعضی ها نشون می داد و می گفت از وقتی شنیدم شنبه ها مادرا تو پارک لاله جمع می شن میام و خیلی احساس سبکی می کنم. می بینم همدرد زیاد دارم، خدا کنه دیگه نکشند. کاش بچه های من الان زندان بودند ولی زنده بودند. مادری که 10 ساله از بچه اش خبر نداره و می گه مرده و زنده اش رو به من نشون بدند تا آروم بگیرم.
چقدر خوب بود شنبه ها در سکوت شمع می گرفتیم و با اذان مغرب راه می رفتیم چه فضای روحانی خوبی بود. از چی ترسیدند که این طوری پارک رو بستند.
آخه کجای دنیا پارک رو تعطیل می کنن! راست می گفتن بعضی از مادرا به مامورا که بابا این همه سال مالیات دادیم حالا که بازنشسته شدیم می خوایم از پارکی که با پول ما درست شده استفاده کنیم. به کسی هم آزار نمی رسونیم، مزاحم کسی هم نمی شیم. تازه مردم دور از چشم مامورا برای ما دست هم تکون می دادن، تعظیم هم می کردن.
به خدا تو پارک لاله بود که فهمیدم ما مادرا چه خانه دار باشیم، چه نویسنده و شاعر، چه هنرپیشه و کارگردان، چه معروف باشیم ، چه گمنام دردمون یکیه و فقط می خوایم بچه هامون در صلح و صفا و رفاه زندگی کنند و این بدبختی هایی که ما کشیدیم رو اونها نکشند. بچه های ما چه فرقی با بچه های کشورهای دیگه دارن که اینقدر باید تحت فشار باشن.
دلم می گیره از این همه بیکاری، اعتیاد، تن فروشی، افسردگی و از همه بد تر شب عیدی از این همه زندانی آیا واقعا کشور ما اسلامی است؟
بابا دست از سر این دینی که اینقدر مظلوم واقع شده بردارید و دینداری را به خدا بسپارید و تو کار خدا دخالت نکنید و بگذارید هر کسی به دین و آیین خود زندگی کنه. اینقدر از اسلام سوء استفاده نکنید و برای حفظ دین مبین اسلام سیاست را به سیاستمداران بسپارید تا لااقل اگر اونها هم کاری برای مردم نکردند دین مردم حفظ بشه و ریشه به تیشه اسلام زده نشه. کو گوش شنوا…..
ع.م

دیکتاتور بزدل بودن واقعا مایه ننگ است

وبلاگ سهرابستان

فاجعه کوی دانشگاه، لبخند خامنه ای، خون گریه مردم

پخش تصاویر دهشتناک سرکوب خونین کوی دانشگاه و ضرب و شتم وحشیانه پاک ترین فرزندان این ملت که با دوربین نیروی انتظامی تصویربرداری شده بود همانند سطل نجاستی بر سر و روی خامنه ای خالی شد. صحنه های دلخراشی که دنیا را تکان داد، توسط خود جنایتکاران برای نمایش نزد رهبر حقیرشان تهیه شده بود تا دیکتاتور با دیدن آنها آرامش پیدا کند، ولی همین تصاویر، ملت ایران را بآتش کشید.
خامنه ای پیشاپیش برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی که خود دستور دهنده اش بوده در اظهارات سفیهانه ای گفته بود: «سازماندهی اعتراض ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری منجر به هتک آبروی نظام در مقابل ملت ها شد و عده ای سعی دارند به جای این موضوع، نحوه برخورد با زندانیان در بازداشتگاه کهریزک و حمله به کوی دانشگاه را به عنوان موضوع اصلی مطرح کنند. هتک آبروی نظام در مقابل ملتها مسئله اصلی است نه "کهریزک یا کوی دانشگاه".»
مردم کشورمان در این چند ماهی که بفرمان خامنه ای بخاک و خون کشیده شدند، القاب و صفتهای مناسبی که شأن واقعی رهبر را نشان می داد بر علیه وی بکار بردند ولی تصاویر مستند فاجعه کوی دانشگاه نشان می دهد که مردم تا چه حد نسبت به وی ارفاق نموده و ادب بخرج داده اند.
قبلاً هم در مطلبی چند ماه پیش بیان شده بود که دستور حمله به کوی دانشگاه و سرکوب خونین فرزندان راستین میهن، تصمیم شخص خامنه ای بوده که خواستار نابودی «جلودارهای دشمن» شده بود. هم او در شهریورماه برای فریب افکار عمومی و تطهیر دستان خونینش، حمله به کوی دانشگاه را جنایت نامیده و وعده برخورد با عاملان آنرا داد. در حالیکه زیردستان رهبر همواره طوطی وار اظهارات وی را تکرار می کنند، اینبار بطور غیر منتظره ای همه ملیجک های رهبری بجای نشخوار فرمایشات سرکرده اشان، بر خلاف جهت وی حرکت کرده و اولین نفر فرمانده سپاه بود که اعلام کرد سپاه هیچ نقشی در حمله به کوی دانشگاه نداشته است، بلافاصله فرمانده نیروی انتظامی اظهارات مشابهی را تکرار نمود و دست آخر دو روز بعد از افاضات رهبری، رئیس دولت کودتا بدون برنامه قبلی به نماز جمعه رفت تا اعلام کند که هیچ کدام از نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی نظام در حمله به کوی دانشگاه شرکت نداشته اند و به این ترتیب یکپارچه در مقابل مانور خامنه ای برای یافتن قربانی و انداختن مسئولیت این جنایت ننگین بر گردن دیگران ایستادند و با این حرکت به وی فهمانیدند که نمی تواند از زیر بار مسنولیت فرمان صادره اش شانه خالی نموده و خود را به نفهمی بزند، فدائیان رهبر حاضر نشدند ننگ حمله به کوی دانشگاه را بپذیرند.
نیروی انتظامی و نیروهای نظامی، حتی در کوچکترین تصمیمات خود نظر بیت رهبری را جویا می شوند و تا نظر مثبت رهبر را بصورت کتبی نگیرند اقدامی نمی کنند. حتی فرماندهان ارشد نیز در مقابل دادسرای نظامی که تحت نظر مستقیم رهبری است مصونیتی ندارند و از دیرباز هیچ فرمانده ای از ترس سازمان قضائی نیروهای مسلح، بدون ابلاغ کتبی، کاری را انجام نمی دهد تا بعداً برایش پرونده سازی نشود.
نیروی انتظامی بدون دستور کتبی خامنه ای هرگز وارد چنین عملیات گسترده و خطرناکی نمی شود که به کوی دانشگاه حمله نماید. اما خامنه ای در مقام یک دیکتاتور باید حداقل اینقدر شهامت داشته باشد که پای اعمال خود بایستد. دیکتاتور بودن قابل افتخار نیست ولی دیکتاتور بزدل بودن واقعاً مایه ننگ است.
خامنه ای مطمئن باشد که حتماً یکی از جلسات محاکمه اش، علاوه بر کهریزک و اوین، در کوی دانشگاه برگزار خواهد شد و آنروز دور نیست.

صدراعظم آلمان برای تشدید تحریم‌ها علیه رژیم اعلام آمادگی کرد

رادیو آلمان: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ضمن اعلام آمادگی برای تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی‌، خواستار موضع‌گیری مشترک جامعه ‌بین‌الملل در قبال ایران شد. آنگلامرکل در گفت‌وگو با روزنامه "فراکفورته‌آلگماینه" چاپ پنج‌شنبه ۲۵ فوریه گفت:«دولت‌های بین‌الملل در حال حاضر روی تشدید تحریم‌های جمهوری اسلامی در صورت عدم همکاری این کشور، کار می‌کنند.» صدراعظم آلمان همچنین از کشورهای مانند چین و روسیه که تا کنون مردد بودند خواست، مسئولیت‌پذیری خود را در عرصه بین‌الملل نشان دهند و در تصویب تحریم‌ها علیه ایران همکاری کنند.

بحران اتمی؛ هشدار ژاپن به رژیم تهران

کاتسویا اوکادا وزیر امور خارجه ژاپن در دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس جمهوری اسلامی هشدار داد که برای حل صلح آمیز مساله اتمی ایران زمان کمی مانده است .
وزیر خارجه ژاپن به لاریجانی گفت که بهمین دلیل حکومت ایران باید با شتاب دست به عمل زده و هر چه زودتر از مصوبه های آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل متحد پیروی کامل کند.
اوکادا افزود که اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد بر علیه ایران مصوبه ای صادر کند، ژاپن از متون آن پیروی و پشتیبانی خواهد کرد.
اوکادا گفت که ژاپن امیداور است که مساله اتمی ایران از راه های سیاسی قابل حل باشد، اما او بار دیگر تاکید می کند که برای حکومت ایران فرصت کمی باقی مانده است .
گزارش سایت اینترنتی وزارت امور خارجه ژاپن درباره این دیدار:
http://www.mofa.go.jp/mofaj/press/release
/22/2/0224_04.html

بحران اتمی؛ هشدار رئیس جمهور روسیه به رژیم تهران

مسکو،6 اسفند، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "دمیتری مدودف" رئیس جمهور فدراسیون روسیه ایران را فراخواند تا در رابطه با برنامه هسته ای خود با سازمان های بین المللی همکاری کند.

مدودف در مصاحبه ای با مجله فرانسوی "پاری مچ" گفت: "من فکر می کنم که کلید خروج از این اوضاع، رویکرد مسئولانه خود ایران است. ما خواستار این هستیم که ایران برنامه های هسته ای خود را با مطالبات سازمان های بین المللی، همانند آژانس بین المللی انرژی اتمی منطبق سازد، و از سوی دیگر اینکه فعالیت آن (ایران) در این عرصه برای کنترل شفاف باشد".

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد این مسئله سبب نگرانی وی می باشد و افزود: این اکنون همه را نگران می کند. با هر یک از سران کشورهای خاور نزدیک و کشورهای اروپایی که من صحبت کرده ام، این (مسئله) همه را نگران می سازد.

مدودف گفت: ایران از ما چندان دور نیست، همسایه ماست. اگر اتفاق سنگینی رخ دهد، فاجعه ای انسانی را به همراه خواهد داشت، این بدون گفتن سایر مشکلات برای تمام منطقه است.


اطلاعیه؛ تعیین جانشین عبدالمالک ریگی

بدینوسیله جنبش مقاومت جندالله به اطلاع عموم مردم بلوچستان و ایران می رساند که پس از حادثه جانکاه دستگیری رهبر جنبش ، کمیته مرکزی جنبش طی نشستهائی با تمامی اعضا و متحدین جنبش ، موضوع جانشینی و همچنین مسئولیت اجرائی جنبش را در غیاب رهبر مورد بررسی قرار داد و امروز در نشست نهائی و اخیر به اتفاق آرا و با موافقت همه اعضای جنبش و همچنین با موافقت همه متحدین حاج محمد ظاهر بلوچ به عنوان جانشین امیر عبدالمالک انتخاب شدند و همه مبارزان با ایشان در راستای آرمانها واهداف والای امیر عبدالمالک (حفظه الله و رعاه و فک اسره) بیعت نموده و پیمان نبرد تا مرگ بستند.

در این نشست و پیمان تمامی اقوام و قبایل سرحد اعم از شه بخش ، ریگی ، ناروئی و شهلی بر و همچنین تمامی گروههای مبارز از مناطق مکران اعم از صلاح زهی ، درخشان و شاهوزئی و سایر اقوام با حاج محمد ظاهر بلوچ بیعت کرده و پیمان بستند که تا آخرین قطره خون به نبرد و مبارزه و جهاد ادامه خواهند داد.

در این نشست همه مبارزان جنبش و گروههای متحد سوگند خوردند همانگونه که رهبر عزیز جنبش امیر عبدالمالک (حفظه الله و رعاه و فک اسره) خطوط مبارزه و جهاد را ترسیم کرده بودند به نبرد و مبارزه ادامه دهند و مردم بدانند که رهبر عزیز مبارزانی تربیت کرده که به نحو احسن آرمانهای وی را به پیش خواهند برد و جنبش تنها در رهبر خلاصه نبوده است که با دستگیری وی مشکلی رخ دهد و یا حرکت متوقف شود بلکه جنبش استوارتر از پیش به راهش ادامه خواهد داد و مدد و نصرت پروردگار هم با مجاهدان و نصرت کنندگان دین خواهد بود و مبارزان با تکیه و اعتماد بر ذات الله با عزمی راسخ و همتی وافر راه جهاد را تا آخرین لحظه زندگی ادامه خواهند داد و این عهدی است که امروز همه مبارزان با پروردگارشان بستند.

رژیم هم بداند که با جنبشی مقتدرتر و مستحکم تر از قبل مواجه خواهد شد که هرگز بدان فکر نکرده است و خواهد دید که فرزندان دلیر و مومن بلوچستان با متجاوزان و اشغالگران و ستمگران چه خواهند کرد و بزودی ادعاهای دروغین سرکردگان رژیم به باد هوا خواهند رفت.

حق در هر صورت پیروز است و باطل ، ظلم و کفر نابود شدنی است و اگر امروز کافران جشن گرفته و مراسم شادمانی برپا کرده اند بزودی شاهد تباهی و بربادی و هلاکت خود خواهند بود و آنگاه دروغهایشان برای همگان آشکار خواهد شد و به یقین خواهند دانست که بلوچستان برایشان جولانگاه تاخت و تاز نخواهد بود و همین بود آرمان رهبر جنبش و فرزندان معنوی اش این رویا را تعبیر خواهند کرد.

جنبش مقاومت جندالله

حامیان مادران عزادار ممنوع الملاقات و تحت شکنجه های روحی

حامیان مادران عزادار ممنوع الملاقات و تحت شکنجه های روحی برای پذیرفتن اتهامات واهی بازجویان
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خانواده های حامیان مادران عزادار صبح امروز به زندان اوین مراجعه کردند و خواستار ملاقات با آنها شدند ولی بعد از چند ساعت انتظار به آنها گفته شد که بازجویان وزارت اطلاعات اجازه ملاقات به آنها نمی دهند.
روز پنجشنبه 6 اسفند ماه خانواده های مادران عزادار برای ملاقات و آزادی مادران دربند به سالن ملاقات بند 209 زندان اوین مراجعه کردند.علیرغم اینکه قبلا به آنها قول داده شده بود که می توانند با مادران در بند ملاقات کنند پس از چند ساعت انتظار به آنها اعلام شد که بازجویان اجازه ملاقات به آنها نمی دهند.خانواده ها از زمان دستگیری تا به حال موفق به ملاقت، با آنها نشده اند.
حامیان مادران عزادار در بند 209 از پذیرفتن اتهامات نسبت داده شده توسط بازجویان وزارت اطلاعات امتناع می ورزند. اما بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن آنها ملاقات با خانواده هایشان را منوط به پذیرفتن اتهامات نسبت داده شده کرده اند.
روز چهارشنبه 5 بهمن ماه تعدادی از خانواده های حامیان مادران عزادار به دادگاه انقلاب مراجعه کردند و خواستار اطلاع یافتن از وضعیت مادران در بند شدند. یکی از مامورین وزارت اطلاعات در دادگاه انقلاب، اعضای یکی از خانواده ها را مورد تهدید و توهین قرار داد و به او گفت در صورت پیگیری وضعیت حقوقی مادران دربند او را هم دستگیر خواهند کرد این تهدید باعث اعتراض شدید سایر خانواده ها شد.هم چنین به خانواده ها گفته شد که پرونده های حامیان مادران عزادار قرار است به شعبه 28 دادگاه انقلاب ارجاع داده شودو روز یکشنبه 9 بهمن ماه آنها توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون مرگ زندانیان سیاسی سال 67 محاکمه شوند.
اسامی حامیان مادران عزادار که در بند مخوف 209 زندان اوین تحت بازجوئی و فشارهای شیدی روحی هستند به قرار زیر می باشد:
1- خانم ام بنین ابراهیمی 49 ساله متاهل و داردی 2 فرزند می باشند او بامداد یکشنبه 17 بهمن ساعت 03:00 در منزل شخصی اش دستگیر شد.
2-خانم الهام احسنی 27 ساله کارشناس درمان عمومی، او همچنین از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی و از یاری دهندگان به زنانی که مبتلا به ویروس آچ .آی .وی است، بود. او دوشنبه شب 19 بهمن ساعت 22:30 دستگیرو هنوز از محل بازداشت وی خبری در دست نیست.
3- خانم ژیلا کرم زاده مکوندی 49 ساله، دوشنبه شب 19بهمن حوالی ساعت 23:30 دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد.
4 .دکتر لیلا سیف الهی 42 ساله دوشنبه شب 19 بهمن دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
5-خانم فاطمه رستگاری متاهل و دارای 2 فرزند می باشد دوشنبه شب دستگیر و گفته می شود به بند 209 زندان اوین متقل شدند
6- منیژه طاهری
7- خانم فرزانه زینالی 53 ساله متاهل و دارای 2 فرزند می باشد او 19 دی ما ه به منظور شرکت کردن در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله بود که در مسیر توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به منازل ، دستگیر،انتقال به بند 209 ،بازجوئیهای طولانی و شکنجه های روحی شدید،اعتراف گیری برای پرونده سازی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگر ویژه زنان و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی و فوری برای پایان دادن به شکنجه های روحی و آزادی بی قیدو شرط آنها است.

06 اسفند 1388 برابر با 25 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر زنان سازمان ملل متحد
گزارشگر شكنجه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

نامه ای از فرهاد وکیلی زندانی سیاسی محکوم به اعدام

خبرگزاری هرانا

رنگ و ننگ / نامه ای از فرهاد وکیلی زندانی سیاسی محکوم به اعدام

به نام آزادی
دوره میکنم گذشتهایم را وفقط گذشته و پس از گذشت حدود دو سال از دوران حبس مجددأ توفیق یافتم به بند پر رمز و راز وزارت اطلاعات (209) باز گردم . همزبان با زدن چشم بند یک بوی تند که بر خلاف بوی ماندگی
که همیشه در قسمتهای مختلف این ساختمان وجود داشت مشامم را آزار می داد.خاطرات گذشته ازین مکان نا میمون برایم بسیار دردناک بود.این نقطه از خاک ایران همچون دیگر نقاطی که خواهر خوانده 209 می باشند.
به وسیله افرادی با تفکرات خاص بر اساس سایه یک ایدئولوژی شکل گرفته کنترل میشود.یاد اولین روزهای انتقالم به 209 را زنده میکرد.زمانی که پس از تحمل سخت ترین اعمال غیر انسانی اداره اطلاعات در سنندج برای تشدید فشار باینجا منتقل شدم.با افرادی به عنوان کارشناس روبه رو شده وآنان پرونده پر افتخار خود را که حکایت از سالها بازجوییهایشان بود را برای ایجاد رعب و وحشت بیشتر برای من تعریف کرده تا من باور کنم در این مکان هیچ کس نمیتواند چیزی را برای خود نگه دارد .

روزها وهفته ها وماهها تحمل سلول انفرادی، فشار همیشگی بازجویی و بی خبری از خانواده ودنیای بیرون از زندان فرصتی را برایم خلق کرد تا بتوانم بر خود وآنچه ایدال وآرمانم بود فکر کنم.من باور کرده ام که گاهی اوقات سکوت تأثیری را خواهد داشت که بسیاری از میتینگها وتجمع ها و تحریر مقالات احساسی نمیتوانند آنگونه تأثیری را داشته باشند. در طول مدت زندان بارها خواستم بنویسم و بارها نوشتم .ابتدا نوشتن سخت بود ودر نهایت از آنچه که صفحه کاغذ را سیاه کرده بود .احساس رضایت نمی شد همیشه میدانستم در این نوشتن ها چیزی کم است آن هم یک مورد بسیار اساسی بود .من باید به آنچه میگفتم و مینوشتم خود ایمان داشته باشم که در غیر اینصورت خود را فردی سست عنصر وخائن به تمامی ارزشها میدانستم .

بازگشت مجدد به 209 و برخورد با تاکتیک جدید بازجوها ی پرونده ام این شائبه را در من ایجاد کرد که بسیاری چیزها تغییر کرده. این بار من و بازجو رو در روی هم بودیم ، اینبارچشم بند وجود نداشت و بازجو از آینکه من او را ببینم و بر اساس یک شرایط نسبتأ عادلانه تر با او وارد بحث شوم نمی ترسید.حتی وضعیت ظاهری و شخصیتی کارشناس (همان بازجو) تغییر کرده بود.اینبار طرف مقابل من فردی بود اهل مطالعه وباسواد . شاید کرارأ به این نتیجه رسیدم که در ادعاهای او چاشنی ریا ودروغ وجود دارد.اما حتمأ شرایطی ایجاد شده که کارشناسی که قبلأ از موضع قدرت با من برخورد میکرد و چیزی جز توهین وتحقیر نمی دانست اینبار با احترام با من برخورد میکرد .حتی اگر این برخورد یک نوع تاکتیک باشد.

این رفتار باعث میشد که احساس کنم طرفین درک درستی از همدیگر نداشته و فقط در چهار چوب تعصبات وزمینه های قبلی با هم بر خورد کرده ایم . سیستم مرا یک عنصر ضد آسایش ومخل امنیت خود میدانست که در هیچ شرایطی حاضربه تمکین در مقابل او نمی باشم .به گمان اومن هیچ حقی نداشته و فقط باید ثناگوی او باشم .که میتوانم در سایه قدرت حکومتش به زندگی خود ادامه دهم به گمان او اعتیاد یک پدیده اجتماعی است که وجودش در جامعه اجتناب ناپذیراست.

دزدی جزئی خصایص انسانی.پستی وانحطاط اخلاقی لازمه حکومت و سرکوب.زندان و اعدام لازمه قانون است وبه باور من حکومت به معنی ایدئولوژی بود که جز خود و مقاصد صاحبان قدرت چیزی را بر نمی تافت وامکان تغییر را در هیچ شرایطی ممکن نمی دید. روزها میگذشت و من در تردید بین سلول واطاق بازجویی و هر روز آن بویی که روز اول برایم تازگی داشت بیشتر میشد.

بعد از چندین جلسه بازجویی که احساس میکرد توانسته برخلاف دیگر همکاران خود ارتباط نزدیکی را با من برقرارکند، خواسته اصلی خود را مطرح کرد. " درخواست عفو" او اصرار داشت برای من که باید به جرم داشتن اعتقادات و باورهای خاص اعدام شوم، تنها یک راه نجات وجود دارد و آن هم درخواست عفو از سوی من خطاب به مسئولین حکومت ایران. تیم جدید بازجویی اذعان داشت که دستگاه امنیتی بر خلاف واقعیت و طی یک پروسه کاملا سیاسی باتحت فشار قرار دادن سیستم قضایی ایران اقدام به صدورحکم اعدام نموده واکنون تنها راه نجات و در جهت جبران خطای آنان تقاضای عفومن است. البته این ازخصیصه های حکومتهای خودکامه است که هیچوقت حاضر به قبول اشتباهات و خطاهای خودنیست. آنها از من میخواستند که گذشته خود را حاشا کنم.
بله بسیار ساده. توقع این بود که من با امضای برگه عفوبه هرآنچه داشتم پشت پا بزنم. به من میگفتند هیچ چیز به خودی خود حقیقت ندارد و فقط با فرمان آنان هر چیزی را میتوان به حقیقت تبدیل کرد. از من میخواستند انسانی باشم عاری ازهرگونه اراده ومقاومت اخلاقی وهویت اجتماعی و تاریخی. تمام سعی خود را کردند به من هنر فراموشی تاریخی را بیاموزند.هنر فراموش کردن سالها ظلم و تعدی و جنایت را نسبت به یک ملت.هنر فراموشی نسبت به تمامی جنایتهایی که درسالهای حکومتشان تحت نام دین وملت وامنیت کشور و دیگر شعارهای دهان پرکن و توجیه کننده جنایتهایشان برملت ایران وعلی الخصوص ملت کرد روا داشتند.هنر به بایگانی سپردن آنچه را که برمن و خوانواده ام روا داشتند.آنها اصرار داشتند آنچه که امروز اتفاق می افتد حقیقت است و آنها رهبران و مالکان گذشته اند، و اصرار من برگذشته ام بی اساس است.

پیش از شما،
بسان شما
بی شمارها
با تار عنکبوت
نوشتند روی باد
که این دولت خجسته جاوید و زنده باد .

روزها ،هفته ها و ماه ها طول کشید تا آنان باورکردند که من نمی خواهم بودن خود را از طریق رابطه باحاکمان تعریف کنم. من با توسل به گذشته خود وهویت تاریخی ملتم به نوبه خود و درحد توانم به زورگویان ومستبدان اعلام کردم که این هدف شما به غایت دست نیافتنی است ، ودرهر فرصتی درجهت احقاق حق خود گام برخواهم داشت و این شیوه جدید حکومتها را چه در ایران و چه در دیگر حکومتهای حق توتالیتر و پوپولیسم که میخواهند تمامی مفاهیم وتعاریف انسانی را در قالب سیاست تعریف کرده و واقعیت های انسانی یک ملت را درمایه ایسم ها به رنگ تبلیغی درآورده و با استفاده از ابزارهای خود شعار دموکراسی و تلاش در جهت تثبیت حق ملتم را سر دهند و با استفاده از نمادهای تاریخ ملتهای تحت ستم همچون ملت کرد و استفاده ابزاری از احساسات میهنی به عنوان یک سلاح ایدئولوژیک مینگرند را دیگرتاب نخواهم آورد و اطمینان دارم، درخواست عفو وبخشش در مقابل جرم نکرده چیزی جز واقعیت از من نخواهد ساخت که این جز ندامت و پشیمانی ارمغانی را برایم در بر ندارد و امروز پس از تحمل سالهاحبس وشکنجه وبا باوربه حقیقتی که طی این سالها به آن رسیده ام، ایمان دارم که جز مقاومت ومقاومت ومقاومت راه دیگری وجود ندارد. وبه یقین دریافتم که متولیان وحاکمان امروز وکسانی که برمسند قدرت تکیه زده اندبرای بدست آوردن آنچه که میخواهند راهی جز توسل به زور،خشونت وآدمکشی نمی دانند. وحالا که آدمهای کم هوش، بی کفایت وتجاوزگر قشر برگزیده را تشکیل داده اند حتم بدانید که تمامی دمل ها سرباز خواهندکرد. و بدانید کسانی که با زبان خشونت پرورش یافته اند زبان دیگری رانمی فهمند وهر ضعف و مسامحه ای برقدرت جانیان می افزاید .وابزار قدرت با قدرتی با حق ویژه تبدیل می شود که مشروعیت خود را از سرکوب توده ها وخشونت اعمال شده بر جامعه می گیرد . در آخرین روزهایی که بازجوی دگراندیش مرا از اتاق بازجویی خارج وبه طرف سلولم هدایت میکرد ، باز هم آن بو که در این مدت آزارم داده بود به مشامم رسید . اما این بار واضح تر . تا جایی که فهمیدم عده ای که ازچشمان من پنهان هستند مشغول رنگ زدن دیوارهای زندان بودند. آنها دیوارهای گردگرفته را رنگ میزدند ودر زیر این گرد صدای ضجه وناله هزاران انسانی است که پنهان مانده ،ترس هایشان ، آرزوهای قبل از مرگشان، تنهایشان، برای رحم و شفقت شکنجه گران. درخواست هایشان، اعتراف هایشان وداستانهایی که برای بازجوهایشان تعریف کرده اند.

آری تراژدی یک ملت اینجا پنهان است.
بله،بویی که در این مدت آزارم داده بود، بوی رنگ بود و من از اینکه آن بو را تشخیص داده بودم خوشحال بودم خوشحال
دردهای من
گر چه مثل دردهای مردم زمانه نیست
از درد مردم زمانه است


فرهاد وکیلی
زندان اوین

زنان دستگیرشده در سلولهای انفرادی گوهردشت تحت شکنجه

زنان دستگیرشده اعتراضات اخیر در سلولهای انفرادی زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تعدادی از زنان دستگیر شده در جریان اعتراضات عاشورا و 22 بهمن در سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت کرج تحت شکنجه بسر می برند.
تعدادی از زنان دستگیر شده دراعتراضات عاشورا و روزهای قبل از 22 بهمن و روز 22 بهمن در سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی نگهداری می شوند. در حال حاضر حداقل 3 نفر از آنها در سلولهای انفرادی بسر می برند.آنها بدلیل پر بودن سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت به سلولهای انفرادی بند زنان منتقل شده اند. بازجویان وزارت اطلاعات با شکنجه های روحی و جسمی قصد دارند که از آنها اعترافات دروغین برای پرونده سازی و صدور احکام سنگین بگیرند.
اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد:
1-خانم فاطمه ویسی روز عاشور دستگیر و به سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت منتقل شد.اعضای خانواده زندانی سیاسی فاطمه ویسی توسط این رژیم به خاطر اعتقادت سیاسی آنها اعدام شده اند.
2-مریم بهرامی از دستگیر شدگان روز 22 بهمن است
3- خانم کریمی گفته می شود از هموطنان بهائی است
4 خانم سمیه حسینی که همراه با برادرشان در روز 22 بهمن دستگیر شده اند گفته می شود اخیرا آزاد شده اند.
شرایط سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت کرج قرون وسطائی و معمولا برای بازداشتهای کوتاه مدت بکار برده می شود. در این سلولها در سالهای گذشته قتلهای زنجیره ای روی داده است که پیش از این ما با اسم و مشخصات آنها را افشاء کرده بودیم.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده مردم ایران و قرار دادن آنها در سلولهای انفرادی،شکنجه های قرون وسطائی و غیر انسانی برای گرفتن اعترافات دروغین جهت صدور احکام سنگین را محکوم می کندو از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران ویژه شکنجه و دستگیریهای خودسرانه می خواهد که برای پایان دادن به جنایتها سیستماتیک و مستمر علیه مردم ایران خواستار تشکیل جلسه اصطراری شورای امنیت برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت در ایران است.

06 اسفند 1388 برابر با 25 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر زنان سازمان ملل متحد
گزارشگر شكنجه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.blogspot.com

صدراعظم آلمان: اروپای واحد در مقابل رژیم تهران

رادیو آلمان: صدراعظم آلمان خواستار همکاری چین و روسیه در مورد تصویب تحریم‌ها علیه ایران شد. مرکل می‌گوید در صورت عدم همکاری سایر کشورها، اروپا خود وارد عمل خواهد شد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان می‌گوید مهمترین مسئله روز تبدیل شدن جمهوری اسلامی به یک قدرت اتمی و در پی آن، احتمال آغاز مسابقه‌ی ‌هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است. پس از انتشار گزارش آژانس‌بین‌المللی اتمی نگرانی دولت‌های غربی در مورد برنامه اتمی ایران شدت گرفته است.

صدراعظم آلمان که خواستار تصویب تحریم‌های شدیدتر علیه جمهوری اسلامی است در مصاحبه‌‌ای با روزنامه فراکفورته آلگماینه (چاپ پنج‌شنبه ۲۵ فوریه) گفت:«من خواستار آنم که روسیه و چین و البته تا جایی که ممکن است سایر کشورها نیز مسئولیت‌پذیری نشان دهند و همکاری کنند.»

صدراعظم آلمان ضمن اشاره به نگرانی عمیق کشورهای اروپایی در مورد اهداف برنامه اتمی ایران، در مصاحبه روز پنج‌شنبه خود تأکید کرد که در صورت عدم همکاری تمامی کشورها در تصویب دور جدید تحریم‌ها، اروپا خود وارد عمل خواهد شد. آنگلا مرکل گفت:«ما اقدامات بعدی‌مان در همکاری نزدیکی با سایر کشورهای اروپایی هماهنگ می‌کنیم و در نظر داریم به عنوان اروپای واحد گام‌های مشترکی در زمینه برداریم.»

وی با اشاره به اینکه کارشناسان اقصادی نیز از تحولات ایران نگران هستند گفت:«بسیاری از کارشناسان اقتصادی نگرانی خود را در این زمینه با ما در میان گذاشتند. به عقیده ما ایران در مقابل افزایش فشار در برخی از زمینه‌ها به عنوان مثال تمامی اقداماتی که به صنعت پالایش و محصولات نفتی مربوط می‌شوند واکنش نشان خواهد داد. این بخش برای دولت ایران اهمیتی استراتژیک دارد.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته آینده در مورد تصویب دور جدید تحریم‌ها علیه ایران تصمیم‌ خواهد گرفت. در حالیکه آمریکا و کشورهای اروپایی خوستار تصویب این تحریم‌ها هستند چین و روسیه از همکاری در این زمینه سربازمی‌زنند. دولت آمریکا در تلاش است تا نظر موافق چین را پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل برای همکاری در این زمینه جلب کند.


روزنامه نگار و فعال اجتماعی بار دیگر بازداشت شد

ادوارنیوز: هنگامه شهیدی روزنامه نگار و فعال اجتماعی بار دیگر بازداشت شد.

محمد مصطفایی وکیل وی در وبلاگش نوشت: ساعت حدود ۱۱:۳۰ امروز بود که تلفن به صدا درآمد. پشت خط، صدای گریه و شیون مادر هنگامه شهیدی را می شنیدم. او بریده بریده می گفت که آقای مصطفایی دیروز بعد از ظهر به منزل زنگ زدند و گفتند از اطلاعات تماس می گیرند. با هنگامه صحبت کردند و به هنگامه گفتند که فردا صبح ساعت ده برای پاره ای توضیحات به آدرسی که می دهند بیاید. امروز ساعت ده صبح به آن آدرس رفته و وی را بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل کردند. علت بازداشت هم مشخص نیست.

وی در ادامه تاکید کرده است :شنبه به دادگاه انقلاب خواهم رفت تا علت بازداشت موکلم را جویا شوم. شرایط روحی و روانی هنگامه بسیار نامناسب بود.

ادامه تجمع شبانه خانواده ها در مقابل زندان اوین

ادامه تجمع شبانه خانواده ها و مردم منجر به آزادی تعداد دیگری گردید
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،با حضور و تلاش مستمر خانواده ها و مردم تهران تعداد دیگری از دستگیرشدگان اخیر آزاد شدند وبه آغوش گرم خانواده ها و مردم حاضر در مقابل زندان اوین بازگشتند.
روز پنجشنبه 6 اسفند ماه از ساعت 17:30 تعداد زیادی از خانواده های دستگیر شدگان ، زندانیان آزاد شده اخیر و مردم تهران در مقابل زندان به تجمع شبانه خود ادامه دادند و خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی شدند.تعدادی از خانواده با جعبه های شیرینی به میان حاضرین آمدن و اقدام به پخش شیرینی در بین آنها نمودند.
تلاش و کوشش بی وقفه و مستمر خانواده های دستگیر شدگان و حمایت بی دریغ مردم تهران باعث گردید که تعداد دیگری از دستگیر شدگان آزاد شوند. تعداد کسانی که تا ساعت 19:30 آزاد شدند به بیش از 12 نفر می رسد. در بین رهایی یافتگان از بند ولی فقیه خانم سمیه رشیدی فعال حقوق زنان و از دانشجویان ستاره دار دیده می شد.
یکی از زندانیان سیاسی بنام ایمان سهراب پورکه از دستگیر شدگان خرداد ماه بود و در بند 350 زندان اوین در بازداشت بسر می برد جزء آزاد شدگان شب گذشته بود.
هنگامی که زندانیان سیاسی از درب مخوف اوین خارج می شدند با شور و هیجان بی نظیر خانواده ها و حاضرین مواجه می شدند. خانواده ها و مردم همانند شبهای گذشته با دست زدنهای ممتد و سوت کشیدن اوج احساسات خود را بیان می کردند.
زندانیان سیاسی آزاد شده با بالا بردن دستان خود به علامت پیروزی ،دست تکان دادن و لبخند زدن تشکر خود را از خانواده ها و حاضرین ابراز می داشتند.
06 اسفند 1388 برابر با 25 فوریه 2010

اطلاعیه دبیرخانه کومه­ له در تکذیب یک خبر وزارت اطلاعات

امروز پنجم اسفند ماه حدود ساعت 21 به وقت، خبرگزارد مهر از قول وزارت اطلاعات از بمبگذاری و دستگیری سه نفر از اعضای کومه له در یکی از کارخانجات وابسته به وزارت دفاع در تهران، خبر داد. ما این خبر وزارت اطلاعات را تکذیب میکنیم و اعلام میداریم که این نیز بخشی از توطئه وزارت اطلاعات برای مخدوش نمودن چهره کومه­له و جنبش کردستان است. کومه­له نه در گذشته و نه حال، چنین شیوه عملیاتهایی را در دستور کار نداشته و ندارد.

در پایان سناریوی خبری وزارت اطلاعات، از آموزش گروههای اپوزیسیون کرد ایرانی در کردستان عراق، توسط آمریکاییها، بحث به میان آمده است. این سناریوسازی دقیقاً برای ایجاد فشار بر کومه­له و اپوزیسیون کرد ایرانی، صورت میگیرد، و نیت واقعی وزارت اطلاعات را از این دروغپردازیها برملا مینماید وبخشی از کمپین دروغ و شانتاژی است که با مقاصد تجاوزگرانه، توسط جمهوری اسلامی، برعلیه کومه­له براه افتاده است.

دبیرخانه کومه له زحمتکشان کردستان

ساعت 22 پنجم اسفند ماه 1388

jeudi 25 février 2010

حمایت مجلس خبرگان از ولی فقیه جنایتکار

خبرگزاری حکومتی مهر: بیانیه هفتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در "دوره‌ چهارم" صادر شد.

متن این بیانیه به این شرح است:

"اللهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله"

انقلاب اسلامی ایران، موهبتی الهی بود که در زمان غربت دین در دنیای معاصر شکل گرفت و دین را حیاتی مجدد بخشید و پایه‌های فرهنگ دین‌ستیزانه را به لرزه درآورد. این نظام مقدس - که یکی از ارزشمندترین هدایای الهی به ملت بزرگ ایران است - با یاری و مددهای خاصه‌ خدای متعال، در طول ‌٣٠ سال، توفیق و توان خویش را در مقابله با همه‌ توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان داخلی و خارجی به اثبات رساند و راه پیشرفت و تعالی را بر روی ملت‌های عدالت‌جو، آزادی‌خواه و مظلوم جهان، گشود و عملا این نکته را به اثبات رساند که اسلام در همه شرایط، توان اداره بشریت را به خوبی دارد.

مجلس خبرگان رهبری، سی و یکمین بهار به بارنشستن حاکمیت دین را به ملت سرافراز ایران تبریک می‌گوید و در پایان هفتمین اجلاس رسمی، نکاتی را تقدیم می‌دارد:

1- خداوند متعال را به خاطر داشتن ملتی مومن، بصیر، موقعیت‌شناس و همیشه در صحنه شکرگزاریم و بر خود لازم می‌دانیم از حضور با صلابت، به یادماندنی و دشمن‌شکن این ملت شریف در دو حماسه تاریخی9 دی و 22 بهمن هشتاد و هشت، صمیمانه تشکر نماییم.

2- حوادث بعد از انتخابات اخیر، گرچه خسارت‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیری را در سطح ملی و بین‌الملی، به دنبال داشت؛ اما در مقابل،‌ برکاتی نیز در پی داشت که موجب شناسایی ناخالصی‌ها و تفکیک نیروهای حق و باطل گردید و صحنه‌ای عملی برای امتحان مردم و نخبگان بود. نتیجه‌ این امتحان بزرگ و تاریخی، قبولی مردم و نمایش بصیرت آنان و متاسفانه واماندگی بخش محدودی از خواص از دستیابی به بصیرت، متناسب با شرایط پرتغییر و سخت زمان بود.

این دوره پرمحنت، با رهبری شایسته و هدایت هوشمندانه و داهیانه‌ رهبر معظم انقلاب "مدظله العالی" و حضور باصلابت و همه‌جانبه‌ مردم، پایان پذیرفت و برگ زرین دیگری را به موفقیت‌های انقلاب اسلامی در گذر از بحران‌ها افزود. تفکر در خصوص حوادث گذشته، هر انسان منصفی را به تواضع در برابر ضرورت هر چه بیشتر و عظمت اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه - به عنوان عزیزترین یادگار حضرت امام خمینی (ره) - و جانشین صالح ایشان وامی‌دارد. حمایت و پشتیبانی همه جانبه از مقام معظم رهبری و تلاش گسترده‌ برای تحقق رهنمودهای معظم له در تمامی عرصه‌ها ضروری بوده و بر کسی پوشیده نیست. همچنین ایجاد صفا و همدلی و آرامش و وحدت برای تحقق آرمان‌های بلند نظام اسلامی و چشم‌انداز بیست ساله و دیگر برنامه‌ها، حول محور وحدت‌بخش رهبری را در شرایط فعلی ضروری می‌دانیم.

3- صبر انقلابی مردم شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی - که نشانگر ظرفیت بالا و توان مدیریت بحران است - پس از دادن فرصت‌های متعدد به سران فتنه، برای توبه و بازگشت به دامن انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) در 9 دی به پایان رسید و با زدن مهر مردودی بر کارنامه‌ی آنان، برای همیشه، آنان را از ذهنیت سیاسی خود حذف نمودند.

4- پایان یافتن این فتنه، به معنای تمام شدن وظیفه‌ افراد و گروه‌های موثر در جامعه نیست؛ از این رو به همه‌ دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان داخلی توصیه می‌کنیم همسو با هدایت‌های دل‌سوزانه و راهگشای مقام معظم رهبری،‌ با پرهیز از سکوت و تبری جستن شفاف از گره‌افکنی‌های منافقانه و فتنه‌انگیز، وظیفه خویش را متناسب با مقتضیات زمان ایفا نمایند.

5- از مسئولان و نیروهای جان‌فشان امنیتی و انتظامی - که برای حفظ و برقراری امنیت به خصوص در جریان فتنه‌ اخیر، تلاش زایدالوصفی داشته‌اند - قدردانی نموده، مزید توفیقاتشان را از درگاه ایزد منان خواستاریم و از همه‌ آنان انتظار داریم با برخورد قاطعانه با هر نوع حرکت مشکوک و بحران‌آفرین و رعایت اصل رافت و محبت اسلامی و جذب حداکثری و دفع حداقلی، اجازه خدشه‌دار شدن امنیت مردم را به هیچ کس ندهند. همچنین دستگیری عبدالمالک ریگی، این شرور جانی را - که نشان‌دهنده‌ قدرت اطلاعاتی و عملیاتی این نظام بود - به ملت ایران و سربازان گمنام امام زمان (عج) تبریک می‌گوییم.

‌6- پیروزی‌های درخشان دانشمندان ایرانی در زمینه‌های مختلف علمی از جمله در علوم لیزری، پزشکی، نانوتکنولوژی، صنایع هوا فضا و هسته‌ای، نشانه‌ای از ظرفیت و توان بالای جمهوری اسلامی ایران برای تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله نظام و شکست دشمن در تحریم‌هاست. این موفقیت‌های چشم‌گیر، همچنین موفقیت‌های بزرگ مسئولان دفاعی و دانشمندان نظامی در دستیابی به تکنولوژی‌های پیشرفته در سال‌های اخیر به خصوص ساختن ناوشکن جماران را، گامی استوار و موثر در بازدارندگی دشمنان می‌دانیم و از همه‌ دانشمندان و تلاشگران متعهد این عرصه‌ها تشکر نموده و از تمامی مسئولان، خدمتگزاری و تلاش همه‌جانبه را - به نحوی که شایسته این ملت عظیم‌الشان باشد - خواستاریم.

7- در پایان ضمن تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل (ره) و تجدید پیمان با مقام معظم رهبری "مدظله" و شهیدان این مرز و بوم، از خداوند می‌خواهیم ملت ایران را در حفظ میراث گرانقدر آنان موفق دارد و این انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش امام عصر "ارواحنا لتراب مقدمه الفداء" برساند. برای امام راحل، شهدای والا مقام و همچنین مرحوم حجه‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدرضا فاکر نماینده‌ فقید مردم بزرگوار خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی،‌ علو مرتبه و رحمت واسعه مسئلت می‌نماییم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

مجلس خبرگان رهبری

فراخوان گردهمآیی در ژاپن برای اعتراض به حضور لاریجانی

فراخوان گردهم آیی در ژاپن برای اعتراض به حضور لاریجانی در توکیو :
ایرانیان آزادیخواه مقیم ژاپن روز جمعه آینده (26 فوریه) در اعتراض به حضور علی لاریجانی رییس مجلس ضد مردمی رژیم دیکتاتور و فاشیست جمهوری در توکیو پایتخت ژاپن گردهم آیی اعتراض آمیز برگزار می کنند .
این گردهم ایی اعتراض آمیز از سه و نیم بعد از ظهر در برابر ساختمان کلوپ خبرنگاران ژاپنی در منطقه چیوداکو برگزار می شود که قرار است لاریجانی در این ساعت در آن برای خبرنگاران ژاپنی کنفرانس خبری داشته باشد.
یادآوری می شود که لاریجانی اخیرا در سخنانی شرم آور و دروغ از وجود دمکراسی در کشور ایران دم زده است .
از همه ایرانیان آزادیخواه مقیم ژاپن درخواست می شود که با حضور در این گردهم آیی بار دیگر اعتراض خود به رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی را نشان داده و چهره دیکتاتور این مقام جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهند .
آدرس محل برگزاری گردهم آیی:
Tokyo , chiyoda – ku Uchisaiwaicho 2-2-1 , Nippon Press Center Bldg
Tel: 03-3503-2721 Fax: 03-3593-6233
نقشه و نزدیکترین ایستگاه قطار به محل
http://www.jnpc.or.jp/section4/map.html
لاریجانی روز سه شنبه گذشته برای دیداری پنج روه به ژاپن آمده است.

نیمی از دانشجویان دانشگاه شریف آماده مهاجرت هستند

سایت کلمه: بی توجهی مسئولین به جذب فارغ التحصیلان دانشگاههای مطرح کشور همه ساله خسارتهای فراوانی را به جامعه تحمیل می کند.

در رابطه با همین زمینه تعداد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تهران قصد عزیمت به کشورهای غربی و اقامت دائم در آنجا را دارند.

بنابراین گزارش، برخی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف با ابراز نگرانی از اوضاع فعلی دانشگاه‌های کشور خبر داده‌اند که در حال حاضر حدود نیمی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برای عزیمت به خارج از کشور و اقامت دائم در آنجا اعلام آمادگی نموده‌اند.

به گفته این افراد، هدف دانشجویان از این کار اعتراض به عدم وجود امکانات آموزشی برای ادامه تحصیل ایران است.


سخنان سرکرده سپاه پاسداران در اجلاس خبرگان رهبری

تلویزیون رژیم: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفظ محتوای نظام اسلامی را مهمترین ارزش برای مردم ایران اسلامی دانست و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: اگر به محتوا و اصول توجه نشود شاید در زیر پوست نظام تغییرات تدریجی ایجاد شود.

سردار جعفری که در سومین جلسه هفتمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری به عنوان شخصیت مدعو در جمع خبرگان حاضر شد گزارشی از اوضاع جاری کشور ارائه کرد.

وی در سخنانی با ارائه تعریفی آکادمیک از امنیت ملی به بیان عوامل و ریشه های حوادث پس از انتخابات پرداخت.

سردار جعفری توان یک ملت برای حفظ ارزش ها در مقابل تهدیدات را امنیت ملی دانست.

وی مردم را اساس امنیت ملی در طول 30 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضور مردم در 22 بهمن امسال دلیل این مدعاست.

سردار جعفری عدالت خواهی، استقلال و آزادی ، استکبار ستیزی ، منفعل نشدن، مردم گرایی ، مستضعف نوازی و پرهیز از اشرافی گری را اصول و مبانی انقلاب اسلامی در نگاه مقام معظم رهبری دانست و گفت: علت دشمنی خیلی ها پافشاری های نظام بر این اصول است.

وی پایبندی مردم به اصول و ارزش ها را مایه دلگرمی مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی در برخورد با مسائل دانست وگفت: مردم در برخورد با فتنه گران بسیار جدی بودند که در قالب دفاع از نظام هم اصول و ارزش ها مخدوش نشود.

وی ضد انقلابیون ، تکنوکرات ها و تجدیدنظر طلب ها را از جمله سه جریان مخالف ارزشهای اصیل ، ارگان های انقلابی و اصل ولایت فقیه ذکر کرد و افزود: عبور از قانون ، تضعیف جایگاه ولایت فقیه و استحاله انقلاب اسلامی جزو ترفتندهای گروه فتنه از قبل از انتخابات و وقایع پس از آن بود.

سردار جعفری ضمن ارائه گزارشی از شیوه های منافقین و دشمنان خارجی برای تبلیغات گسترده درباره کشته شدگان گفت: مظلومیت انقلاب در این قضیه آن قدر عمیق است که هنوز هم نمی خواهد از شهدای مردمی و بسیجی این فتنه اخیر سخن گوید.

دیدار احمدی نژاد با سران گروههای ترور در سوریه

تلویزیون رژیم: رييس جمهور فردا در صدر هياتي بلند پايه سياسي ،اقتصادي براي سفر دو روزه به سوريه سفر مي کند.
به گزارش واحد مرکزي خبر از دمشق، آقاي محمود احمدي نژاد را در اين سفر منوچهر متکي وزير امور خارجه ،علي نيک زاد وزير مسکن و شهرسازي و رئيس کميسيون همکاريهاي مشترک ايران و سوريه، مجتبي ثمره هاشمي دستيار ارشد ،اسفندياررحيم مشائي مشاور و رئيس دفتر رئيس جمهور و دو تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همراهي مي کنند.
رئيس جمهور در اين سفر و در ديداربا رئيس جمهور سوريه درباره مسائل و تحولات منطقه اي و بين المللي و همچنين روابط دو کشور بحث و تبادل نظر مي کند.
امضاي يک توافق نامه در خصوص مسائل کنسولي ،مصاحبه مطبوعاتي مشترک با بشار اسد، شرکت در جشن ميلاد پيامبر(ص) به همراه رئيس جمهور سوريه و ديدار با سران گروههاي فلسطيني از جمله برنامه هاي آقاي احمدي نژاد در سفر به سوريه است.


پروازهای عبوری از آسمان ایران کاهش یافت

شرکت فرودگاه‌های کشور از کاهش 8 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران در 10 ماهه ابتدای سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، کاهش پروازهای بین المللی دنیا و ایجاد و تجهیز راههای هوایی در کشورهای منطقه از جمله عراق از جمله دلایل کاهش 8 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران در 10 ماهه ابتدای سالجاری گزارش شده است.

آمارهای شرکت فرودگاههای کشور نشان می دهد در 10 ماهه ابتدای سالجاری 127 هزار و 353 پرواز عبوری از آسمان ایران انجام شده، این در حالی است که تعداد پروازهای عبوری در مدت مشابه سال قبل 138 هزار و 241 بار بوده است.

بر همین اساس تعداد نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاههای کشور تا پایان دی ماه سالجاری 243هزار و 976 مورد گزارش شده است که نسبت به 204 هزارو 268 مورد نشست و برخاست در سال قبل بیش از 19 درصد افزایش را نشان می دهد.

همچنین تعداد نشست و برخواستهای بین المللی در فرودگاههای کشور با افزایش 12.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 42 هزار و742 مورد رسیده است.

براساس این آمار، تعداد مسافرین اعزام و پذیرش شده در فرودگاهها از ابتدای امسال تا پایان دی ماه بیش از 28 میلیون و 463 هزار نفر گزارش شده است که نسبت به 24 میلیون و 767 هزار مسافر در سال گذشته، 14 درصد افزایش را نشان می دهد.

در فرودگاههای کشور در 10 ماهه ابتدای سالجاری بالغ بر 300هزارو 58 تن بار ارسال و پذیرش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

تجزیه و تحلیل آمارهای ارایه شده توسط شرکت فرودگاههای کشور نشان می دهد در دی ماه 1388 از بین 54 فرودگاه
شرکت، 46 فرودگاه به پرواز های مسافری ارایه خدمت نموده اند و فرودگاههای شاهرود، کلاله، جیرفت، داراب، سمنان، سراوان، فسا و زرقان هیچ پرواز مسافری نداشته اند .

در مجموع در دی ماه 1388 در نشست و برخاست 15 درصد و در اعزام و پذیرش مسافر 5 درصد و در ارسال و پذیرش بار نیز 5 درصد رشد نسبت به دی ماه 1387 وجود داشته است.

همچنین در این ماه در پرواز های داخلی حدود 74 درصد پرواز ها را پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان و اهواز انجام داده اند و در بخش بین المللی 84 درصد پرواز ها را سه فرودگاه امام خمینی(ره)، مشهد و شیراز را انجام داده اند.

خبرگزاری پاسداران: خبر بمب ‌گذاری در دفتر سازمان ملل در تهران

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): در پي يك تماس تلفني مشكوك مبني بر بمبگذاري در دفتر سازمان ملل تهران، بررسي‌ها نشان داد، اين تهديد تلفني كذب محض است.

صبح امروز در پي يك تماس تلفني مبني بر بمب‌گذاري در دفتر سازمان ملل، موضوع به پليس گزارش شد كه بلافاصله تيم چك و خنثي‌سازي بمب به محل اعزام شدند.

بررسي‌هاي تيم چك و خنثي نشان داد كه خبر بمب‌گذاري دروغ بوده و هيچ گونه بمب و مورد مشكوكي پيدا نشد.

چهارشنبه سوری؛ هشدار جوانان به جان آمده به مزدوران رژیم

ایمیل دریافتی: چهارشنبه سوری امسال روز قیام جنبش سبزاست لطفا از عزیزان خارج کشور خواهش می کنیم مردم را به تظاهرات مسالمت آمیز دعوت نکنید شمع سبز واز این حرفای مسخره... کشته ندادیم که سازش کنیم رهبر قاتل رو ستایش کنیم... چون در این روز تمام خیابان ها ایران در دست مردم است هشدار می دهیم مسالمت آمیز برخورد نمی کنیم ما جوانان تهرانپارس به پایگاه بهرامی واقع در 212 غربی تهرانپارس که از بعد انتخابات تبدیل به شکنجه گاه جوانان بی گناه شده وخانه وزارت اطلاعات که در بالای فلکه سوم به نام پژوهشگاه مخابراتی کار میکنند هشدار می دهیم مسالمت آمیز برخورد نمی کنیم

همه تیرها به سمت خامنه ای شلیک می شود

زینت میرهاشمی

خامنه ای «سیبل» شده و همه «تیر» ها به سمت او شلیک می شود

هفتمين اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان خامنه ای دیروز سه شنبه 4 اسفند گشایش یافت. در آغاز این جلسه که با غیبت معنی دار آخوند محمد یزدی همراه بود، اكبر هاشمي رفسنجاني سخنرانی کرد. در این سخنرانی چند پهلو که رفسنجانی سعی می کرد جا به جا تملق خامنه ای را بگوید، نکات بحث انگیز هم وجود دارد و به خصوص که این روزها مساله بررسی «کمیسیون انتخاباتی» در مجمع تشخیص مصلحت نظام ولایت فقیه سبب بروز کشمکشهایی بین باندهای درونی رژیم شده است.

رفسنجانی سیاست حذف یارانه ها از جانب پاسدار احمدی نژاد را تائید کرد. وی بر دخالت سپاه قدس در عراق که سبب حذف بعضی از کاندیداهای ملی و دمکرات شده است مهر تائید زد. گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را توطئه آمریکا دانست و گفت:« فضاحت اين گزارش تاكنون سابقه نداشته است.»

در مورد تحریمها اظهار نگرانی کرد و گفت:« سياسيون مي‌دانند معني تحريم‌هاي فلج‌كننده چيست.»

رفسنجانی بعضی از حرفهایش در نماز جمعه 26 تیرماه امسال را تکرار کرد و از قیام «بی سابقه» مردم که «باعث اختلافات و احيانا كينه‌هايي در دل» شده اظهار نگرانی کرد. وی به طور تلویحی به شعار مرگ بر خامنه ای اشاره کرد و گفت:«كاري نكنيم تيرهايي كه نبايد به سمت رهبري و نظام برود، به آن سمت رفته و ايشان سيبل شود.»

رفسنجانی تاکید کرد که «بين وفاداران انقلاب و ساختارشكنان كه با قانون‌ اساسي يا رهبري مشكل دارند، مرز وجود دارد كه اين مرز جعلي نيست و نبايد اجازه دهيم مخدوش شود.»

رفسنجانی همه این حرفها را برای آن زده که به خامنه ای هشدار بدهد که سیبل شده و مردم او را مورد حمله قرار می دهند تا خامنه ای طرحهای او را قبول کند. رفسنجانی می گوید:«اگر ايشان راه وحدت بر عهده بگيرند، مي‌توان حركت كرد.»

نقطه محوری حرف رفسنجانی همین جمله است. او پس از تائید پروژه اتمی و دخالت در عراق و تائید سیاست اقتصادی دولت پاسداران و تملق گویی از خامنه ای می خواهد به همه طرفها و به خصوص به شخص خامنه ای بگوید که چون «سیبل» حمله مردم شده ای و همه تیرهای مردم به سمت تو شلیک می شود، پس تو باید «راه وحدت» را به عهده بگیری. خامنه ای هم از همین حرف بدش می آید و برای همین است که به رئیس صدا و سیمایش امر می کند که این جنبه از حرفهای هاشمی رفسنجانی را مورد ملامت قرار دهد.

ضرغامی در مورد رفسنجانی می گوید:«در مورد شخص ايشان احترام ويژه قائل هستيم و همواره به نقش جايگاه ايشان توجه ويژه‌اي داشته‌ايم ولي متاسفانه برخي مواضع رئيس مجلس تشخيص مصلحت نظام پس از انتخابات عملا در جهت واگرايي نتيجه داد و در راهپيمايي اخير دوستان ما تلاش زيادي كرده‌اند كه تصاويري از مسير ايشان را نشان ‌دهند كه جايگاه وي حفظ شود.»(ایلنا، اول اسفند)