jeudi 25 février 2010

پروازهای عبوری از آسمان ایران کاهش یافت

شرکت فرودگاه‌های کشور از کاهش 8 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران در 10 ماهه ابتدای سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، کاهش پروازهای بین المللی دنیا و ایجاد و تجهیز راههای هوایی در کشورهای منطقه از جمله عراق از جمله دلایل کاهش 8 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران در 10 ماهه ابتدای سالجاری گزارش شده است.

آمارهای شرکت فرودگاههای کشور نشان می دهد در 10 ماهه ابتدای سالجاری 127 هزار و 353 پرواز عبوری از آسمان ایران انجام شده، این در حالی است که تعداد پروازهای عبوری در مدت مشابه سال قبل 138 هزار و 241 بار بوده است.

بر همین اساس تعداد نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاههای کشور تا پایان دی ماه سالجاری 243هزار و 976 مورد گزارش شده است که نسبت به 204 هزارو 268 مورد نشست و برخاست در سال قبل بیش از 19 درصد افزایش را نشان می دهد.

همچنین تعداد نشست و برخواستهای بین المللی در فرودگاههای کشور با افزایش 12.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 42 هزار و742 مورد رسیده است.

براساس این آمار، تعداد مسافرین اعزام و پذیرش شده در فرودگاهها از ابتدای امسال تا پایان دی ماه بیش از 28 میلیون و 463 هزار نفر گزارش شده است که نسبت به 24 میلیون و 767 هزار مسافر در سال گذشته، 14 درصد افزایش را نشان می دهد.

در فرودگاههای کشور در 10 ماهه ابتدای سالجاری بالغ بر 300هزارو 58 تن بار ارسال و پذیرش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

تجزیه و تحلیل آمارهای ارایه شده توسط شرکت فرودگاههای کشور نشان می دهد در دی ماه 1388 از بین 54 فرودگاه
شرکت، 46 فرودگاه به پرواز های مسافری ارایه خدمت نموده اند و فرودگاههای شاهرود، کلاله، جیرفت، داراب، سمنان، سراوان، فسا و زرقان هیچ پرواز مسافری نداشته اند .

در مجموع در دی ماه 1388 در نشست و برخاست 15 درصد و در اعزام و پذیرش مسافر 5 درصد و در ارسال و پذیرش بار نیز 5 درصد رشد نسبت به دی ماه 1387 وجود داشته است.

همچنین در این ماه در پرواز های داخلی حدود 74 درصد پرواز ها را پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان و اهواز انجام داده اند و در بخش بین المللی 84 درصد پرواز ها را سه فرودگاه امام خمینی(ره)، مشهد و شیراز را انجام داده اند.

خبرگزاری پاسداران: خبر بمب ‌گذاری در دفتر سازمان ملل در تهران

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): در پي يك تماس تلفني مشكوك مبني بر بمبگذاري در دفتر سازمان ملل تهران، بررسي‌ها نشان داد، اين تهديد تلفني كذب محض است.

صبح امروز در پي يك تماس تلفني مبني بر بمب‌گذاري در دفتر سازمان ملل، موضوع به پليس گزارش شد كه بلافاصله تيم چك و خنثي‌سازي بمب به محل اعزام شدند.

بررسي‌هاي تيم چك و خنثي نشان داد كه خبر بمب‌گذاري دروغ بوده و هيچ گونه بمب و مورد مشكوكي پيدا نشد.

چهارشنبه سوری؛ هشدار جوانان به جان آمده به مزدوران رژیم

ایمیل دریافتی: چهارشنبه سوری امسال روز قیام جنبش سبزاست لطفا از عزیزان خارج کشور خواهش می کنیم مردم را به تظاهرات مسالمت آمیز دعوت نکنید شمع سبز واز این حرفای مسخره... کشته ندادیم که سازش کنیم رهبر قاتل رو ستایش کنیم... چون در این روز تمام خیابان ها ایران در دست مردم است هشدار می دهیم مسالمت آمیز برخورد نمی کنیم ما جوانان تهرانپارس به پایگاه بهرامی واقع در 212 غربی تهرانپارس که از بعد انتخابات تبدیل به شکنجه گاه جوانان بی گناه شده وخانه وزارت اطلاعات که در بالای فلکه سوم به نام پژوهشگاه مخابراتی کار میکنند هشدار می دهیم مسالمت آمیز برخورد نمی کنیم

همه تیرها به سمت خامنه ای شلیک می شود

زینت میرهاشمی

خامنه ای «سیبل» شده و همه «تیر» ها به سمت او شلیک می شود

هفتمين اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان خامنه ای دیروز سه شنبه 4 اسفند گشایش یافت. در آغاز این جلسه که با غیبت معنی دار آخوند محمد یزدی همراه بود، اكبر هاشمي رفسنجاني سخنرانی کرد. در این سخنرانی چند پهلو که رفسنجانی سعی می کرد جا به جا تملق خامنه ای را بگوید، نکات بحث انگیز هم وجود دارد و به خصوص که این روزها مساله بررسی «کمیسیون انتخاباتی» در مجمع تشخیص مصلحت نظام ولایت فقیه سبب بروز کشمکشهایی بین باندهای درونی رژیم شده است.

رفسنجانی سیاست حذف یارانه ها از جانب پاسدار احمدی نژاد را تائید کرد. وی بر دخالت سپاه قدس در عراق که سبب حذف بعضی از کاندیداهای ملی و دمکرات شده است مهر تائید زد. گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را توطئه آمریکا دانست و گفت:« فضاحت اين گزارش تاكنون سابقه نداشته است.»

در مورد تحریمها اظهار نگرانی کرد و گفت:« سياسيون مي‌دانند معني تحريم‌هاي فلج‌كننده چيست.»

رفسنجانی بعضی از حرفهایش در نماز جمعه 26 تیرماه امسال را تکرار کرد و از قیام «بی سابقه» مردم که «باعث اختلافات و احيانا كينه‌هايي در دل» شده اظهار نگرانی کرد. وی به طور تلویحی به شعار مرگ بر خامنه ای اشاره کرد و گفت:«كاري نكنيم تيرهايي كه نبايد به سمت رهبري و نظام برود، به آن سمت رفته و ايشان سيبل شود.»

رفسنجانی تاکید کرد که «بين وفاداران انقلاب و ساختارشكنان كه با قانون‌ اساسي يا رهبري مشكل دارند، مرز وجود دارد كه اين مرز جعلي نيست و نبايد اجازه دهيم مخدوش شود.»

رفسنجانی همه این حرفها را برای آن زده که به خامنه ای هشدار بدهد که سیبل شده و مردم او را مورد حمله قرار می دهند تا خامنه ای طرحهای او را قبول کند. رفسنجانی می گوید:«اگر ايشان راه وحدت بر عهده بگيرند، مي‌توان حركت كرد.»

نقطه محوری حرف رفسنجانی همین جمله است. او پس از تائید پروژه اتمی و دخالت در عراق و تائید سیاست اقتصادی دولت پاسداران و تملق گویی از خامنه ای می خواهد به همه طرفها و به خصوص به شخص خامنه ای بگوید که چون «سیبل» حمله مردم شده ای و همه تیرهای مردم به سمت تو شلیک می شود، پس تو باید «راه وحدت» را به عهده بگیری. خامنه ای هم از همین حرف بدش می آید و برای همین است که به رئیس صدا و سیمایش امر می کند که این جنبه از حرفهای هاشمی رفسنجانی را مورد ملامت قرار دهد.

ضرغامی در مورد رفسنجانی می گوید:«در مورد شخص ايشان احترام ويژه قائل هستيم و همواره به نقش جايگاه ايشان توجه ويژه‌اي داشته‌ايم ولي متاسفانه برخي مواضع رئيس مجلس تشخيص مصلحت نظام پس از انتخابات عملا در جهت واگرايي نتيجه داد و در راهپيمايي اخير دوستان ما تلاش زيادي كرده‌اند كه تصاويري از مسير ايشان را نشان ‌دهند كه جايگاه وي حفظ شود.»(ایلنا، اول اسفند)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.