samedi 30 janvier 2010

فشار شدید بر چین برای قبول تحریمها علیه رژیم تهران

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وزیر خارجه آمریکا امروز از چین خواست با اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم تهران موافقت کند و گفت، به همین خاطر دولت پکن از این پس تحت فشارهای شدید قرار خواهد گرفت.

چین پیشتر اعلام کرده بود که با تحریمهای جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم تهران مخالفت خواهد کرد.

هیلاری کلینتون که برای دیدار با رئیس جمهور فرانسه در پاریس بسر می برد، با لحنی هشدارآمیز گفت، ما از دولت پکن می خواهیم که به منافع درازمدت خود در منطقه خلیج فارس بیندیشد.

خبرگزاری فرانسه نوشت، اظهارات قاطعانه وزیر خارجه آمریکا نشاندهنده بی صبری فزاینده ایالات متحده برای اعمال فشارهای بیشتر علیه رژیم تهران است.

هيلارى كلينتون روز گذشته گفته بود در حال حاضر بزرگترين مانع بر سر راه تحريمهاى جدید شورای امنیت علیه رژیم تهران، چين است.

منابع نزدیک به کاخ ریاست جمهوری فرانسه گفتند، در دیدار رئیس جمهور فرانسه با وزیر خارجه آمریکا در پاریس، دو طرف بر لزوم تصویب یک قطعنامه قوی علیه رژیم تهران در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند.

به گفته همین منابع، مقامات فرانسه و آمریکا توافق کردند که در قطعنامه جدید شورای امنیت، تحریمهای بیشتری علیه رژیم تهران در نظر گرفته شود.

فرانسه در ماه آینده میلادی، ریاست شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده خواهد گرفت.

افزایش ۳۱ درصدی بودجه نیروهای نظامی در سال ۸۹

بودجه نیروهای نظامی در بودجه سال ۸۹، حدود ۳۱ درصد افزایش داشته و بودجه نیروهای انتظامی تقریبا ثابت مانده است.

به گزارش ندای سبز آزادی و به نقل از خبرگزاری آفتاب، بر اساس بندهایی از بودجه ۱۳۸۹ که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است مجموع بودجه نهادهای نظامی از ۱۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۸۸به ۱۴ هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان در سال ۱۳۸۹ افزایش یافته است. بر اساس این بودجه، بودجه پیشنهادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ۴ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۸۸ با ۲۰ درصد افزایش معادل ۹۷۵ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان در سال ۸۹ افزایش یافته است.

بیشترین افزایش بودجه نصیب وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شده و بودجه این نهاد با حدود ۵۰ درصد افزایش از ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۸۸ به حدود ۶ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان در سال ۸۹ افزایش یافته است. بودجه ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از ۱۸۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان افزایش یافته است

نکته مهم در این میان ثابت بودن و عدم افزایش بودجه نیروی انتظامی کشور است که به رغم افزایش ۳۰ درصدی بودجه نهاد های نظامی، افزایشی نداشته است. از سوی دیگر بودجه پیشنهادی سازمان انرژی اتمی برای سال ۸۹ حدود ۳۷۷ میلیارد تومان است که از بودجه ۲۷۲ میلیارد تومانی وزارت صنایع و معادن هم بیشتر است.

فراخوان ایرانیان مقیم ژاپن برای تظاهرات

فراخوان ایرانیان مقیم ژاپن برای تظاهرات بر علیه رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی

گروهی از ایرانیان مقیم ژاپن با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که در اعتراض به کشتن دو هم میهن مبارز از سوی دژخیمان رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی، یک گردهم آیی اعتراض آمیز در توکیو برگزار می کنند .
از ایرانیان آزادیخواه مقیم ژاپن خواهش می شود که با حضور خود در این گردهم آیی ، اعتراض و خشم شدید خود به این گونه رفتارهای ضد بشری رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی نشان بدهند.
روز برگزاری گردهم آیی: سه شنبه نهم فوریه سال 2010 میلادی
محل : مقابل درب ورودی وزارت امور خارجه ژاپن
ساعت : سه تا چهار بعد از ظهر
آدرس محل Tokyo -Chiyoda-Ku- Kasumigasaki 2-2-1
نزدیکترین ایستگاه Kasumigasaki Stn.
در این فراخوان این گردهم آیی آمده که ایرانیان مقیم ژاپن با حضور در برابر وزارت امور خارجه ژاپن از این کشور خواهند خواست که سیاست های خود در برابر رژیم خونخوار جمهوری اسلامی که بدون هیچ شرمی مردم خود را به خاک خون می کشد را بازنگری کند.
هم سویی با مردم ایران و شرکت نکردن در میهمانی های خون آشام 22 بهمن سفارت رژیم ضد انسانی جمهوری اسلامی در توکیو نیز دیگر درخواست ایرانیان از مقام های دولتی و غیر دولتی ژاپن خواهد بود .
در این فراخوان همچنین وظیفه هر ایرانی آزاده دانسته شده که در مهمانی سفارت جمهوری اسلامی بمناسبت روز 22 بهمن شرکت نکرده و با این رفتار انزجار خود را بدولت غیر قانونی این رژیم خونخوار نشان بدهند .

انتقاد شدید رهبر مذهبی اهل سنت از اعدام ها

انتقاد شدید رهبر مذهبی اهل سنت از اعدام ها و انتقادناپذیری مسئولین رژیم
جمعه ۹ بهمن ۱۳۸۸
مولوي عبدالحميد ؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز (نهم بهمن) زاهدان در مسجد مكي اين شهر گفت : پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1357 با قيام و به خواست مردم ايران بود و مانند بسياري از كشورهاي ديگر با كودتاي نظامي اين انقلاب پيروز نشد. و امروز نيز استمرار و بقاي آن به خواست و اراده مردم بستگي دارد.
وي گفت : من آنچه را كه به خير و صلاح ملت و مسئولان و دلسوزانه مي‌دانم بيان مي‌كنم و نبايد سخنان من مورد سوءتعبير قرار گرفته و مغرضانه تعبير شوند. همه ما مسئوليتهايي داريم كه نبايد از زيربار آنها شانه خالي كنيم.
وي افزود : جمهوري اسلامي كه به جاي نظام پادشاهي در ايران مستقر شد با راي و انتخاب مردم استقرار يافت و نه با قدرت سلاح و خشونت. هيچ سيستم حكومتي در دنيا با قدرت اسلحه حفظ نشده است بلكه آنچه موجب بقاي حكومتهاست ، گسترش عدالت و حفظ مردم در صحنه است. انقلاب اسلامي نيز با زور اسلحه پيروز نشده است بلكه حضور مردم در صحنه و خواست آنان بوده كه انقلاب را پيروز كرده است امروز نيز خواست مردم و رضايتمندي آنان موجب بقاي نظام است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : متاسفانه ما دسترسي مستقيم به مسئولان نظام نداريم و اگر مي‌داشتيم من بطور مستقيم اين مسايل را با آنان مطرح مي‌كردم كه بايد آنان چاره‌اي براي بدست‌آوردن و جلب رضايت مردم بيانديشند. نظام نمي‌تواند با يك جناح اصولگرا يا اصلاح‌طلب حفظ شود زيرا در اين كشور گروهها و تفكرات و اقوام و مذاهب مختلفي زندگي مي‌كنند كه بايد همه آنان در قدرت شريك باشند و تنها راه جلب رضايت مردم و ضامن بقاي نظام در شرايط فعلي مي‌تواند تشكيل يك دولت فراگير متشكل از گروههاي مختلف اصولگرا و اصلاح‌طلب و اقوام و مذاهب با سعه صدر باشد.
مولوي عبدالحميد گفت : در بسياري از ممالك شرق و غرب دنيا زمانيكه يك سياست جواب نمي‌دهد آنرا تغيير مي‌دهند . در كشور ما نيز بسياري از سياستها جواب نداده و اعتراضات و مسايلي كه در كشور بوجود آمده است حكايت از مطالباتي دارند كه بي‌پاسخ مانده است. اين اعتراضات بايد شنيده شوند و سياستهاي نادرستي كه موجب آن شده‌اند تغيير يابند.
وي افزود : آنچه قابل تغيير نيست قرآن و احاديث پيامبر است . اما قانون وحي منزل نيست كه قابل تغيير نباشد. بلكه بايد به نحوي قوانين و سياستها را تنظيم و اصلاح كرد كه رضايت همه مردم جلب شود. با كوچكترين انتقاد و سخني نگوييم كه اسلام و نظام در خطر هستند. اسلام و نظام زماني در خطر هستند كه دايره و حلقه براي مردم در آن روزبروز تنگ‌تر شود. اگر اعتراضات به حق پذيرفته شوند و اعتراضات ناحق نيز پاسخ قانع‌كننده‌اي دريافت كنند مشكلات بهتر حل خواهند شد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : وقتي ما سخني را از سر خيرخواهي و دلسوزي بيان مي‌كنيم و يا از حق و حقوقمان سخن مي‌گوييم اين به معناي زياده‌خواهي نيست . ما مي‌گوييم اگر نظام به اعتراضات و انتقادات اقوام و اهل سنت و اقشار ديگر مردم ايران گوش فرا دهد استمرار آن تضمين مي‌شود و اگر سعه صدر و تحمل وجود نداشته باشد مردم احساس مي‌كنند كه نظام اسلامي نمي‌تواند مشكلات را حل كند.
مولوي عبدالحميد افزود : آنچه موجب نجات و علاج كشور مي‌شود اين است كه هيچكس نبايد خود را بالاتر از انتقاد بداند . در اسلام همه انسانها مسئول هستند و خط قرمزي براي انتقاد سازنده نبايد وجود داشته باشد. بطور معمول دوستان و مشاوران انتقادات را صريح و روشن بيان نمي‌كنند. مشكلي كه شاه داشت نيز همين بود كه دوستان و مشاوران وي اعتراضات و انتقادات مردم را به او نمي‌گفتند و او زماني صداي اعتراضات را شنيد كه ديگر خيلي دير شده بود.
وي گفت : هيچكس نبايد از انتقاد فرار كرده و از آن دوري كند . جمهوريت نظام به معناي حق حاكميت مردم است و اسلاميت آن اين حق و آزادي را بيشتر مي‌كند نه اينكه آنرا محدود نمايد. بنيانگذار انقلاب اسلامي و رهبر انقلاب بارها براين نكته تاكيد كرده‌اند كه مردم ولي نعمت نظام هستند. پس بگذاريم مردم انتقاد كنند. و همه بايد پاسخگو باشند حتي در بسياري از كشورهاي غيراسلامي مردم براحتي از عاليترين مقامات كشور و روساي جمهور انتقاد مي‌كنند . اگر فضاي انتقاد سازنده در كشور وجود داشته باشد تخريب و انفجار فريادهاي مردم بوجود نمي‌آيد.
مولوي عبدالحميد در ادامه با اشاره به افزايش آمار اعدامها در كشور گفت : مسئله اعدامها در كشور ما موجب نگراني مردم شده است. كشور ما از معدود كشورهايي است كه آمار اعدام در آن زياد است. بويژه آمار اعدامها در استان سيستان و بلوچستان از همه استانهاي كشور بيشتر است. در حاليكه اسلام فقط در مورد قتل اجازه قصاص قاتل را آنهم در صورت عدم رضايت اولياي دم داده است و در موارد ديگر راههاي بهتري مانند زندان و ... وجود دارد. اعدام نمي‌تواند مشكلات جامعه را حل كند بلكه بر ميزان مشكلات مي‌افزايد. ( تكبير مردم ) بايد توجه داشته باشيم كه در طول دوران پيامبر و خلفاي راشدين بويژه حضرت علي تعداد اعدامها بسيار معدود و انگشت‌شمار بوده‌اند.
وي افزود : ما در ميان مردم مي‌بينيم كه اين اعدامها آثار مثبتي نداشته‌اند و درخواست خيرخواهانه و دلسوزانه ما اين است كه براي اين مسئله چاره‌جويي شود زيرا اعدام نمي‌تواند امنيت و همگرايي و همدلي رابيشتر كند . (تكبير مردم )
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : مطلب ديگري كه موجب نگراني مردم شده است اعتراف گرفتن با اعمال فشار و شكنجه است كه چنين پديده‌اي را نه اسلام و دين قبول دارد و نه قانون اساسي ( تكبير مردم ) . ما مي‌گوييم بايد قانون اجرا شود و مسئولان نيز مجري قانون باشند.
مولوي عبدالحميد در بخش پاياني سخنان خود به مشكلات مرزي و معيشتي مردم استان سيستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت : اين استان كشاورزي و دامداري و صنعت قابل توجهي ندارد و مردم از طريق مرزها امرار معيشت مي‌كردند. با بسته شدن مرزها مشكلات مردم چند برابر شده است و نرخ بيكاري نيز افزايش يافته است تا آنجائيكه برخي از مردم حتي قدرت خريد نان را ندارند.و هر چه ميزان فقر بيشتر باشد فساد و ناامني در جامعه بيشتر خواهد شد. و مسئولان بايد با درايت و تدبير مرزها را باز كنند تا مردم زندگي راحتي داشته باشند.

تجمع در رم در اعتراض به اعدامها - 8 بهمن

http://www.youtube.com/watch?v=cqkdNjnFU4s&feature=player_embedded

كلينتون: تحريمهاى سختى رژيم تهران را هدف قرار خواهد داد

هيلارى كلينتون وزير امور خارجه آمريكا كه در لندن در حال گفتگو با وزراى خارجه كشورهاى عضو شوراى امنيت در باره تشدید تحريمها عليه جمهوری اسلامی است، گفت، تحريمها سخت خواهد بود و اقتصاد رژيم تهران را هدف قرار مى دهد.

به گزارش تلويزيون سی ان ان، وزير امور خارجه آمریکا گفت، جامعه بين المللى چاره ديگرى ندارد، اين متاسفانه وضعيتى است كه رفتار رژيم تهران نه تنها در اين زمينه بلكه در برخورد با تظاهركنندگان به وجود آورده است.

هیلاری کلینتون افزود، يكى از وزراى خارجه در حالى كه كاملا بهت زده بود مى گفت، چطور آنها مى توانند افراد را به خاطر شرکت در تظاهرات اعدام كنند و اين دقيقا كارى است كه آنها انجام مى دهند.

امروز دیگر بحث انتخابات نیست، آنچه مطرح است حفظ نظام است

فرمانده نیروی انتظامی روز پنجشنبه در همایش ائمه جماعات فجر آفرین گفت : این احتمال وجود دارد که آقای موسوی فریب خورده باشد که اگر ایشان آن را بپذیرند باید از مردم عذرخواهی کند و مردم نیز خواهند پذیرفت.

اسماعیل احمدی مقدم گفت : امروز دیگر بحث 13 میلیون و 24 میلیون نفر در انتخابات نیست، آنچه مطرح است حفظ نظام است.

آخوند جنایتکار: جنازه‌های اعدام شدگان را در خیابانها بگردانید

ایرنا: نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي گفت: تمنا و خواهش ملت اين است كه فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامي را به سمع ملت برسانند و چشم فتنه را از بيخ و بن بركنند.

حجت‌الاسلام غلامرضا حسني، در خطبه هاي نمازجمعه شهر ارومیه با اشاره به اعدام دو نفر از عوامل فتنه گر و سلطنت طلب و محكوميت ‪ ۱۱‬نفر از عوامل ديگر گفت: بايد براي جلوگيري از آشوبها، جنازه‌هاي اعدام شده‌ها در خيابانهاي تهران در مقابل ديد عموم قرار بگيرد.

نماينده ولي فقيه افزود: اين زباني كه به جاي جمهوري اسلامي، جمهوري ايراني مي‌گويد بايد كنده شود و قلوب دلسوزان انقلاب با اعدام آنهايي كه به عاشوراي حسيني اهانت كردند، درمان مي‌يابد.

نماز جمعه؛ باید به دنبال به خطر انداختن منافع غربیها باشیم

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه پیروی از ولایت و رهبری مهمترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد گفت: ملت ما باید خود را آماده مقابله با جهانخواران کنند و به دنبال به خطر انداختن منافع آنان باشد

دستگیرشدگان عاشورا در سلولهای انفرادی سپاه تحت شکنجه

دستگیر شدگان روز عاشورا در سلولهای انفرادی بند سپاه و بند5 تحت شکنجه قرار دارند

بنابه گزارش رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیر شدگان روز عاشورا در سلولهای انفرادی زندان گوهردشت کرج تحت شکنجه های جسمی وروحی و فشارهای غیر انسانی قرار دارند.
در حدود 300 نفر از دستگیر شدگان روز عاشورا در سلولهای انفرادی بند سپاه و سلولهای انفرادی بند 5 زندان گوهردشت کرج تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات برای گرفتن اعترافات دروغین جهت پرونده سازی و صدور احکام سنگین قرار دارند.بازجویان وزارت اطلاعات برای پیشگیری از ارتباط دستگیر شدگان روز عاشورا با یکدیگر میان روهرویی که که سلولهای انفرادی در 2 طرف آن قرار دارند دیواری کشیده اند تا آنها را کاملا ایزوله کنند و هیچ گونه ارتباطی با هم نداشته باشند.
زندانیان عادی که در این سلولهای انفرادی بودند صدای فریادهای جوانان که در حال بازجوئی و تحت شکنجه جسمی و روحی ،توهین و اذیت وآزار توسط بازجویان وزارت اطلاعات بودند را در طی ساعتهای شبانه روز می شنیدند. فریادها و ناله های آنها در اثر شکنجه های قرون وسطائی به حدی دردناک است که زندانیان قادر به استراحت نبودند و دچار فشارهای شدید روحی می شدند و در بعضی مواقع نسبت به این شکنجه ها از درون سلولهای انفرادی مختلف خود اقدام به اعتراض می کردند.دستگیر شدگان در اکثر مواقع با دسبند و پابند و چشم بند بسر می برند این شیوه معمولی است که در زندان گوهردشت بکار برده می شود.
در ساعات شب بعضی از آنها را از سلولهای انفرادی بند5 به سلولهای انفرادی بند سپاه که در اختیار بازجویان وزارت اطلاعات است برده می شدند. بند سپاه دارای شرایطی بدتر بند 209 زندان اوین است. بدلیل پر بودن سلولهای انفرادی بند سپاه زندانیان را به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل کرده اند. از وضعیت و شرایط دستگیر شدگان در بند سپاه اطلاع دقیقی در دست نیست. زندانیانی سیاسی که در این بند بسر می برند از داشتن ملاقات و هرگونه تماس با خانواده های خود محروم هستند.
دو تن از سر بازجویان وزارت اطلاعات که در شکنجه های غیر انسانی و وحشیانه دستگیر شدگان روز عاشورا شرکت دارند به نام های محبی و رضا عارفیان می باشند. این دو بازجو در بازجوئی و شکنجه دستگیر شدگان نقش دارند.آنها همچنین خانواده های دستگیر شدگان را تحت فشار و تهدیدات خود دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی برای گرفتن اعترافات دروغین جهت پرونده سازی و صدور احکام سنگین را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی می خواهد که اقدامات خود را در سطح دادن بیانیه و محکوم کردن محدود نکنند و باید اقدامات عملی و سریع برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران نمایند.

9 بهمن 1388 برابر با 29 ژانویه 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

تعطیلی بازار و دستگیری تعدادی در نجف آباد

سایت راه سبز: روز گذشته به مناسبت فرا رسیدن چهلم آیت الله منتظری بازار شهر نجف آباد تعطیل شد. مردم شهر برغم محدودیتهای اعمال شده مراسم سوگواری را در اندوه فراوان برگزار کردند. در این مراسم که با تدابیر شدید نیروهای نظامی و امنیتی برگزار شد تعداد از شهروندان دستگیر شدند

جنگ نرم دشمن در آستانه دهه فجر تشدید شده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از گسترده شدن جنگ نرم دشمن در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش مهر از قم، محمدرضا باهنر، طی سخنانی در دیدار اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با آیت الله سبحانی با اشاره به افزایش تلاش‌های دشمن در آستانه دهه فجر گفت: استکبار جهانی در آستانه دهه فجر می‌خواهد با بهره‌گیری از جنگ نرم و استفاده از فضای مجازی و اینترنت خللی به نظام اسلامی وارد کند.

اقدامات وحشیانه علیه زندانیان در زندان رجايی شهر کرج

یورش گارد زندان رجایی شهر به سالن های مختلف این زندان منجرب مجروح شدن شماری از زندانیان شده است.

خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: در طی دو هفته گذشته در زندان رجایی شهر کرج گارد ویژه زندان با یورش به سالن های مختلف این زندان به ضرب و شتم زندانیان می پردازند.

به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیریان یکی از 3 جانشین زندان رجایی شهر کرج سازمان دهنده اکثر یورش های وحشیانه شبانه به سالن های مختلف این زندان می باشد که در طی دو هفته گذشته با یورش به سالن های 10 ، 11، 12، 13، 14، 15، 16، 17 و 18 اقدام به ضرب و شتم زندانیان می نمایند.

در پی این یورش که اکثرا پس از نیمه های شب که زندانیان در خواب هستند انجام می گیرد بسیاری از زندانیان به دلیل شکستگی استخوان و کبودی به بهداری زندان منتقل شده اند.

بر اساس گفته های یک مقام امنیتی در زندان این اقدام غیر انسانی در راستای پیشگیری از شورش های احتمالی در داخل زندان و به دستور حفاظت زندان انجام می گیرد که مجری آن در اکثر مواقع یکی از جانشینان رئیس زندان به نام امیریان می باشد.

عصر روز سه شنبه 6 بهمن ماه نیز گارد زندان رجایی شهر زندانیان بند جوانان را به محوطه حیاط انتقال داده و با عبور از تونل وحشت با باتوم به ضرب و شتم زندانیان پرداخته اند.

جنتی جنایتکار: بیشتر اعدام کنید، 22 بهمن در پیش است

آخوند جنایتکار احمد جنتی دبیر شورای نگهبان رژیم امروز در نماز جمعه تهران خطاب به رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی

گفت : بياييد براي رضاي خدا همين طور که اين دو نفر را خيلي سريع اعدام کرديد، مردانه بايستيد، چرا که هر جا ضربه خورديم از سستي و ضعفمان بوده است.

وي افزود: 18 تير و مسئله عاشورا به دليل همين ضعفها بود که به وجود آمد اگر در حال حاضر هم از خود ضعف نشان بدهيد آينده بدتري در انتظار ما است.

جنتی گفت: من با زبان قرآن با شما سخن مي گويم در آخر سوره احزاب تکليف مشخص است خداوند مي فرمايد اگر منافقين، افراد بيماردل و شايعه ساز دست از کارهايشان برندارند من به تو دستور مي دهم به اينها حمله کن و اينها را سخت بکش.

این آخوند جنایتکار گفت : حضرت علي 70 نفر از پيمان شکنان را يک ضرب کشت. خدا رحم نکند به کساني که به مفسدين في الارض رحم مي کنند چرا که اينجا جاي رأفت نيست بلکه جاي غلظت است.

تصویب لایحه تحریم صادرات بنزین به ایران در سنای آمریکا

رادیو فرانسه: مجلس سنای آمریکا لایحه ای را به تصویب رسانده است که به باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور امکان میدهد دستور تحریم شرکتهای صادر کننده بنزین به ایران را صادر کند. ایران با وجود آن که یکی از بزرگترین کشور های صادر کننده نفت بشمار می رود بدلیل عدم موجودیت ظرفیت کافی پالایش نفتی ، تزدیک به 40 درصد بنزین خودرا از خارج وارد می کند.

لایحه که با رای اکثریت نمایندگان سنای آمریکا تصویب شد در نظر دارد با محدود کردن صاردات بنزین به ایران ورود محصولات پسته، خاویار و قالی ایرانی به آمریکا را نیز ممنوع اعلام کند.

به گزارش خبر گزاری فرانسه، با تصویب لایحه سنا، تحریم قبلی شرکتهای خارجی که بیشتر از 20 میلیون دلار در عرصه نفتی با ایران سرمایه گذاری کرده اند به شرکتها و موسسات مالی و شبکه های آنان و شرکتهای بیمه گسترش یافته است.

گفته میشود تحریمهای اتخاذ شده بگونه غیر مستقیم،شرکتهای عمده نفت پالایش شده از جمله شرکتهای سویسی ویتول و گلنکور، شرکت سویسی-هلندی ترافیگورا، شرکت فرانسوی توتال و شرکت بریتانیایی برتیش پترولیوم را مدنظر قرار میدهد.

لایحه سنای آمریکا همچنان در نظر دارد شرکتهایی را که بیشتر از یک میلیون دلار محصولات نفتی به ایران بفروشند از حضور در بازار داخلی فروش مواد سوخت در آمریکا محروم کند.

لایحه از رئیس جمهور آمریکا میخواهد بر دولت ایران فشار وارد کند تا آزادی فردی شهروندان ایرانی را تامین کند.

قرار است لایحه سنا بعد از ادغام با لایحه پیشنهادی مجلس نمایندگان آمریکا که در ماه دسامبر گذشته به تصویب رسید، به امضای رئیس جمهور این کشور برسد.

بيانيه کميته گزارشگران حقوق بشر

دست از اين ادعاي گزاف بر داريد / بيانيه کميته گزارشگران حقوق بشر در اعتراض به طرح اتهامات واهي به اعضاي آن

قوام جامعه مدرن به پذيرفتن و تحقق هنجارهاي مدرن است. آنجا که حکومتي با نظام حقوقي ما قبل مدرن آن هم در منحط ترين شکل خود، سعي در تحميل سياسي و ايدئولوژيک خود بر جامعه اي مدرن داشته باشد، نتيجه چيزي جز از اعتراض گسترده و همه جانبه نخواهد بود. حقوق بشر آنچنانکه در اعلاميه جهاني حقوق بشر و ميثاقين آن و ساير پروتکل ها و قطعنامه هاي الحاقي آن تبلور يافته است، يکي از مهمترين دستاوردهاي بشر مدرن و عامترين هنجار حقوقي جهاني است. خواست تحقق بي کم و کاست اين منشور، خواستي است که جامعه ايران در کليت خويش رو به سوي آن دارد. در ساليان اخير در جهت اجرا و پاسداشت اين سند جهاني، سازمانهاي متعدد مردم نهادي شکل گرفته اند تا با ترويج و اشاعه اين حقوق به ايجاد ايراني ياري رسانند که در آن صلح، آزادي، برابري و کرامت انسان حاکم باشد.

کميته گزارشگران حقوق بشر نيز يکي از اين مجموعه هاست که با تاکيد بر اعتقاد و التزام به اعلاميه جهاني حقوق بشر خواستار اجراي آن در تمامي زواياي زندگي مردم ايران بوده و چنانکه بارها مورد تاکيد قرار گرفته، مستقل بوده و به هيچ حزب و جناحي تعلق نداشته و فاقد ماهيت سياسي است. اين کميته فعاليت خويش را در سال 84 آغاز کرده و با ارائه ي گزارش و همچنين آگاهي رساني نسبت به تمامي افرادي که به نوعي حقوق انساني آنها مورد تعدي و تجاوز قرار گرفته؛ اعم از زنان، کودکان، زندانيان، کارگران و ... و همچنين تلاش در جهت جلوگيري از نقض مستمر حقوق بشر از طريق تنوير افکار عمومي و استمداد از ساير نهادهاي داخلي و نيز سازمانهاي بين المللي حقوق بشر سعي در ايجاد بستري مناسب به منظور جلب توجه دستگاه حاکم نسبت به عواقب وخيم نقض حقوق اساسي شهروندان داشته است.

اما تاسف آنجاست که حکومت مستقر اگرچه اسما خود را متعهد به معاهدات بين المللي و از جمله منشور جهاني حقوق بشر و ساير معاهدات مرتبط با آن مي داند، اما رسما از بسياري از تعهدات خويش در قبال اين مقوله به غايت مهم و حياتي استنکاف ورزيده و عملا نظامي حقوقي را براي خود برگزيده است که تبايني آشکار با بسياري از هنجارهاي جهاني حقوق بشر دارد. نتيجه اين عدم اعتقاد و التزام، علاوه بر نقض مستمر و سيستماتيک حقوق بشر در ايران بطور اعم بوده است بلکه مشکلات، فشارها و تضييقات بسياري براي فعالين حقوق بشر بطور اخص بوجود آورده است.

روشهاي برخورد با نهادهاي حقوق بشري از سوي حکومت البته اشکال متفاوت و متعددي داشته، دارد و خواهد داشت. عليرغم صراحت قطعنامه مصوب مجمع عمومي در دسامبر 1998 موسوم به "اعلاميه حقوق و مسئوليت افراد، گروه‌ها و نهادهاي جامعه در ترويج و حمايت از حقوق بشر و آزادي‌هاي اساسي شناخته شده جهاني" که در مواد متعدد از جمله مواد 10، 11 و 18 آحاد مردم را مجاز و بلکه مکلف به ترويج سازمانيافته حقوق بشر مي نمايد، حکومت تشکيل نهادهاي حقوق بشري را مصداق تبليغ عليه نظام از طريق تشکيل گروههاي غير قانوني دانسته و فعالين حقوق بشر را به اين بهانه تحت فشار اعم از زندان، شکنجه و ... قرار ميدهد. روش غير مسئولانه، غير اخلاقي و مغاير با کليه اصول انساني که اخيرا از سوي دستگاه امنيـي براي برخورد با نهادهاي حقوق بشري و از جمله "کميته گزارشگران حقوق بشر" در پيش گرفته شده است، انتساب تشکلهاي مستقل به احزاب و گروههاي سياسي است. انتسابي که از رهگذر آن زمينه سازي براي برخوردهاي خشن و حذفي به بهانه هاي واهي چون ارتباط با گروههاي معاند و محاربه، عملي گردد.

در مورد خاص کميته گزارشگران حقوق بشر، وزارت اطلاعات در عين اطلاع از استقلال تام کميته از همه گروههاي سياسي اعم از داخلي و خارجي، سعي بر اين دارد که با کليد زدن پروژه سخيف وابسته سازي راه خطايي را بپيمايد که بطلان آن بارها و بارها به اثبات رسيده است. در اين ترديدي نيست که وزارت اطلاعات با صرف هزينه هاي هنگفت از جيب مردم ايران، بطور قطع از استقلال کميته گزارشگران حقوق بشر از همه احزاب و جريانهاي سياسي مطلع است، از همين روست که طرح ياوه اي چون ارتباط کميته با سازمان مجاهدين خلق از سوي کارشناسان اطلاعات چيزي جز زمينه سازي براي حذف فيزيکي مجموعه اي خوشنام که از بدو تاسيس صرفا در عرصه حقوق بشر فعاليت کرده است، ارزيابي نمي شود. براي ما و همگي فعالان حقوق بشر دفاع از حقوق انساني تک تک افراد، فارغ از گرايشات سياسي، مذهبي، قومي و ... اصل بوده است و به صراحت نيز اعلام ميداريم در کنار فعاليت در کليه عرصه هاي حقوق بشر اعم از حقوق زنان، کودکان، کارگران، اقليتهاي قومي، مذهبي جنسي و ... از حقوق همه زندانيان سياسي و عقيدتي بدون در نظر گرفتن گرايش آنان و حتي بدون در نظر گرفتن مجرم بودن يا نبودن آنان دفاع نموده و ذره اي از اين آرمان انساني عقب نشيني نخواهيم نمود.

اما طرح اين ادعاي گزاف از سوي وزارت اطلاعات زنگ خطر ديگري است براي کليه فعالان حقوق بشر در ايران که به سادگي از کنار اين بازي سخيف نگذرند. برخورد امروز اطلاعات با کميته گزارشگران حقوق بشر اولين مورد نيست و آخرين مورد هم نخواهد بود اما اين بدعت نا مبارک انتساب فعاليت مستقل حقوق بشري به اين يا آن گروه سياسي و تفهيم اتهام محاربه به فعالين حقوق بشر بدون کوچکترين سند و حتي نشانه اي بايد در همين قدم نخست عقيم گردد.

از همين روست که ضمن تاکيد مجدد بر استقلال خويش از همه نهادهاي حقوق بشري ملي و بين المللي انتظار حمايت، همراهي و اعتراض به اين برخورد ظالمانه داشته و حق خويش را در شکايت به مجامع بين المللي در قبال برخورد وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي محفوظ مي دانيم

تظاهرات در برابر کنسولگری جمهوری اسلامی در هامبورگ

در اعتراض به موج جدید اعدام مخالفین سیاسی توسط جمهوری اسلامی و برای آزادی بی قید و شرط همۀ زندانیان سیاسی، در برابر کنسولگری جمهوری اسلامی در هامبورگ گردهم می آییم.

جمعه، 2010/01/29 -13:00-12:00

فشار بانکها بر تولید و صنعت غیر قابل تحمل است

خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنایع و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: فشاری که امروز موسسات مالی و بانکها بر صنعت و تولید کنندگان وارد می کنند غیر قابل تحمل است و کمر صنعت را شکسته است.

خدامراد احمدی عصر پنجشنبه در مراسم معرفه مدیرعامل جدید شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی در اراک افزود: نوع نگاه دستگاه های مالی و موسسات اقتصادی به تولید و تولید کنندگان باید تغییر کند که به این منظور قانونگذاران باید نسبت به اصلاح قوانین و تسهیل در زمینه تولید کالا با تدوین و تصویب قوانینی مناسب اقدام کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه قوانین موجود صرفا تامین کننده نیازهای صنایع بزرگ است که در این میان واحد های تولیدی کوچک با مشکلاتی در اجرای این قوانین روبه رو می شوند که به دلیل نبود ساز و کارهای مناسب برای حمایت از آنان تولید کنندگان کوچکتر با آسیب جدی مواجه می شوند.

احمدی با اشاره به سیاست بانک مرکزی در مورد سه قفله کردن بانکها بیان داشت: سه قفله کردن بانکها در مقطعی از زمان از سوی بانک مرکزی اقدامی اشتباه بود که این موضوع سبب شد بسیاری از واحد های تولیدی کوچک در کشور با مشکل در دریافت تسهیبلات مورد نیاز خود روبه رو شوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: با توجه به اینکه 18درصد درآمدهای اقتصادی کشور در دست 70هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط کشور است، راه اندازی بانک صنایع کوچک با هدف حمایت از این واحدها در دست انجام است.

وی ادامه داد: گردش مالی صنایع کوچک در کشور در کمترین حد انتظار 16میلیارد دلار و در بهترین شرایط 25میلیارد دلار در سال است اما این صنایع در استفاده از تسهیلات مالی و بانکی با ساز و کار سخت گیرانه مواجه هستند و حتی نصف گردش مالی سالانه خود نیز تسهیلات دریافت نمی کنند.

احمدی اضافه کرد: هم اینک 825 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور وجود دارد که 22هزار و 400واحد در آنها مستقر شده و 25هزار واحد هم در دست ساخت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث سیاستهای جدی این سازمان کاهش قیمت زمین و حق انتفاع در شهرکهای صنعتی است خاطرنشان کرد: در این زمینه در قالب طرح توازن و مطالعات انتقال پول و سرمایه از شهرکهای صنعتی مناطق توسعه یافته به مناطق توسعه نیافته در دست انجام است.

احمدی ضمن اعلام آمادگی سازمان صنایع کوچک برای راه اندازی شهرک صنعتی در استان مرکزی افزود: هزینه و سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال در بخش صنایع کوچک و متوسط یک دهم صنایع بزرگ است به همین جهت فوریت برنامه های این بخش در دستور کار دولت قرار دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افزود: یکی از راه‌ های موثر در افزایش میزان سرمایه‌ گذاری در بخش صنعتی، کاهش و حذف قیمت زمین در مناطق کمتر توسعه یافته است که ما در سازمان به دنبال تحقق این مهم هستیم.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره ‌مندی صنایع از خدمات بیمه ‌ای خاطرنشان کرد: هم اینک هر واحد تولیدی تنها سه و در بعضی از واحدها تنها پنج نوع خدمات را از شرکت‌ های بیمه ‌ای دریافت می ‌کنند و پولی که هر واحد تولیدی بابت حق بیمه پرداخت می‌ کند با خدمات دریافتی متناسب نیست که به منظور رفع این مشکل و بهبود ارائه خدمات بیمه ‌ای جلساتی با بیمه‌ های بخش دولتی و خصوصی برگزار شد و در آن جلسات پیرامون تسهیل شرایط بیمه مذاکراتی به عمل آمد که نتیجه آن کاهش 10 درصدی قیمت خدمات بیمه ‌ای بیمه ایران به صنعتگران بود.

وی همچنین از راه‌اندازی بیمه در قالب صنایع کوچک خبرداد و اضافه کرد: سازوکارهای ایجاد این بیمه هم اکنون در دست بررسی است.

معاون وزیر صنایع و معادن همچنین با اشاره به عدم توجه به میزان صلاحیت خریداران شرکت‌ های صنعتی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی بدون توجه به صلاحیت خریداران در این استان مشکلاتی را برای بعضی از واحدها ایجاد کرده است که باید این مشکلات هرچه سریع ‌تر برطرف شود.

احمدی همچنین از اختصاص اعتبارات مناسب برای راه ‌اندازی خوشه‌ های صنعتی در استان در سال آینده خبر داد و بیان داشت: امید است با اختصاص اعتبارات مناسب شاهد راه ‌اندازی خوشه ‌های صنعتی استان در سال آینده باشیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نیز گفت: صنعتگران ایرانی قهرمانان تولید و صنعت هستند زیرا با وجود تورم 45 درصدی در بازار تولید کشور همچنان به تولید محصول ادامه می دهند در حالی که همتایان خارجی آنان حداکثر با تورم پنج درصدی مشغول به کار هستند.

حجت الاسلام حسین اسلامی افزود: پایین بودن نرخ تعرفه واردات مواد اولیه به نفع صنعتگر است ولی هم اینک شاهد آن هستیم که این تعرفه بسیار بالاست و این باعث افزایش هزینه های تولید محصول و در نتیجه از دست رفتن بازار رقابت می شود که در نهایت به تولید کننده آسیب جدی وارد می شود.

وی اضافه کرد: هم اینک تعرفه واردات در کشور بسیار پائین است و مناسب بازار ایران نیست زیرا حداقل تعرفه موجود برای واردات 25 و حداکثر 150 درصد است که نمی توان با این تعرفه ها در بازار رقابت و نسبت به فروش محصول اقدام کرد و در صورتی که این روند همچنان ادامه یابد و تولید کننده تقاص پائین بودن تعرفه ها را بدهد شاهد از کار افتادن روند تولید محصول در کشور خواهیم بود.

اسلامی با اشاره به اینکه هم اینک در کشور با تورم 20 درصدی، 25 درصد هم بهره بانکی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در جهان بهره بانکی تنها پنج درصد است و نرخ تورم بسیار پائین است ولی با این وجود واحد های صنعتی در این کشورها از انواع یارانه ها و سوبسیدها برخوردارند ولی با این حال و با وجود تورم 45 درصدی در بخش تولید کشور نباید انتظار داشت واحد های صنعتی و تولیدی نسبت به ادامه فعالیت و اشتغال زایی اقدام کنند.

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس با بیان اینکه همواره به کالاهای وارداتی در کشور سوبسید پرداخت می شود، گفت: برای واردات کالاهای خارجی به دلیل پرداخت سوبسید به نرخ دلار و یورو به خارجی ها سوبسید داده و بر این کار و واردات کالاهای دارای توان تولید در داخل اصرار می شود که این موضوع خسارتهای سنگینی به صنعت در داخل کشور وارد کرده است.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه از بدهکاری اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی کشور به بانکها خبر داد و اظهار داشت: با وجود تورم سنگین در کشور و ثابت نبودن نرخ ارز هیچ واحد تولیدی و صنعتی در کشور وجود ندارد که به بانک های عامل معوقه نداشته باشد که این موضوع تنها به دلیل نبود تدبیر و رکود جهانی نیست بلکه تورم سنگین از عوامل بروز این مسئله برای واحد های تولیدی و صنعتی کشور است.

فعالیت تنها 40 درصد از ظرفیت های تولیدی کشور در بخش صنعت

اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت فعال واحدهای تولیدی و صنعتی کشور بسیار کمتر از ظرفیتهای موجود آن است اظهار داشت: در خوشبینانه ترین حالت شاهد آن هستیم که 35 تا 40 درصد از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی کشور فعال است که باید برای فعال کردن ظرفیت های خالی در این بخش با برنامه ریزی اقدام جدی از سوی مسئولان صورت گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح بنگاه های زودبازده اقتصادی در کشور افزود: باید از اعتبارات پیش بینی شده در این طرح برای فعال کردن ظرفیتهای خالی در بخش صنعت کشور و ایجاد اشتغال در این واحدها که برای احداث آن میلیاردها ریال سرمایه گذاری صورت گرفته بود استفاده شود تا اشتغال جدید در کشور ایجاد و تولید با کمترین هزینه ممکن به انجام رسیده و ارزش افزوده ایجاد کند.

معاون برنامه ریزی استنانداری مرکزی نیز گفت: 175 هزار نفر به صورت مستقیم و 640 هزار نفر به صورت غیر مستقیم از بخش صنعت در استان مرکزی ارتزاق می کنند که این موضوع نشان از اهمیت بالای این بخش در اقتصاد مردم استان مرکزی دارد.

محمدرضا عاشوری افزود: صنایع بزرگ برای ایجاد هر اشتغال جدید به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند در حالی که صنایع کوچک برای ایجاد هر واحد اشتغال تنها به 100 میلیون تومان اعتبار نیاز دارند که این موضوع سبب شده است برنامه ریزان توجه ای ویژه ای به توسعه واحد های تولیدی در ابعاد کوچک و متوسط داشته باشند.

وی اضافه کرد: به دلیل کمبود سرمایه و ارز بری برای ایجاد واحد های بزرگ صنعتی، امکان ایجاد واحد های بزگ جدید در استان مرکزی وجود ندارد به همین دلیل برای کاهش مشکل بیکاری و ایجاد تولید و ارزش افزوده در کشور حرکت به سمت احداث واحد های تولیدی کوچک و متوسط ضروری است.

عاشوری با اشاره به اینکه دولت زیر ساختهای لازم برای ایجاد واحد های تولیدی کوچک و متوسط را فراهم کرده است بیان داشت: شرکت شهرکهای صنعتی در کشور موفق شده است با تسهیلات خاص و ارائه مشوق های لازم بسیاری از سرمایه گذاران در طرح های کوچک و متوسط را جذب کند که این موضوع سبب افزایش ارائه خدمت به این واحد ها شده است.

معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی بر اهمیت رفع برخی مشکلات در شهرکهای صنعتی استان تاکید کرد و گفت: کمبود اب از جدی ترین مشکلات واحد های مستقر در شهرکهای صنعتی استان مرکزی است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

علیرضا زاوشی رئیس سازمان صنایع و معادن استان مرکزی نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت صنعتی استان خواستار توجه بیشتر مسئولان وزارت صنایع به استان مرکزی و رفع مشکلات واحدهای مستقر در آن شد.

اعدام ناراضیان در ایران اعتراضات مردمی را بیشتر می کند

روزنامه ژاپنی: اعدام ناراضیان در ایران اعتراضات مردمی را بیشتر می کند.
رسانه های بزرگ ژاپنی روز جمعه اعدام دو شهروند ناراضی ایرانی از سوی رژیم جمهوری اسلامی را به صورت گسترده بازتاب دادند .
روزنامه یومیوری با پخش خبر اعدام محمدرضا علي‌زماني و آرش رحماني‌پور دو شهروند ایرانی ناراضی از سوی رژیم جمهوری اسلامی پیش بینی کرد که این اعدام ها اعتراضات مردمی در ایران را بیشتر کند .
بزرگترین روزنامه ژاپنی نوشت که مخالفان رژیم جمهوری اسلامی در ایران برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در روز 22 بهمن سالگرد انقلاب را برنامه ریزی کرده اند و به همین دلیل پیش بینی می شود که با این اعدام ها شدت تظاهرات افزایش یابد .
یومیوری افزود که مسوولین قضایی جمهوری اسلامی جرم دو شهروند اعدام شده را دخالت در اعتراض های پس از انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده اند، اما به گفته وکیل یکی از این دو نفر اعدام شده، موکل او پیش از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شده بوده است .
تلویزیون سراسری ژاپن نیز با پوشش خبر اعدام این دو شهروند ایرانی گفت : به نظر می رسد که دولت ایران برای ترساندن مردم و شرکت نکردن در تظاهرات اعتراض آمیز دست به اعدام این افراد زده است .
به گزارش این شبکه ، تحول خواهان در ایران برای روز 22 بهمن تظاهرات اعتراض آمیز گسترده ای را برنامه ریزی کرده اند

مراسم گرامیداشت تولد جانباخته راه آزادی اشکان سهرابی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، مراسم گرامیداشت تولد جان باخته را ه آزادی اشکان سهرابی روز شنبه در بهشت زهرا بر روی آرامگاه وی برگزار خواهد شد.
روز شنبه 10 بهمن ماه مصادف است با روز تولد شهید راه آزادی مردم ایران اشکان سهرابی است. خانواده سهرابی برای گرامیداشت روز تولد فرزنشان مراسمی را بر آرامگاه او برگزار خواهند کرد. در این مراسم خانواده،بستگان و سایر اقشار مردم در آن شرکت خواهند داشت.
این مراسم از ساعت 14:00 آغاز خواهد شد . خانواده و سایر شرکت کنندگان با حضور بر آرامگاهش و با نثار گل و برافروختن شمع یاد و خاطره این جانباخته راه آزادی مردم ایران را گرامی خواهند داشت. این مراسم در بهشت زهرای تهران، قطعه 257 ردیف 50 ، شماره 19 برگزار خواهد شد.
حضور گسترده برای گرامیداشت سالروز تولد اشکان سهرابی اعتراضی به کشتار گسترده جوانان وطن و عدم پیگرد و مجازات آمرین و عاملین کشتار مردم که همچنان به جنایتهای خود ادامه میدهند می باشد.
اشکان سهرابی متولد 1368 و دانشجوی رشته آی تی دانشگاه قزوین بود. او غروب 30 خردادماه بر اثر اصابت گلوله به قلبش توسط مامورین ولی فقیه جان خود را فدای آزادی مردم ایران نمود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،یاد و خاطره این جانباخته آزادی را گرامی میدارد و خواستار دستگیری،محاکمه و مجازات آمرین و عاملین کشتارهای مردم ایران است.

9 بهمن 1388 برابر با 29 ژانویه 2010

کمپین سفارت سبز؛ دیپلماتهای رژیم به مردم بپیوندند

کمپین سفارت سبز

درخواست از کلیه کارمندان سفارتخانه ها و سر کنسولگری های ایران برای پیوستن به "کمپین سفارت سبز"

دوستان و همکاران گرامی!
کشور ما روزهای دشواری را تجربه می کند، امروز مقاومت در برابر تهاجم آشکار به حقوق ملت، اعتراض علیه نقض آشکار حقوق شهروندان و منزوی نمودن دولت کودتا و حامیان آن به یک وظیفه ملی و میهنی برای همه تبدیل شده است.

بیائید به جای نمایندگی دولت کودتا، سفیر صدای آزادیخواهی جنبش سبز مردم ایران باشیم. با تشکیل سفارت سبز مردم ایران افکار عمومی جهانیان را متوجه ستمی بسازیم که بر کشور و مردم آن می رود و فاجعه نقض حقوق بشر علیه هموطنانمان را افشا کنیم.

اهداف کمپین ما :
• اعلام همبستگی دیپلمات های ایران، با جنبش سبز آزادیخواهانه مردم ایران
و ترک سفارتخانه های جمهوری اسلامی.
• انعکاس مطالب مردم ایران و رساندن صدای حق طلبانه آنان به سراسر جهان.
• دفاع از حقوق بشر و افشای نقض فاجعه بار آن در کشورمان توسط دولت کودتا.
• به رسمیت شناختن حق مردم در تعیین سرنوشت خودشان و دفاع از خواست انتخاب آزاد.
• ایجاد تسهیلات و امکانات لازم بمنظور کمک و ملحق شدن دیپلمات ها به
جنبش آزادیخواهانه مردم.

از کلیه نهادها و کمیته های مدافع حقوق بشر، تشکلات مدافع جنبش سبز و احزاب و سازمانهای سیاسی میخواهیم با ما همراه شوند تا بتوانیم همگام و هماهنگ با مبارزات مردم کشورمان کمپین دیگری را علیه دولت جمهوری اسلامی سازمان دهیم.
برای تحقق اهداف این کمپین پیشاپیش ازهرگونه پیشنهاد استقبال می کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر و همفکری با ما تماس حاصل فرمائید. با انتشار اطلاعیه، حمایت خود را از این کمپین اعلام نمایند.

محمد رضا حیدری
کمپین سفارت سبز – نروژ

پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۸ ژانويه ۲۰۱۰

شماره تلفن دفتر مرکزی 0047 - 99244718
0047 - 99244718
mohammedr.heydari@gmail.com
irankomite@gmail.com

اعدام دستگیرشدگان، جنبش را مصمم تر خواهد کرد

جعفر پویه

رژیم جانیان و جنایتکاران جمهوری اسلامی به سردستگی علی خامنه ای روز گذشته (پنجشنبه) دو تن از زندانیان سیاسی را اعدام کرد. علی خامنه ای، ولی فقیه جنایت پیشه رژیم فکر می کند با به دار آویختن زندانیان می تواند ترس و وحشتی که سراپای رژیمش را فرا گرفته به مردم منتقل کند. او دو نفر را به دار می آویزد تا زنگ خطر را برای دیگر زندانیانی که به عنوان گروگان در شکنجه گاه های خود به اسارت دارد به صدا درآورد.

جنایتکاران در حالی محمدعلی زمانی و آرش رحمانی‌پور را به دار آویخته اند که آنها از حداقل حقوق انسانی خود برای برخورداری از وکیل و دفاع از خود در برابر بی شرمیهای پادوهای ولی فقیه محروم بودند. لاریجانی، قاضی القضات دست نشانده ولی فقیه با قتل دو انسان اسیر در چنگال آدمکشان خود ثابت می کند که در خونریزی و سفاکی چیزی از همتایان پیشین خود کم ندارد.

محمدعلی زمانی و آرش رحمانی‌پور در حالی به جرم محاربه با نظام اسلامی، محکوم و به دار آویخته می شوند که نه نفر دیگر از کسانی که به دلیل شرکت در تظاهرات ضد حکومتی به مرگ محکوم شده اند، در آستانه اعدام قرار دارند. ولی فقیه رژیم و دار و دسته جانیانی که در روزهای گذشته قیافه میانه روی به خود گرفته و از دستگاه دروغ پراکنی خود شوهای حکومتی فریب و نیرنگ پخش می کردند، از ترس به میدان آمدن جنبش مردم در روز 22 بهمن، اقدام به اعدام زندانیان اسیر کرده اند تا شاید ترس و وحشت حکومت را به بدنه جامعه منتقل کرده و آنها را از خیزش علیه حکومت باز دارند.

پربدیهی است که جنبش آزادیخواهانه مردم با این جنایتها و خشونها نه تنها قدمی به عقب برنخواهد داشت بلکه، در تصمیم خود برای به زیر کشیدن حکومت جانیان مصمم تر خواهد شد. قتل و کشتار زندانیان به جنبش مردم این پیام را می دهد که راه آنان برای به زیر کشیدن رژیم ولی فقیه درست و از موضع بجایی است زیرا جانیان حاکم چیزی به جز قتل و کشتار نمی شناسند و بی شرمی آنها به حدی است که اگر بتوانند، از کشته جوانان مردم بار دیگر پشته خواهند ساخت. برانداختن رژیم ولایت فقیه به عنوان حکومت قاتلان و جنایتکاران حاکم بر سرنوشت مردم ایران تنها راهی است که می تواند جلو خونریزیهای بیشتر را بگیرد و مردم ایران را از شر رژیمی آدمکش، آزادی ستیز و غیر انسانی رهایی بخشد.

پاسخ بی شرمی علی خامنه ای و گماشته او صادق لاریجانی و همه آدمکشان و قاتلان را مردم ایران در 22 بهمن با حضور در خیابانها خواهند داد.

ولی فقیه در راس دار و دسته آدمکشان رژیم مسوول اصلی خونهای بر زمین ریخته شده جوانان مردم ایران است. خون اعدامیان اسیر و خون جوانانی که در خیابانها و بازداشتگاه های مخفی و علنی رژیم بر زمین ریخته شده، جنبش مردم را برای رسیدن به آزادی و دموکراسی مصمم تر خواهد کرد.

vendredi 29 janvier 2010

اعدام دستگیرشدگان، جنبش را مصمم تر خواهد کرد

رژیم جانیان و جنایتکاران جمهوری اسلامی به سردستگی علی خامنه ای روز گذشته (پنجشنبه) دو تن از زندانیان سیاسی را اعدام کرد. علی خامنه ای، ولی فقیه جنایت پیشه رژیم فکر می کند با به دار آویختن زندانیان می تواند ترس و وحشتی که سراپای رژیمش را فرا گرفته به مردم منتقل کند. او دو نفر را به دار می آویزد تا زنگ خطر را برای دیگر زندانیانی که به عنوان گروگان در شکنجه گاه های خود به اسارت دارد به صدا درآورد.

جنایتکاران در حالی محمدعلی زمانی و آرش رحمانی‌پور را به دار آویخته اند که آنها از حداقل حقوق انسانی خود برای برخورداری از وکیل و دفاع از خود در برابر بی شرمیهای پادوهای ولی فقیه محروم بودند. لاریجانی، قاضی القضات دست نشانده ولی فقیه با قتل دو انسان اسیر در چنگال آدمکشان خود ثابت می کند که در خونریزی و سفاکی چیزی از همتایان پیشین خود کم ندارد.

محمدعلی زمانی و آرش رحمانی‌پور در حالی به جرم محاربه با نظام اسلامی، محکوم و به دار آویخته می شوند که نه نفر دیگر از کسانی که به دلیل شرکت در تظاهرات ضد حکومتی به مرگ محکوم شده اند، در آستانه اعدام قرار دارند. ولی فقیه رژیم و دار و دسته جانیانی که در روزهای گذشته قیافه میانه روی به خود گرفته و از دستگاه دروغ پراکنی خود شوهای حکومتی فریب و نیرنگ پخش می کردند، از ترس به میدان آمدن جنبش مردم در روز 22 بهمن، اقدام به اعدام زندانیان اسیر کرده اند تا شاید ترس و وحشت حکومت را به بدنه جامعه منتقل کرده و آنها را از خیزش علیه حکومت باز دارند.

پربدیهی است که جنبش آزادیخواهانه مردم با این جنایتها و خشونها نه تنها قدمی به عقب برنخواهد داشت بلکه، در تصمیم خود برای به زیر کشیدن حکومت جانیان مصمم تر خواهد شد. قتل و کشتار زندانیان به جنبش مردم این پیام را می دهد که راه آنان برای به زیر کشیدن رژیم ولی فقیه درست و از موضع بجایی است زیرا جانیان حاکم چیزی به جز قتل و کشتار نمی شناسند و بی شرمی آنها به حدی است که اگر بتوانند، از کشته جوانان مردم بار دیگر پشته خواهند ساخت. برانداختن رژیم ولایت فقیه به عنوان حکومت قاتلان و جنایتکاران حاکم بر سرنوشت مردم ایران تنها راهی است که می تواند جلو خونریزیهای بیشتر را بگیرد و مردم ایران را از شر رژیمی آدمکش، آزادی ستیز و غیر انسانی رهایی بخشد.

پاسخ بی شرمی علی خامنه ای و گماشته او صادق لاریجانی و همه آدمکشان و قاتلان را مردم ایران در 22 بهمن با حضور در خیابانها خواهند داد.

ولی فقیه در راس دار و دسته آدمکشان رژیم مسوول اصلی خونهای بر زمین ریخته شده جوانان مردم ایران است. خون اعدامیان اسیر و خون جوانانی که در خیابانها و بازداشتگاه های مخفی و علنی رژیم بر زمین ریخته شده، جنبش مردم را برای رسیدن به آزادی و دموکراسی مصمم تر خواهد کرد.

اعدام کردید که اینها را بترسانید؟

http://www.youtube.com/watch?v=co8h-x1fEpc&feature=player_embedded

احضار یک فعال کارگری دیگر به دادگاه رژیم

دستگاه قضایی رژیم "افشین ندیمی" از فعالین کارگری کامیاران و عضو کمیته هماهنگی را به دادگاه سنندج احضار نمود.

بنا به گزارش کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری روز سه شنبه 6 بهمن ماه دستگاه قضایی رژیم با ارسال احضاریه ای برای فعال کارگری "افشین ندیمی" از وی خواسته است تا روز 25 بهمن ماه در دادگاه سنندج حضور یابد.

در پایان این گزارش اعضای کمیته هماهنگی احضار، بازداشت و دادگاهی فعالین کارگری را شدیدا محکوم نموده اند و خواستار پایان دادن به این گونه فشارها بر فعالین کارگری شده اند.

آیت الله نوری: برخی هنوز عظمت انقلاب را درک نکرده اند

استان ها: آیت الله نوری گفت:درمملکت ماهنوز برخی عظمت انقلاب رادرک نکرده انددرحالي كه ايجادخودباوری و برگرداندن اسلام به زندگی مردم كارآساني نبود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آيت الله حسين نوري همداني امروز(8 بهمن) در دیداربا جمعی از خواهران و برادران بسیجی و طلاب شهرهای اراک، رفسنجان و پاکدشت با اشاره به حرکت انقلابی مردم خاطرنشان کرد: مردم باید همیشه در صحنه باشند تا انقلاب و خون شهیدان محفوظ باقی بماند و آشنایی با فرهنگ انقلاب نیز برای ما بسیار لازم است.

اين استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت حکومت سلاطین در ایران خاطرنشان کرد: حکومت سلاطین غیر از عیاشی و دیکتاتوری به چیز دیگری فکر نمی کردند که اسلام را به حاشیه رانده بودند و مردم را دچار انحطاط و فقر مادی و معنوی کرده بودند.

این مرجع تقلید ادامه داد: آنان دین را در اعمال فردی منحصر کرده بودند و القا می کردند که دین از سیاست جداست و نسبت به بانوان نظر منفی دارد.

وی تاکید کرد: در مملکت ما هنوز برخی عظمت و عمق انقلاب را درک نکرده اند، اسلام را به صحنه زندگی مردم برگرداندن، ايجاد خودباوری، احیای فرهنگ جهاد و شهادت و ایجاد اتحاد در میان مردم کار آسانی نبود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به رهبری آیت الله خامنه ای تصریح کرد: اوایل انقلاب بسیاری از مستکبران دندان تیز کرده بودند اما با رهبری مدیر و مدبر و شجاع روبه رو شدند.

آیت الله نوری همدانی افزود: انقلاب رایگان به دست نیامده بلکه با خون شهدا به وقوع پیوسته است.

این مرجع تقلید مردم، رهبری و اسلام را پایه های اصلی نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: حضور مردم در صحنه مهم است، حضور شما در 9 دی ماه جواب دشمن را داد.

وی ادامه داد: در حوادث عاشورا کشورهایی مانند آلمان و فرانسه نیز حضور داشتند چرا که آن ها از انقلاب سیلی خورده اند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: اسلام با سکوت و خاموشی پیشرفت نمی کند، اگر دشمن ببیند که ما جوش و خروش و حرکت داریم عقب نشینی می کند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خواستار توجه دولت به مردم شد و اظهار داشت: به دولت تاکید می کنیم که فراوانی و ارزانی را به وجود بیاورد که انقلاب برای رفاه مردم به وجود آمد و تاکید امام این بود که در فکر زاغه نشینان باشید.

این مرجع تقلید بر حفظ جایگاه ولایت فقیه تاکید کرد و آن را وظیفه همگان دانست.

تهدید واذیت فعالان حرکت ملی آذربایجان در قوشاچای

گایپ خبر: در طول یک ماه چند تن از فعالان حرکت ملی در قوشاچای تهدید و یا باز جویی شدند.در بین این افراد داریوش عندلیبیان وپیمان خراتزده نیز هستند.داریوش عندلیبیان در طول یک ماه سه بار در خیابان تهدید و یک بار به اداره اطلاعات فراخوانده شده و 6ساعت مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته است.همچنین گفته می شود پیمان خراتزاده به اطلاعات فرا خوانده شده و مورد تهدید قرار گرفته است. همچنین گفته می شود بازجویان به محل کسب وی رفته و اقدام به تفتیش و فیلم برداری نموده اند.

اخطار اوباما به رژیم تهران در ارتباط با پرونده هسته ای


رادیو فرانسه: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در روز چهارشنبه در نخستین سخنرانی سالانۀ خود در مقابل اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در اشاره به پروندۀ هسته ای جمهوری اسلامی ایران در مورد پیامدها و عواقب رفتار تهران در این عرصه به ایران هشدار داد. رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به تشدید انزوای ایران و کرۀ شمالی در عرصۀ بین المللی به خاطر فعالیت های هسته ای این دو کشور گفت جمهوری اسلامی ایران به خاطر بی اعتنائی به تعهدات خود بدون تردید با عواقب رفتار خود روبرو خواهد شد.باراک اوباما در بخش دیگری از سخنان خود در برابر اعضای کنگرۀ آمریکا به اعتراض های خیابانی مردم ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم پرداخت وگفت آمریکا از "حقوق بشر زنانی" که در خیابان های ایران راه پیمائی می کنند پشتیبانی خواهد کرد.

سخنرانی سالانۀ رئیس جمهوری آمریکا در برابر کنگرۀ این کشور مرکب از اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان سنتی است که قدمتی دویست و بیست ساله داشته و سخنرانی (The State of Union) نام دارد


طائب:دولت احمدی نژاد مقدمه ظهور امام زمان است

مهدی طائب شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی روحانیون و ائمه جمعه استان قزوین میرحسین موسوی را لیدر دشمنان در ایران خواند

به گزارش روزنامه جوان، طائب گفت: دشمن مشاهده کرد اگر احمدی نژاد چهار سال دیگر روی کار آید بسیار برای آنها مشکل‌ساز می‌شود بنابراین وارد عمل شد و لیدر میرحسین موسوی بود و راهکار «یا رئیس جمهوری و یا تقلب» عنوان شد و به او گفتند که فقط در تبلیغات علیه احمدی نژاد حرف بزن و سیاه‌نمایی کن و احمدی نژادی را معرفی کن که ایران را به لبه پرتگاه آورده است

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: آنها گفتند اگر رأی نیاوردی تو احمدی نژادی معرفی کردی که مردم به او رأی نمی‌دهند پس تقلب در انتخابات صورت گرفته است

وی افزود: اینها پنج روز قبل از انتخابات بر اساس نظرسنجی متوجه شدند در فاز نخست موفق نیستند، مسئول ستاد میرحسین موسوی در قم بیان داشت که ما قبل از انتخابات منزل هاشمی رفسنجانی بودیم و همه گزارش دادند که وضعیت خوب است ولی من گفتم وضعیت خوب نیست چراکه طرفداران احمدی نژاد بیشتر است و سپس نظرسنجی توسط ستادهای انتخابات موسوی صورت گرفت و بر این اساس پنج روز قبل از انتخابات رأی موسوی از صندوق نیز کمتر بود بنابراین به سمت تقلب رفتند

طائب اعلام کرد: بعد میرحسین موسوی اطلاعیه‌ای داد که وزارت کشور می‌خواهد تقلب کند و این موضوع را تکرار کردند و رئیس ستاد میرحسین موسوی ظهر انتخابات مصاحبه کرد که ما پیروز شدیم و غروب آن روز نیز میرحسین اطلاعیه داد که در انتخابات پیروز شده است در حالی که هنوز آرا شمارش نشده است

وی خاطرنشان کرد: صبح روز بعد آرا شمارش شد و احمدی نژاد به پیروزی رسید و نخستین کسی که اطلاعیه داد و انتخابات را تائید کرد مقام معظم رهبری بود

* شعارهای دولت احمدی نژاد مقدمه‌ساز دولت امام زمان است!

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به رأی ۲۵ میلیونی مردم به گفتمان اصولگرایی افزود: بعد از انقلاب دو گفتمان بود، گفتمان تسامح و تساهل که این گفتمان ولایت فقیه را قبول داشت ولی بیان می‌کرد که ولایت فقیه در قانون نیاید و مجلس ملی نوشته شود البته اینها انسان‌های خوبی بوند ولی بیان می‌کردند که با دشمن مسامحه کنیم اما اصولگرایی گفتمانی بود که در برابر تسامح و تساهل با دشمن بود

وی اضافه کرد: دشمن گفتمان اول را می‌پسندید و این گروه را نیز تبلیغ می‌کرد ولی ۲۵ میلیون به اصولگرایی رأی دادند و این گفتمان را انتخاب کردند

طائب خاطرنشان کرد: احمدی نژاد انسان خوبی است و در مجموع با این فضا ایشان در نوع خود عالی‌ترین است و شعاری که در انتخابات داد اصولگرایی بود، این شعارها مقدمه‌ساز دولت امام زمان و برقراری عدالت بود که این دو شعار جایی برای آشتی برای دشمن نمی‌گذارد

وی یادآور شد: عدالت کمر طاغوت را می‌شکند زیرا او نمی‌خواهد که در ایران عدالت برقرار شود

فرمانده‌ناجا:حفظ نظام هیچ جای مدارا ندارد

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه نبود شدت عمل در برابر عوامل آشوب های اخیر تنها به دلیل روشن نبودن حقایق بود، گفت: امروز غبار فتنه خوابیده و نقاب از چهره فتنه گران افتاده است و به همین دلیل دیگر جای مدارا وجود ندارد

اسماعیل احمدی مقدم امروز پنج شنبه در همایش ائمه جماعات فجر آفرین، توطئه و براندازی را مستحق آزادی در نظام ندانست و اظهار داشت: امروز دیگر بحثی از ۱۳ میلیون و ۲۴ میلیون نفر نیست و آنچه مطرح است حفظ نظام است که هیچ جای مدارا ندارد

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات، نخبگان به چند دسته تقسیم کرد و گفت: عده ای از نخبگان، مخالف نظام و همراه با دشمن هستند، عده ای دیگر طالب قدرت هستند و از هیچ ابزاری برای رسیدن به آن فروگذار نمی کنند که نماد این دسته می تواند آن کسی باشد که بدون در نظر گرفتن آبروی نظام مطالبی که به اثبات نرسیده بود را در مورد کهریزک و “عاطفه امام” و “ندا آقا سلطان” مطرح کرد

احمدی مقدم تصریح کرد: عده ای از افراد هم مخالف دولت بودند زیرا با آن احساس اختلاف نظر می کردند، عده ای به دنبال نان و محبوبیت بودند و دسته آخر نیز ساده اندیشانی بودند که به دنبال سایرین حرکت می کردند

وی با اشاره به اینکه حوادث کهریزک برایش بسیار تلخ بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدا، بردن این بازداشت شدگان به کهریزک اشتباه بود ولی در آن شلوغی ها چند نفر مامور هم اشتباه کرده اند اما جوسازیهای رسانه ای که این مسایل و اشتباهات را بزرگ نمایی کرد، به طوری بود که اگر ۱۰ سال بعد کتابی در این باره نوشته می شد، تصور براین می نمود که مردم به خاطر این موضوعات به خیابان آمده اند

وی با اشاره به دیدار خود با یکی از علما، خاطرنشان کرد: ایشان از من گله داشتند که چرا اطلاعات مرتبط با افراد و جریانات حاضر در فتنه اخیر را زودتر به اطلاع ایشان نرساندم که من هم در پاسخ گفتم فضا به حدی غبار آلود بود که اگر می گفتم هم کسی باور نمی کرد ولی امروز باور می کنید

احمدی مقدم به دیدار خود با خاتمی اشاره داشت و افزود: من در ابتدای فرماندهی در سعد آباد جلسه ای را با آقای خاتمی رییس جمهور وقت داشتم که وی در مورد علل شکست اصلاحات دو نکته را بیان کرد و معتقد بود یکی از علل شکست این جریان این بوده که برخی از دوستانشان اسلام را از جمهوری اسلامی جدا فرض کرده اند در حالی‌که مردم، اسلام را طلب می کنند و علت دیگر آنکه آنها دست کمک به سوی بیگانگان دراز کرده اند و مردم از خارجی ها خوششان نمی آید

وی با بیان اینکه بخشی از نخبگان سیاسی کشور، نسبتشان را با دشمن مشخص نکرده اند و از اصابت موشک کروز درصورت رای نیاوردن، صحبت می کنند، گفت: از ابتدای دولت نهم سخنانی مبنی بر ایجاد سازمان رای که شبیه شرکت های هرمی عمل می کند توسط عده ای مطرح شده و از ابزارهایی مانند فیس بوک در این راه، استفاده شد

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه سخنانش تحلیل نیست و بر اساس اطلاعات، عنوان می شود، ابراز داشت: این سازمان رای هم برای انتخابات و هم به منظور هدایت اغتشاشات خیابانی پس از انتخابات طراحی شد

وی با اشاره به بزرگنمایی برخی اشتباهات نیروی انتظامی در این مدت، اظهار داشت: این بزرگ نمایی ها سبب شد که آنها برخی تخلفات را مطرح کنند و این تخلفات ساختگی هم برای مردم باور پذیر شود

فرمانده نیروی انتظامی افزود: یکسال پیش وقتی از یکی از کسانی که در انقلابی بودن او شک ندارم در رابطه با ارائه طرحش با عنوان “وحدت ملی” سوال کردم توضیحاتی داد که در نهایت به او گفتم اسم این طرح را من “احمدی نژاد نه” می گذارم

وی برخورد انتظامی در روزهای اول ناآرامی های پس از انتخابات را پرهزینه و کم نتیجه ارزیابی کرد و گفت: فتنه گران مرکز تجمع آرایی را تشکیل داده بودند و طبق اعترافات در همان روز انتخابات ساعت چهار بعداز ظهر متوجه شدند که به جز در اردبیل، شکست خورده اند اما تصمیم گرفتند به خانه آقای موسوی بروند و به او تبریک بگویند و ساعت ۱۱ شب آقای موسوی اعلام پیروزی کرد و این احتمال وجود دارد که آقای موسوی فریب خورده باشد که اگر ایشان آن را بپذیرند باید از مردم عذرخواهی کند و مردم نیز خواهند پذیرفت

وی ادامه داد : اما به نظر می رسد که برخلاف روشن شدن موضوعات هنوز هم اگر کسی مثل مخملباف مزخرفنامه ای را که برای خندیدن و گذران اوقات خواندنی است، می نویسد و خود را سخنگوی آقای میرحسین معرفی می کند و یا در بیانیه پس از عاشورا نام از مردم خداجو می برد هیچ اعلام برائتی از سوی وی انجام نمی گیرد

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه امروز با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به گذاشتن مامور برای هر نفر نیست و فقط مبادی و منابع را حفاظت می کنند، اشکالاتی که به نیروی انتظامی در رابطه با شنود مکالمات تلفنی و نقض اصول قانون اساسی گرفته می شود را بی اساس دانست و گفت: از تمام کسانی که در عرصه فضای مجازی به ما در حفظ نظام کمک می کنند تشکر می کنم

فرمانده نیروی انتظامی، مبحث تهاجم فرهنگی از ابتدای زعامت مقام معظم رهبری و پس از پایان جنگ تحمیلی را جدی عنوان کرد و گفت: امروز الگوی لیبرال دموکراسی که فوکویاما آن را آخر تاریخ می داند، مدینه فاضله ای را به مردم مستضعف معرفی می کند تا زرق و برق آن را ببینند و به سمت غرب متمایل شوند

همایش ائمه جماعات فجر آفرین با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از ائمه جماعات استان تهران، صبح امروز در سالن همایش های سازمان حج و زیارت برگزار شد

نیروهای امنیتی به ‌شدت نگران مراسم روز ۲۲ بهمن هستند

سایت ندای سبز آزادی: در آستانه ۲۲ بهمن، از یک هفته پیش موج احضارها به اداره اطلاعات شهر نجف‌آباد آغاز شده است و تا کنون در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از مردم شهر نجف‌آباد، از چهره‌های شاخص مذهبی گرفته تا جوانانی که در مراسم آیت‌الله منتظری شرکت فعالانه داشته‌اند، به اداره اطلاعات این شهر احضار شده‌ و ضمن بازجویی و ایجاد فشار از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود که به هیچ وجه در مراسم ۲۲ بهمن حرکت مشکوکی نکرده و مراقب رفتار خود باشند. این احضارها و بازجویی‌ها از دو سه ساعت تا گاهی یک شبانه‌روز طول می‌کشد و شامل همه افراد از روحانیون برجسته گرفته تا نوجوانان دبیرستانی نیز می‌شود و روند این اقدام، دنباله‌ دار است. به نظر می‌رسد نیروهای امنیتی شهر به ‌شدت نگران مراسم دولتی روز ۲۲ بهمن هستند و درصدد هستند که جلوی هرگونه حرکت اعتراضی را با استفاده از تهدید و ایجاد فشار روانی به تک تک افراد از قبل مسدود کنند. لازم به ذکر است که در مراسم هفت آیت الله منتظری در شهر قهدریجان از توابع شهرستان نجف‌آباد نیز اتفاقی رخ داده است که در خبرها منعکس نشد. مردم شهر کوچک قهدریجان به هنگام رفتن به مسجد اصلی به منظور برگزاری مراسم با در قفل روبرو می‌شوند که با مشاهده آن قفل را می‌شکنند. پس از آن به داخل مسجد رفته و شماری از مردم جلوی در به نگهبانی و مراقبت مشغول می‌شوند. در هنگام رفت و آمد مردم عزادار فقیه عالیقدر، نیروهای لباس‌ شخصی و بسیجی که قصد ورود به مسجد را برای کنترل و به هم زدن داشته‌اند، ابتدا مجبور به تحویل دادن بی‌ سیم و موبایل‌های خود شده و سپس با هدایت اجباری مردم در گوشه و کنار مسجد به صورت مجزا جا داده می‌شوند تا از هرگونه اقدام جمعی مزاحمت توسط ایشان جلوگیری شود. با این حال در خلال مراسم چند نفر از این نیروها که با ایجاد سر و صدا قصد به هم زدن مراسم را داشته‌اند با واکنش مردمی که آن‌ها را در محاصره‌ خود داشته‌اند روبرو می‌شوند و هنگام اخراج از مسجد هم برخی مردم به ایشان به عنوان تحقیر پول می‌پردازند

فیلم؛ اعترافات آرش رحمانی پور (جوان اعدام شده) تحت فشار

http://www.youtube.com/watch?v=ieW95HF8dcU&feature=player_embedded#at=117

زن جوانی شبهای سرد زمستان را در خیابان سپری کند

سایت فردا در تهران: زن جوانی به دلیل بیرون ریخته شدن وسائل خانه‌اش توسط صاحب‌خانه مجبور است تا شب‌های سرد زمستان تهران را در خیابان سپری کند. این زن جوان حدود 40 سال سن دارد که از چند شب پیش تاکنون در محدوده‌ خیابان استادمعین- خ دامپزشکی به تنهایی در کنار خیابان‌ و در سرمای شدید شب‌های تهران روزگار می‌گذراند. این زن جوان گفت: 4 روز پیش در خانه خواب بودم که یکدفعه پسران صاحب‌خانه با شکستن درب به خانه‌ام وارد شدند و ظرف یک ساعت تمام وسائل من را بیرون ریختند. وی در ادامه در خصوص رجوع به مراکز دولتی خاطرنشان کرد: در ابتدا با پلیس تماس گرفتم اما مامور نیروی انتظامی به من گفت که ما هم مامور دولتیم و خودمان هم صورتمان را با سیلی سرخ نگه داشته‌ایم، خودت باید به فکر باشی و کاری برای خودت انجام دهی. از طرفی من تحت نظارت کمیته امداد امام هستم و زمانی که به آنها مراجعه کردم و درخواست وام نمودم کسی به من توجهی نکرد. از طرفی از سوی سازمان بهزیستی برای بازدید به من مراجعه شد اما کسی تا این لحظه کمکی به من نکرده است. این زن جوان از ناراحتی‌های خود گفت: در این چهار شبانه روز گذشته کسی کاری برای من نکرد. برخی از افراد با دادن پیشنهادهای وقیحانه و ناپسند خواستار کمک کردن به من شدند. اما من برای اینکه بتوانم روی پاهای خودم بایستم به این روز افتادم.


رژیم جنایت پیشه صبح امروز دو زندانی سیاسی را اعدام کرد

رژیم متزلزل و رو به سقوط جمهوری اسلامی در اقدامی جنایتکارانه براى جلوگيرى از قيام عظيم مردم ایران در سالگرد 22 بهمن، صبح امروز دو زندانی سياسى را بدار آویخت و حکم اعدام 9 تن دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر را صادر کرد

خبرگزارى حكومتى ايسنا نوشت: در پى اغتشاشات و اقدامات ضدانقلابى و ساختارشكنانه ماههاى اخير بهخصوص در روز عاشورا، شعب دادگاههاى انقلاب اسلامى تهران به اتهامات تعدادى از متهمان رسيدگى و 11نفر را به اعدام محكوم كردند. دادسراى عمومى و انقلاب تهران، به گزارش پايگاه اطلاع رسانى دادسراى عمومى و انقلاب تهران در همين راستا حكم دو نفر از اين تعداد به نام‌هاى محمدرضا على‌زمانى و آرش رحمانى‌پور كه به تاييد دادگاه تجديدنظر تهران رسيده بود، سحرگاه امروز (پنج شنبه) اجرا شد و محكومان بهدار مجازات آويخته شدند. احكام 9 نفر ديگر از محكومان اغتشاشات ماه‌هاي اخير نيز در مرحله تجديدنظرخواهي است كه در صورت قطعيت احكام صادره، طبق مقررات نسبت به اجراي حكم اقدام خواهد شد

رادیو آلمان در گزارشی با اعلام خبر اعدام دو تن از مخالفان رژیم گفت، به گفته‌ی برخی از ناظران سیاسی، هم صدور احکام اعدام اخیر، هم تاکید بر نقش کشورهای خارجی در تظاهرات اعتراضی پس از انتخابات و هم ادامه روند دستگیری‌ها و محدودسازی اطلاع‌رسانی بخشی از تدارکات و تمهیدات دولت برای بازداشتن معترضان از شرکت در تظاهرات ۲۲ بهمن است. شماری از نهادها و گروه‌های معترض مردم را دعوت کرده‌اند که در تظاهرات سراسری این روز حضور یابند

درخواست احمدخاتمی از رفسنجانی: منتشر نکنید

ارم نیوز: سیداحمد خاتمی تلاش برای منصزف کردن هاشمی رفسنجانی از انتشار اطلاعات ناگفته در مورد آیت الله محمد یزدی را آغاز کرد

بعد از ادامه یافتن و اوج گرفتن سخنان تند آیت‌الله محمد یزدی علیه هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که تا پیش از این جوابی جز سلام و آرزو برای بازیابی سلامت یزدی نداده بود، گفت که به صورت مکتوب در مورد برخی مسائل رئیس جامعه مدرسین در زمان امام، انتخاب رهبری و قوه قضائیه توضیحاتی خواهد داد

بعد از انتشار این سخنان رئیس مجلس خبرگان رهبری، سید احمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که رابطه نزدیکی با محمد یزدی دارد با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای عدم انتشار این نامه رایزنی کرده است

خاتمی در این تماس به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که مطالبی که آقای یزدی مطرح کرده است، مطالب صحیح و درستی نبوده و این کار اشتباه بوده است

او افزوده است که با توجه به این‌که آقای یزدی هم اشتباه خود را پذیرفته است و تاکید کرده است که دیگر این موارد را تکرار نمی‌کند و همچنین با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و اینکه در آستانه دهه فجر هستیم از شما می‌خواهیم که این نامه را منتشر نکنید

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در پاسخ به احمد خاتمی گفته است که او این نامه را نوشته و آماده انتشار است و این نامه نه برای مسائل شخصی که برای مصحلت نظام نوشته شده است

نماینده مجلس رژیم: سبوی اقتصاد شکسته

ایلنا: علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق ميان دستورش در صحن علني روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي از بدتر شدن وضع اقتصادی مردم، وابستگی بیشتر دولت به نفت، افزایش سهم دولت در اقتصاد و تاثیرات مخرب هدفمند کردن یارانه‌ها بر اقتصاد ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: زندگي كارگران،‌كشاورزان واقشار پايين‌دستي مختل و سرعت توقف واحدهاي صنعتي و واردات خانمان برانداز شدت گرفته است. اگر كسي شك دارد نگاهي به شهرك‌هاي صنعتي و كارخانجات كشور کند. اگر برخورد دقيق نظارتي اعمال مي‌شد، نه سبو شكسته بود و نه پيمانه ریخته بود

واکنش مجلس به خبر دستگيری فرزند لاريجانی

ایرنا: رييس مجلس شوراي اسلامي با صدور بيانيه اي، خبر دستگيري فرزند "علي لاريجاني" در جريان حوادث عاشوراي تهران را تکذيب کرد.
به گزارش اداره کل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي، در اين بيانيه آمده ست: نظر به انتشار خبر معجول و غيرواقعي دستگيري فرزند علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در جريان حوادث عاشوراي تهران توسط نيروي انتظامي در برخي
رسانه ها، ضمن تکذيب اين خبر اظهار مي دارد اصل و اساس اين شايعه بدور از واقعيت مي باشد و تنها در جهت ايجاد تشويش در
جامعه مطرح شده است

تعطیل کردن دفتر حزب پان ایرانیست و جلسات آن

پس از ساعتها محاصره دفتر حزب پان ایرانیست در تهران توسط گارد یگان ویژه نیروی انتظامی و تهدید مامورین امنیتی و لیاس شخصی ها در اطراف دفتر مرکزی این حزب ، با یورش آنها به دفترحزب و بهم زدن جلسه، فرمانده ماموران امنیتی به مسوولین حزب پان ایرانیست بیان کرد: حکم جلب تمامی شرکت کنندگان در جلسه شما صادر شده ولی این فرصت را می دهم که بدون درگیری و زد و خورد محل را ترک کنید. سپس نام و کارت شناسایی بسیاری از شرکت کنندگان در جلسه را گرفتند و آنها را تهدید به برخورد در صورت حضور دوباره در جلسات وانجام فعالیت های سیاسی کردند. و به مدیران پان ایرانیست هشدار دادند تا کلیه ی جلسات و فعالیت های خود را تعطیل کنند. و عنوان کردند در غیر این صورت کلیه ی فعالان حزبی را زندانی می کنند.برخی از فعالان سیاسی دلیل این برخورد را نزدیک شدن به روز 22 بهمن و برافراشته شدن پرچم شیر وخورشید در مراسم دکتر ابراهیم میرانی از اعضای شورای عالی رهبری پان ایرانیست می دانند

پریشان گویی خامنه ای

علی خامنه ای، ولی فقیه مستاصل رژیم جمهوری اسلامی این روزها به بهانه های مختلف سخنرانی می کند و تلاش دارد تا با تهدید و اتهام، مردم را از به میدان آمدن در روز 22 بهمن بترساند. او که بیش از هر چیز زبان به درشت گویی و توهین می گشاید، مردم و جوانانی که حقوق انسانی خود را مطالبه می کنند "دشمن"، "توطئه گر"، "عامل بیگانه" و "مشتی فریب خورده" می نامد. روز سه شنبه (6بهمن) او که برای "تعدادی از مردم مازندران" سخن می گفت به شیوه سر گردنه بگیرها و جاهلان زیر گذر، جنبش مردم را تهدید و گفت: "همه بدانند ما نیز از طرف ملت ایران و از طرف خود به هیچ‌ کس باج نخواهیم داد

او که فریاد حق خواهی مردم را به باج خواهی فروکاسته است با ستایش از عملکرد سرکوبگران رژیم در برخوردهای غیر انسانی با مخالفان به ویژه عملکرد سپاه و بسیج در ماجرای 6 بهمن آمل سال 60، بار دیگر نشان داد که آرزویش بازگشت به آن سالها و قلع و قمع مخالفان و مردمی که در خیابان حضور دارند، است

اما خامنه ای خوب می داند که سیاست سرکوب و النصر بالرعب رژیم خیلی وقت است که شکست خورده و کسی برای دم و دستگاه سرکوبگرش تره خرد نمی کند و از این رو درخواست کرد: "مهم‌ترین وظیفه آحاد مردم و ‌مسوولان بـه ویـژه جوانان و افرادی كه سخن آنان در میان مردم تاثیرگذار است، حفظ احساس مسوولیت حضور ‌در صحنه است

این سخنان به معنی کُند بودن لبه تیغ سرکوب و ریزش در اردوی سرکوبگران به دلیل شجاعت زنان و مردان آزادیخواه است. به همین دلیل از "افرادی که سخن آنان در مردم تاثیر گذار است" درخواست کمک می کند تا مگر فکری به حال موقعیت به هم ریخته او بکنند. اما او بلافاصله می گوید: "حوادث اخیر باعث شد تا همه مردم برای حضور بیش از پیش در ‌صحنه دفاع از جمهوری اسلامی، احساس وظـیفه كنند

اگر همه مردم احساس وظیفه می کنند و در صحنه حضور دارند پس درخواست و التماس او از "افرادی که سخن آنان در مردم تاثیر گذار است" چیست؟ و چرا او اینگونه به پریشان گویی دچار شده است؟

خامنه ای که مردم و جنبش آنان را دشمن می داند از اینکه زنان و مردان شجاع آزادیخواه در این ماه ها هوشیاری و بیداری خود را ثابت کرده اند و او و اوباش سرکوبگرش را به هیچ می گیرند و آنها را در مقابل عزم و اراده خود به زانو درآورده اند، بیش از همیشه نگران است. او در ادامه با بهم بافتن همه این موضوعات و اتهام سازیها می گوید: "مردم همواره این احساس مسوولیت را به اثبات رسانده اند كه نمونه واضح ‌آن راهپیمایی 9 دی بود و در 22 بهمن نیز مردم، حضور، آمادگی و سرزندگی خود را همچون گذشته نشان ‌خواهند داد

به زبان دیگر، همه این آسمان، ریسمان بافیها نشانه وحشت خامنه ای از روز 22 بهمن است که جنبش اجتماعی در حال برنامه ریزی برای آن است تا به او و همه سرکوبگران اثبات کند که از خواسته های به حق خود ذره ای کوتاه نخواهد آمد

jeudi 28 janvier 2010

الهام: هاشمی بدنبال خلع ید رهبری بود

غلامحسین الهام، عضو شورای نگهبان، اکبر هاشمی رفسنجانی را به تلاش برای «خلع» آیت‌الله علی خامنه‌ای از مقام رهبری متهم کرد و گفت که رسالت دولت محمد خاتمی نیز «عبور از نظام اسلامی» بود

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای الهام که در جمع گروهی از مردم قم سخنرانی می‌کرد، گقت که هاشمی رفسنجانی پس از دوم خرداد سال ۱۳۷۶ به شدت بدنبال اجرای طرح «شورای رهبری و شورای فقاهت» بود

غلامحسین الهام، عضو شورای نگهبان

به گفته این عضو شورای نگهبان، «این شورا در حقیقت، خلع ید ولی‌فقیه و خارج کردن نظام اسلامی از رهبری ایشان است

وی همچنین گفت که پیش از پایان دوران ریاست جمهوری هاشمی، جریانی به رهبری وی تلاش داشت «نظام و انقلاب را از طریق قوه مجریه در اختیار خود قرار» دهد که با مخالفت آقای خامنه‌ای موفق به اجرای طرح خود نشد

اشاره آقای الهام به درخواست‌ها از رهبر جمهوری اسلامی برای تغییر قانون اساسی به منظور امکان نامزدی مجدد هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری است که در آن زمان با مخالفت وی مواجه شد

سخنگوی سابق دولت احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود، به نامه پیش از انتخابات هاشمی رفسنجانی به آقای خامنه‌ای اشاره کرد و گفت که این نامه در واقع «تهدید نظام» بود و نشان می‌داد که برای بعد از انتخابات، «سناریو‌هایی» طراحی شده است

این عضو شورای نگهبان اظهار داشت که مواضع هاشمی از دهه ۶۰ تا دوران سازندگی و از دوره دولت محمد خاتمی تاکنون، «تناقض‌های فاحشی» دارد

وی همچنین، رئیس مجلس خبرگان رهبری را متهم کرد که یک سال پیش از برگزاری انتخابات تلاش کرد تا عملکرد دولت نهم را در این مجلس مورد بررسی قرار بدهد که موفق به این کار نشد

الهام در بخش دیگری از سخنان خود گفت که هاشمی، «معمار دوم خرداد» بود و عملکرد هشت ساله دولت محمد خاتمی، «تفاوت و تعارضی با نگرش‌های سیاسی و اقتصادی» وی نداشت

این عضو شورای نگهبان اظهار داشت که مواضع هاشمی از دهه ۶۰ تا دوران سازندگی و از دوره دولت محمد خاتمی تاکنون، تناقض‌های فاحشی» دارد

انتقاد از عملکرد دولت اصلاحات
آقای الهام در بخش دیگری از سخنان خود به نقد عملکرد دولت هشت ساله محمد خاتمی پرداخت و گفت: «در دوران اصلاحات، دولت برای اولین بار به اپوزیسیون نظام تبدیل شد

وی ادعا کرد که رسالت دولت خاتمی، «عبور از نظام اسلامی و تغییر ماهوی در انقلاب و نظام» بود

سخنگوی سابق دولت احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت که در دوران ریاست جمهوری خاتمی، «به اسم فضای توسعه سیاسی، فرهنگ و اندیشه‌های دینی دچار مخاطره شد و دین، تحت عنوان آزادی به محاق رفت

الهام همچنین افزود که میرحسین موسوی در حال حاضر مورد «حمایت شدید» آمریکا و بریتانیا است، چرا که «آنها می‌دانند در وی ظرفیتی وجود دارد که می‌تواند نظام را تغییر دهد

این عضو شورای نگهبان در عین حال گفت که اگر حوادث ۱۸ تیرماه سال ۱۳۷۸ ریشه‌یابی می‌شد و «خاتمی آن‌را به گردن آقای مصباح نمی‌انداخت، امروز دوباره شاهد بوجود آمدن این حوادث نبودیم

غلامحسین الهام همچنین افزود که میرحسین موسوی در حال حاضر مورد «حمایت شدید» آمریکا و بریتانیا است، چرا که «آنها می‌دانند در وی ظرفیتی وجود دارد که می‌تواند نظام را تغییر دهد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از قوه قضائیه در برخورد با معترضان به نتیجه انتخابات گفت: «آقای لاریجانی بعد از راهپیمایی حماسی مردم در روز ۹ دی ماه عنوان کرد صدای ملت را شنیدم و پیام آنها را دریافت کردم، اما امروز انتظار ما از محاکمه اغتشاشگران این چنینی که برگزار شد، نبوده است

الهام افزود: «قوه قضائیه استراتژی روشنی در این زمینه ندارد و به عمق مسئله توجه کافی ندارد که این دعوا بین دو جناح نیست، بلکه ابعاد وسیع‌تری دارد

این عضو شورای نگهبان با بیان این‌که قوه قضائیه با اجرای دقیق قانون، نباید نگران بوجود آمدن بحران‌های دیگر شود، اظهار داشت: اگر رهبری به آنها عفو بدهند مشکلی نیست، اما خود ایشان بارها و بارها مطالبه قانونی را عنوان کردند

اظهارات امروز الهام در شرایطی مطرح می‌شود که هاشمی رفسنجانی، شب گذشته اعلام کرد بر اساس اطلاعاتی که به وی رسیده است، «بوی توطئه» می‌آید

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان از مقام های جمهوری اسلامی خواسته است تا با تجدید نظر در سیاست های گذشته و احقاق حقوق ملی و مذهبی اهل سنت به برخی سیاست های تبعیض آمیز خود خاتمه دهند

گزارش ها حاکی است که تعدادی از روحانیان اهل سنت در روزهای اخیر در شهرهای تربت جام، تایباد، خواف و تالش بازداشت و تعدادی دیگر از روحانیان سنی نیز از سوی دادگاه ویژه روحانیت به زندانی های چند ساله محکوم شده اند.

همزمان مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان از مقام های جمهوری اسلامی خواسته است تا با تجدید نظر در سیاست های گذشته و احقاق حقوق ملی و مذهبی اهل سنت به برخی سیاست های تبعیض آمیز خود خاتمه دهند

سایت رسمی مدرسه دارالعلوم زاهدان با تائید بازداشت روحانیان سنی، گزارش داد که "اخیرا تعدادی از علمای جوان استان خراسان رضوی دستگیر و روانه زندان شده اند

بنابر این گزارش این روحانیان سنی که در شهرهای تربت جام، تایباد و خواف بازداشت شده اند، از روحانیان جوانی هستند که "به تازگی فارغ التحصیل شده و به منطقه خویش برگشته اند

شیخ قریشی مدیر مدرسه دینی شهر تالش و خطیب مسجد جامع محمدیه این شهر، روحانی سنی دیگری است که بازداشت شده است

به گزارش سایت "سنی آنلاین"، صبح یکشنبه ۲۰ دی "نیروهای نظامی پس از یورش به خانه شیخ قریشی به جمع آوری کتب و وسایل و دستگاه کامپیوتر او پرداخته و حتی سیم کارت های وی را توقیف و خود او را بازداشت کردند

علاوه بر این دادگاه ویژه روحانیت روزهای اخیر با صدور احکام سنگین دو روحانی سنی را به زندان محکوم کرد

"خواسته اهل سنت که ما بر آن مصر هستیم این است که حقوق قانونی ما به ما داده شود. جامعه ما همواره مورد تبعیض قرار گرفته و جایگاه لازم و شایسته به آن داده نشده است و اهل سنت کشور درطول این سی سال در مدیریت کلان کشور جایگاهی نداشته و در مدیریت های منطقه ای هم سهم بسیار جزئی داشته اند."
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی

مولوی عبدالعلی خیرشاهی که رسانه های نزدیک فعالان مذهبی سنی از او به عنوان "عالم سر شناس اهل سنت ایران" نام می برند، پس از دو سال بلاتکلیفی در زندان، هفته سوم دی ماه از سوی دادگاه ویژه روحانیت در مشهد به ۹ سال زندان و تبعید محکوم شد

ماموستا ایوب گنجی دیگر روحانی سنی که تا پیش از بازداشت در اوایل سال ۸۷ امام جماعت مسجد قبای سنندج بود نیز از سوی دادگاه ویژه روحانیت مستقر در همدان به ۱۰ سال زندان و تبعید محکوم شده و شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر تهران نیز این حکم را تائید کرده است

دادگاه ویژه روحانیت در دو هفته گذشته تعدادی دیگر از روحانیان سنی را نیز احضار و مورد بازپرسی قرار داده است

"حسن امینی" و عمر محمد امینی از روحانیان سنی به ترتیب به دادگاه ویژه روحانیت مشهد و همدان احضار شده اند

به گزارش سایت مدرسه دینی دارالعلوم زاهدان، حسن امینی"حاکم شرع مردمی کردستان" چندی قبل نیز ساعتی پس از آن که در مراسم فارغ التحصیلی طلاب اهل سنت حوزه دارالعلوم زاهدان به ایراد سخنرانی پرداخت در حین مراجعت به تهران در فرودگاه زاهدان توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و "پس از ۱۰ روز با اخذ وثیقه از سوی دادگستری بلوچستان آزاد شده "بود

درخواست برای پایان دادن به تبعیض مذهبی
مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان روز چهارشنبه ۳۰ دی ماه در مراسم فارغ التحصیلی طلاب مدرسه علوم دینی خواهران دامن" خواستار تجدید نظر در برخی سیاستهای تبعیض آمیز گذشته و احقاق حقوق ملی و مذهبی اهل سنت شد

او گفت: "خواسته اهل سنت که ما بر آن مصر هستیم این است که حقوق قانونی ما به ما داده شود. جامعه ما همواره مورد تبعیض قرار گرفته و جایگاه لازم و شایسته به آن داده نشده است و اهل سنت کشور درطول این سی سال در مدیریت کلان کشور جایگاهی نداشته و در مدیریت های منطقه ای هم سهم بسیار جزئی داشته اند

بنابر گزارش سایت مدرسه دینی دارالعلوم زاهدان، امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر "ایرانی و ایرانی الاصل بودن اهل سنت کشور" گفت: "همین اهل سنت برای پاسداری از ایران، خود را در مرزها به کشتن داده اند

مولوی عبدالحمید با اشاره به این که "قانون هیچ فرقی در بین شیعه وسنی قایل نیست" تاکید کرد که "ما معتقدیم که بسیاری از سیاستها در نظام جمهوری اسلامی به خوبی جوابگو نبوده اند و لازم است که مورد تجدیدنظر قرار گرفته و تغییر کنند، از آن جمله عدم بکارگیری اهل سنت در پستهای کلان کشور و واگذاری مسئولیتها و مناصب به این قشر قابل توجه کشور است

امام جمعه اهل سنت زاهدان که از او به عنوان یکی از پرنفوذ ترین رهبران مذهبی سنی ها در ایران نامبرده می شود با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، بر لزوم وجود "آزادی بیان" در کشور تاکید کرد و افزود "در نظام جمهوری اسلامی باید حس انتقاد پذیری باشد و به جای سرکوبی منتقدان و خفه کردن اعتراضات باید به آنها جوابگو بوده و از راه گفتمان و مذاکره به مشکلات رسیدگی شود

http://www.bbc.co.uk/persianl


تفهیم اتهام جدید به دانشجوی دربند کُرد


کوردستان میدیا: خضر رسول مروت، دانشجوی کرد دانشگاه ارومیه اخیراً با انتقال به دادگاه انقلاب مهاباد
مورد تفهیم اتهام جدید قرار گرفت.
‎خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان با اعلام اين خبر افزود: وی فاقد وکیل است و در حال حاضر در شرایط نامناسب در بند متادون زندان میاندوآب نگهداری می‌شود.

خضر رسول مروت ، مرداد ماه سال پیش بازداشت شد و هم
.
‎اینک دوره محکومیت 3 ساله‌ی خود را در زندان میاندوآب می‌گذراند

مهدی کروبی خطاب به جنتی: فریاد امروز مردم ایران پاسخی است به خیانت شما به رای مردم و قانون اساسی

اشکال من و مردم معترض در مشروعیت احمدی نژاد همچنان باقی است

جنبش راه سبز (جرس): مهدی کروبی اخطاب به احمد جنتی اعلام کرد: امروز مردم ایران پاسخی است به خیانت شما به رای مردم، قانون اساسی و آرمان امام و شهدا که اصل انتخابات را از اساس بی معنا کردید و جمهوریت نظام را به مسلخ بردید

دبیر کل حزب اعتماد ملی در گفتگو با سحام نیوز، ارگان حزب اعتماد ملی، در خصوص سخنانش درباره استقرار دولت احمدی نژاد توضیحاتی داد. او در پاسخ به این سوال که آیا سخن شما به معنی عقب نشینی از مواضع و ورود به فصل تازه ای است؟ گفت: برای من بسیار عجیب است که افراد صاحب نظر از عبارت صریح و روشن من چیز دیگری برداشت کردند. من از صاحبنظران می خواهم به مقدمه و موخره جمله من دقت کنند. من بر اشکالات خود نسبت به انتخابات و نتایج آن که محصول تقلب و مهندسی آرا بوده است، تاکید داشته و دارم. با این وجود آقای احمدی نژاد رئیس دولت است که علیرغم تمامی اعتراضات مراحل کسب قوه مجریه را طی و لذا باید پاسخگوی عملکرد خود باشد

مهدی کروبی توضیح داد: در حال حاضر داخل و خارج، موافق و مخالف از او بعنوان رئیس دولت نظام یعنی کسی که قوه مجریه را در دست دارد، نام می برند. لذا آنچه در اختیار رئیس قوه مجریه است را از او مطالبه می کنند. این نکته جدیدی نیست و به هیچ وجه به معنای عقب نشینی از مواضع گذشته نیست. همانطور که در سایر کشورها افرادی که قدرت را به دست می گیرند، صرف نظر از چگونگی کسب آن، از آنان با عنوان مربوطه شان یاد می شود. اشکال من و مردم معترض در مشروعیت این قدرت همچنان بقوت خود باقی است و هنوز هم معتقدم حق مردم در تعین سرنوشتشان در انتخابات دهم نادیده گرفته شده است. اگر انتخابات سالم برگزار می شد و شورای نگهبان به واقع پاسدار قانون اساسی بود، نتیجه چیز دیگری بود و کشور و مردم این مقدار هزینه نمی دانند. همانطور که قبلا هم گفته ام این دولت از آنجا که برآمده از رای مردم نیست، قادر به ادامه کار نخواهد بود

وی درباره اظهارات اخیر جنتی گفت: آقای جنتی و دوستانشان این هنر را داشتند که جایگاه حقوقی شورای نگهبان در قانون اساسی را به این وضعیت اسفبار برسانند ایشان ادعای تقلب را مضحک و مدعی خیانت به کشور شدند اما کیست که نداند آنکه به این انقلاب، خون شهدا، امام و مردم عزیز ایران خیانت کرد ایشان هستند که کار کشور و انقلاب را به جائی رسانده که برگزاری یک مراسم ختم هم باید با حضور پلیس ضد شورش و لباس شخصی ها انجام شود. انتصابی کردن انتخابات و رد صلاحیت های گسترده نیروهای با کفایت این کشور در انتخابات های متعدد مانند خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و اعلام نتایج به دلخواه وحتی جابجائی پس از اعلام نتایج از شاهکار ایشان است که قطعا این خیانت نه تنها در نزد خود ایشان بلکه در نزد مردم پوشیده نیست

کروبی خطاب به جنتی گفت: آقای جنتی فریاد امروز مردم ایران پاسخی است به خیانت شما به رای مردم، قانون اساسی و آرمان امام و شهدا که اصل انتخابات را از اساس بی معنا کردید و جمهوریت نظام را به مسلخ بردید

بخشی از شکنجه های رایج در زندان های جمهوری اسلامی

دانشجو بودن را به تنهایی برای صدور احکام حبس تعزیری به مدت دو سال کافی می‌دانند

جنبش راه سبز (جرس): برخی اخبار حکایت از رفتارها و گفتارهای عجیبی در فرآیند بازداشت، بازجویی و محاکمه افراد دستگیرشده و زندانی دارد

به گزارش سایت ندای سبز آزادی، ماموران دفتر پی‌گیری وزارت اطلاعات، هنگام بازداشت دانشجویان در روز 16 آذر و فردای آن روز، هنگام پرسیدن اسم و رسم دانشجویان، وقتی کلمه دانشجو را می‌شنیده اند آن را اولین جرم می‌خوانده اند. مشابها، وقتی به عناوین دیگری نظیر دانشجوی دانشگاه تهران یا پلی تکنیک، یا دانشجوی دانشکده فنی می‌رسیده اند، آن‌ها را به عنوان جرائمی مضاعف ثبت می‌کرده اند، جرائمی که خود به تنهایی برای پی‌گیری و بازداشت کافی است

شنیده های دیگری از وضعیت بازجویی‌های زندانیان در زندان اوین حاکی از انواع شکنجه‌های "نرم" برای واداشتن زندانیان به اعتراف و اقرار است. از جمله این شکنجه ها، ضرب و شتم زندانیان به نحوی است که جای ضرب و جرح بر بدن زندانی باقی نماند. همچنین، روش‌های شناخته شده ای نظیر بی‌خوابی و بازجویی‌های طولانی مدت (گاه تا ساعت‌ها) هنوز در بازجویی‌ها ادامه دارد. شنیده شده است در روش دیگری از شکنجه نرم، بازجو سر زندانی را به مدت طولانی، آرام آرام و "نرم نرم" به دیوار می‌کوبد، تا آن هنگام که زندانی اعترافات و اقاریر مطلوب بازجو (به اصطلاح "کارشناس پرونده") را بپذیرد. این‌ها تنها بخشی از انواع شکنجه های رایجی است که تا کنون شنیده شده است

از مرحله صدور احکام در دادگاه و درباره قضات پرونده ها هم مطالب جالب توجهی نقل شده است، که یادآور شعار قانون سالاری و قانون مداری رایج در کشور است ("عمل به مرّ قانون"). گفته شده است که یکی از قضات شعب دادگاه، "دانشجو" بودن را به تنهایی برای صدور احکام حبس تعزیری به مدت دو سال کافی می‌داند. این احکام در صورت داشتن پسوندهایی مثل عضویت در تحکیم، مطابق میل قاضی افزایش می‌یابد. در پرونده های دیگری که بدون حضور وکیل و فقط برای ابلاغ احکام از پیش تعیین شده در دادگاه‌های صوری و نمایشی به آن‌ها رسیدگی شده است، برای مثال تعدادی از متهمین حوادث روز عاشورا (معروف به "عاشورائیان") که از افراد عادی و در حال گذر بوده اند، با چند پرسش و پاسخ ساده، و لابد بر مبنای "علم قاضی"، به دو سال حبس محکوم شده اند. در یکی از نمونه ها، قاضی پس از شنیدن این که نام متهم پیشوند سید دارد، همین را برای محکومیت حضور او در روز عاشورا کافی دانسته و حکم را صادر کرده است، و به دفاعیات متهم مبنی بر این که در حال گذر از محل واقعه به اقتضای شغلش بوده، توجهی نکرده است

بازداشت دو دانشجو؛ مهدی تاجیک و جهانگیر عبدالهی بازداشت شدند

جنبش راه سبز (جرس): دو دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران در روزهای اخیر توسط نهاد های امنیتی بازداشت شدند

به گزارش خبرنگار جرس، مهدی تاجیک، دانشجوی فوق لیسانس رشته مطالعات منطقه ای، 10روز پیش و جهانگیر عبداللهی ، دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی نیز روز سه شنبه گذشته به دلایل نامشخصی از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده اند

عبداللهی هنگام ترک دانشگاه و در حال سوار شدن به اتوبوس های کوی دانشگاه و تاجیک در منزل خود بازداشت شده است

دفتر حزب پان ایرانیست در محاصره لباس شخصی ها

گزارش دریافتی: دفتر حزب پان ایرانیست واقع در شهرک غرب خیابان سرو هم اینک در محاصره گارد یگان ویژه نیروی انتظامی و نیروهای لباس شخصی می باشد . ماموران اجازه خروج به اعضای این حزب که طبق سنت چندین ساله خویش هر هفته چهارشنبه برای بررسی رویدادهای ایران جلسه برگزار می کنند دور هم جمع می شوند، را نمی دهند. گزارشها حاکی از آن دارد که ماموران خواستار دستگیری همه شرکت کنندگان در جلسه حزب را دارند. بنا گفته ی بر شاهدان عینی تعداد ماموران نیروهای لباس شخصی حدود 150 نفر براورد شده است

عکس؛ رنگ سبز پرچم را آبی کردند


شبکه جنبش را سبز(جرس) - علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای احمدی نژاد، از سوی سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت وی بعنوان مدیر عامل جدیدخبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) منصوب شد و بجای محمد جعفر بهداد کار خود را شروع کرد. اما مهمتر از خود این خبر، عکسهائی است که از مراسم معارفه او بوسیله "خبرگزاری فارس" مخابره شده است. در همه این عکسها رنگ سبز پرچم ایران را آبی کرده اند جالب اینکه این مراسم در تالار همایشهای نهاد ریاست جمهوری برگزار شده است!

اگر شما هم مانند من در نگاه اول این ادعا را باور نمی کنید، خودتان به سایت خبرگزاری فارس و گزارش تصویری مربوط به این مراسم مراجعه کنید تا ببینید که هر جا خواسته اند با ترفندهای کامپیوتری پرچم ایران را کنار دست احمدی نژاد یا جوانفکر قرار دهند –مانند تصویر همراه همین مطلب- زنگ سبز آنرا به یک آبی پررنگ تبدیل کرده اند!

این کار اگر در یک تصویر بود، می گفتیم غیر عمدی است. ولی در چند تصویر تکرار شده و رسانه های مختلف در سطح جهان آنرا پخش و تفسیر کرده اند. هر جای دنیا، حتی در دموکرات ترین کشورها، اگر چنین توهینی بوسیله یک یک نهاد رسمی مانند دفتر ریاست جمهوری و یا خبرگزاری رسمی به پرچم ملی آن کشور می شد، قطعا عواقب سختی برای آن نهاد وخبرگزاری در پی داشت. این دیگر "خبر سازی" نیست، بلکه توهین به مهمترین و مقدس ترین نماد ملی یک ملت و کشور است. اما "فارس نیوز" نیز همانند کیهان حسین شریعتمداری پشتش چنان به بیت رهبری و دولت وبرخی از سران سپاه گرم است که این اعتراضات را به هیچ می گیرد و در کنار دروغ پراکنی، جعل اخبار وهتک افراد ، اولین رنگ پرچم همیشه سبز میهنمان را هم آبی می کند و جوابی به کسی پس نمی دهد. شاید اینها اگر دستشان می رسید حتی رنگ سبز را که چون کابوسی شبها هم رهایشان نمی کند، از همه دنیا حذف می کردند. اما به قول شاعر:

فردا که باغ رخت بهاری به تن کند

با شاخ و برگ و سبزه و صحرا چه می کنی؟

مراسم تودیع محمد جعفر بهداد و معرفی علی اکبر جوانفکر بجای او، در نهاد ریاست جمهوری انجام گرفت و احمدی نژاد با تمجید از وی، وظایف خبرگزاری را هم یادآور شد. جوانفکر در سال 1359 بعنوان خبرنگار به استخدام خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در آمد و سالها خبرنگار ویژه حوزه رهبری هم بود. ایرنا از اول انقلاب تاکنون ده مدیر عامل داشته است. در 25 سال اول تنها پنج مدیر عامل (شریف – کمال خرازی – حسین نصیری – فریدون وردی نژاد- عبداله ناصری طاهری –) این مقام را داشتند اما از زمان روی کار آمدن احمدی نژاد تا کنون که پنج سال بیشتر نمی گذرد، ایرنا پنج مدیر عامل پیدا کرده است: احمد خادم المله – جلال فیاضی – محمد جعفر بهداد – علی اکبر جوانفکر

کاریکاتور؛ کارت قرمز به دیکتاتور مفلوک

بحران اتمی؛ روسیه: جامعه جهانی تا ابد صبر نخواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، وزیر خارجه روسیه امروز به رژیم تهران در باره برنامه هسته ایش هشدار داد و گفت قدرت های درگیر در این پرونده نمی توانند تا ابد صبر کنند

سرگی لاوروف این اظهارات را پس از گفتگو با هیلاری کلینتون، همتای آمریکايی خود در حاشیه نشستی در باره اوضاع یمن و افغانستان در لندن بیان داشته است

وزیر خارجه روسیه گفت، همکاران ما (کشورهای غربی) اکنون در باره لزوم تشدید تحریمهای بین المللی علیه رژیم تهران سخن می گویند و روشن است که نمی توان تا ابد صبر کرد

این مقام روسی گفت، رفتار غیرسازنده رژیم تهران موجب یاس و ناامیدی همه ما شده است

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که نمی خواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت وزیران خارجه روسیه و آمریکا امروز در باره پرونده هسته ای رژیم تهران گفتگو کردند. به گفته این مسئول آمریکايی، دو طرف بر لزوم افزایش فشار بر رژیم تهران از طریق شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده اند

این مقام آمریکايی، گفتگوهای لاوروف و کلینتون را بسیار سازنده توصیف کرده است

مکارم شیرازی؛ ديگر موضوع انتخابات نيست، به فکر براندازى اند

آخوند مکارم شيرازى در سخنانی گفت: درحال حاضر دولت و مجلس دست به يک جراحى بزرگ و سرنوشت ساز در کشور زده اند که عدم مديريت صحيح و سرنوشت ساز مشکل آفرين خواهد بود لذا به فضاى آرام در کشور نياز داريم. رسانه هاى خارجى که زبان کشورهاى سلطه گرند سخن از براندازى نظام به ميان آورده اند لذا وفاداران به نظام بايد مراقب شيطنت آنها باشند. ايادى دشمنان مشغول فتنه گرى هستند و ديگر سخن از ايجاد اختلاف در نظام نيست، بلکه آنها به فکر براندازى نظام اند