vendredi 29 janvier 2010

آیت الله نوری: برخی هنوز عظمت انقلاب را درک نکرده اند

استان ها: آیت الله نوری گفت:درمملکت ماهنوز برخی عظمت انقلاب رادرک نکرده انددرحالي كه ايجادخودباوری و برگرداندن اسلام به زندگی مردم كارآساني نبود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آيت الله حسين نوري همداني امروز(8 بهمن) در دیداربا جمعی از خواهران و برادران بسیجی و طلاب شهرهای اراک، رفسنجان و پاکدشت با اشاره به حرکت انقلابی مردم خاطرنشان کرد: مردم باید همیشه در صحنه باشند تا انقلاب و خون شهیدان محفوظ باقی بماند و آشنایی با فرهنگ انقلاب نیز برای ما بسیار لازم است.

اين استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت حکومت سلاطین در ایران خاطرنشان کرد: حکومت سلاطین غیر از عیاشی و دیکتاتوری به چیز دیگری فکر نمی کردند که اسلام را به حاشیه رانده بودند و مردم را دچار انحطاط و فقر مادی و معنوی کرده بودند.

این مرجع تقلید ادامه داد: آنان دین را در اعمال فردی منحصر کرده بودند و القا می کردند که دین از سیاست جداست و نسبت به بانوان نظر منفی دارد.

وی تاکید کرد: در مملکت ما هنوز برخی عظمت و عمق انقلاب را درک نکرده اند، اسلام را به صحنه زندگی مردم برگرداندن، ايجاد خودباوری، احیای فرهنگ جهاد و شهادت و ایجاد اتحاد در میان مردم کار آسانی نبود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به رهبری آیت الله خامنه ای تصریح کرد: اوایل انقلاب بسیاری از مستکبران دندان تیز کرده بودند اما با رهبری مدیر و مدبر و شجاع روبه رو شدند.

آیت الله نوری همدانی افزود: انقلاب رایگان به دست نیامده بلکه با خون شهدا به وقوع پیوسته است.

این مرجع تقلید مردم، رهبری و اسلام را پایه های اصلی نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: حضور مردم در صحنه مهم است، حضور شما در 9 دی ماه جواب دشمن را داد.

وی ادامه داد: در حوادث عاشورا کشورهایی مانند آلمان و فرانسه نیز حضور داشتند چرا که آن ها از انقلاب سیلی خورده اند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: اسلام با سکوت و خاموشی پیشرفت نمی کند، اگر دشمن ببیند که ما جوش و خروش و حرکت داریم عقب نشینی می کند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خواستار توجه دولت به مردم شد و اظهار داشت: به دولت تاکید می کنیم که فراوانی و ارزانی را به وجود بیاورد که انقلاب برای رفاه مردم به وجود آمد و تاکید امام این بود که در فکر زاغه نشینان باشید.

این مرجع تقلید بر حفظ جایگاه ولایت فقیه تاکید کرد و آن را وظیفه همگان دانست.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.