jeudi 28 janvier 2010

عکس؛ رنگ سبز پرچم را آبی کردند


شبکه جنبش را سبز(جرس) - علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای احمدی نژاد، از سوی سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت وی بعنوان مدیر عامل جدیدخبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) منصوب شد و بجای محمد جعفر بهداد کار خود را شروع کرد. اما مهمتر از خود این خبر، عکسهائی است که از مراسم معارفه او بوسیله "خبرگزاری فارس" مخابره شده است. در همه این عکسها رنگ سبز پرچم ایران را آبی کرده اند جالب اینکه این مراسم در تالار همایشهای نهاد ریاست جمهوری برگزار شده است!

اگر شما هم مانند من در نگاه اول این ادعا را باور نمی کنید، خودتان به سایت خبرگزاری فارس و گزارش تصویری مربوط به این مراسم مراجعه کنید تا ببینید که هر جا خواسته اند با ترفندهای کامپیوتری پرچم ایران را کنار دست احمدی نژاد یا جوانفکر قرار دهند –مانند تصویر همراه همین مطلب- زنگ سبز آنرا به یک آبی پررنگ تبدیل کرده اند!

این کار اگر در یک تصویر بود، می گفتیم غیر عمدی است. ولی در چند تصویر تکرار شده و رسانه های مختلف در سطح جهان آنرا پخش و تفسیر کرده اند. هر جای دنیا، حتی در دموکرات ترین کشورها، اگر چنین توهینی بوسیله یک یک نهاد رسمی مانند دفتر ریاست جمهوری و یا خبرگزاری رسمی به پرچم ملی آن کشور می شد، قطعا عواقب سختی برای آن نهاد وخبرگزاری در پی داشت. این دیگر "خبر سازی" نیست، بلکه توهین به مهمترین و مقدس ترین نماد ملی یک ملت و کشور است. اما "فارس نیوز" نیز همانند کیهان حسین شریعتمداری پشتش چنان به بیت رهبری و دولت وبرخی از سران سپاه گرم است که این اعتراضات را به هیچ می گیرد و در کنار دروغ پراکنی، جعل اخبار وهتک افراد ، اولین رنگ پرچم همیشه سبز میهنمان را هم آبی می کند و جوابی به کسی پس نمی دهد. شاید اینها اگر دستشان می رسید حتی رنگ سبز را که چون کابوسی شبها هم رهایشان نمی کند، از همه دنیا حذف می کردند. اما به قول شاعر:

فردا که باغ رخت بهاری به تن کند

با شاخ و برگ و سبزه و صحرا چه می کنی؟

مراسم تودیع محمد جعفر بهداد و معرفی علی اکبر جوانفکر بجای او، در نهاد ریاست جمهوری انجام گرفت و احمدی نژاد با تمجید از وی، وظایف خبرگزاری را هم یادآور شد. جوانفکر در سال 1359 بعنوان خبرنگار به استخدام خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در آمد و سالها خبرنگار ویژه حوزه رهبری هم بود. ایرنا از اول انقلاب تاکنون ده مدیر عامل داشته است. در 25 سال اول تنها پنج مدیر عامل (شریف – کمال خرازی – حسین نصیری – فریدون وردی نژاد- عبداله ناصری طاهری –) این مقام را داشتند اما از زمان روی کار آمدن احمدی نژاد تا کنون که پنج سال بیشتر نمی گذرد، ایرنا پنج مدیر عامل پیدا کرده است: احمد خادم المله – جلال فیاضی – محمد جعفر بهداد – علی اکبر جوانفکر

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.