samedi 27 février 2010

تغییر موضع روسیه از اصرار بر مذاکره به آمادگی برای تحریم

رادیو فرانسه: روسیه "از نظر اصول" آماده است در مورد اعمال تحریم ها و مجازات هائی علیه جمهوری اسلامی ایران در اتباط با فعالیت های هسته ای این کشور تلاش کند. یک مقام دیپلماتیک بلندپایۀ روسیه که هویتش فاش نشده است در گفتگو با خبرگزاری فرانسه در مسکو ضمن اعلام این مطلب افزود "نفس این امر که امروز روسیه آمادۀ کار دراین راستا ست به خودی خود حائزاهمیت است."

روسیه "از نظر اصول" آماده است در مورد اعمال تحریم ها و مجازات هائی علیه جمهوری اسلامی ایران در اتباط با فعالیت های هسته ای این کشور تلاش کند.

یک مقام دیپلماتیک بلندپایۀ روسیه که هویتش فاش نشده است در گفتگو با خبرگزاری فرانسه در مسکو ضمن اعلام این مطلب افزود "نفس این امر که امروز روسیه آمادۀ کار دراین راستا ست به خودی خود حائزاهمیت است". مقام دیپلماتیک روسی در عین حال تأکید کرد که در حال حاضر سخن گفتن از جزئیات کار "زودهنگام" است.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود پس از نقل سخنان این مقام روسی یادآوری می کند که دیمیتری مدودوف، رئیس جمهوری روسیه ، نیز از جمهوری اسلامی ایران خواسته است در ارتباط با برنامۀ هسته ای این کشور، رفتاری از سر مسئولیت داشته باشد.

مدودوف که قرار است در روزهای دوشنبه و سه شنبه از پاریس دیدن کند این مطلب را در گفتگوئی با هفته نامۀ "پاری ماچ" چاپ پاریس عنوان کرده است.

روسیه که در شورای امنیت سازمان ملل متحد، در مقام یکی از پنج عضو دائمی این شورا، از حق وتو برخوردار است هموارۀ اعلام کرده است که مذاکره و گفتگو را بر اعمال مجازات ها برای حل بحران هسته ای ایران ترجیح می دهد اما خبرگزاری فرانسه یادآوری می کند که پس از تصمیم ایران مبنی بر غنی سازی اورانیوم به میزان بیست در صد ، چنین به نظر می رسد که دیدگاه مسکو به دیدگاه کشورهای غربی طرفدار اعمال مجازات های جدید علیه ایران نزدیک می شود.

نمایندۀ روسیه در اتحادیۀ اروپا نیز دیشب در بروکسل تأکید کرد که مذاکرات با ایران "بدبختانه" به نتیجه نرسیده است و این واقعیت روسیه را مجبور می کند که به تحریم ها بیاندیشد.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.