vendredi 26 février 2010

گزارش منابع اطلاعاتی از احتمال حمله نظامی به رژیم تهران

سایت ندای سبز آزادی (نزدیک به جبهه مشارکت): بر مبنای برخی خبرهای اطلاعاتی که سایت عبری زبان "دبکا" منتشر کرده و برخی از پایگاه های خبری عربی هم آن را منعکس کرده اند، به نظر می رسد خاورمیانه در آستانه جنگی جدید قرار گرفته است؛ جنگی که به ایران محدود نخواهد بود و چه بسا شراره های آن به برخی جبهه های عربی از جمله سوریه، حزب الله و حماس نیز برسد.

بر مبنای آنچه از برخی دستگاه های اطلاعاتی بین المللی درز شده است، ماشین نظامی- اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل موفق به نفوذ به برخی مناطق استراتژیک هم جوار ایران شده اند.

منابع یاد شده همچنین از تحرکات شمار زیاد قایق و ناو جنگی آمریکا در نزدیکی سواحل ایران خبر می دهند. این قایق ها حامل موشک هایی از نوع Aegis هستند. این تحرکات پس از آن روی می دهد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا 30 ژانویه در گفت گو با رسانه ها از جمله دو روزنامه نیویورک تایمز و واشینگتن پست به آغاز آمادگی کشورش به همراه برخی کشورهای عربی از جمله امارات متحده، کویت و بحرین برای مقابله با هرگونه عملیات نظامی حزب الله در صورت حمله نظامی آمریکا و اسرائیل به مراکز اتمی ایران خبر داده بود.

از سوی دیگر گزارش منابع غربی حاکی از آن است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قصد دارد شمار نظامیان خود را در خلیج فارس افزایش دهد؛ وظیفه این نظامیان هم پشتیبانی از چاه ها و پالایشگاه های نفت کشورهای عربی در مقابل هرگونه حملات موشکی ایران یا نیروهای حزب الله لبنان است.

تحولی دیگر در این زمینه، فراخواندن نیروهای ذخیره توسط ارتش سوریه و مستقر کردن آن ها در مناطق هم مرز با بلندی های جولان است. حزب الله نیز از آماده باش نیروهای خود در مناطق جنوب و غرب لبنان خبر داده است.

منابع غربی و همچنین اسرائیلی معتقدند این آمادگی ها در پی توافق نظامی اخیری است که میان تهران، دمشق و حزب الله صورت گرفته است. این توافق در جریان سفر نوامبر گذشته سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی و همچنین سفر سپتامبر گذشته احمد وحیدی وزیر دفاع ایران به پایتخت سوریه منعقد شده است.

گفته می شود که بر پایه این توافق سوریه و حزب الله متعهد شده‌اند که در صورت هرگونه جنگ، وارد عمل شده و به جمهوری اسلامی کمک کنند. همچنین سه طرف متعهد شده اند که در این خصوص به طور مشترک عمل کنند. مانورهای اخیر نظامی سوریه، گفت گوهای تلفنی مقام های ایرانی با رهبران حزب الله و سفر محمود احمدی نژاد و دیدار او با رهبران حزب الله در دمشق و همچنین کمک های هنگفت مالی جمهوری اسلامی به حزب الله نشانه هایی از صحت این اخبار و اطلاعات است.

گفتنی است همزمان با سفر دو روزۀ محمود احمدی نژاد به سوریه، دولت آمریکا از دمشق خواست که از حکومت اسلامی ایران فاصله بگیرد.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.