vendredi 26 février 2010

وبلاگ؛ پارک تعطیله

وبلاگ آغاز پایان

امروز شنبه است و باز من مثل مرغ سرکنده دارم دور خودم می چرخم. کارهای منزل را انجام می دم برای بچه ها غذا می پزم ، سالاد درست می کنم ، لباس می شورم ، زمان نمی گذره. این رفتن پارک لاله را هم از ما گرفتند.
یاد جوانهای در زندان راحتم نمی گذاره. یاد کشته شده ها، قیافه مادر ندا، سهراب، اشکان و مسعود و بقیه از جلوی چشمم رد نمی شه. مادر کیانوش چه می کشه که کامرانش را هم کردند تو زندان. چقدر بی رحم اند. واقعن آبروی اسلام را می برند با این کارها. خدا ازشون نگذره. خدایا عدالت ات رو نشون بده. خدایا معجزه ات رو نشون بده و ظلم رو ریشه کن کن.
چقدر خوب بود شنبه ها پارک لاله، با چه مادرایی آشنا شدم. یکی شون 5 تا شهید داده بود سال 67 عکس هاشون رو از تو کیف پولش به بعضی ها نشون می داد و می گفت از وقتی شنیدم شنبه ها مادرا تو پارک لاله جمع می شن میام و خیلی احساس سبکی می کنم. می بینم همدرد زیاد دارم، خدا کنه دیگه نکشند. کاش بچه های من الان زندان بودند ولی زنده بودند. مادری که 10 ساله از بچه اش خبر نداره و می گه مرده و زنده اش رو به من نشون بدند تا آروم بگیرم.
چقدر خوب بود شنبه ها در سکوت شمع می گرفتیم و با اذان مغرب راه می رفتیم چه فضای روحانی خوبی بود. از چی ترسیدند که این طوری پارک رو بستند.
آخه کجای دنیا پارک رو تعطیل می کنن! راست می گفتن بعضی از مادرا به مامورا که بابا این همه سال مالیات دادیم حالا که بازنشسته شدیم می خوایم از پارکی که با پول ما درست شده استفاده کنیم. به کسی هم آزار نمی رسونیم، مزاحم کسی هم نمی شیم. تازه مردم دور از چشم مامورا برای ما دست هم تکون می دادن، تعظیم هم می کردن.
به خدا تو پارک لاله بود که فهمیدم ما مادرا چه خانه دار باشیم، چه نویسنده و شاعر، چه هنرپیشه و کارگردان، چه معروف باشیم ، چه گمنام دردمون یکیه و فقط می خوایم بچه هامون در صلح و صفا و رفاه زندگی کنند و این بدبختی هایی که ما کشیدیم رو اونها نکشند. بچه های ما چه فرقی با بچه های کشورهای دیگه دارن که اینقدر باید تحت فشار باشن.
دلم می گیره از این همه بیکاری، اعتیاد، تن فروشی، افسردگی و از همه بد تر شب عیدی از این همه زندانی آیا واقعا کشور ما اسلامی است؟
بابا دست از سر این دینی که اینقدر مظلوم واقع شده بردارید و دینداری را به خدا بسپارید و تو کار خدا دخالت نکنید و بگذارید هر کسی به دین و آیین خود زندگی کنه. اینقدر از اسلام سوء استفاده نکنید و برای حفظ دین مبین اسلام سیاست را به سیاستمداران بسپارید تا لااقل اگر اونها هم کاری برای مردم نکردند دین مردم حفظ بشه و ریشه به تیشه اسلام زده نشه. کو گوش شنوا…..
ع.م

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.