vendredi 26 février 2010

بحران اتمی رژیم، عالی ترین اولویت دولت باراک اوباما

رادیو فرانسه: وزیر خارجۀ آمریکا می گوید که پشتیبانی صریح کشورش از راه حل گفتگو با ایران یا به قول وی "شکیبایی راهبردی" برای بسیاری از کشورها فضایی را ایجاد کرده که اکنون بسیار سهل تر از گذشته اعمال مجازات علیه جمهوری اسلامی را می پذیرند.

وزیر خارجۀ آمریکا خانم هیلاری کلینتون ابراز امیدواری کرد که یک تا دو ماه دیگر شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه ای فعالیت های اتمی ایران را محکوم کند.
وزیر خارجۀ آمریکا که این سخن را در مقابل کمیسیون امور خارجۀ سنای آمریکا ایراد می کرد، اضافه داشت که تعهدات صریح کشورش در پشتیبانی از گفتگو با ایران برای بسیاری از کشورها فضایی را ایجاد کرده که اکنون بسیار سهل تر از گذشته اعمال مجازات علیه جمهوری اسلامی را می پذیرند.
هیلاری کلینتون از راه حل گفتگو با ایران به عنوان "شکیبایی راهبردی" یاد کرد و نیز تأکید نمود که "راهبرد صبر" در واقع "به ته رساندن تلاش های بین المللی برای متقاعد ساختن تهران به انجام وظایف اش بوده، در صورتی که این کشور نخواهد متحمل مجازات های جدید جهانی شود."
به همین دلیل وزیر خارجۀ آمریکا ابراز امیدواری کرد که قطعنامۀ شورای امنیت علیه فعالیت های اتمی ایران تا یکی دو ماه دیگر به تصویب برسد. هیلاری کلینتون بار دیگر بحران اتمی ایران را "عالی ترین اولویت دولت باراک اوباما" نامید و گفت : "صرف نظر از موضع شورای امنیت، می توانیم مجازات های دوجانبه یا چندجانبه بیشتر" علیه جمهوری اسلامی اعمال کنیم.
دولت واشنگتن که از پشتیبانی قوی انگلستان و فرانسه در برخورد با بحران اتمی ایران برخوردار است اقدام های گسترده ای را برای رفع این بحران در دستور کار قرار داده است. اگر چه مسکو با اعمال مجازات های جدید علیه تهران موافق به نظر می رسد، دولت چین، دیگر عضو دائم شورای امنیت، دائماً بی میلی خود را نسبت به وضع تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی نشان می دهد.
قرار است دوشنبۀ آینده رئیس جمهوری روسیه، دیمتری مدودوف، در جریان یک سفر رسمی دو روزه به پاریس با همتای فرانسوی خود، نیکلا سرکوزی، در مورد پروندۀ اتمی ایران و صلح خاورمیانه دیدار و گفتگو کند.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.