samedi 6 mars 2010

ناپدید شدن و بی خبری از وضعیت فعالان حقوق بشر در ایران

از سرنوشت مهدی خدایی، فعال حقوق بشر پس از یورشهای گسترده و هدمفمند وزارت اطلاعات به اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران خبری در دست نیست.
به گزارش هرانا، سید مهدی خدایی، فعال دانشجویی دانشگاه آزاد و مسئول سابق واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پس از یورش های گسترده 11 اسفندماه به همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ناپدید شده است، مطلعان بازداشت وی را محتمل می دانند.

آقای خدایی اخیراً از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به تحمل 4 سال حبس تعزیری محکوم شده بود، لازم به ذکر است از تاریخ 11 اسفندماه لغایت 12 اسفندماه نیروهای امنیتی دست کم برای بازداشت 27 تن از همکاران فعلی یا سابق مجموعه فعال حقوق بشر در ایران اقدام کرده اند.


تداوم بازداشت فعالان حقوق بشر با بازداشت میلاد ابراهیمیان

میلاد ابراهیمیان جزئ بازداشت شدگان یورش هماهنگ ماموران وزارت اطلاعات به منازل اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران است.
خبرگزاری هرانا - حسب گزارشات دریافتی میلاد ابراهیمیان، فعال حقوق بشر نیز جزو بازداشت شدگان یورش 11 اسفندماه به فعالان حقوق بشر است.

به گزارش هرانا، نیروهای امنیتی در نیمه شب 11 اسفندماه همزمان با موج گسترده بازداشت فعالان حقوق بشر خاصه همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به بازداشت میلاد ابراهیمیان، فعال دانشجویی و مسئول سابق واحد تامین و اجرای این مجموعه اقدام کردند.

نیروهای امنیتی با حضور در منزل آقای ابراهیمیان و ضبط لوازم شخصی وی، بدون ارائه توضیح در خصوص دلایل بازداشت وی را با خود به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

لازم به ذکر است، تاکنون دست کم 27 مورد بازداشت یا اقدام به بازداشت در طی یورش 11 اسفندماه به فعالان حقوق بشر و خاصه همکاران مجموعه گزارش شده است.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.