samedi 6 mars 2010

وزیر علوم رژیم اساتید و دانشجویان را به اخراج تهدید کرد

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به اصل ولايت‌پذيري به عنوان ميراث امام راحل و ضرورت تطبيق دانشگاهيان با اين اصل مهم، اظهار داشت: استاد يا دانشجويي كه نمي‌تواند با خواسته مردم در 9 دي و 22 بهمن 88 كه فرياد تبعيت از ولايت را سر دادند، خود را تطبيق دهد، كنار بكشد.

كامران دانشجو شب گذشته در جمع اعضاي هيئت علمي، روساي دانشگاه‌ها و بسيج اساتيد استان‌هاي گيلان، گلستان و مازندران كه در حاشيه همايش ملي تبيين علمي اصلاح الگوي مصرف به ميزباني دانشگاه علم و صنعت ايران شاخه پرديس بهشهر برگزار شد، درباره خصوصيات دانشگاه مدنظر دولت، تصريح كرد: ما نياز به اساتيدي داريم كه دانشجو را از صميم قلب دوست داشته باشند و نه به عنوان لشگر، حزب و پياده نظام كه به عنوان فرزندان خود و فرهيختگان نظام به آنها نگاه كنند و با كسي مماشات نداريم.

وي افزود: تخصص را در بالاترين سطح و توامان با دين مي‌خواهيم و آنهايي كه فكر مي‌كنند كسي را نداريم، ما آنقدر متخصص متعهد وارد دانشگاه مي‌كنيم و وارد مي‌شوند تا آن تعداد انگشت شمار كه فكر مي‌كنند تافته جدا بافته هستند، بدانند اينطور نيست.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري پرواز انسان به سوي كمال و توسعه را بدون علم و ايمان متناسب با هم محال دانست و گفت: انساني كه به درجه كمال مي‌رسد، زرهي به تن دارد و آن ولايت‌پذيري است و اگر باشد هيچ تيري در آن موثر نيست.

وي خطاب به روساي دانشگاه‌ها گفت: روساي دانشگاه‌ها حق ندارند كسي را جذب كنند مگر آنكه التزام به قانون اساسي داشته باشد و اگر غير از اين عمل كنند با آنها برخورد قانوني مي‌شود.

اعتراض دانشمندان هسته‌ای به نقض حقوق بشر در ایران

رادیو آلمان: جمعی از متخصصان برجسته فیزیک اتمی آلمان و کشورهای اروپایی معتقدند که هدف دولت ایران از پافشاری و ادامه برنامه‌ی مناقشه‌انگیز اتمی‌، منحرف کردن افکار عمومی جهان از نقض گسترده حقوق بشر در این کشور است.

بیش از ۱۷۷ تن از پژوهشگران برجسته فیزیک اتمی با انتشار بیانیه‌ای نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کردند. جمعی از امضا کنندگان این بیانیه در کنفرانس خبری روز جمعه که در انستیتوی مطالعات فرهنگی و سیاسی دانشگاه "آزاد" برلین برگزار شد، از دولت‌های غربی خواستند که توجه خود را به نقض گسترده حقوق بشر در ایران معطوف کنند.

سهراب مختاری که در کنفرانس خبری روز جمعه حضور داشت در مورد این بیانیه دانشمندان فیزیک و فیزیک اتمی می‌گوید: «در واقع از میان این ۱۷۷ نفر فقط ۲ محقق و دانشمند ایرانی هستند و بقیه آلمانی و از کشورهای اروپایی هستند. امید ابراهیمی یکی از پژوهشگران ایرانی در انستیتوی اتمی برلین Helmholtz-Zentrum و استاد او آقای تایمر و همین طور پرفسور فونکه از دانشکده‌ی علوم سیاسی دانشگاه آزاد برلین، که در این روزها همواره نقض گسترده‌ی حقوق بشر در ایران را دنبال می‌کردند، این طومار را آماده کردند و در کنفرانس اتمی که هفته پیش در برلین برگزار شد در اختیار همگان قرار دادند که مورد استقبال بیشتر پژوهشگران و دانشمندان آن کنفرانس قرار گرفت. »


تردید درمورد صلح‌آمیزبودن برنامه هسته‌ای ایران

کنفرانس فیزیک اتمی سال ۲۰۱۰ به منظور بحث و تبادل نظر در مورد تاز‌ه‌های فیزیک اتمی هفته‌ی گذشته در برلین برگزار شد. امید ابراهیمی که در پژوهشکده فیزیک اتمی "مرکز هلم هولتس" در برلین مشغول تحقیق است، در مورد تهیه این طومار می‌گوید: «این طومار را ما پس از مشورت با دوستان‌مان در محل کار آماده کردیم و بعد در جریان کنفرانس از محققین و دانشمندان حاضر در کنفرانس در خواست کردیم که همبستگی و حمایت خود را از جنبش سبز ملی ایران نشان دهند و با امضا کردن این طومار دولت‌های بین‌المللی و دولت‌های غربی را زیر فشار بگذارند. چون به هرحال این‌ها کارشناسان فنی و تکنیکی این دولت‌ها هستند.»

به عقیده کارشناسانی که این بیانیه را امضا کردند، یکی از بزرگترین اهداف جمهوری اسلامی از پافشاری بر ادامه برنامه‌ی هسته‌ای، منحرف کردن افکار عمومی داخل و خارج از نقض حقوق بشری است که روزمره در ایران اتفاق می‌افتد. امید ابراهیمی تردید در مورد اهداف برنامه اتمی ایران را نیز بجا می‌داند و می‌گوید:«اگر جمهوری اسلامی قصد نداشت به سلاح اتمی دست پیدا کند، می‌توانست کاملا مرزها را باز بگذارد تا بازرسان بیایند و خیلی سریع می‌توانست این شک و تردیدی که جامعه‌ی بین‌المللی به برنامه‌ی هسته‌ای ایران دارد از بین برود.»

محکوميت سعيد ليلاز به سه سال حبس در دادگاه تجديد نظر

سایت ندای سبز آزادی: بنا بر اخبار رسيده حکم ۳ سال حبس تعزيری برای سعيد ليلاز در دادگاه تجديدنظر صادر شده است. گفتنی است سعيد ليلاز پيش از اين به ۹ سال حبس قطعی محکوم شده بود که اين حکم در دادگاه تجديدنظر به سه سال کاهش يافته است.لازم به توضيح است ليلاز که در تابستان امسال و تنها چند روز پس از انتخابات بازداشت شده بود هنوز برای مرخصی کوتاه مدت هم به خانه خود بازنگشته است.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.