jeudi 4 mars 2010

چين از قول آمريکا برای رفع نگرانيهای پکن خبر داد

به گزارش خبرگزاري فرانسه، سخنگوي وزارت امور خارجه چين امروز پنجشنبه اعلام کرد مقامات امريکايي در مذاکره با مقامات چيني در پکن وعده داده اند در جهت بهبود روابط دو کشور و رفع تنشهاي اخير بر سر تصويب فروش تسليحات به تايوان و ديدار با دالاي لاما گام بردارند .
کين گانگ سخنگوي وزارت امور خارجه چين امروز با بيان اين مطلب به خبرنگاران گفت جيمز اشتينبرگ معاون وزير امور خارجه امريکا در طول اقامت سه روزه در پکن با يانگ جيچي وزير خارجه و ديگر مقامات چيني ديدار و گفتگو کرد . وي افزود دراين مذاکرات رفتار امريکا در مورد تايوان و مسئله تبت و تاثير منفي ان بر مناسبات دوجانبه مورد بحث و بررسي قرار گرفت .
طرف امريکايي در شرايط کنوني با در نظر گرفتن منافع اصلي و نگرانيهاي عمده پکن ،‌ موضع چين را در اولويت دستور کار خود قرار داده و وعده داده است تا در جهت بهبود روابط اقدامات لازم را اتخاذ کند .


احتمال همراهى چين با اعمال تحريمها عليه رژيم تهران

خبرگزارى فرانسه در گزارشی نوشت، چين احتمال دارد در آخرين روز با تحريمها عليه رژيم تهران در شوراى امنيت سازمان ملل موافقت كند. چين تاكنون سه ‌بار از تحريمها عليه رژيم تهران حمايت كرده است، اما در حال حاضر تنها كشورى است كه در میان اعضای دائم شورای امنیت با تحريمهاى جديد عليه رژيم تهران مخالفت می کند. کارشناسان گفتند، احتمال دارد چین پيش نويس قطعنامه غربیها را در صورتى كه امتياز کافی دريافت كند، به تصويب برساند. روز گذشته آمريكا اعلام كرد چاره‌ ای جز تحريمهاى بيشتر و عميق تر عليه رژيم تهران در رابطه با برنامه اتمى اين رژيم باقی نمانده است.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.