jeudi 4 mars 2010

تهدید جامعۀ بین المللی از سوی نمایندۀ رژیم در آژانس اتمی

رادیو فرانسه: تهدید جامعۀ بین المللی از سوی نمایندۀ رژیم در آژانس بين المللی انرژی اتمی علی اصغر سلطانيه

نمایندۀ جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با بيان اين كه در اين نشست اعلام كرده است که پيشنهاد ايران برای تبادل هم‌زمان سوخت در خاک ايران هم‌چنان روی ميز است متذکر شد که:" این پیشنهاد آزمونی برای حسن نيت كشورها و عزم آنان برای آن كه فضا را از تقابل به همكاری تبديل كنند است. به آنان تاكيد كردم كه اين پيشنهاد هميشه روی ميز نخواهد ماند و اگر نسيم و بادی بوزد اين پيشنهاد را از روی ميز خواهد برد".

علی اصغر سلطانيه شب گذشته پس از پیان نشست شورای حکام ، شدیدأ از گزارش"یوکیا آمانو" مديرکل جدید آژانس انتقاد کرد. در این زمینه وی متذکر شد که:"گزارش مديركل آژانس بعضأ باعث ايجاد ابهام در افكار عمومی شده است و در برخی موارد اين گزارش با واردشدن به جزييات فنی ، سوء‌تفاهم‌هايی ايجاد كرده است".

وی خطاب به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی متذکر شده است که:" موضوع هسته ای ايران يک بهانه ای بيش نيست و هدف آمريکا و چند کشور ديگر غربی آن است که آژانس را به يک سازمان بازرسی تحت نظارت شورای امنيت تبديل کنند تا بتوانند با قدرت حق وتو خواسته های خود را تحميل کنند و به بيانی از نيويورک به وين ديکته نمايند".

وی ادامه داد: "همين كه هيچ كشوری تاكنون موافقت نكرده است تا به ما سوخت راكتور تهران را بدهد سند تاريخی برای ملت شريف ايران است و نشان از درستی تصميم مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامي ايران دارد. تصميمی كه بايد خودمان غنی‌سازی كنيم و نمی‌شود به كسی اعتماد كرد و بايد مستقل باشيم. اين اقدام آن‌ها ثابت كرد كه اين تصميم تاريخی تصميمی درستی و معقول بوده است".

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.