vendredi 12 mars 2010

احضار گسترده دانشجویان دانشگاه مازندران

طی هفته ی گذشته ی حدود پانزده نفر از دانشجویان دانشکده ی علوم پایه ی دانشگاه مازندران برای چندمین بار در طول سال اخیر به کمیته ی انضباطی احضار شدند. حراست و کمیته ی انضباطی این دانشگاه تاکنون دلایلی برای این احضارها اعلام نکرده اند. مصطفی طورانداز، امیر حیدری، آتنا درزی نژاد، هادی نژادعینی، علیرضا سلطان کریمی، وحیده یاسی، الهام رضاپور، احسان قره خانی، شهاب معافی، آلاله صدرایی شورمستی، مجتبی عابد و علیرضا فلاح دانشجویانی هستند که بدون اعلام اتهام در موج اخیر بازداشت ها، به کمیته ی انضباطی احضار شده اند. در هفته های گذشته نیز آلاله صدرایی و بهاره ابراهیمی از دانشجویان این دانشکده بارها احضار شده و مورد تهدید و بازجویی قرار گرفته اند.

دانشجويان تهران مرکز برای بار سوم تبعيد شدند

کميته انضباطی مرکزی دانشگاه آزاد در يک روند غير قانونی برای بار چهارم بدون درخواست دانشجويان کميته انضباطی تجديد نظر را تشکيل داده و احکامی که در مرحله قبل صادر شده بود را لغو نموده است.

به گزارش بامدادخبر، دانشجويان اين دانشگاه که در کميته انضباطی تجديد نظر سوم به شهرهای اطراف تهران تبعيد شدند هنگامی که برای ثبت نام در آغاز ترم جديد به واحد مربوطه مراجعه کردند از ثبت نام آنها ممانعت به عمل آمده و در روزهای اخير احکام جديدی برای بار چهارم به آن ابلاغ شد.

احکام جديد دانشجويان تهران مرکز خلاف آيين نامه های موجود در دانشگاه آزاد بوده و دانشجويان تهران مرکز در هيچ يک از چهار مرحله کميته انضباطی اجازه حضور در کميته انضباطی را نداشتند.

آخرين حکم دانشجويان به شرح زير می باشد:

محمد شوراب (دبير تشکل آسا): دوترم تعليق و تبعيد به واحد بندر انزلی وی ابتدا به واحد اهواز سپس به رودهن تبعيد شده بود.

حسين معصومی (از اعضای تشکل آسا): دوترم تعليق و تبعيد به واحد شهر مجلسی وی ابتدا به واحد بيرجند و سپس به تاکستان تبعيد شده بود.

امير منشاری (مديرمسئول نشريه دانشجويی پندار و عضو تشکل آسا ): يک ترم تعليق و تبعيد به واحد مراغه، وی ابتدا به کرمان و سپس به رودهن تبعيد شده بود.

فرزاد اسلامی (مدير مسئول نشريه دانشجويی بينش و دبير اسبق کانون دانشجويان مسلمان ): يک ترم تعليق و تبعيد به واحد اليگودرز، وی ابتدا به واحد آزادشهر و سپس به اسلام شهر تبعيد شده بود.

آرمين شريفی (دبير صنفی تشکل آسا و مدير مسئول نشريه سکوت): يک ترم تعليق و تبعيد به واحد علوم تحقيقات فارس، وی ابتدا به واحد علوم تحقيقات فارس و سپس به اسلام شهر تبعيد شده بود.

رضا علی زمانی (دبيرفرهنگی تشکل آسا و مدير مسئول نشريه فرصت): يک ترم تعليق و تبعيد به واحد گرمسار، وی ابتدا به واحد اراک و سپس به دماوند تبعيد شده بود.

ميلاد پور عيسی ( سخنگوی تشکل آسا): يک ترم تعليق و تبعيد به واحد تنکابن، وی ابتدا به واحد تنکابن و سپس به واحد کرج تبعيد شده بود.

حسام نصيری (مدير مسئول نشريه آرمان): يک ترم تعليق و تبعيد به واحد آمل، وی ابتدا به واحد چالوس و سپس به پرند تبعيد شده بود.

علی مظلوم الحق از اعضای تشکل آسا: يک ترم تعليق و تبعيد به واحد شهريار، وی ابتدا به واحد همدان تبعيد شده بود. گفتنی است بعد از تجمعات گسترده دانشجويان تهران مرکز در ماه های ابتدايی سال تحصيلی دانشگاه بيش از ۴۵ ترم تعليق و ۹ نفر را تبعيد و بيش از ۲۰ نفر هم توسط نيروهای امنيتی با همکاری کامل حراست دانشگاه بازداشت شدند.

احضار دانشجویان دانشگاه شیراز به دادگاه انقلاب

در ادامه اعمال فشار و ایجاد محدودیت برای دانشجویان دانشگاه شیراز، 4 دانشجوی این دانشگاه احضار و حکم حبس یک دانشجو نیز صادر شد.

به گزارش جرس، در ادامه سرکوبهای دانشگاه شیراز، روز 17 اسفند کمیته انضباطی و حراست دانشگاه با همکاری بسیج، دو نشریه دانشجویی "ژیله مو" و "ستاک" را رد صلاحیت کردند.

حساسیت نسبت به نشریه "ژیله مو" به حدی است که سعید خسرو آبادی، احسان هاشمی، سعید لطفی و سیدمحمد حسینی از اعضای نشریه به اداره اطلاعات شیرازاحضار شده اند.

از سوی دیگر، راضیه جعفری، دیگر دانشجوی این دانشگاه به یکسال حبس که 6 ماه از آن تعلیقی است، محکوم شده است.

گفتنی است، نشریه "ژیله مو" به مدت 3 ماه نیز توقیف شده بود.

اوباما تحریمها علیه جمهوری اسلامی را تمدید کرد

خبرگزاری «ریا نووستی»/"باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا به مدت یک سال دیگر تحریمات علیه ایران را تمدید کرد.

این تحریمات که توسط کاخ سفید درسال 1995 در دوران حکومت "بیل کلینتون" اعمال شده کمپانی هایی آمریکایی را از هرگونه فعالیت های بازرگانی-اقتصادی با ایران منع می سازد.

این تحریمات هر سال تمدید می شوند به رغم آنکه خود اوباما هنگام به قدرت رسیدن اعلام کرد که آماده دیالوگ با تهران می باشد. در واشنگتن هنوز هم مانند گذشته مطمئن هستند که عملکرد مقامات ایرانی تهدید واقعی برای امنیت، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکاست.

خامنه‌ای: چیزى را که اعتقاد ماست اعمال می ‌کنیم

رادیو آلمان: نسخه کامل‌تری از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری منتشر شده است. در این سخنان، به طرح مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تغییراتی در نظارت بر انتخابات، به‌عنوان مسئله‌ای درجه دوم اشاره شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر جمهوری اسلامی، متن کامل‌تری از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در جمع خبرگان رهبری را منتشر کرده است.

خامنه‌ای در سخنان خود، بر روى «مسئله‌ى اصلى نظام و نقشه‌ى نظام و کلیت نظام» تأکید کرده است که نباید در آن "اهمال" شود. وی در عین حال طرح مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تغییر در شیوه نظارت بر انتخابات و تشخیص صلاحیت را جزو «مسائل درجه‌ى دو» خوانده است. به گفته آیت‌الله خامنه‌ای، «حالا من دیدم مثلاً این روزها طرحى که در مجمع تشخیص است، مورد توجه است. البته معلوم است؛ این طرح وقتى که در مجمع تشخیص مطرح بشود، بالاخره نظر مجمع، نظر مشورتى است؛ این پیش ما خواهد آمد و آن چیزى را که معتقَد ماست، اعمال می‌کنیم و به‌عنوان سیاست کلى گفته می‌شود. شکى نیست که شوراى نگهبان وظائفى قانونى دارد. به این وظائف مصرّح در قانون اساسى - که نظارت بر انتخابات و تشخیص صلاحیت‌ها و این چیزهاست - باید تعرض نشود.»

به گفته خامنه‌ای، «این چیزها را می‌شود اصلاح کرد. یعنى این قضیه را نباید مسئله‌ى مورد بحث و مورد دعوا و نزاع قرار داد؛ این‌ها چیزهائى است که قابل اصلاح است.» به نظر رهبر جمهوری اسلامی، «ممکن است در آن‌جا (شورای نگهبان) یک کسى خطائى هم بکند؛ خطا قابل جبران است. این‌ها مسائل اصلى نیست؛ مسئله‌ى اصلى همین مسائلى است که در طول این هشت نه ماهِ بعد از انتخابات، محل اختلاف بوده است بین مجموعه‌ى نظام اسلامى و مجموعه‌ى کفر و استکبار، که این‌جا کسانى حرف‌هاى آنها را تکرار کردند.»


«جمهوری اسلامی، کشتی نجات»

در این سخنان اصل نظام و حفظ نظام مهم‌ترین موضوع خوانده شده است. آیت‌الله خامنه‌ای در اشاره‌ای تلویحی، نظام جمهوری اسلامی را به قطاری تشبیه کرده که «به سمت هدف دارد حرکت می‌کند و بلاشک به هدف خواهد رسید.» وی وجود ضعف‌ها و کاستی‌ها را به کسانی تشبیه کرده که در این قطار به «وظایف‌شان عمل نمی‌کنند» یا «زمین را کثیف می‌کنند» و «آشغال جمع می‌کنند» که البته در حرکت قطار اخلالی ایجاد نمی‌کنند. رهبر جمهوری اسلامی معتقد است که «در این فتنه‌هاى بعد از انتخابات، آن چیزى که اساس قضیه است، این است که رأى مردم و حضور مردم از نظر یک عده‌اى نفى شد، مورد خدشه قرار گرفت، نظام تکذیب شد، مورد تهمت قرار گرفت». در بخش دیگری از این سخنان نیز «نظام» به کشتی نوح تشبیه شده بود.

شفافیت در آن‌چه "خطوط قرمز" خوانده شده، موضوع دیگری‌ست که در مجموعه سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، بدان انگشت تأکید گذاشته شده است. به گفته خامنه‌ای، «تأکید بر خطوط مرزى نظام با مخالفان و دشمنان، در انتخابات لازم است. بایستى خطوط مرزى نظام با مخالفان نظام، با دشمنان نظام، کاملاً مشخص شود، بر آن تکیه شود و از مخالفان نظام اعلام برائت بشود.» وی در سخنان منتشرشده باز هم به «مسئله‌ى بصیرت براى خواص» تأکید کرده است. خامنه‌ای البته اشاره‌ای به این "خواص" نمی‌کند.

معاون دادستان قم: دستگیری چند جاسوس در قم

ایرنا: معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب قم گفت: چند جاسوس وابسته به سازمان منافقین در قم دستگیر شده اند.

حجت الاسلام محمود طالبی در جمع خبرنگاران افزود: طی چند ماه گذشته عده ای جاسوس که در ارتباط با گروهک منافقین بودند ،بدست ماموران امنیتی استان دستگیر شده اند.

طالبی بدون اعلام تعداد این افراد ، گفت : بر اساس مستندات محکم و کافی، فعالیت این افراد در ارتباط با اخلال امنیت، فعالیت علیه اصل نظام ورهبری و تحریک افراد در راستای اهداف منافقین محرز است.

سرپرست دادسرای انقلاب اضافه کرد : برخی از افراد دستگیر شده به طور مستقیم با سازمان منافقین ارتباط داشتند و در اردوگاه اشرف واقع در خاک عراق تردد می کردند.

وی گفت : پرونده های این افراد در دست بررسی است.

اعتصاب غذای یک زندانی کرد در زندان ارومیه

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

یک زندانی کرد اهل بوکان به نام لطیف محمدی در زندان ارومیه دست به اعتصاب زده است .

محمدی که حدود 8 سال است در زندان بسر می برد ،در اعتراض به بلاتکلیف بودن خود در زندان ،روز چهارشنبه دست به اعتصاب غذا زده است.

یاد آور می گردد که این شهروند به اتهام درگیری با نیروهای حکومتی و .... به اعدام محکوم شده است که به گفته بستگان نامبرده حکم وی نقض و این زندانی همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد.

توقیف پاسپورت خاتمی توسط وزارت اطلاعات

سایت جرس: درحالیکه تایید و تکذیب های فراوانی پیرامون خبر ممنوع الخروجی محمد خاتمی منتشر شده بود، طی روزهای اخیر یکی از منابع آگاه، جزئیاتی از "توقیف و استرداد" گذرنامۀ سیاسی خاتمی را اطلاع داد.

این منبع با بیان این نکته که ابتدای امر وزارت اطلاعات گذرنامۀ محمد خاتمی را از وزارت خارجه تحویل گرفته و توقیف می کند. این امر بلافاصله با تیتر "ممنوع الخروجی رئیس جمهور سابق" در رسانه های خاص منتشر شده و حجت الاسلام عباس امیری فرد، مشاور مصلحی و دبیر اجرائی «جامعه وعاظ تهران» نیز، آنرا در تریبون اعلام می کند.

وی در یکی از محافل خصوصی روحانیون آن تشکل، ضمن بیان اینکه " خاتمی اخیرا قصد خروج از کشور را داشت"، از ممنوع الخروجی رئیس بنیاد باران خبر داد.

همزمان رسانه های مستقل و غیر خاص نیز این موضوع را تکذیب کردند و خاطرنشان ساختند "ممنوع الخروج كردن رییس دولت اصلاحات كذب است."

این منبع آگاه همچنین خبر داد که در همین اثنا گذرنامۀ سیاسی محمد خاتمی از وزارت اطلاعات اخذ شده به وی تحویل داده می شود.

ممنوعیت انتشار مشروح دادگاه کهریزک

ایرنا: دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بازداشتگاه کهریزک به ریاست قاضی« محمد مصدق» و با حضور اولیاء دم و سایر شکات و وکلای آنان و دوازده متهم پرونده برگزار شد.

سازمان قضایی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در این جلسه،پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید،رئیس دادگاه نکاتی را متذکر شد. سپس چند تن دیگر از شکات و سه تن از وکلای آنان و پدر مرحوم روح الامینی به طرح شکایت خود پرداختند.

این جلسه رأس ساعت ۱۲٫۳۰ دقیقه پایان یافت. جلسات بعدی دادگاه طی روزهای آتی ادامه می‌یابد.

همچنین براساس گزارش سایت کلمه به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح ، این جلسه با حضور اولیای دم و سایر شکات و وکلای آنان و تمامی متهمان برگزار شد، اما قاضی مصدق حاضران را از انتشار آنچه در دادگاه می گذرد منع کرده است. به همین خاطر هیچ اطلاعی از مسایل مطرح شده در دادگاه منتشر نمی شود.

استقبال کاخ سفید از توقف فروش بنزین به رژیم تهران

خبرآنلاین: به دنبال اعلام خبر توقف صادرات بنزین از سوی کمپانی شل به ایران، سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا از این اقدام شرکت شل استقبال کرد.

فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا انتشار خبر قطع صادرات بنزین به ایران توسط چهار شرکت بزرگ نفتی و از آن جمله شرکت نفتی رویال داچ شل، را مهم توصیف کرد و افزود :‌ شرکت هایی که به روابط بازرگانی با ایران ادامه دهند، باید پیآمدهای آن را نیز پذیرا باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا افزود که در مسئلۀ تحریم ها، ایالات متحده، بر صنایع متعدد تمرکز داشته و کوشیده تا توجه کمپانی های مربوط به بخش های انرژی، امور مالی و سایر عرصه ها را به این نکته جلب کند که اگر آنها به داد وستد با ایران ادامه دهند، باید پیآمدهای آن را نیز پذیرا باشند.

به گزارش خبرآنلاین شرکت نفتی رویال داچ شل چهار شنبه گذشته اعلام کرد که فروش بنزین به ایران را متوقف کرده است.

هم چنین رسانه های خبری در هفته جاری گزارش دادند که سه شرکت بزرگ ویتول، گلنکور و ترافیگورا که در مجموع نصف بنزین وارداتی ایران را تامین می‌کردند، به علت افزایش ریسک سیاسی، از فروش بنزین به ایران خودداری کرده‌اند.

هرچند ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت در جهان است اما حدود 40درصد از نیاز خود را از طریق واردات تامین کند.

البته فروش بنزین به ایران تاکنون در فهرست تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور قرار نگرفته است اما مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با تصویب طرحی خواستار تحریم شرکت های تامین کننده بنزین و فراورده های نفتی برای ایران شده اند.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.