jeudi 4 mars 2010

افتخاری دیگر برای رژیم اسلامی، سن فحشا به 10 سال کاهش یافت

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار «فردا» گفت: در ایران پدیده زنان خیابانی در حال گسترش است. مطالعات نشان می دهد که سن فحشا به 10 سال کاهش یافته و دختران جوان که به تازگی وارد این کار شده اند بیشترین تعداد آنها را تشکیل می دهند.

دکتر "امان الله قرایی مقدم" در تبیین علل شیوع فحشا در کشور می گوید: مهمترین عامل بروز فحشا فقر و ناتوانی زنان در تامین مایحتاج اولیه زندگی شان است.طلاق و نابسامانیهای خانوادگی، افزایش حاشیه نشینی و مهاجرت ، بی سوادی و ناآگاهی و اعتیاد از جمله عوامل افزایش پدیده فحشا است. زنان به دلیل پایین بودن سطح آگاهی و عدم تکوین شخصیت و تلقین پذیری در این زمینه آسیب پذیر تر هستند. همچنین پدیده زنان خیابانی زاییده فرار دختران و زنان از خانواده است و عمده ترین عامل فرار زنان و دختران به نابسامانی های زندگی و خانوادگی باز می گردد و این نابسامانی فقط نابسامانی اقتصادی نیست.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: یك نهاد در کشور وجود ندارد به صورت اصولی به بررسی مشكلات زنان خیابانی بپردازد. در نتیجه هیچ آمار قابل استنادی برای حل این مشكل نیز وجود ندارد. در حالی که پدیده زنان خیابانی یکی از آسیب های مهم اجتماعی است، اما آمار رسمی برای وجود ندارد. از این رو به دلیل نبود آمار دقیق بیشتر طرح‌های ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی نیز درباره ساماندهی زنان خیابانی به دلیل عدم پذیرش جامعه و مسئولان با شكست رو به رو شده است.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.