mardi 9 février 2010

بیانیه ی اتحادیه ی دمکراتیک دانشجویان کرد- مرکز کرمانشاه در مورد وقایع اخیر کردستان و دستگیری کاوه کرمانشاهی

در آستانه سی و یکمین سالگرد انقلاب ایران قرار داریم. انقلابی که همه ملتهای ایران به نحوی در آن نقش داشتند و آرزوها و آمال خود را در آن می‎دیدند. ملت کورد نیز مانند سایر ملتهای ساکن ایران به استقبال آن رفت، تا به تمام جهان بفهماند که قاضی ها،شریف زاده،ملا آواره و معینی ها چه جایگاهی در بطن جامعه‎ی کوردی داشتند و بر خلاف توجیه های فاشیستی سیستم استبدادی پهلوی این شهیدان و راهشان برایندی بودند از روح ملی چنین ملتی و نه توهم توطئه از خارج مرزها.
اما متاسفانه فردای انقلاب تمامی امیدها به‎یاس بدل گشت و جواب کردستان و حق انسانی مردمانش به گونه ای دیگر داده شد. حافظه‎ی تاریخی این ملت هیچگاه فراموش نخواهد کرد چه بلایا و فجایعی در آن دوران بر سرش آمد.داغ دیدن مادران و پدران زیادی که هیچگاه خبری از سرنوشت جگرگوشه های خود پیدا نکردند.باز با این همه رنج که حکایت چهل من کاغذ است، و در این چند سطر نمی‎گنجد، با روحی سربلند و آشتی جویانه به سوی آینده ای بهتر چشم دوختند.و هر وقت فرصتی پیش آمد خواسته های خود را به روشهای مدنی ابراز نمودند.ولی حاکمیت با برخوردهای غیر قانونی نشان داد که تساهل و مهرورزی هیچ جایگاهی در این وادی ندارد، بلکه بطور خصمانه و به دور از هر عقلانیتی که شایسته‎ی سیستم های سیاسی مترقی می‎باشد، هرگاه که لازم بدانند و بدون هیچ گونه پاسخگو بودنی به شدید ترین شیوه‎ها عمل خواهد کرد. نمونه بارز چنین عملکردی را می توان در احکام سنگین اعدام،زندان و تبعید مشاهده نمود، که مرگ مشکوک دانشجوی شهید، ابراهیم لطف الهی در بازداشتگاه و اعدام دو تن از بهترین فرزندان این ملت یعنی شهیدان احسان فتاحیان و فصیح یاسمنی،اعلام حکم اعدام برای 21 تن دیگر و اخیرا بازداشت تنی چند از فعالین سیاسی و مدنی در کرماشان و سنندج و ایجاد فضای امنیتی در سراسر کوردستان ایران همه و همه برونداد همین رویکرد بوده است.
تا اینکه در صبح روز چهارشنبه 14/11 کاوه قاسمی کرمانشاهی، وبلاگ نویس،فعال حقوق بشر و عضو "سازمان حقوق بشر کوردستان" همچنین عضو فعال "کمپین یک میلیون امضاء برای برابری" بازداشت شد.
با توجه به وضعیت پیش آمده، ما دانشجویان کورد روند پیش گرفته شده را محکوم و خواستار اتمام هر چه زودتر آن هستیم.همچنین معتقدیم با چنین برخوردهایی نه تنها نمی توان بر واقعیتهای موجود در جامعه سرپوش گذاشت و آن را انکار نمود،بلکه موجب بغرنج‎تر شدن مسائل اجتماعی می شود. از اینرو خواستار لغو حکم اعدام و آزادی تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی وحقوق بشری از آن‎جمله کاوه قاسمی کرمانشاهی می‎باشیم. و اعلام می‎داریم که خواسته های این فعال حقوق بشر را که همان به اجرا در آمدن کامل مفاد اعلامیه‎ی جهانی حقوق بشر است --اعلامیه ای که جمهوری اسلامی ایران نیز خود را مقید به اجرای آن دانسته و تبعات و مسئولیتهای بین المللی ناشی از عدم اجرای آن را پذیرفته است ـ خواست خود می‎دانیم و چنین بازداشتهایی را غیر قانونی و فاقد مشروعیت حقوقی و کاملا غرض ورزانه و سیاسی تلقی می کنیم.
همچنین از تمام آزادی خواهان و نهادهای فعال در این زمینه می خواهیم نسبت به این اقدامات ناعادلانه ساکت ننشینند و تا آزادی کامل همه‎ی زندانیان سیاسی و عقیدتی از هیچ کوششی فروگذار نکنند واعتراض خود را به هر نحو ممکن اعلام دارند.
اتحادیه‎ی دمکراتیک دانشجویان کورد ـ مرکز کرماشان

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.