samedi 13 mars 2010

بسیاری از دین برگشته اند و سکولار شده اند

بسیاری از دین برگشته اند و سکولار شده اند، بسیاری از حکومت دینی قطع امید کرده اند و به نظام لائیک فکر می کنند، این دستاورد بزرگ فرهنگ حکومتی شماست.

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از تلویزیون واشنگتن محمد حسین صفار هرندی، وزیر ارشاد سابق جمهوری اسلامی ایران، در طی مراسمی در قم خطاب به آن عده که وی آنان را «خواهان یا سردمدار بحث جمهوری اسلامی مشروطه» خواند، گفت: « اگر الان هم رفراندم برگزار شود، نتیجه سال ۵۸ تکرار می شود.»

در پی این اظهارات مهدی خزعلی در وب سایت شخصی خود در پاسخ به این گفتار می نویسد؛ جناب صفار بیایید واقع بین باشیم، من اگر هزار بار رفراندوم برگزار شود باز به " جمهوری اسلامی " رای خواهم داد، زیرا عملکرد مسئولین را از اسلام تفکیک می کنم، اما آیا مردم این تفکیک را قائلند؟ بسیاری از دین برگشته اند وسکولار شده اند، بسیاری از حکومت دینی قطع امید کرده اند و به نظام لائیک فکر می کنند، این دستاورد بزرگ فرهنگ حکومتی شماست، اباحه گری تحت عنوان حفظ نظام، باعث شد که فساد اداری و مالی گریبان نظام را بگیرد، تصلب و جمود فکری در احکام و تسری احکام شخصی به اجتماعی و دخالت در احوال خصوصی مردم، مکانیسم جبرانی بود که دولتمداران فاسد برای اثبات دینمداری به کار گرفتند، به گونه ای که تصویری زشت و خشن از دین ارائه نمودند و جوانان را از دین بیزار کردند، حال با ارائه تصویر جوانان دین گریز، مخالفان خود را بی دین و خود را دیندار معرفی می کنند. با همه این احوال، من هم اعتراف می کنم، اگر شما رفراندوم برگزار نمایید، 9/99 درصد رای می آورید، چرا که نه؟ مگر محبوبیت شما از صدام کمتر است؟ صدام 100 درصد رای آورد، احمدی نژاد 63 درصد، بشار اسد 98 درصد، پس بدون ترس و واهمه رفراندوم برگزار کنید و تا سی سال دیگر خود را بیمه کنید، سی سال دیگر هم اگر آقازاده محصولی رفراندوم برگزار کند، 100 درصد رای می آورد و ...

آواى چهارشنبه سورى در خيابانهاى شهر بگوش مى رسد

گزارش دریافتی: جوانان آزاده در فراخوان به مردم براى شركت در مراسم چهارشنبه سوری دست به اقدامات ابتكارى زده ‌اند. از جمله به طور گسترده با نوشتن شعار بر روى اسکناسها و پشت صندلی های اتوبوس مردم را براى حضور در اين مراسم دعوت مى کنند. در تهران صداى نارنجكهاى دستى و ترقه و فشفشه ويژه چهارشنبه سورى، از اسلامشهر تا خيابانهاى تخت طاووس و عباس آباد و گاندى، فلكه حشمتيه، ناصر خسرو و سعدى، نارمک، تهرانپارس، صادقيه، كوى فردوس، شهرک اكباتان، و خيابانهاى باب همايون، قائم مقام و نياوران، محله على آباد و ياخچى آباد و شهرک راه آهن، هر روز و هر شب فضاى خيابانها را پر كرده و صداى انفجارهاى پراكنده گله هاى سرکوبگر را گيج و سر در گم كرده است. در عشرت آباد تهران، به خاطر حضور گسترده جوانان و شدت صداى ترقه ها و فشفشه ها، نيروى سركوبگر انتظامى به بهانه شکايت ساكنان، جوانان عابر را تفتيش بدنى مى کنند. بسيجی ها نيز خودروهايى را كه سرنشينان آن جوان هستند، بازرسى و كنترل مى كنند. در شهرک غرب شبها صداى ترقه و نارنجک دستى جوانان سكوت را مى شكند. به گفته شاهدان در منطقه شاه آباد و جاده قديم كرج، هر شب صداى ترقه ها و انفجار بمبهاى صوتى توسط جوانان به گوش مى رسد. در منطقه فلكه اول تهرانپاس هم هر شب صداى ترقه به گوش مى رسد كه نسبت به سال قبل بيشتر است. يک راننده می گفت امسال برخلاف تدابيرى كه اعلام شده بيشتر صداى انفجارها را مى شنويم. و خانمی در منطقه تهرانپارس می گفت امسال به نسبت سال گذشته صداى انفجارها بيشتر است و گويى مردم برعكس آنچه تبلیغ مى شود عمل مى كنند. در شهرهای دیگر از جمله در شیراز و اصفهان و رشت و کرمانشاه و مشهد هم جوانان با پخش اطلاعيه و تراكت براى شركت در خيزش چهارشنبه سورى فراخوان مى دهند.

یورش مجددا ماموران به منزل یک فعال حقوق بشر

خبرگزاری هرانا - ماموران وزارت اطلاعات با مراجعه به منزل مرجان صفری فعال حقوق بشر، ضمن تفتیش منزل پدری وی خانواده او را تهدید کردند.

ماموران وزارت اطلاعات با مراجعه به منزل پدری مرجان صفری اقدام به تفتیش منزل و ضبط کامپیوتر نمودند، که به دلیل عدم وجود هارد دیسک بر روی کامپیوتر، خانواده وی را تهدید کردند که اگر در اولین فرصت هارد دیسک کامپیوتر را به آنها تحویل ندهد فرزندشان را تا 2 سال دیگر نیز نخواهند دید.

مرجان صفری از روز دستگیری تا کنون تنها یکبار با منزل تماس گرفته و از حضور خود در زندان اوین خبر داده است، پیگیری های خانواده برای ملاقات و کسب اطلاع از وضعیت وی به سرانجامی نرسیده است.

مرجان صفری از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر می باشد که در یورش سازمان یافته 11 اسفند ماه به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.

لازم به یادآوریست یازدهم اسفند ماه در جریان یک عملیات گسترده نیروهای امنیتی که به نظر می آید، بصورت موازی توسط نهادهای امنیتی با مدیریت اطلاعات سپاه پاسداران به اجرا گذاشته شده بود، بیش از 30 مورد یورش برای بازداشت همکاران یا اعضای خود را تاکنون شاهد بوده که دست کم 15 مورد از این یورش ها منجر به بازداشت افراد شده است.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.