samedi 13 mars 2010

تصاویر سنگسار و به دار آویختن آلمانی‌ها را منقلب کرد

شهرزادنیوز: در مراسم همبستگی با زنان تحت ستم، در شهر کلوُپنبورگ، تصویر دختر 16 ساله‌ای که در ایران به دار آویخته شد و نیز تصویر زنی، لحظاتی پیش از سنگسار شدن، 200 شرکت کننده آلمانی را در این مراسم شوکه و منقلب کرد.

در این مراسم، که از سوی "همبستگی زنان" در کلوپنبورگ برگزارشد، آسیا وایس مان و فریبا احمدی وضعیت زنان افغانستان را تشریح کردند. پس از آن ناتالی اُسترمان، 24 ساله از اندونزی، به وضع زنان اندونزی پرداخت.

در ادامه مینا امیری، تصویری تکان دهنده از وضع زنان ایران ارائه داد. وی با نشان دادن تصاویر عاطفه، دختر 16 ساله ای که در آمل به دار آویخته شد و زنی، لحظاتی پیش از سنگسار، حاضران در مراسم را به شدت منقلب کرد. وی طی سخنانی گفت که زنان در مبارزه برای احقاق حقوق اولیه خود، بهای سنگینی را تحت قوانین شرعی، می پردازند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که زنان اروپا، برابری حقوقی همه زنان را در جهان بخواهند و خواستار فعال تر شدن همه برای پایان دادن به تبعیض و سرکوب زنان گردید.



از وبلاگ ‌نویسان ایرانی به خاطر خبررسانی تقدیر شد

رادیو آلمان: گروهی از وبلاگ‌نویسان ایرانی به خاطر تهیه گزارش از ناآرامی‌های اخیر در پی انتخابات ریاست جمهوری، برنده جایزه "شبکه شهروندان" شدند.

این جایزه از سوی گزارشگران بدون مرز و شرکت گوگل در روز پنج‌شنبه (۱۱ مارس) به این گروه اهدا شد.

بخش اصلی کار این وبلاگ‌نویسان در زمینه حقوق زنان بوده است.

در توضیح این جایزه آمده است: «این وبلاگ‌نویسان به جهانیان نشان دادند، که چگونه مردم ایران تحت سرکوب قدرتمندان در ماه‌های گذشته رنج برده‌اند.»

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز نوشت، در آستانه روز جهانی مبارزه با سانسور بر روی اینترنت، گزارشگران بدون مرز با حمایت شرکت گوگل جایزه نت شهروند خود را به وب نگاران فمینیست سایت تغییر برای برابری اهدا کرد. روز ٢٠ اسفند پروین اردلان فعال حقوق زنان، روزنامه‌نگار و یکی از سردبیران سایت جایزه را از دست روزنامه نگار مشهور فرانسوی ژان ماری کلمبانی دریافت کرد . این مراسم در دفتر شرکت گوگل در پاریس برگزار شد.


نیاز به مداوای یک زندانی سیاسی کرد در زندان سقز

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

یک زندانی کرد در زندان سقز به نام محی الدین آزادی دچار بیماری گوارشی و ناراحتی عصبی شده است.

محی الدین آزادی که حدود یک سال است در زندان بسر می برد به جمع آوری اخبار و اطلاعات و ارسال آنها برای بیگانه ،متهم گردیده است .

این زندانی جهت مداوا و معالجه خود چندین بار تقاضای اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان را نموده ،که تا کنون با درخواست وی موافقت نشده است.

گفتنی است نامبرده حدود سه ماه از ایام حبس خود را در بازداشتگاهی در سنندج و بقیه آن را در زندان سقز گذرانده است.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.