samedi 13 février 2010

مبانی انسانی جمهوری اسلامی در عرصه حقوق بشر

ایرنا: دبیرستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی در دیدار با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل مواضع اصولی ، مبانی اسلامی و انسانی جمهوری اسلامی در عرصه حقوق بشر و کرامت انسانی را تشریح کرد.

"محمد جواد لاریجانی" و هیات همراه که به منظور ارائه گزارش جمهوری اسلامی ایران در قالب سازوکار "بررسی دوره ای جهانی" شورای حقوق بشر در ژنو بسر می برند، در دیدار روز جمعه با خانم"پیلای"، تلاش مستمر نهادهای متولی حمایت و ارتقاء و نظارت بر رعایت حقوق بشر در سطح ملی ، پیشگامی و مشارکت موثر و مبتکرانه ایران در فرایند هنجارسازی و معیارگذاری در عرصه های بین المللی، جنبش عدم تعهد و سازمان کنفراس اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار لاریجانی با مروری بر نقض گسترده حقوق بشر در دوران ستمشاهی که با سکوت بین المللی مجامع و مدافعین حقوق بشری غرب علیه شهروندان ایرانی اعمال می شد، گفت : با پیروزی انقلاب اسلامی، نظام مردمسالاری و برخواسته از اراده سیاسی مردم مسلمان جایگزین رژیم شاهنشاهی شده و با به دست گرفتن زمام امور ،فرایند دمکراتیک در شؤن سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در قالب جمهوری اسلامی آغاز شد.

لاریجانی با اشاره به اینکه حقوق بشر یک پروژه تمام شده نیست، افزود: حقوق بشر یک فرایند مستمر است که وجوه مختلف آن بر حسب مقتضیات بومی و ویژگی های فرهنگی، دینی و تاریخی هر کشور شکوفا می شود.

وی افزود: امروز در آغاز چهارمین دهه از عمر انقلاب اسلامی ما شاهد به ثمر نشستن و نهادینه شدن بزرگترین دستاورد انقلاب یعنی مردمسالاری دینی هستیم.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.