jeudi 18 février 2010

حقوق بشر؛ رژیم تهران درخواستهای بین المللی را نپذیرفت

رادیو آلمان: دولت ایران انتقاد کشورهای غربی به نقض حقوق بشر در این کشور را نمی‌پذیرد. هیئت نمایندگی ایران اعلام کرد که مطرح کردن نقض حقوق بشر در ایران ابزاری در دست بعضی کشورهای غربی شده تا با مطرح کردن آن به ایران فشار وارد آورند. در اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به شدت به نقض حقوق بشر در ایران اعتراض شد. در اعتراض به دولت ایران از جمله آمده است که این دولت با خواست آمریکا، فرانسه و هلند مبنی بر اعزام نمایندگان سازمان ملل به زندان‌های جمهوری اسلامی و گفت‌و‌گو با زندانیان مخالفت کرده است. رژیم ایران همچنین قبول نکرده که مجازات اعدام در این کشور لغو شود؛ زندانیان سیاسی آزاد گردند؛ قوه قضائیه کشور بی‌طرف شود و دادگاه‌های عادلانه با نظارت ناظران بی‌طرف برگزار شوند.


ادعاهای وقیحانه نماینده رژیم در اجلاس شورای حقوق بشر

جعفر پویه

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نشست سالانه خود را از روز دوشنبه با موضوع بررسی وضعیت اسفبار حقوق بشر در ایران در ژنو آغاز کرد. محمدجواد لاریجانی، رییس هیات ایرانی شرکت کننده در این اجلاس است. به نظر می رسد برادران لاریجانی وظیفه پادویی و دفاع از ولایت جور و ظلم علی خامنه ای را به عهده گرفته و خود را متعهد به دفاع به هر قیمت از آن کرده اند. محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر اسلامی قوه قضاییه را به عهده دارد که تحت سرپرستی برادرش یعنی، صادق لاریجانی است.
او در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل حرفهایی به زیان آورد که همه مدافعان حقوق بشر و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در اجلاس را متعجب کرد. خبرگزاری رویتر می نویسد: "اين شورا همچنين وعده هاى نمايندگان ايران را ثبت كرده است كه در باره آزادى عقيده، آزادى بيان و حق تظاهرات مسالمت آميز اطمينان مى دهند."
همچنین در گزارش روز چهارشنبه اجلاس که از سوی 48 کشور عضو تایید شد آمده است: "ايران اعلام كرده كه يك دمكراسى باز و بر پايه موازين قانونى است و متعهد شده كه به طور كامل معاهده هاى بين المللى مربوط به حقوق بشر را رعايت كرده و اطمينان مى دهد كه شكنجه افراد حذف شده است."
این یاوه های مفت و بیهوده در مجمعی بین المللی هنگامی به زبان می آید و ثبت می شود که این روزها همگان شاهد برخوردهای غیر انسانی و تحقیرآمیز و شکنجه و آزار و اذیت و تجاوز جنسی توسط رژیم در بازداشتگاه های با نام و بی نام علیه دستگیر شدگان در اعتراضهای خیابانی هستند. ماجرای بازداشتگاه کهریزک، تجاوز جنسی به دختران پسران بازداشت شده که در عالی ترین سطوح نهادهای حکومتی مطرح و مورد کشمکش است، چیزی است که نمی شود آنرا پنهان کرد. اما با این همه، شورای حقوق بشر سازمان ملل که تشکیل شده از نمایندگان کشورهای عضو است، در چنبره بوروکراسی هزار توی خود گیر کرده و تنها به شنیدن یاوه های پوچ نمایندگان بی شرم گسیل شده از سوی رژیم ولایت فقیه بسنده می کند بدون آنکه این امکان را داشته باشد تا دروغهای آنان را رد کرده و نپذیرد و گامی موثر برای دفاع از مردم تحت ظلم و ستم ایران بردارد.
بنا به گزارشهای مخابره شده، نمايندگان جمهورى اسلامى پيشنهاد اسپانيا براى امضاى معاهده سازمان ملل در زمینه "منع شکنجه" را رد كرده اند و همچنين پيشنهاد آمريكا براى اعزام مانفرد نواك، حقوقدان اتريشى به عنوان نماينده ويژه در امور شكنجه به ايران و دسترسى وى به مراكز نگهدارى زندانيان را نپذیرفته اند. علت رد نماینده ویژه بررسی شکنجه را جواد لاریجانی اینگونه پاسخ داده است: "به دلیل منع شکنجه در قانون اساسی ایران نیازی به اعزام گزارشگر ویژه شکنجه نیست."
او همچنین ادعا کرد: "این پیشنهادها توسط گروهکی سازمان یافته از تعدادی از کشورها مطرح شده که فضای خطرناکی را در شورای حقوق بشر ایجاد کرده‌اند."
ارون رودز، سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در واکنش به گفته های لاریجانی آنرا "نشانه رفتار فریبکارانه دولت ایران نسب به هنجارهای بین‌المللی حقوق بشر" دانست.
دستگیری و تحت شکنجه قرار دادن فعالان سیاسی و حقوق بشری و مردمی که از ستمگریهای رژیم ولایت فقیه به جان آمده اند، همچنان ادامه دارد. بیدادگاه های رژیم بر خلاف ادعاهای منزجر کننده پادوهای بین المللی آنها، همچنان به صدور حکم اعدام برای دستگیرشدگان ادامه می دهد.
توقف این پروسه مرگ آفرین و برهم زدن بساط ظالمان و ستمگران رژیم ولایت فقیه تنها از عهده جوانان و مردم ایران بر می آید؛ همانها که جنبش آزادیخواهانه شان این روزها چشم جهانیان را خیره کرده است.

حمله خامنه ای به مردم ایران و دولت آمریکا

خامنه ای روز چهارشنبه خشم خود را از اظهارات وزير امور خارجه آمريكا كه گفته بود رژيم تهران در حال تبدیل شدن به یک ديكتاتورى نظامى است، نشان داد و گفت، آمریکا عليه جمهورى اسلامى دروغ پراکنی کرده است.

خامنه ای گفت، اکنون بار دیگر آمریکایی‌ها، مأمور خود را همچون دوره گردی به خلیج فارس فرستاده‌ اند تا دروغ‌ پردازی کند.

هيلارى كلينتون این هفته در سفر به قطر گفته بود، دولت ايران، رهبر عالى، رئيس جمهور و پارلمان در حال جايگزين شدن توسط سپاه پاسداران بوده و آنها در جهت يک ديكتاتورى نظامى حركت مى كنند

خامنه ای اظهارات وزیر خارجه آمریکا را حرکتی انفعالی خواند و بنحو مضحکی گفت، جمهوری اسلامی امسال برای چند دهمین بار در مبارزه خود با مستکبرین پیروز شد و آنها شکست خوردند.

خامنه ای در ادامه با تاکید بر ماجراجويی های رژیم گفت، به صراحت اعلام می‌کنیم، ما با استکبار و نظام سلطه و تسلط چند کشور بر جهان مخالفیم و با آن مبارزه می‌کنیم.

خامنه ای در مورد مسایل داخلی نیز در حالیکه حکومت نظامی خود را "ملت ایران" می نامید، بر ادامه سیاست سرکوب خشونت آمیز مخالفان تاکید کرد و گفت، ملت ایران در روز 22 بهمن با آگاهی، بصیرت، همت و توفیق الهی پاسخ کوبنده ای به همه مخالفان نظام جمهوری اسلامی داد و حجت را بر همه تمام کرد.


همسر کروبی: امکان سازش کروبی و احمدی نژاد وجود ندارد

سایت حکومتی آریا: فاطمه کروبی گفت: امکان سازش مهدی کروبی و احمدی نژاد وجود ندارد.

همسر کروبی در گفتگو با یک سایت نزدیک به اصلاح طلبان در پاسخ به این سوال که آیا امکان اینکه کروبی در مذاکرات احتمالی با محمود احمدی نژاد سازش کند و وی را به عنوان رئیس جمهور بپذیرد وجود دارد؟ گفت:چنین چیزی به هیچ عنوان امکان ندارد ما 47 سال است با هم زندگی می کنیم و من ایشان را به خوبی می شناسم و می دانم که چنین چیزی امکان ندارد رخ بدهد.

حامیان مادران عزدار تحت شکنجه هستند

حامیان مادران عزدار در سلولهای انفرادی بند 209 و تحت شکنجه می باشند
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،تعدادی زیادی از حامیان مادران عزادار در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین تحت شرایط طاقت فرسا وقرون وسطائی قرار دارند.
از بامداد روز یکشنبه 17 بهمن ماه یورشها به حامیان مادران عزادار آغاز شد و شب 19 بهمن به اوج خود رسید. یورشهای مامورین وزارت اطلاعات از ساعت 22:30 آغاز شد و تا ساعت 03:00 بامداد ادامه یافت که در اثر این یورشها گفته می شود حداقل 7 نفر از مادران دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شدند. به منزل هر مادر که یورش می بردند بیش از 5 مامور وزارت اطلاعات شرکت داشت که با خشونت و وحشیگیری بی حد و مرزی همراه بود. مامورین وزارت اطلاعات در مقابل چشمان وحشت زده و گریان فرزندانشان ، مادران را با وحشیگری دستگیر و با خود می بردند.این یورشها با هماهنگی و همکاری لباس شخصیهای که محل سکونت آنها در همسایگی مادران بودند صورت می گرفت.
اسامی تعدادی از حامیان مادران عزادار دستگیرشده به قرارزیر می باشند:
1- خانم گلی 49 ساله متاهل و داردی 2 فرزند می باشند او بامداد یکشنبه 17 بهمن ساعت 03:00 در منزل شخصی اش دستگیر شد.
2-خانم الهام احسنی 27 ساله کارشناس درمان عمومی، او همچنین از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی و از یاری دهندگان به زنانی که مبتلا به ویروس آچ .آی .وی است، بود. او دوشنبه شب 19 بهمن ساعت 22:30 دستگیرو هنوز از محل بازداشت وی خبری در دست نیست.
3- خانم ژیلا اکرم زاده مکوندی 49 ساله، دوشنبه شب 19بهمن حوالی ساعت 23:30 دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد.
4 .دکتر لیلا سیف الهی دوشنبه شب 19 بهمن دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
5-خانم فاطمه رستگاری متاهل و دارای 2 فرزند می باشد دوشنبه شب دستگیر و گفته می شود به بند 209 زندان اوین متقل شدند
6 خانم فرزانه زینالی 53 ساله متاهل و دارای 2 فرزند می باشد او 19 دی ما ه به منظور شرکت در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله بود که در مسیر توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد. خانم فرزانه 7-خانم رزا تمدن 53 ساله متاهل و دارای 2 فرزند می باشد.
خانواده های حامیان مادران عزادار از زمان دستگیری عزیزانشان برای پیگیری وضعیت،شرایط و محل بازداشت آنها به دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه می کنند.برخورد پاسداران و مامور امنیتی که تحت عنوان افراد شاغل در دادگاه انقلاب و زندان اوین هستند با خانواده های حامیان مادران عزادار و حشیانه وغیر انسانی است و پاسخگوی خانواده ها نیستند و با لحنی بی ادبانه و تهدید آمیز با خانواده ها برخورد می کنند.
حامیان مادران عزادار که برای رسیدن به عدالت درکنار مادرانی هستند که فرزندان آنها با شکنجه های اسماعیل احمدی مقدم و احمدرضا رادان در کهریزک یا توسط نیروی انتظامی ،لباس شخصیها(اعضای ویژه سپاه پاسداران)،بسیج به شهادت رسیده اند و یا اینکه فرزندان آنها در زندانهای ولی فقیه بسر می برند، می باشند.مادران عزادار و حامیان آنها هر شنبه در پارک لاله گرد هم می آیند و با اعتراضات خود خواستار دستگیری و مجازات آمرین و عاملین کشتارهای مردم ایران هستند.آنها همچنین در کنار مادران عزدار بر آرامگاه شهدای راه آزادی مردم ایران گرد هم آمدند .که از جمله آنها روز تولد ندا آقا سلطان و اشکان سهرابی می باشد.ولی تاکنون پاسخ خواسته های به حق مادران عزادار و حامیان آنها باتون،توهین ،دستگیری ، سلول انفرادی و شکنجه بوده است.
مادران در هر آیین و مذهب و ملیت در جهان از احترام و ارزش خاصی برخودار هستند و بخصوص مادرانی که فرزندان خود را فدای راه آزادی مردم کرده باشند . اما مامورین ولی فقیه حرمت آنها را هم حفظ نکردند و با باتون ،مشت و لگد آنها را آماج ضربات و توهینهای خود در پارک لاله و جاهای دیگر قرار دادند و نهایتا در اوج بیشرمی و رذالت به منازل آنها یوررش بردند و با اهانت و وحشیگری آنها را دستگیر و در سلولهای انفرادی بند مخوف 209 محبوس کردند.بعد از کشتار مردم ایران در روز عاشورا که حرمت مذهبی را شکستند اینبار اما با دستگیری مادران حرمت تمامی مادران را هم شکستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش و حشیانه به منازل،دستگیری و در سلولهای انفرادی قرار دادن و شکنجه حامیان مادران عزدار را به عنوان یک عمل ضد بشری محکوم می کند و از شورای حقوق بشر ،کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه زنان و دستگیریهای خودسرانه ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به جنایتهای ولی فقیه علی خامنه ای بر علیه مردم ایران است.

28 بهمن 1388 برابر با 17 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد


روسیه : عرضه S -300 به رژیم تهران به تعويق می افتد

ایلنا: به ايران به دلايل فني به تعويق مي افتد . S -300 يكي از مقام هاي ارشد روسيه روز گذشته اعلام كرد كه عرضه سيستم دفاع هوايي

« الكساندر فومين » معاون اول مدير سازمان فدرال همكاري هاي فني نظامي روسيه با اعلام اين كه به ايران دلايل فني دارد گفت كه بعد از رفع شدن اين مشكلات فني پدافندهاي هوايي به ايران S -300 تاخير در ارسال سيستم هاي دفاعي ارسال مي شود.

فومين همچنين گفت كه اين مشكلات فني در فركانس هاي راديويي به وجود آمده است كه براي رفع آنها تلاش مي شود.


دستگيری همسر يكی از اعضای شورای شهر اردبيل

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی: دستگيري همسر يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر اردبيل به اتهام جعل اسناد و مدارك از جمله جعل 39 عدد مهر ادارات مختلف دولتي و صنوف و اقدام به فعاليتهاي خلاف در پوشش شركت كاريابي باعث اختلاف و درگيري بين برخي اعضاي شوراي شهر در محل ساختمان اين شورا شد. اين درگيري با پرخاش همسر فرد دستگير شده به ساير اعضاي شورا به تصور اينكه شوهرش توسط اعضاي شورا لو رفته است آغاز شد. تبليغات انتخاباتي اين عضو شوراي شهر در جريان انتخابات شوراها به دليل ابتذال مورد اعتراض مردم متدين بود بطوري كه خواهان رد صلاحيت وي شدند اما به آن بي توجهي شد.

بازداشت فعال دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

"یاسر خسروی زاده" دانشجوی سال چهارم مهندسی برق و از فعالین دانشجویی دانشگاه علم و صنعت روز سه شنبه 20 بهمن، پس از مراجعه به کمیتۀ موسوم به "پیگیری" وزارت اطّلاعات دستگیر شده و تاکنون خبری از وی در دست نیست.

به گزارش ندای سبز آزادی، پس از آزاد نمودن بسیاری از بازداشت شده های روز عاشورا نیروهای امنیّتی در مجال پیش آمده سعی در ایجاد ارعاب در جامعۀ دانشجویی از طریق اعمال تهدید و فشارهای پلیسی بر فعالین دانشجویی نموده اند.

در این راستا طیّ هفتۀ منتهی به 22 بهمن بسیاری از فعالین فرهنگی، صنفی ونشریاتی دانشگاه علم و صنعت - بعضاً به دفعات - به این کمیته فراخوانده شده اند و مورد بازجویی و تفتیش حوزه های خصوصی چون پیامک و ایمیل قرار گرفته اند. از آن میان "روح الله صحرایی"، "علیرضا ابوفاضلی" و "یاسر خسروی زاده" بدون هیچگونه اتهام تا امروز در زندان اوین در بازداشت به سر می برند.


بازداشت یک دانشجوی کرد در تهران

کردستان میدیا: به گزارش خبرگزاری کردستان، حامد امیدی، دانشجوی کرد در رشته‎ی کارشناسی تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، روز جمعه 23 بهمن‎ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل گردید.
تا لحظه‎ی مخابره‎ی این خبر از سرنوشت و علت بازداشت این دانشجوی کرد، اطلاع دقیقی در دست نیست.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.