jeudi 4 février 2010

توقيف کشتی های جمهوری اسلامی در استراليا

سایت عصر ایران: " کوین راد " نخست وزیر استرالیا روز گذشته در مصاحبه ای رادیویی اعلام کرد که کشورش 3 محموله را که عازم ایران بوده اند ، در بنادر خود توقیف کرده است .

به گزارش " بلومبرگ " راد با ادعای اینکه این کشتی ها طبق قوانین داخلی وزارت دفاع استرالیا و برای جلوگیری از ارسال موادی که در ساخت و اشاعه سلاح های هسته ای کاربرد دارند ، توقیف شده است ، ادعا کرد که برنامه هسته ای ایران خطر ناک است و جامعه جهانی باید با قاطعیت و شدت در این زمینه با این کشور برخورد کند .

نخست وزیر استرالیا به محموله کشتی ها اشاره ای نکرد، اما روز گذشته برخی رسانه های استرالیایی خبر دادند که وزارت دفاع استرالیا 4 کشتی ایرانی را تا کنون توقیف کرده است که محموله یکی از آنها پمپ هایی بوده که گمان می رفت در سیستم خنک کننده تاسیسات هسته ای ایران استفاده شود .

نخست وزیر استرالیا در ادعاهای خود افزود : " ایران در حال ساخت سلاح هسته ای است و ما عضوی از جامعه بین المللی هستیم و به عنوان عضوی متعهد از این جامعه ، به وظایف خود جامه عمل می پوشانیم ".

نخست وزیر استرالیا با ادعای اینکه ایران به قوانین بین المللی در زمینه برنامه های هسته ای خود عمل نمی کند ، افزود که جامعه جهانی باید در قبال این رفتار ایران موضعی سفت وسخت نشان دهند .

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.