samedi 13 février 2010

ژاپن : نگرانی از سرکوب و برنامه های اتمی

ژاپن نگران خونریزی مردم ایران از سوی رژیم جمهوری اسلامی است

وزارت امور خارجه ژاپن روز جمعه با انتشار بیانیه ای نگرانی خود از سرکوب و خونریزی مردم معترض ایران از سوی نیروهای رژیم جمهوری اسلامی را اعلام کرد .
کازوئو کوداما سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن در این بیانیه گفته که توکیو از روش های برخورد نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی با مردم معترض ایران که سبب مرگ و زخمی شدن آنها شده، نگران است .
کوداما افزوده که دولت ژاپن همچنین از اینکه رژیم جمهوری اسلامی فعالیت رسانه های آزاد در ایران را محدود کرده نیز نگرانی جدی دارد .
سخنگوی وزارت خارجه ژاپن گفت که کشورش از رژیم جمهوری اسلامی بشدت می خواهد که به حقوق اولیه مردم احترام بگذارد و در تدابیر اندیشی دادگری و انصاف را رعایت کند .
به گفته این مقام دولت ژاپن، بحران کنونی ایران باید از راه گفت و گوی میان رژیم و مردم ایران چاره جویی شود .


انتقاد شدید ژاپن از بالا بردن غلظت غنی سازی اورانیوم

دولت ژاپن از اینکه جمهوری اسلامی فعالیت های مربوط به غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را آغاز کرده، بشدت انتقاد کرد.
اوکادا وزیر امور خارجه ژاپن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این رفتار رژیم جمهوری اسلامی به معنای زیرپا گذاشتن مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است .
وزیر امور خارجه ژاپن افزوده که ژاپن خواهان حل صلح آمیز مساله اتمی ایران می باشد، اما این اقدام جمهوری اسلامی برای توکیو تاسف انگیز است .
اوکادا در این بیانیه از رژیم جمهوری اسلامی خواسته که برای حل مساله اتمی ایران سیاست های سازنده در پیش بگیرد و از متون مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل متحد پیروی کامل کند .

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.