jeudi 11 février 2010

سی ان ان؛ پاره و لگدمال کردن پوستر خامنه ای ۲۲ بهمن

فرزند کروبی: کار حکومت امروز در 22 بهمن خیلی زشت بود

رادیو آلمان: در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن سالگرد انقلاب ایران، علی کروبی فرزند مهدی کروبی توسط نیروهای انتظامی دستگیر شد. حسین کروبی برادر وی ‌می‌گوید، ماموران با لباس فرم به صورت حجت‌الاسلام کروبی گاز اشک آور زده‌اند.

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات روز ۲۲ بهمن دقایقی پس از پیاده شدن از خودروی خود در بزرگراه اشرفی اصفهانی نرسیده به میدان صادقیه تهران، مورد حمله نیروهای انتظامی و لباس شخصی قرار گرفت.

حسین کروبی فرزند وی می‌گوید ماموران ملبس به لباس فرم، به صورت پدرش گاز اشک‌اور شلیک کرده‌اند.

به گفته‌ی حسین کروبی مردم هیچ شعار تندی نمی‌د‌ادند، اما به محض پیوستن آقای کروبی به آنان، ماموران انتظامی شروع به ضرب و شتم مردم و آقای کروبی و اطرافیان وی کردند.


دویچه‌وله: آقای کروبی، خبر دستگیری برادرتان صحت دارد؟

حسین کروبی: بله ایشان همراه ما بود که با حاج‏آقا رفته بودیم. گویا نیروی انتظامی ایشان را شناسایی کرده بود و درگیری که شد، آمدند ایشان را گرفتند و بردند.


یعنی شما دیدید؟ جلوی چشم شما ایشان را دستگیر کردند؟

من خودم ندیدم؛ ولی محافظان حاج آقا گفتند که دیدند بسیجی‏ها او را گرفتند و بردند. فضای خیلی خشنی بود و درگیری شدید بود. من هم به این خاطر ندیدم او را چگونه بردند.


این درگیری دقیقاً کجا رخ داد؟

خیابان اشرفی اصفهانی، نرسیده به فلکه‏ی صادقیه.


برای خود آقای کروبی مشکلی پیش نیامد؟

ایشان خیلی گاز اشک‏آور استنشاق کرد. گاز اشک‏آورهایی که به صورت اسپری‌، به عنوان سلاح فردی در اروپا فروخته می‏شود، زیاد به صورت ایشان زدند. خود نیروی انتظامی هم با تنفگ‏های‏شان گاز اشک‏آور شلیک می‏کردند. صحنه خیلی خشن بود. هم گاز اشک‏آور خیلی زیاد بود و هم این که مردم را به شدت می‏زدند. حتی یکی از محافظین ایشان زخمی شد و او را به بیمارستان منتقل کردند. یعنی من خشن‏ترین برخوردی که در این ۷−۸ ماهه شده بود را امروز دیدم.


یعنی نیروهای انتظامی، با لباس نیروی انتظامی به طرف حجت‏الاسلام کروبی گاز اشک‏آور شلیک کردند؟

بله؛ نیروی انتظامی گاز اشک‏آورش را با تفنگ شلیک می‏کرد. لباس شخصی‏ها هم با اسپری‏های سلاح‏های فردی می‏آمدند جلوی ایشان و گاز را به صورت ایشان می‏پاشیدند. به همین خاطر با وجودی که الان دو سه ساعت از درگیری می‏گذرد و ما خانه هستیم، صورت و ریه‏ی ایشان هنوز دارد به شدت می‏سوزد.

حضور مردم چطور بود؟

ما در خیابان اشرفی که پیاده شدیم، مردم پشت سر حاج آقا، او را همراهی می‏کردند. ولی وقتی به جمعیت رسیدیم، شاید در فاصله‏ی ۳۰ ثانیه یک‏باره نیروهای لباس شخصی به ما حمله کردند. یعنی جمعیت زیاد را که دیدیم و به آن‏ها ملحق شدیم، ریختند و به شدت برخورد کردند. نمی‏خواستند حاج آقا به جمعیت زیادی که آن‏جا جمع شده بودند، ملحق شوند. حتی از دوساعت قبل از آن هم بچه‏هایی که آن‏جا بودند به ما خبر می‏دادند و می‏گفتند که به شدت بین مردم و نیروی انتظامی درگیری است. یعنی نیروی انتظامی مردم را می‏زدند که متفرق شوند، ولی مردم دوباره جمع می‏شدند. یعنی از دو ساعت پیش از رفتن ما، آن‏جا محل درگیری شدید بوده است.


آقای کروبی، خبری از آقای موسوی و آقای خاتمی‏ دارید؟

خیر من خبری از آنان ندارم. فقط به من گفتند که آقای خاتمی هم حضور پیدا کرده بودند، ولی از ماشین پیاده نشدند. دیدند فضا مساعد نیست، پیاده نشدند.


خبر دارید که الان اوضاع تهران به چه صورت است؟

اخباری که از بچه‏ها در خیابان‏ها و میادین می‏گیریم حاکی از آن است که درگیری خیلی شدید است و نیروهای امنیتی و انتظامی هم خیلی زیاد هستند. از میدان هفت تیر تا خیابان انقلاب، بلوار کشاورز و تمام مسیرهای راه‏پیمایی پر از نیروهای انتظامی و همین‏طور لباس شخصی‏ها است.

آقای کروبی هنوز صحبت خاصی برای مردم نکرده‏اند؟ با توجه به این که به ایشان اجازه داده نشده در راه‏پیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند؟ آیا پیامی برای مردم ندادند یا مایل نیستند که پیامی بدهند؟

ایشان حتما پیام‏شان را تا چند روز آینده در قالب یک بیانیه خواهند داد. کار حکومت امروز خیلی زشت بود. آن‏جا که ما حضور داشتیم، مردم اصلا شعار تند و افراطی نمی‏دادند. فقط ابراز احساسات می‏کردند. امروز هم تمام برنامه‏ی حکومت این بود که آقای کروبی با مردم قاطی نشوند. یعنی جمعیت اطراف ایشان را نگیرند که در راه‏پیمایی شرکت کنند. اصلا همه‏ی هدف این بود که ایشان در راه‏پیمایی شرکت نکند. والا این که بگوییم شعاری داده شد و به خاطر شعار با مردم برخورد کردند، نه! اصلا مردم امروز شعاری ندادند. این‏ها از دیروز هم چند نفری از اطرافیان و نیروهای ما را که همراه حاج‏ آقا در مراسم‏ شرکت می‏کردند، دستگیر کردند، چند نفر را هم به اطلاعات احضار کردند و از آن‏ها تعهد کتبی گرفتند که دیگر آقای کروبی را همراهی نکنند.


منظورتان محافظان آقای کروبی هستند یا نیروهای سیاسی اطراف آقای کروبی؟

علاقه‏مندان و دوستان خودمان که همراه ایشان می‏آمدند. چند نفرشان را دستگیر و چند نفرشان را هم به وزارت اطلاعات خواستند، از آن‏ها تعهد کتبی گرفتند که دیگر حق ندارید همراه آقای کروبی در هیچ راه‏پیمایی شرکت کنید.


چه کسانی را دیروز دستگیر کرده‏اند؟

از دوستان خود ما هستند؛ یکی از آن‏ها جانباز است، یکی فرزند شهید و دیگری هم یک رزمنده است. بچه‏هایی که اطراف ما هستند، همه از این طیف‏‏اند.

سحام نیوز: حمله یگان ویژه پاسداران به مهدی کروبی

سحام نیوز: مهدی کروبی مورد حمله نیروهای یگان ویژه پاسداران و لبلس شخصی ها قرار گرفت. ساعاتی پیش مهدی کروبی که به همراه فرزندان و تنی چند از نزدیکانش در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده بود، به محض ورود به میدان صادقیه از سوی نیروهای یگان ویژه پاسداران مورد حمله با گاز اشک آور قرار گرفت.به گزارش خبرنگار سحام نیوز مهدی کروبی علیرغم حمله این نیروها از خودروی خود پیاده شد که متاسفانه در این هنگام به علت حجم بالای شلیک گلوله های گاز اشک آور و ایجاد مشکل تنفسی برای وی؛ همراهان آقای کروبی ایشان را سریعاً از محل خارج کردند.متاسفانه تعدادی از مردم نیز به دلیل حمله نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین لباس شخصی ها به شدت مجروح شدند

حکومت نظامی اعلام نشده در مشهد

در پی برگزاری راهپیمایی اعتراضی سبزها در اطراف فلکه برق مشهد ، دست کم صد تن از مردم معترض مشهدی بازداشت شدند و درگیری های محدوی بین نیروهای دولتی و مردمی شکل گرفت. بنا به گفته شاهدان عینی بیشتر بازداشت شدگان جوانان و دانشجویان میباشند.

گفتنی است از شب گذشته در مشهد ، نیروهای بسیجی و انتظامی با در دست داشتن اسلحه های جنگی مثل کلاشینکف در سطح مشهد رژه میرفتند و فضایی کاملا شبیه حکومت نظامی در مشهد حاکم کرده بودند.

از صبح امروز ، بیست و دوم بهمن ،نیز همین فضا در تمامی خیابان های مرکزی مشهد حاکم بوده است.

این گزارش حاکیست نیروهای لباس شخصی و انتظامی با حضور گسترده در اطراف میدان تقی آباد و حمله و بازداشت مردم ، مانع از تشکیل راهپیمایی سبز ها در این میدان شدند. در پی این اقدام کودتاچیان، سبزهای مشهد طبق قرار قبلی تجمعات پراکنده خود را اطراف فلکه برق برگزار کردند که با شکل گیری جمع های کوچک مردم ، نیروهای لباس شخصی و انتظامی به جمعیت حمله کرده و دست کم 100 تن از مردم را بازداشت کردند.

بيست و دوم بهمن - صادقيه ساعت یازده و نیم

مکالمات بیسیم پاسدار جنایتکار رادان - ۲۲ بهمن

حمله بسیجی های به مردم 22 بهمن

آه و فغان رژیم از بازتاب اعتراضات مردمی در رسانه های خارجی

خبرگزاری حکومتی مهر: برخی شبکه های غربی و عربی از نخستین ساعات آغاز تظاهرات پر شکوه و وحدت آفرین مردم ایران در 22 بهمن در راستای اهداف راهبردی خود به بزرگ کردن برخی حواشی کم اهمیت راهپیمایی در تهران و کم توجهی به حضور یکپارچه مردم پرداختند.

شبکه خبری العربیه گزارشی لحظه به لحظه از حواشی ملت ایران و نیز تحرکات بسیار محدود و حاشیه ای در برخی نقاط تهران را به صورت زیرنویس منتشر می کرد.

این شبکه که در واقع آن را به تعبیری بهتر می توان به "فاکس نیوز" خاورمیانه تشبیه کرد به سبب نبود خبرنگار آن در تهران بر آن بود تا با استناد به سایتهای اجتماعی در اینترنت جوّ را متشنج جلوه داده و این شبکه ها را که فاقد اعتبار خبری هستند به عنوان مستند و منبع خبرهای خود اعلام کند.

شبکه تلویزیونی فرانسه 24 نیز در این مسیر از غافله عقب نماند. این شبکه گرچه در ابتدا بر آن بود تا راهپیمایی مردمی را در اولویت خبری خود قرار دهد اما مدعی شد که "مخالفین دولت در مسیر ربودن 22 بهمن از نیروهای دولتی هستند"!

حکومت نظامی اعلام نشده در تهران

حکومت نظامی اعلام نشده در تهران توسط سپاه پاسدارن که ملبس به لباس شخصی هستند
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نیروهای سرکوبگر ولی فقیه یک حکومت نظامی اعلام نشده در نقاط مختلف بخصوص نقاط مرکزی شهر تهران بر قرار کرده است.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه بطور بی سابقه و گسترده در نقاط مرکزی شهر مستقر شده اند و شهر را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده اند . نیروهای بیشماری را در پارک لاله مستقر کرده اند.نیروهای ویژه سپاه پاسداران که با لباس شخصی در سطح شهر به صورت گستره حضور دارند و اقدام به سرکوب مردم می کنند. گله های موتور سوار نیروهای سرکوبگر بسیج که سنین آنها پایین است در بلوار گشاورز بصورت دسته های بیش از 100 موتورسوار مانور وحشت ایجاد می کنند.
نیروهای سرکوبگر اعضای ویژه سپاه پاسداران که لباس شخصی بر تن دارند و در سطح بسیار گسترده در نقاط مرکزی شهر حضور دارند دست به دستگیریها کور می زنند و حتی به تعدادی که در صفوف راهپیمائی به مناسبت کیک و نوشابه قرار داشتند را دستگیر و به نقاط نامعلوی منتقل می کنند. آمار دستگیریهای امروز بسیار بالا است.
نیروهای سرکوبگر لباس شخصی که از اعضای ویژه سپاه پاسداران هستند دستگیر شدگان را با وان های سفید رنگ شخصی به نقاط نامعلومی منتقل می کنند. ولی علیرغم حضور گسترده نیروهای سرکوبگر اعتراضات با شهامت بی نظیر مردم شکل می گیرد و در نقاط مختلف تهران ادامه دارد.
به نظر میایید که ولی فقیه علی خامنه ای با تمام توانش نیروهای سرکوبگر خود را برای سرکوب مردم و ایجاد اختناق وارده کرده است و هر حرکتی را می خواهد در نطفه خفه کند ولی تا به حال مردم مرعوب شرایط شدید امنیتی و نظامی نشده اند و دست به حرکتهای اعتراضی مختلفی در نقاط مختلف تهران زده اند.
22 بهمن 1388 برابر با 11 فوریه 2010

یورونیوز: رژیم چنین روزی را در این سی سال تجربه نکرده بود

یورونیوز: حاکمیت چنین روزی را در این سی سال تجربه نکرده بود
امسال اوضاع برگشت. حکومت ایران که هرسال از روز 22 بهمن برای نشان دادن محبوبیت مردمی خود استفاده می کرد، هیچگاه اینچنین مورد حمله و انتقاد مردم قرار نگرفته بود... واین در حالی است که نیروهای نظامی و لباس شخصی ها از روز چهارشنبه با حضور انبوه خود مناطق مهم تهران را در اختیار گرفته بودند

زندانی سیاسی آزاد باید گردد، ۲۲ بهمن

http://www.youtube.com/watch?v=bpRHNsCu1-w&feature=player_embedded

زندانی سیاسی آزاد باید گردد، ۲۲ بهمن

بیست و دو بهمن؛ تظاهرات بزرگ ایرانیان در تورنتو کانادا

mercredi 10 février 2010

حکم ۳۵ نفر قطعی و یک نفر به اعدام محکوم شد

رادیو آلمان: محکومیت ۳۵ تن از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات در محاکم تجدید نظر قطعی شد. یک نفر به اعدام و ۸ تن دیگر به حبس تعزیری محکوم شده‌اند. حکم بهزاد نبوی از ۶ به ۵ سال حبس تقلیل یافت و علیرضا بهشتی آزاد شد.

خبرگزاری ایسنا از قطعیت محکومیت ۳۵ تن از بازداشت‌شدگان وقایع اخیر در ایران خبر داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اتهام‌این افراد را اجتماع و تبانی علیه امنیت، تبلیغ علیه نظام، حمله به مأمورین انتظامی و تخریب و آتش‌سوزی نامیده است.

این پایگاه همچنین اعلام کرد که احکام ۹ نفر از بازداشت‌شدگان روز عاشورا قطعی شده است. یک نفر از این افراد به اعدام و بقیه به حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

محاربه، اجتماع و تبانی علیه امنیت و تبلیغ علیه نظام از جمله جرایم ارتکابی این محکومان خوانده شده است.


بهزاد نبوی به ۵ سال زندان محکوم شد

بهزاد نبوی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب است که پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی محاکمه و به ۶ سال حبس محکوم شد.

بهزاد نبوی از چهره‌های شناخته‌شده‌ی جمهوری اسلامی در سال‌های پس از انقلاب بود. وی در دولت میرحسین موسوی در سمت وزیر مشاور در امور اجرایی و وزیر صنایع سنگین انجام وظیفه کرد و در اواخر دوره‌ی جنگ با معرفی دولت و حکم هاشمی رفسنجانی مسئولیت ستاد فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفت. بهزاد نبوی همچنین نایب رئيس مجلس ششم بود.



بیانیه؛ كاوه كرمانشاهی فعال حقوق بشر را آزاد کنید

بیانیه 450 تن از فعالان مدنی سیاسی و زنان
كاوه كرمانشاهي را فورا آزاد کنید!

نيروهاي نظامی – امنیتی، روز چهارشنبه، کاوه قاسمی کرمانشاهی، وبلاگ نویس و از فعالان پیشرو حقوق بشر در ایران را در منزل پدریش در کرمانشاه بازداشت کردند. مامورین، کیس کامپیوتر، لپتاب، کتابها و دست نوشته های وی را هم ضبط کردند و کاوه کرمانشاهی را به بازداشتگاه اطلاعات سپاه کرمانشاه منتقل کردند.
کاوه کرمانشاهی، عضو فعال کمپین یک میلیون امضا، عضو سازمان حقوق بشر کردستان و نیز ادوار تحکیم وحدت بوده. بعلاوه وی از فعالان پیشرو و نیز بانیان فعالیت های حقوق بشری در کردستان و نیز از فعالان شاخص حوزه برابری طلبی در ایران بشمار می رود.
این فعال حقوق بشر در سالهای اخیر، تلاشهای زیادی را در راستای مستندسازی موارد نقض حقوق بشر در ایران انجام داده و از جمله کنشگرانی بوده که تلاش های زیادی برای لغو احکام اعدام بخصوص احکام اعدام زندانیان سیاسی داشته است.
همه فعالیتهای کاوه کرمانشاهی، کاملا شفاف، مسالمت آمیز و مدنی و در چهارچوب میثاق های حقوق بشری بوده است.او به هيچ حزب، دسته و گروه سیاسی در داخل و خارج وابستگی ندارد و تنها هم و غمش بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران بوده است.
از آنجا که کاوه کرمانشاهی فردی صلح طلب بوده و به عنوان الگویی برای فعالیتهای بشردوستانه در کردستان شناخته شده است، بازداشت او، نگرانی و حساسیت های زیادی را برانگیخته است.
ما امضا کنندگان این نامه، ضمن تقدیر از فعالیتهای حقوق بشری کاوه کرمانشاهی،اعتراض شدید خودمان را نسبت به بازداشت او اعلام می داریم و بر این باوریم که تنها جرم نابخشودنی کاوه، دفاع از حقوق انسانی کردها، زنان ایران و زندانیان عقیدتی و سیاسی و نیز تلاش برای لغو احکام اعدام در ایران بوده است. ما حساسیت ویژه ای نسبت به وضعیت کاوه کرمانشاهی داریم و خواستار آزادی بی قید و شرط او هستیم.

اسامی امضا کنندگان بیانیه:

حمید حمیدی/نسرین حمیدی/فرشته فراهانی/سارا منصوری/فرشته قاضی/مهین شکرالله پور /مریم اهری/مژده امجدی/فریبرز سروش/کتایون رضوی/مرضیه بخشی زاده/بابک خدایاری/ سامان رسول پو/ پردیس درخشنده/رحمان جوانمردی/آریز داراپور/نوشابه اميري/شلير مامندی/منیره کاظمی/صبری نحفی/مژگان ثروتی/عباس ولی/ آیدا سعادت/رضا هیوا/روحی شفیعی/حسام میثاقی/ساقی قهرمان/لیلی حسن پور/رودی برومند/علیرضا رضائی/امجد آلتورفی/کاوه الماسی/نگار سماک نژاد/ناهید جعفری/رویا کاشفی/مسعود حقیقت فر / مناف/مصی شیروانی/یوسفی کردستان/پروین اشرفی/احمد احمدیان/الناز ناطقی/کیمیا گنجی/سکینه جوانمرد/فرناز کمالی/امید مرادی/یعقوب کشاورز/رویا طلوعی/حسن نایب هاشم/فرخ مهری/سیمین روزگرد/رویا رهبر/شهریار عذادار/هانیه اردلان/آسو صالح/علی عبدی/حسن ماسالي/سيروان شيسي/حسین سعیدی /سيروس ملكوتي/خالد خیاطی/زهرا ایرانی/علی افشاری/میترا یوسفی/آسیه امینی/ناصر چورکه/آکو محمدیان/محسن ساریاسلانی/کاوه زرگه/ژیلا حسن پور/آرش بهمنی/ایاز خونسیاوشان/زهرا رستنی/ فرشته فراهانی/سیمین ازاده/سمانه موسوی/نازنین افشین جم/کورش قناطیر/نوید خانجانی/پویا عزیزی/شاهد علوی/آرزوآبی/پرستو اله ياري/وحيد وطن دوست كرمانشاهى/بهارك قهرمان / نازنین شمس/سمانه عابديني /نويد محبي/آرام آرامیان/ مهرو ملالی/عسل اخوان/سپهر عاطفی/ حسام سلمان/ ندا شهبازی/سامرند فتوحی/آرتین فتوحی/محمدرضا اسکندری/طاهره خرمی/محمد توفیق اسدی/آزاده فرامرزیها/ سوران پالانی/نگین شیخ الاسلامی وطنی /فاطمه گفتاری / کویستان فتوحی/عاصفه اسکندری/مينا جعفري/محمود سعیدزاده/هدا امینیان/کیوان فرامرزی/گلمراد مرادی/زویا اسکندریان/ مهرنوش موری/هایده تابش/کاوه قریشی /شیرین فامیلی/عشا مومنی/مارال فرخی/ احمد اندریاری/منصور تیفوری/جلال حاجی زاده‌/وریا نیکدین/مریم رحمانی /امیر رشیدی/ترانه امیرتیموری/مينا احمدي/معصومه ضیاء/ناصر آزاچ/آوراهام ایرانی/سولماز ایکدر/سینا اکرم/لیدا حسینی نژاد/فرهاد طالبیان/فرزاد پورمرادی/کبری قاسمی/آرش شرقی/ناهید میرحاج/حمید دباشی /جمشید آیین دار/محبوبه عباس قلی زاده/جلوه جواهری/کاوه مظفری/عفت ماهباز/مريم مالك/ژیلا گلعنبر/رضا مسسافر/محمد علی توفیق/مریم حسین خواه/بابک مغازه ای/نسرین افضلی/محمد ایزدی/آرمین مرتب/سعید حبیبی/ستاره هاشمی/فرناز کمالی /اردی امین/بهرام عباسی/ مهرداد هواسی/جلال هانيسي/نسیم خسروی مقدم/علی واعظی پور/الهام ملک پور/الناز بهنام/شمو مهرپرور/مهچد مهرپرور/ژیان هانیسی/آرش آرمان/نارین محمدی/نگار وابسته/امیر مقتدری/سعید نعیمی/آوات باریکیان/شاپور کرمانشاهی/احمد اسکندری/پریچهر ایرانی/سوسن محمدخانی غیاثوند/مهین حاصلی/احمد اندریاری/کوسار فه‌تاحی/شهین محمدی/محمد فلاح نيا/آزاد کوردی /قدسی سرمست/مژگان اعلمی/داود آزادفر/شیوا نوجو/محمد شیرزاد/پرویز جھانی/فرهمند علیپور/محمدرضا شکوهی فرد/زینب پیغمبرزاده /پیام تیموری/احمد مسعود/آزاد انسانیت/پیمان قیامی/رویا حبیبی – قیامی/رزگار امین نژاد/نیکزاد زنگنه/منوچهر فاضل/احمد ماشوری/فاخته عدل/شاپور جهانبخش/شيما شكيبا/بابک احمدی مهکی/راحیل رود سوز/کاوس مجذوبی/علی قلی زاده/مصطفی حسن گوره/صالح نالوسی/نیلوفر انسان/آزیتا رحیم پور/رسول صفریانی/سانا شجاعی/ارينا مرادي/رضا جمشیدی/اسماعیل شرفی/ناصر سینا/اسماعیل اسماعیل زاده/فریدون ارشدی /آسو اسلام پناه /حسین حیدری/محمد محمدی/هیوا علی محمدی/گرمیان یارحسینی /طاهر کمالی زاده‌/احمد صفا/شيما فرزادمنش/فریدون کرمی/پری کریمی نیا/رفیق فواد یار احمدی/رها عسگری زاده/داود آذردوست /سروه مرادويس/محسن کاکه رش/پروانه کوچک پور/کیانوش سنجری/مجید شبانی/سمیه فرید/سیاوش منتظری/سمانه فرید/معصومه رضایی/حمید فرید/روژین محمدی/جلیل آزادیخواه/ابراهیم آیتی نژاد/زهرا ایرانی/رزيتا روزبهاني/ناهید مکری/رویا پاکزاد/رویا حکیمی/دلسوز یاری/جمشید جم/مهین امامی/ امیر مامدی/گیتا مامدی/عزیز ماملی/فریبا داوودی مهاجر/بهاره سلطان خواه/سیروان پالانی/مهرداد ماجدی/اقبال سفری/جلال کمالی زاده‌/فرهاد کمالی زاده‌/مهدی کاکه ای/انور حسن پور/کریم مرسنه‌/شاهین خراسانی/ریبوار قهرمانی/شیرین حسینی/سلیمان شم/مهرنوش اعتمادی/امجد مرادي/علی گیل/آلان فتوحی /علیرضا کاظمی/میلاد مکری/حامد انصاری/فریده پیروتی آذر/پروین اشرفی/احمد خدایاری/شانیا نوری/هرناز حبیبیان/مهرناز حبیبیان/لاله حسن پور/خالد محمدزاده/امیر فرشاد ابراهیمی/آرام دیل مقانی/سارا موسوی خوئینی ها/ستاره نامدار/راحله کشتگر/فرزانه ايل بيگي/كوهسار بهرامي/بهمن صالحی/بهمن فلاح/مینا کهریزی/برهان کاظمی/جمال نجاری- روزنامه‌نگار-کردستان عراق/شهزاد حسینی/فاروق مدرسی/بهرام اسماعيل بيگي/محمد صادقی/علی جمالی /عبدالله سهرابي/نسیم سلطان بیگی/علاالدین صدیقی /علي قليچ زاده/راحله حسینی/مهشید یوسفیان/هــیـرش عـــلـیـزاده‌ /پروین اردلان /فروغ سمیع نیا/فاضل ولیان کرماشان/اکرم شهلایی/پریسا امیری/حسن الیاسی/ماکان سپهری/امیرحسین لادن/احمد تنها /کژال درخشانی/سامرند کژال/کاوه رضائی شیراز/عارف نادری/سارا فصیحی/محبوبه حسین زاده/مونا رفیعی/زهره اسدپور/حسین بابایی ارانی/پیوند آرامش/نوشین نوریزاده /آزیتا شعاعی/جمیله حکیمی/سعید شعبانی/بانو صابری/منوچهر سلیمی/شهرام عبدالله/ژیلا احمدی/شهاب السوند/پویش عزیزالدین/جهانگیر ولیان/مهسا جوان/شهلا دباغی/وحید شعبانی/امیرحسین اعتمادی/كيومرث ايراني/مهسا ایرانی/لیلا پرشین/آرش سبز/فرزانه رایگان/شهرام صادقي/شاخوان عزیزی/ساسان امجدی/شهرزاد قهرمانی/آرمین روحانی/روحی شیرانی پور/شهلا طالبی/محمد قائم مقامی/ژیلا ایرانی/اهورا قوامی/شبنم بهرام/آزاد بهاری/مهدی ایرانی/رحمان آتش بار/گلناز به گو /امیر نصرتی/مینا فرهادی/پویان قائمی/نادر جواهری/مرسده هاشمی/کوروش سلیمی/بابان سلیم/طاهر خالدی/ماکان پارسا/عبدالرحمان خادمیانی/بیان محمدی/عبدالله حیدری/نويد گلپور/آرش دکلان/احمد مام شریفی/شبنم قهرمانی/محمد خادمیانی/کیهان یوسفی /عباد روحی/نوشین احمدی خراسانی/سارا رهگذر/ژینا مدرس گرجی/خالد داریی/آزاد ولدبیگی/جمال رحمانی/عیسی فیضی/هادی بوتیمار/آیدا قجر/سجاد عباسی/هوشیار حسینی/مسعود کرمی/ایت سعید زاده/یاشار گرمستانی/ملوک ملاحسینی/بیتا نقاشیان/سامان رحمانی/فرشاد دوستی پور/المیرا عربشاهی/مهدی دانشور کوهی/کاوس مجذوبی/کارو کریمی/نیلوفر بهاریان/خزر لطفی/مختار مرادی زاده/هیوا خدری/شهلا عبداللهی/فلوریا اسماعیلی/آیدین الله وردیان/شهاب پیکانی/فرزاد آزاده/فرحناز عزیزی/حشمت خسروی/منوچهر آتشپوش/احمد خالدیان/بهروز آزاد اندیش/شهاب مرادی/شاهین دخت کودوری/اعظم قبادیپور/رویا صحرایی/درنا رفیعی/رضا آزادی/سمیرا کاوه/بهاره علوی/هومن شمس برهان/هادی قبادی/سوسن محمدی/پریسا انصاری/البرز دارابی/رها سبزی/کمیل نورانی فرد/امیر مرادی/بهروز صلواتی/



کمپین شماره 2 وبلاگ نویسان علیه اعدام

کشورهای آزاد جهان باید تا توقف همه احکام اعدام روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کنند.

در روزهای اخیر محاکمه به جرم "مجاربه" که مجازات اعدام دارد و صدور بی رویه احکام اعدام شدت گرفته است.به گفته سران نظام هدف این اعدام ها ایجاد رعب و وحشت در جامعه و جلوگیری از شرکت مردم در تظاهرات ضد دولتی است.

اعدام آرش رحمانی پور و محمدرضا علی زمانی که بیگناه به دار آویخته شدند موج اعتراضات را در سراسر دنیا بر انگیخت. احتمال اعدام 9 نفر از دستگیر شدگان نیز جدی است و حداقل 67 زندانی سیاسی در صف اعدام قرار دارند. تجربه سی و یک سال گذشته نشان داده است که محکومیت ها به تنهایی تاثیری روی تصمیم گیری دولت ایران ندارند مگر اینکه همراه با عمل قاطع باشند.

ما از سازمان ملل و دولت های جهان میخواهیم که بلافاصله روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده و سفرای خود را احضار کنند و تا هنگامی که ایران به طور رسمی حکم اعدام را ملغی اعلام نکرده است از برقراری روابط دیپلماتیک با ایران خودداری کنند. از سازمان ملل میخواهیم بیش از این در برابر کشتار مردم ایران توسط دولت جمهوری اسلامی سکوت نکند. ایران باید از سازمان ملل اخراج شود و تنها هنگامی اجازه بازگشت داشته باشد که اعدام های بی رویه را متوقف کرده باشد. ایران به عنوان عضو سازمان ملل ملزم به اجرای مفاد بیانیه بین المللی حقوق بشر است.

بنابر این از شما خواهش میکنیم در هر کجای جهان که هستید در روزهای دوشنبه و سه شنبه با یکی یا بیشتر از مقامات زیر از طریق تلفن- فکس- ایی میل تماس بگیریدو به آنها بگویید که محکومیت به تنهایی روی رفتار ایران اثر ندارد . از آنها بخواهید که برای قطع روابط با ایران تا هنگام توقف احکام اعدام تلاش کنند.

1- نمایندگان ایالتی محل اقامتتان
2- دفتر وزیر امور خارجه کشور محل اقامت خوذ
3- دفتر سازمان ملل
4- دیگر مقامات محلی و افراد شناخته شده و معتبر




زندانیان سیاسی سابق از شرکت کردن در تظاهرات 22 بهمن منع شدند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، مامورین وزارت اطلاعات در روزهای اخیر تعداد زیادی از زندانیان سیاسی سابق را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار کرده اند و از آنها تعهد گرفته اند که در روز 22 بهمن حق شرکت در تظاهرات را ندارند.در صورت شرکت و دستگیر شدند بر مبنای قانون محاربه محاکمه خواهند شد.
در پی دستگیریهای گسترده و لاینقطع که همچنان ادامه داردواستمرار یافتن آن باعث شده که بندهای 209، 240،241 و سپاه زندان اوین را مملو از زندانی سیاسی کرده اند .در چند روز اخیر مامورین وزارت اطلاعات دست به شیوۀ جدید رعب و وحشت زده اند تا از حضور مردم در اعتراضات 22 بهمن بکاهند. تعداد زیادی از زندانیان سیاسی سابق را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار می کنند. احضار شدگان بیش از 4 ساعت مورد بازجوئی و تهدید قرار می گیرند . در پایان بازجوئیهای طولانی و تهدید آمیز افراد احضار شده باید برگه تعهد امضاء کنند که در تظاهرات 22 بهمن شرکت نخواهند کرد.
بازجویان وزارت اطلاعات زندانیان سیاسی را مورد تهدید قرار می دهند که در صورت شرکت در تظاهرات 22 بهمن و دستگیر شدن، آنها را بر مبنای قانون محاربه محاکمه و مجازات خواهند کرد.تعداد احضار شدگان به حدی زیاد است که آنها باید برای مدتی طولانی در انتظار بازجوئی باقی بمانند.با گرفتن تعهد از زندانیان سیاسی سابق عملا آنها را وادار به حبس خانگی کرده اند و دست بازجویان وزارت اطلاعات برای هرکار علیه آنها باز گذاشته شده است.
تعدادی از زندانیان سیاسی سابق این تهدیدات را پوچ و توخالی و نشانه ضعف و زبونی رژیم ولی فقیه می دانند و عزم جزم کرده اند که همراه با مردم در اعتراضات گسترده 22 بهمن شرکت کنند.آنها اعلام کرده اند که خونشان رنگین تر از خون جوانان وطن نیست.ما تا به حال در مسیر آزادی مردم دردها و رنجهای زیادی کشیده ایم و حاصل رنجهایمان و رنج ملت ایران که همانا رسیدن به آزادی است عیان گشته است.
ولی فقیه علی خامنه ای تمامی ظرفیت وشیوه های سرکوب را بکار می برد تا از اعتراضات گسترده مردم ایران برای رسیدن به آزادی و دمکراسی ممانعت کند. از طرفی دیگر ابعاد رعب و وحشت رژیم ولی فقیه را از مردم ایران عیان می کند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،احظار ، بازجوئی ،وادار به دادن تعهد و تهدید آنها به محاکمه بر مبنای قانون محاربه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعمال سرکوبگران رژیم ولی فقیه علیه مردم ایران است

21 بهمن 1388 برابر با 10 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.blogspot.com




حمله لباس شخصی ها؟ تصادف منجر به جرح وزیر سابق کشور

سایت تابناک: ساعاتي پيش، هنگامي كه حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوي لاري، وزير كشور دولت اصلاحات، قصد بازگشت به منزل محمد علي‌ابطحي را داشت، با يك دستگاه موتورسيكلت تصادف كرده و اين تصادف منجر به جرح وي شده است.

در اين تصادف كه در خيابان شهيد باهنر روي داده، راكب موتورسيكلت از محل حادثه گريخته و آقاي موسوي لاري نيز براي درمان به بيمارستان شهداي تجريش منتقل شده است.

بنا بر اطلاعات خبرنگار ما، حال عمومي وي رضايتبخش بوده و فقط به سر وي جراحاتي وارد آمده و وي در ساعت 22 و 30 دقيقه امشب از بيمارستان مرخص شده است.

گفتنی است، عمدي بودن و يا سوءقصد بودن اين حادثه از سوي منابع آگاه به شدت رد شده است.




با اعتراض ایرانیان ضیافت رسمی رژیم در برلن لغو شد

با فشار اپوزیسیون ضیافت رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران دریک هتل بزرگ در برلن لغو و به محل سفارت انتقال یافت !

مراسم ضیافت رسمی سفارت رژیم اسلامی ایران به مناسبت ٢٢ بهمن (در نهم فوریه )با تظاهرات گسترده ایرانیان در برلن روبرو شد. به دنبال اعلام اعتراضات گسترده در مقابل هتل ماریتیم برلن، سفارت رژیم با پرداخت خسارت چند هزار یوروئی به این هتل این ضیافت را مخفیانه به محل سفارت منتقل کرد. وبرای جلوگیری از اعتراض ایرانیان در این روز دو گروه اسلامی طرفدار رژیم در مقابل سفارت در برلن اعلام میتینگ نموند تا به این ترتیب نیروهای ایرانی مخالف رژیم اجازه حضور در محل سفارت را پیدا نکنند.

علیرغم همه تلاش های رژیم ، تظاهرکنندگان در همبستگی با مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران این مراسم را که با اسکورت پلیس و بستن خیابان منتهی به محل سفارت برگزار میشد با شعارهای زندانی سیاسی آزاد باید گردد ، مرگ بر جمهوری اسلامی ،تجاوز، جنایت، مرگ بر این ولایت ، جاسوس برو گمشو، سفارت رژیم - مرکز تروریسم، و...تحت الشعاع اعتراضات خود قرار دادند. در این مینینگ اعتراضی حضور نیروهای مترقی غیر ایرانی چشمگیربود.

پلیس با ایجاد محدودیت های شدید برای تظاهرکنندگان در مقابله با هرگونه اخلالی در برگزاری این مراسم داشت که در این رابطه می توان به ضبط ماشین بلندگو و بلندگو های دستی تظاهرکنندگان و ضرب و شتم و دستگیری آنان اشاره کرد. اما هیچ کدام از این اقدامات مانع از ادامه اعتراضات شرکت کنندگتن در این میتینگ اعتراضی نشد.

این پیروزی بزرگی برای نیروهای اپوزیسیون است که مانع برگزاری جشن جنایتکاران شد. قابل ذکر است که سفارت جمهوری اسلامی در سالهای پیش نیز این مراسم را در هتل انترکنتینانتال برگزار می کرد که همواره از سوی کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران و کانون پناهندگان سیاسی ایرانی در برلن مورد اعتراض واقع می شد.

این آکسیون از طرف شبکه جوانان ایرانی – برلن، کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلن، کانون پناهندگان سیاسی ایران- برلن ، ایران اکتوئل و با حمایت ایرانیان سکولار طرفدار آزادی و دمکراسی- برلن و جمعیت پشتیباتی از چنبش دمکراسی خواهی مردم ایران – برلن برگزار شد.




رژیم تهران در برابر دور جدیدی از تحریمهای بین المللی

رادیو فرانسه: در پی اعلام خبر آغاز غنی سازی اورانیوم با غلظت بیست درصدی از سوی تهران، باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز سه شنبه، اعلام کرد که جامعه بین المللی در جهت تصویب تحریمهای جدید علیه ایران با سرعت مناسبی پیش می رود.

باراک اوباما، همچنین، متذکر شد که به رغم تکذیب از سوی تهران، رد پیشنهاد مبادله اورانیوم غنی شده ضعیف (3.5 درصد) در برابر تحویل اورانیوم غنی شده 20 درصدی، نشان از عزم دولت ایران برای ساخت تسلیحات اتمی است.

ریاست جمهوری امریکا، روز سه شنبه، در جمع خبرنگاران در یک کنفرانس خبری، گفت: در هفته های پیش رو، بر روی رشته ای از تحریمهای اساسی کار خواهیم کرد که به آنان (جمهوری اسلامی) نشان می دهد که تا چه حدی در جامعه بین المللی در انزوا قرار خواهند گرفت.

باراک اوباما، که پس از اعلام خبر آغاز غنی سازی اورانیوم با غلظت بیست درصدی از سوی تهران، تا هنگام برگزاری این کنفرانس، آخرین شخصیت سیاسی است که در این خصوص اظهار نظر می کند، در سخنان خود به جزئیات تحریمهای جدید اشاره ای نکرد.

گفتنی است که روسیه نیز طی روزهای اخیر، در موضع گیریهای تازه خود در خصوص برنامه هسته ای ایران و در حرکتی رو به جلو، اعلام کرده که مبادرت به غنی سازی اورانیوم (با غلظت 20 درصد) توسط ایران، بی اعتمادی جامعه جهانی در باره برنامه هسته ای این کشور را، بیشتر می کند.

در میان 5 کشور صنعتی دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد، تنها کشور چین، روز سه شنبه، ابراز امیدواری کرده است که تلاشهای دیپلماتیک برای رسیدن به راه حل مناسب بر سر برنامه هسته ای ایران ادامه یابد.

شایان ذکر است که روز سه شنبه، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، از آغاز غنی سازی اورانیوم با غلظت بیست درصد در تاسیسات نطنز خبر داد.



جمهوری اسلامی سرویس بین المللی جی میل را مسدود کرد

رادیو آلمان: جمهوری اسلامی سرویس بین المللی جی میل را مسدود کرده و کاربران اینترنت در ایران امکان دسترسی به این سرویس را ندارند. به نظر می‌رسد این اقدام مقدمه‌ای برای ترویج «ایمیل ملی» است.

در همین حال گمانه زنی‌هایی در مورد ارتباط قطع این سرویس با احتمال حضور منتقدان حکومت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا ، مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی گفته است که هرکس در مورد بسته شدن سرویس جی میل اعتراضی دارد، باید به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتقل کند.

سعید مهدیون با اشاره به اینکه از نظر وی این یک فرصت حساب می‌شود افزود: «باید مردم کشور به سمت ایمیل ملی هدایت شوند. به عبارتی تا زمانی که ما به خارجی‌ها اعتماد کنیم توسعه فناوری اطلاعات در داخل نخواهیم داشت و این یعنی اینکه باید به دولت و کشور اعتماد کنیم.»

در همین حال برخی کاربران اینترنت در ایران این موضوع را مطرح می‌کنند که در صورتی که هنوز سرویس ایمیل ملی عرضه نشده و معایب و محاسن آن مشخص نیست، دولت چگونه به خود اجازه می‌دهد این سرویس بسیار مهم اینترنتی را مسدود کند.

از سوی دیگر این سوال مطرح است که با توجه به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی ایران مبنی بر کنترل محتوای ایمیل‌ها و پیام‌های کوتاه شهروندان چه تضمینی بر حفظ اسرار شخصی کاربران اینترنتی استفاده کننده از ایمیل ملی وجود دارد.

در همین حال مهدیون در مورد قطع کابل فجیره جاسک و کاهش سرعت اینترنت در هفته گذشته مدعی شد که این موضوع مشکلی را برای داخل کشور ایجاد نکرده و تنها سرعت دسترسی کاربران اینترنت را با مشکل مواجه کرده است.

در همین ارتباط یک کاربر اینترنت در تهران به رادیو دویچه وله گفت: از هفته گذشته دسترسی به جی میل، یاهو میل، اسکایپ و یاهو مسنجر به صورت مستمر قطع بوده است. در حال حاضر جی میل کاملا مسدود است و امکان استفاده از یاهو مسنجر نیز وجود ندارد. سایر سرویس‌ها نیز با کاهش سرعت و قطع ارتباط مقطعی همراه هستند.

یک کاربر دیگر نیز به رادیو دویچه وله گفت که سرعت اینترنت در شهرستان‌ها به شدت کاهش یافته به شکلی که امکان استفاده از فیلتر شکن‌ها نیز ممکن نیست. وی افزود به علت محدودیت‌های قانونی که برای استفاده از اینترنت پر سرعت وجود دارد، بسیاری از کاربران نمی‌توانند به راحتی از فیلترشکن‌ها استفاده کنند و این موضوع بر مشکلات موجود افزوده است.


پیشینه قطع شبکه اینترنت

سابقه بروز مشکل یا قطع شبکه‌ی اینترنت در ایران به روزهای پیش از دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران باز می‌گردد.

اردیبهشت امسال، یک ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری، کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی از ایجاد اختلال وسیع و گسترده اینترنتی خبر داد. خبرگزاری‌ها دلیل این رخداد را اقدام «شرکت زیر ساخت» در تست یک فایروال جدید روی شبکه اینترنت کشور اعلام کردند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایسنا، رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دراین مورد گفت: «شرکت زیرساخت از ۲۰ فروردین ماه بدون اطلاع‌رسانی و بدون در جریان گذاشتن بخش‌خصوصی به عنوان سرویس دهنده نهایی، اقدام به اجرای پروژه جدید فیلترینگ کرده که تاثیر زیادی بر سرعت اینترنت داشته است.»

آقای خادمی تصریح کرد: «تا پیش از این ماجرا روال بر این بوده که خود شرکت‌ها تجهیزات مورد نیاز و متناسب با حجم ارایه سرویس فیلترینگ را تهیه کرده و با توجه به نظرات کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، این کار را انجام می‌دادند. اما مسلم است که وقتی زیرساخت می‌خواهد با نرم‌‌افزار و تجهیزاتی نامناسب کار فیلترینگ را در یک نقطه انجام دهد، شبکه اینترنت دچار مشکل شود. باید روشن شود که آیا اصلا زیرساخت وظیفه فیلترینگ سایت‌ها را دارد یا خیر.»




یورش مزدوران رژیم به منازل زندانیان سیاسی سابق

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،با یورش مامورین وزارت اطلاعات دو زندانی سیاسی سابق بنام تیمور رضائیان و حسین نیاکان دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
روز یکشنبه 18 بهمن ماه زندانی سیاسی تیمور رضائیان 50 ساله و حسین نیاکان از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند. این یورش نیمه های شب صورت گرفت. بازجویان وزارت اطلاعات اقدام به بازرسی منزل آنها نمودند و وسائل شخصی آنها را ضبط و با خود بردند.
خانواده رضائیان و نیاکان از زمان دستگیری عزیزانشان برای آگاهی یافتن از وضعیت و شرایط و محل بازداشت آنها روزانه به دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه می کنند اما از دادن پاسخ مشخص به خانواده های آنها خوداری می کنند .
یورش شبانه به منازل ،ربودن و دستگیریهای گسترده و لاینقطع در تهران وشهرستانها ادامه دارد. هدف از این دستگیریها ایجاد رعب و وحشت در آستانه اعتراضات گسترده 22 بهمن می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،یورشهای وحشیانه و گسترده علیه زندانیان سیاسی سابق،فعالین اجتماعی،دانشجویی،زنان و وکلاء را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وسایر مراجع بین المللی خواستار تشکیل جلسه اصطراری برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت در ایران است.

21 بهمن 1388 برابر با 10 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل




دعوت به تظاهرات 22 بهمن در برلین

همگام با مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران و در اعتراض به سه دهه جنایت و نقض حقوق بشر توسط رژیم جمهوری اسلامی، برای آزادی همه زندانیان سیاسی-عقیدتی و جلوگیری از اعدام زندانیان سیاسی شما را به تظاهرات فرامی خوانیم.

شبکه های جوانان ایرانی در اروپا و اتحادیه دانشجویان اروپا
در برلین با همراهی:
شبکه جوانان ایرانی در برلین 
کانون پناهندگان سیاسی ایرانی – برلین 
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی – برلین 
و با پشتیبانی:
جمعیت پشتیبانی از مبارزات دموکراسی خواهانه مردم ایران – برلین 
ایرانیان سکولار طرفدار آزادی و دموکراسی – برلین 

Wilmesdorfer Str. / Kantstr. (U7) - 10627 Berlin مکان: ایستگاه مترو ویلمرزدرف
Donnerstag, 11.02.2010
Um 18 Uhr زمان: پنجشنبه 22 بهمن 1388، ساعت 18




پیامی برای نیروهای نظامی و انتظامی رژیم

هوشنگ معین زاده

پیام یک سرباز دور از وطن
به مادران و پدران، خواهران و برادران، دختران و پسران و همۀ فرزندان ایران
هم میهنان عزیز! در این موقعیت استثنایی که کشورمان در یک حرکت سرنوشت ساز تاریخی قرار دارد، این وظیفه شماست که بایستی از فرزندان، برادران، پدران و دیگر بستگان خود که در خدمت نهادهای نظامی، انتظانی و اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی هستند، مصرانه بخواهید که در مقابل مردمی که برای آزادی مملکت خود به پا خاسته اند، دست به خشونت نزنند و در سرکوب مردم با حاکمان رژیم جمهوری اسلامی همراهی نکنند
به آنها بگوئید و بفهمانید که کسانی که برای آزادی ایران به پا خاسته اند همه ایرانی هستند و می خواهند حکومت ظلم و ستم و استبداد دینی را برچینند و از میان بردارند.
به آنها بگوئید، مردمی که به خیابانها می آیند و فریاد آزادی و حکومت ایرانی سر میدهند، مردمی هستند که می خواهند ملت ایران خود سر رشته دار امور مملکت خویش باشند و دست بیگانگان و بیگانه تباران را از حکومت کشورشان کوتاه کنند.
به آنها بگوئید، آنانی که برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی قیام کرده اند، فرزندان این آب و خاک هستند که میخواهند همۀ مردم ایران، در رفاه و آسایش و امنیت باشند. حکومتی مردمی و سکولار بر مبنای منشور جهانی حقوق بشر در مملکت خود بر پا دارند.
به آنها بگوئید: ای برادران پاسدار و افراد نیروهای انتظامی و اطلاعاتی و بسیجی که تیر و تفنگ به دست گرفته اید و در برابر مردم به پا خاسته ملت خود ایستاده اید، شما هم فرزندان این سرزمین هستید. و یادتان باشد که حق و حقوق شما و خانواده هایتان هم همراه با سایر مردم ایران توسط همین رژیم پایمال شده است.
از آنها بخواهید که نگاه کنند و ببینند که زمامداران نظام جمهوری اسلامی چه کسانی هستند؟ آخوندهایی که عمامه سیاه دارند و خود را اولاد پیغمبر اسلام قلمداد میکنند، کسانی هستند که در زادگاه پدران خود هیچ اعتبار و جایگاهی ندارند، و حتی اجازۀ بازگشت به خانۀ اجدادی خود را ندارند، چه رسد به این که بخواهند بنام پدران خود فرمانروایی کنند!
اما در کشور ما، رهبر مملکت ایران یک سید اولاد پیغمبر است. ریاست قوۀ مقننه کشور ما یک معاود عراقی است. ریاست قوۀ قضایی ما یک معاود عراقی است. بسیاری از فرماندهان سرکوبگر سپاه و بسیج و اطلاعات را نیز معاودین عراقی سرپرستی می کنند. و اگر به این جمع افراد حزب الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی فلسطین و ماموران اطلاعاتی روسیه و چین را که به کمک حکومت اسلامی آخوندی آمده اند، اضافه کنیم، پی به فاجعه ای که بر سر مردم ایران می رود خواهید برد.
از فرزندان راستین ایران که در نهادهای نظامی واطلاعاتی و غیره مشغول انجام وظیفه هستند و هر یک از آنها به یک خانوادۀ ایرانی تعلق دارند، بخواهید که دست از حمایت رژیمی که بر علیه منافع و مصالخ کشورشان عمل میکنند بردارند. از خشونت و سرکوب کسانی که برای خاطر آزادی مملکت خود به پا خاسته اند که مملکت آنها نیز هست، خودداری کنند و با هم میهنان خود که برای نجات مملکت قیام کرده اند همراه و همگام گردند.
همۀ خانواده های ایرانی موظف هستند به افراد خانواده خود بفهمانند که جمهوری اسلامی چگونه حکومتی است. حکومتی که طی سی سال گذشته جز فقر و بدبختی و ذلت ارمغانی برای ملت ما نداشته و کارنامۀ آن جز زندان و شکنجه و قتل فرزندان ایران، غارت و چپاول ثروت مملکت و بی آبرو کردن ملت ایران نزد جهانیان نبوده است.
بایستی به آنها بفهمانند که در کنار چنین رژیمی ایستادن و برای پایدار نگهداشتن حکومتی که هیچ نوع علائقی به ایران و ایرانیت ندارند، گناهی است نابخشودنی و فراموش نشدنی. داغ ننگ همکاری با این رژیم هرگز از دامان خانواده هایی که با آن همکاری کرده اند پاک نخواهد شد. مردم خائنین کشورشان را مثل گذشته دیگر فراموش نخواهند کرد.
پاسداران و نیروهای انتظامی و اطلاعاتی و بسیجی، اگر به درستی بدانند که در صورت دست برداشتن از حمایت این رژیم و خودداری از دستگیری و شکنجه و کشت و کشتار مبارزان، رژیم و آخوندهای وابسته به آن قادر به ایستادگی در برابر عزم و اراده مردم ایران نخواهند بود. هرگز با این رژیم همکاری نخواهند کرد. از اینرو بایستی آنها را آگاه ساخت.
در این اوضاع و احوال، آنچه خانواده ها، از فرزندان خوب خود که در سازمانهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی هستند، می باید بخواهند، این است با مردم میهن خود که برای آزادی و داشتن یک حکومت مردمی و سکولار تلاش می کنند، همراه و همصدا شوند. زیرا مردمی که علیه این رژیم به پا خاسته اند، به خاطر مصالح و منافع امروز و فردای همۀ مردم ایران است که خود افراد این نهادها هم از جمله همین مردمانند.
من این پیام را با این یاد آوری خطاب به فرماندهان سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی و اطلاعاتی و بسیح به پایان می رسانم، با این امید که سخن از دل بر آمد ام به دل آنها بنشیند و به این ندای میهنی پاسخ مثبت بدهند :
یادمان هست! که در زمان حکومت اسلامی بنی عباس، در قیام شجاعانۀ مردم آذربایجان به رهبری بابک خرمدین علیه آن حکومت، افشین یکی از سرداران مزدور ایرانی در خدمت و حمایت از خلیفه وقت باعث دستگیری و کشته شدن بابک، این ایرانی پاکباز و دلیر و مهین دوست شد. دیدیم که خود افشین پس از آن واقعه چه سرنوشتی پیدا کرد. او علاوه بر این که جان خود را با حقارت از دست داد، قرنهاست که لعن و نفرین ملت ایران را نیز به دنبال نام خود می کشد و از منفورترین ایرانیانی بشمار می رود که در خدمت حکام بیگانه و علیه مردم خود بود. دریغ است که در سرزمین اهورایی ما، پس از تجریه تلخ سرنوشت افشین و افشین های دیگر باز هم کسانی از سرداران ما بخواهند راه او را دنبال کنند.
امروزه وقت آن رسیده که همۀ ایرانیان دست به دست هم بدهیم تا این رژیم انیرانی را از صحنه تاریخ کشورمان براندازیم و طرحی نو با اندیشه های ایرانی برای سرزمینمان در اندازیم.

پاریس، بیستم بهمن ماه 1388




ایزوتوپهای پزشکی؛ رژیم تهران پیشنهاد آمریکا را رد کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، جمهوری اسلامی امروز پیشنهاد آمریکا برای کمک به تهیه ایزوتوپ های پزشکی را رد کرد.

رژیم تهران ادعا می کند که غنی سازی 20درصدی اورانیوم را برای تولید سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران و تهیه ایزوتوپ های پزشکی آغاز کرده است.

در پی آغاز غنی سازی 20درصدی اورانیوم در ایران، روز گذشته مقامات آمریکایی از تمایل کمک ایالات متحده و دیگر کشورها به رژیم تهران برای تهیه ایزوتوپ های پزشکی خبر دادند. اما سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی امروز با غیرمنطقی خواندن پیشنهاد آمریکا، آن را رد کرد.

کشورهای غربی می گویند رژیم تهران مخفیانه به دنبال تولید سلاح اتمی است و باید فعالیتهای مربوط به غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.




حکم زندان برای محمد اولیایی فرد، وکیل دادگستری

خبرگزاری هرانا - یک وکیل پایه یک و مدافع حقوق بشر روز یکشنبه هفته جاری از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

محمد اولیایی فرد وکیل پایه یک دادگستری در پی اعتراض به اجرای حکم بهنود شجاعی و سایر نوجوانان روز یکشنبه مورخ 18 بهمن ماه از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حقوقدان و همکار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در پی جریان اعتراض به اعدام بهنود شجاعی و شکایت جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، به تبلیغ علیه نظام و توهین و افترا به قوه قضاییه متهم شده بود.




دو دانشجو به حبس هاى سنگين محكوم شدند

شبنم و فرزاد مددزاده از دانشجويان زندانی به پنج سال حبس محکوم شدند. اتهامات اين خواهر و برادر، تبليغ عليه نظام اعلام شده است.

محمد اولیایی‌فرد وکیل این دانشجویان گفت، این حکم که امروز صبح به موکلانش ابلاغ شده، همراه با تبعید به زندان گوهردشت است.




شورش مجدد در زندان رجایی شهر کرج

زندانیان محبوس در بند 1 زندان رجایی شهر کرج مجددا شورش کردند.

خبرگزاری هرانا - روزجاری بند 1 زندان رجایی شهر کرج برای چندمین بار صحنه درگیری بین زندانیان و گارد زندان و همچنین اعلام حالت فوق العاده بود.

صبح امروز مورخ 21 بهمن ماه با یورش گارد زندان به بند 1 زندان رجایی شهر کرج، بین زندانیان و نیروهای گارد درگیری روی داد که در این درگیری دست کم یک تن از نیروهای گارد به ضرب چاقو مجروح شد، پس از بالاگرفتن خشونت ها در این بند، نیروهای گارد با عقب نشینی از بند مورد اشاره اقدام به قفل کردن تمامی درها کردند و ساعتی بعد نیروهای ضد شورش از خارج زندان و احتمالا از زندانهای دیگر به این زندان وارد و مجدد درگیری را برای در دست گرفتن کنترل بند آغاز کردند.

در زمان تنظیم این گزارش کماکان بند 1 زندان رجایی شهر کرج در کنترل زندانیان است. تاکنون تعداد زیادی از زندانیان در این درگیری زخمی شده و تعدادی دیگر نیز بازداشت شده‌اند. از تلفات احتمالی این درگیری کماکان اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است این زندان و خاصه بند مورد اشاره در طی دو ماهه اخیر دست کم شاهده سه مورد شورش بوده و برنامه هایی مانند خشم شب و برخوردهای فیزیکی از سوی مدیریت زندان در این رابطه و در بند یک به صورت سیستماتیک اجرا می شود.

همچنین باید یادآوری نمود این زندان محل نگهداری بیش از 70 زندانی سیاسی از سراسر کشور به صورت تبعید است. بهروز جاوید تهرانی، مهدی اسلامیان و منصور اسانلو سه زندانی سیاسی محبوس در بند یک زندان رجایی شهر کرج در حال حاضر هستند.



بیست و دو بهمن؛ ايتاليا سركوب معترضان را تحمل نخواهد كرد

به گزارش خبرگزارى ايتاليايى كرونوس، وزير امور خارجه ايتاليا نسبت به احتمال سرکوب معترضان در تظاهرات روز 22 بهمن به رژيم تهران هشدار داد و گفت، دولت ایتالیا سركوب تظاهركنندگان در روز پنجشنبه را تحمل نخواهد كرد.

این خبرگزاری نوشت، فرانكو فراتينى که در جلسه سناى ايتاليا سخن می گفت، با اعلام همبستگى بزرگ جامعه جهانى با كسانى كه مى خواهند روز پنج شنبه در تهران ‌بطور مسالمت آميز تظاهرات كنند، اظهار داشت، دولت ایتالیا اوضاع ایران را به دقت زیر نظر دارد.




فراخوان برای تظاهرات 22 بهمن در استراسبورگ فرانسه

پنج شنبه 11 فوریه 2010 برابر با 22 بهمن

ساعت ۱۶ در میدان کلبر

محل تظاهرات:
Place Kléber


Manifestation Strasbourg 22 bahman 11 février 2010

Notre prochain rassemblement en solidarité avec le mouvement démocratique en Iran,

Jeudi 11février 2010 à 16H00 18h00 à la place Kléber - Strasbourg

Association "Collectif strasbourgeois de soutien au peuple iranien"




ایتالیا: زمان تحریم علیه رژیم تهران فرا رسیده است

رم، 21 بهمن، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "فرانکو فراتینی" وزیر امور خارجه ایتالیا معتقد است که زمان اعمال تحریمات بین المللی علیه ایران فرا رسیده است. این مطلب را رسانه های گروهی ایتالیایی به نقل از وی گزارش می دهند.

فراتینی روز چهارشنبه در رم اعلام کرد: من معتقدم که زمان برای تحریمات هماهنگ فرا رسیده است. ما شاهد حرکاتی هستیم که بدون تفکر انجام می شوند.

فراتینی همچنین به تنش هایی اشاره کرد که روز سه شنبه توسط تظاهرکنندگان در کنار سفارت ایتالیا و برخی از سفارت خانه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تهران رخ داد. وی گفت: ما موافقت آن را جلب کردیم که اروپا به اتفاق آرا این خشونت ها و تحریکات را محکوم کند.

فراتینی تاکید کرد که سفارت ایتالیا در تهران بکار خود ادامه خواهد داد و از حکومت ایران خواست که ضمانت کامل امنیت کارمندان این نمایندگی سیاسی را تامین کنند.




دو فعال دانشجويی دیگر بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا - دو تن از فعالان دانشجویی روز دوشنبه از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

نادر احسنی به همراه خواهرش الهام احسنی از فعالین دانشجویی چپ ، در ساعت 22:30 روز دوشنبه مورخ 19 بهمن توسط ماموران وزارت اطلاعات در محل سکونت خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

لازم به ذکر است نادر احسنی اخیرا از سوی قاضی مقیسه ای به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود، بازداشت فعالین سیاسی و مدنی در آستانه سالگرد انقلاب مردم ایران روند صعودی خود را همچنان طی میکند.




یورش نیروهای امنیتی به منازل بهاییان در آستانه 22 بهمن

برگفته از سایت کميته گزارشگران حقوق بشر

یورش نیروهای امنیتی به منازل و بازداشت گسترده بهاییان تهران در آستانه 22 بهمن

از ساعات اوليه 21 بهمن ماه ماموران امنيتي با حضور در منازل تعدادي از بهاييان در تهران اقدام به بازداشت آنان نموده اند.

تا اين لحظه اسامي به دست آمده از بازداشت شدگان بدين شرح مي باشد : علاء الدين (نيکي) خانجاني ،اشکان بصاري ،ماريا جعفري و پسر خانم جعفري ،هوتن سيساني ،رومينا ذبيحيان.

علاء الدين خانجاني فرزند جمال الدين خانجاني از 7 نفر مديران سابق جامعه بهاييان مي باشد که بيش از يک سال و نيم در بازداشت بسر ميبرند و دادگاه پدر وي (جمال الدين خانجاني) در تاريخ 18 بهمن ماه برگزار گرديده بود.

همچنين لازم به ذکر مي باشد فرزند علاء الدين خانجاني يعني لوا خانجاني و داماد ايشان بابک مبشر پيش تر در تاريخ 13 دي ماه 88 در يورش و بازداشت گسترده بهاييان در تهران بازداشت گرديده بودند.

همچنين ماريا جعفري دختر خاله پيام فنائيان مي باشد . پيام فنائيان از 10 نفر بازداشت شدگان 13دي ماه 88 در تهران مي باشد.

بنابر گزارش هاي دريافتي دليل بازداشت اين افراد از سوي نيروهاي امنيتي، اغتشاشگري عنوان شده است . در روز هاي گذشته رسانه هاي دولتي اقدام به پخش اعترافات تعدادي از بهاييان که در تاريخ 13 دي ماه به جرم اغتشاش در روز عاشورا بازداشت گرديده بودند نموده است.




فراخوان برای تظاهرات 22 بهمن در اشتوتگارت آلمان

پنج شنبه 11 فوریه 2010 برابر با 22 بهمن
ساعت 17 در شهر اشتوتگارت

FOR A FREE IRAN
STUTTGART 11 FEB
SCHLOSSPLATZ 17 UHR




فراخوان برای تظاهرات 22 بهمن در وین اتریش

هم زمان با فرا رسیدن سالگرد ۲۲ بهمن، جمعیت دفاع از حقوق مردم ایران در اتریش و تشکل سبز وين، هم صدا با سایر هموطنانمان در ایران و سراسر جهان، در اعتراض به ادامه سرکوب مبارزات مسالمت آمیز مردم و زندان، شکنجه و اعدام شرکت کنندگان در تظاهرات چند ماهه گذشته و نیز دفاع از خواست آزادی زندانیان سیاسی، آزادی مطبوعات و اجتماعات و تحقق حقوق انسانی در ایران، تظاهراتی برگزار خواهند کرد. از هموطنان عزیز در اتریش دعوت می کنیم تا با حضور خویش به برگزاری هرچه باشکوه تر این تظاهرات یاری رسانده و از اعتراضات مردم کشورمان پشتیبانی کنند.
زمان: پنج شنبه ۱۱ فوریه ۲۰۱۰، مصادف با ۲۲ بهمن ۸۸
ساعت: ۱۷ بعدازظهر
مکان: وین، Museumsquartier
مسیر: Museumsquartier, Zweierlinie, Karlsplatz, Schwarzenbergplatz,
Rennweg, Metternichgasse, Jauresgasse

جمعیت دفاع از حقوق مردم ایران در اتریش
تشکل سبز وين




کارزار جهانی حقوق بشر؛ اکسیون های اعتراضی در آتلانتا

کارزار جهانی حقوق بشر
ایرانیان آزادیخواه آتلانتا، برای پشتیباتی از مبارزات به حق مردمان ایران وبررسی کارنامه حقوق بشر ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو و اعتراض به اعدام گسترده مبارزان راه آزادی با ما و ایرانیان سراسر جهان همراه شوید

برنامه اوّل:کاروان حقوق بشر: شنبه 13 فوریه 2010
2:30 بعد از ظهر: تزیین ماشین ها و3:30 بعد از ظهر- حرکت کاروان ماشین ها
ازمقابل پارکینگ سینما تارا
2345 Cheshire Bridge Road N.e., Atlanta, GA 30324,(404) 634-5661
این کاروان به مدت 3ساعت در خیابان های پر رفت وآمد شهر در حرکت خواهد بود.

برنامه دوّم:اعتصاب غذا: 19-21 - فوریه
مکان: کاخ سفید آتلانتا
3687Briarcliff Rd.N.E., Atlanta, GA 30345
اعتصاب غذااز ساعت 7 بعد ازظهر جمعه شروع و ساعت 7 بعد از ظهرروز یکشنبه به پایان میرسد
(People for Iran) برگزار کننده: پشتیبانان آزادی و دموکراسی برای ایران
حامیان: بنیاد اسماعیل خویی و کمیته امریکاییان– ایرانیان پیشرو

Phone: 404-483-0256, 770-846-0933
E- mail: mzdero@bellsouth.net




فراخوان برای تظاهرات 22 بهمن در هیوستون آمریکا

همايش پشتيباني از مبارزان آزادي در ايران

زمان : پنج شنبه 11 فوريه 5 تا 8 شامگاه
HOUSTON, TEXAS
مكان : رو به روي مسجد الهادي ، 2313 خيابان واس، بين سن فليپه و وست هايمر
از سوي كميته برگزاري همايش اتحاد ملي ايرانيان




فراخوان برای تظاهرات 22 بهمن در برن سوئیس

زمان: پنج شنبه 11 فوریه 2010

محل تجمع: Helvetiaplatz in Bern
ساعت 10 صبح حرکت به سمت سفارت

کمیته همبستگی با مبارزات مردم ایران




فراخوان برای تظاهرات 22 بهمن در فرانکفورت

فراخوان برای ۲۲ بهمن در فرانکفورت
‫پنج شنبه ۱۱ فوریه برابر با ۲۲ بهمن
‫ساعت: ۶ عصر
‫مکان: Roemer فرانکفورت

‫‫دوستان و هم میهنان عزیز مقیم فرانکفورت
‫طبق اطلاعات دریافتی امشب (چهارشنبه) در کنسولگری جمهوری اسلامی جشنی بر پاست. از تمامی ایرانیان فرانکفورت با هر عقیده و مرام درخواست میکنیم جهت اعتراض به مزدوران جمهوری اسلامی به ما بپیوندید.
‫قرار ما امشب ساعت ۷:۳۰ دقیقه
‫مکان: Raimundstr کنسولگری جمهوری اسلامی




بازداشت گسترده فعالین سیاسی در تبریز و ورامین

سایت ندای سبز آزادی: طبق اخبار رسیده اروجعلی محمدی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و فرماندار سابق تبریز و اردبیل در دولت اصلاحات، دکتر غفار فرزدی مسئول شاخه آذربایجان نهضت آزادی و استاد دانشگاه، عباس پوراظهری از فعالان ملی-مذهبی و مسئول شاخه آذربایجان جنبش مسلمانان مبارز، دکتر صدری نیا فعال ملی-مذهبی و مهندس وحید شیخ بیگلو فعال دانشجویی و عضو اسبق شورای مرکزی تشکل آرمان دانشگاه آزاد تبریز امروز در تبریز بازداشت شدند.

همچنین اداره اطلاعات تبریز تعدادی از فعالان سیاسی و مسئولین ستادهای انتخاباتی موسوی و کروبی در تبریز را احضار و پس از بازجویی و تهدید نسبت به شرکت در راهپیمایی روز 22 بهمن آزاد کرد.


دستگیری فعالین سیاسی شهر ورامین

نیمه های شب20 بهمن ماه ، نیروهای امنیتی با چهره های پوشیده و نقاب به منازل 5 نفر از فعالان سیاسی شهرستان ورامین به نام های آقایان محمد کنگرلو ، زواره ، اسفندیاری ، ایزدی و طرقه جعفری هجوم برده و پس از بازرسی و جمع آوری کتابها و کامپیوتر ها ، آنان را بازداشت نمودند. افراد نامبرده از شخصیتهای فرهنگی شهرستان ورامین می باشند. محمد کنگرلو از اعضای جبهه مشارکت بوده و ازفعالان آموزش و پرورش می باشد.




تکذیب نامه رفسنجانی به ‌خامنه ای

سایت سفیر: دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه ای خبر نامه دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی را تکذیب کرد و از دستگاههای امنیتی و ذیربط خواست که ضمن شناسایی عوامل اینگونه اعمال و اقدامات مشابه توطئه آمیز با آنان برخورد قاطع قانونی صورت گیرد.

دراین اطلاعیه آمده است : اخیرا در برخی سایتهای خبری، بعضا مجهول الهویه متاسفانه مطلبی با عنوان نامه دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر گردیده که با توجه به ابعاد شیطنت آمیز بانی یا بانیان اصلی و منتشر کنندگان آن لازم می دانیم به دلیل سئوالات مردمی از این دفتر و احتمال سو استفاده سایر رسانه های معاند نظام اسلامی ضمن تکذیب شدید این موضوع به اطلاع عموم برسانیم که این نامه و محتوی آن از اساس جعلی و کذب محض بوده و توطئه و دسیسه ای مرموز از جانب معاندین و دشمنان انقلاب اسلامی ارزیابی می شود.

لذا از دستگاههای امنیتی و ذیربط انتظار می رود ضمن شناسایی عوامل اینگونه اعمال و اقدامات مشابه توطئه آمیز با آنان برخورد قاطع قانونی صورت گیرد.




فراخوان برای تظاهرات 22 بهمن در شارلوت آمریکا

پنجشنبه یازدهم ماه فوریه برابر بیست و دوم بهمن ماه
از ساعت یازده و نیم بامداد تا ساعت دو پس از نیمروز
مکان
In front of Government Center, Uptown, 600 East 4th Street, Charlotte, NC 28262

-From 11:30 AM to 2 PM
- Thursday February 11.2010

mardi 9 février 2010

انتقال منصور اسالو به سلولهای انفرادی سگدونی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زندانی سیاسی منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه به سلولهای انفرادی بند 1معروف به سگدونی انتقال داده شد.
روز سه شنبه 20 بهمن ماه زندانیان سیاسی منصور اسالو و افشین بایمانی به حفاظت و اطلاعات زندان گوهردشت کرج فراخوانده شدند و برای مدتی طولانی مورد بازخواست و تهدید قرار گرفتند. آنها توسط کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان مورد تهدید و تحت فشار قرار داشتند. پس از تهدیدات برای فشار بیشتر به آنها اعلام شد که به سلولهای انفرادی سالن 2 معروف به سگدونی بند 1 زندان گوهردشت کرج منتقل خواهند شد.
زندانی سیاسی منصور اسالو بعد از ظهر امروز به سلولهای انفرادی سگدونی منتقل شد.شرایط سلولهای انفرادی این سالن قرون وسطائی است و زندانیان تحت شکنجه های جسمی قرار می گیرندو از داشتن هرگونه ارتباط با خانواده های خود محروم می شوند. زندانیان سیاسی و سایر زندانیان از محدودیتهای غیر انسانی مانند استفاده از سرویس بهداشتی، قطع کامل دارو و درمان ، حداقل جیره غذایی، نداشتن پوشش برای استراحت می باشند.
شرایط قرون وسطائی حاکم بر سلولهای انفرادی این سالن تا به حال منجر به اعتراضات گسترده زندانیان علیه زندانبانان شده است و 3 بار به تصرف کامل زندانیان در آمده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال این فعال شناخته شده کارگری به سلولها انفرادی و قرار دادن او در شرایط قرون وسطائی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمان جهانی کار خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به فشار و اذیت و آزار علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

20 بهمن 1388 برابر با 09 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان جهانی کار
http://hrdai.blogspot.com

روسیه با تحریم جمهوری اسلامی موافق است

ایرنا: رییس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه اعلام کرد در صورت موافقت روسیه با تحریم ایران، روابط فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران سرد خواهد شد. وی امروز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس گفت: این مساله بر روابط روسیه و ایران تاثیر منفی خواهد گذاشت و عملا باعث خروج تجارت روسیه از ایران می‌شود و تهران در بسیاری موضوعات تجدید نظر می‌کند.

ضبط پاسپورت فرزند کروبی در فرودگاه تهران

سحام نیوز: امروز صبح ماموران حراست فرودگاه امام خمینی هنگام بازگشت حسین کروبی؛ فرزند مهدی کروبی و مدیرمسئول نشریه ایراندخت، از سفرخارج، اقدام به ضبط پاسپورت وی نمودند.به گزارش خبرنگار سحام نیوز حسین کروبی که چند روز قبل به دبی سفر کرده بود، امروز هنگام بازگشت از این سفر با ضبط پاسپورت خود توسط نیروهای اطلاعاتی روبروگشت. در همین خصوص از وی خواسته شده است تا طی ۲روز آینده جهت ارائه برخی توضیحات به سازمان اطلاعات مراجعه نماید.
لازم به توضیح است با توجه به نزدیک شدن به ۲۲ بهمن و شرایط موجود در جامعه، حتی سفرهای کاری و تحصیلی برخی از فعالان سیاسی با واکنش نیروهای امنیتی روبرو میگردد.

وزارت خارجه ایتالیا: حمله بسیج به سفارت ایتالیا در تهران

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، وزارت خارجه ایتالیا دقایقی پیش اعلام کرد نیروهای شبه نظامی بسیج روز سه شنبه با تجمع در برابر سفارت این کشور در تهران درصدد حمله به ساختمان سفارتخانه برآمدند

به گفته وزیر خارجه ایتالیا، مهاجمان با سردادن شعارهای "مرگ بر ایتالیا" و "مرگ بر برلوسکونی" (نخست وزیر ایتالیا)، اقدام به پرتاب سنگ به سمت ساختمان سفارت کرده و قصد حمله به سفارتخانه را داشتند که نیروهای پلیس مانع این کار شدند

وزیر خارجه ایتالیا افزود، در پی این اقدام، سفیر ایتالیا در تهران در مراسم رسمی سالگرد 22 بهمن شرکت نخواهد کرد

خبرگزاری فرانسه نوشت، نخست وزیر ایتالیا هفته گذشته در سفر به اسرائیل خواهان اقدامات جدی از سوی جامعه جهانی علیه رژیم تهران شده بود

تجمع لباس شخصی ها مقابل سفارت فرانسه در تهران

سایت حکومتی برنا: دانشجویان دانشگاه های تهران (که همه در زندانند) به نمایندگی از سایر دانشجویان بعداظهر امروز با تجمع در مقابل سفارت فرانسه خشم و انزجار خود را از دخالت های این کشور در امور داخلی کشورمان نشان دادند. دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان "مسایل داخلی ایران به شما مربوط نیست"، "پایتان را از گلیمتان دراز تر نکنید"، "سفارت خارجه اقتدار اقتدار، مجلس با شهامت صلابت صلابت"، در آستانه 22 بهمن هر گونه دخالت های کشور فرانسه در امور داخلی کشورمان و همچنین تحریک آشوبگران را محکوم کردند.

نگرانی ترکیه از وقوع درگیری میان غرب و رژیم تهران

وزیر امور خارجه ترکیه روز سه شنبه اطلاع داد که قصد دارد به تهران سفر کند تا از وقوع درگیری میان کشورهای غربی و جمهوری اسلامی جلوگیری کند

به گزارش ریانوستی، وزیر امور خارجه ترکیه در آنکارا به خبرنگاران گفت: ما نمی خواهیم که کانون جدید تنش در منطقه ما ایجاد شود

به گفته وزیر امور خارجه ترکیه، وی ممکن است همین امروز به تهران سفر کند


رادیو آلمان؛ رویارویی رژیم تهران با غرب کلید خورد

رادیو آلمان: جمهوری اسلامی با ارسال نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسماَ غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد را اعلام کرد. آغاز غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصدی، به معنای نقض تمامی پنج قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد برنامه اتمی جمهوری اسلامی است. جامعه بین‌المللی با نگرانی به تصمیم جدید اتمی جمهوری اسلامی می‌نگرد. به گفته کارشناسان اتمی، غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در ایران به معنای راه‌اندازی دست‌کم ۲ هزار سانتریفوژ است و زمان لازم نیز یک سال تخمین زده می‌شود. برای ساخت بمب اتمی اورانیومی با غلظت ۸۰ تا ۹۰ درصد لازم است. دستیابی به اورانیوم ۹۰ درصدی نیازمند ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سانتریفوژ دیگر و دست‌کم شش ماه وقت اضافی است. با ورود به مرحله جدید غنی‌سازی، رویارویی جمهوری اسلامی با غرب کلید خورده است.


بیست و دو بهمن؛ نماینده مجلس رژیم موسوی و کروبی را تهدید کرد

خبرآنلاین: نماینده کرمانشاه ر مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود بزرگترین غفلت سران فتنه را بی‌توجهی به فرامین ولی فقیه دانست. محمد کرمی راد با بیان اینکه در راهپیمایی 22 جایی برای معاندین و فتنه گران نیست، خطاب به سران فتنه هشدار داد: اگر در آن روز عرض اندام کنید با موج سهمگین مردم مواجه خواهید شد.

بازداشت دو فعال ملی مذهبی در اهواز

سایت نوروز: موج بازداشت ها در آستانه 22 بهمن به اهواز نیز رسید و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شب گذشته دو فعال ملی مذهبی در این شهر را بازداشت کردند. این نیروها با مراجعه به خانه سیدرضا طباطبایی و حسام کاویاری آنها را بازداشت و کامپیوتر و وسائل شخصی آنها را نیز ضبط کرده و با خود بردند.

بازداشت یک عضو دیگر سازمان دانش آموختگان

ادوارنیوز: علی ملیحی عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران
صبح امروز بازداشت شد.
علی ملیحی که سابقه همکاری با نشریاتی از جمله اعتماد ملی، شهروند امروز،
اعتماد و ایران داخت را نیز در کارنامه خود دارد، ساعت 10 صبح امروز در
منزلش بازداشت شد.

خانواده ملیحی برخورد ماموران امنیتی را نامناسب و خشونت آمیز توصیف کرده اند.

گفتنی است، ماموران امنیتی 12 آبان ماه نیز با در دست داشتن حکم جلب این
روزنامه نگار به منزل وی مراجعه کرده بودند اما موفق به بازداشت وی نشده
بودند.


یک روزنامه نگار دیگر امروز بازداشت شد

به گزارش ندای سبز آزادی، وحید پوراستاد روزنامه نگار باسابقه حقوقی بامداد روز سه شنبه با حضور شش تن از نیروهای امنیتی، ساعت دو بامداد روز سه شنبه -20 بهمن- در منزل پدرهمسرش بازداشت شد.
ماموران امنیتی پس از بازداشت این روزنامه نگار، او را به منزلش منتقل کرده و پس از تفیتیش منزل وی بخشی از وسایل شخصی او از جمله کامپیوتر، دست نوشته ها و مدارک او را با خود برده اند.
وحید پوراستاد، در حال حاضر در روزنامه فرهیختگان مشغول به کار بود که محمدرضا نوربخش سردبیر و مسعود باستانی از روزنامه نگاران این روزنامه نیز مدت هاست در بازددشت به سر می برند.
وحید پوراستاد پیش از این با بسیاری از روزنامه ها از جمله سلام، مناطق آزاد،هم میهن، مشارکت، نوروز، یاس نو، وقایع اتفاقیه، اقبال، بهار،اعتماد ملی و ... همکاری داشت.

روسیه: احتمال وقوع جنگ ميان کشورهای غربی و رژیم تهران

مسکو،20 بهمن، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "نیکلای پاتروشف" دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه روز سه شنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی در خبرگزاری «ریا نووستی» اظهار داشت که تهدید بروز جنگ با ایران وجود دارد.

پاتروشف گفت: "بسیار مهم است که اجازه وقوع جنگ را نداد، اما تهدید وقوع جنگ وجود دارد. بطور نظری وجود دارد و برخی کشورها اقدام نظامی را غیر ممکن نمی دانند".

دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه گفت: "روش دیپلماتیک برای حل و فصل مسئله مهم است، اما هر چیزی حدی دارد. ما علاقمند به دیالوگ هستیم. اما همیشه چنین چیزی مقدور نمی باشد".

روسیه؛ ایجاد شک و ترديد در مورد ماهيت برنامه اتمی رژیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، یک مقام روسی امروز گفت، اعلام آغاز غنی سازی 20 درصدی اورانیوم توسط رژیم تهران باعث ایجاد شک و تردید در مورد ماهیت واقعی برنامه هسته ای آنها خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه در این باره گفت، رژیم تهران می گوید که برنامه هسته ای اش غیرنظامی است، اما تولید اورانیوم 20 درصدی باعث ایجاد شک و تردید در باره اهداف آنها می شود.

بیش از ٦٥ روزنامه‌نگار زندانی در ایران امری بی‌سابقه در جهان

گزارشگران بدون مرز : در آستانه برگزاری مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران مسوولان جمهوری اسلامی با دستگیری‌ گسترده فعالان و روزنامه‌نگاران همه‌ی توان خود را به‌کار گرفته‌اند، تا مانع از تظاهرات اعتراضی علیه رژیم شوند.

ژان فرانسوا ژولیارد دبیر اول گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام کرد " در پی دستگیری‌های گسترده چند روز گذشته آمار روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی از مرز ٦٥ نفر گذشته است. این تعداد روزنامه نگار زندانی در یک کشور در ٢٥ سال گذشته و از تاریخ تاسیس گزارشگران بدون مرز بی‌سابقه است. این دستگیری‌ها فقط منحصر به تهران نیست، در بسیاری از شهرستان‌های ایران روزنامه‌نگاران و فعالان مطبوعاتی احضار و زندانی شده‌اند. "

گزارشگران بدون مرز با ارسال نامه‌ای به خانم ناوانتم پيلای کميسر حقوق بشر سازمان ملل مراتب نگرانی عمیق خود را از وضعیت نقض حقوق بشر و آزادی بیان و مطبوعات در ایران، اعلام و از ایشان خواستند به مقامات مسئول جمهوری اسلامی در باره عدم رعایت تعهدات بین المللی هشدار دهند.

همچنین گزارشگران بدون مرز از با ارسال نامه ای دیگر به مسوولان ٢٧ کشور اروپایی، امریکا، کانادا و برخی از کشورهای جهان که حقوق بشر را محترم می‌شمارند، با اعلام نگرانی از اعدام های قریب‌ الوقوع از آنها خواسته است که "هم‌صدا مضحکه عدالت و دادگاه‌های فرمایشی را محکوم کنند." به جمهوری اسلامی هشدار دهند که " در برابر اعدام‌ مخالفان و معترضان این کشورها واکنش جدی نشان خواهند داد و به نام دفاع از حقوق بشر سفرای خود را از این کشور فرا خواهند خواند. "

استاندارتهران: حضور در اين22بهمن مانند نماز واجب است

ایسنا: استاندار تهران گفت: براي روز 22 بهمن هيچ تدبير امنيتي نداريم و مسير را براي حضور مردم آب و جارو مي‌كنيم.

مرتضي تمدن در مراسم آغاز عمليات اجرايي 50 هزار واحد مسكوني در شهر جديد پرند در پاسخ به اين سوال كه براي روز22 بهمن چه تدابير امنيتي داريد؟ تصريح كرد: مگر روز 22 بهمن امنيتي است؟ مگر كسي جرات دارد در مقابل اقيانوس خروشان مردم سد شود؟ مگر كسي جرات دارد پس از حركت 9 دي مزاحم حركت ميليوني مردم شود؟

وي خاطرنشان كرد: مردم خودشان امنيت برقرار مي‌كنند ما جاده صاف كن مردم هستيم و راه را هموار كرده و مسير را براي حضور مردم آب و جارو مي‌كنيم.

وي با بيان اين‌كه " اين 22 بهمن مانند نماز بر ما واجب است" تصريح كرد: با توجه به فرمايش حضرت آقا مردم چنان درسي را به مستكبران خواهند داد كه در تاريخ بماند.


روزنامه لباس شخصی ها: دم خودم گرم؛ همه را با هم زدم

سایت شفاف: روزنامه وطن امروز از مجموعه روزنامه های رنگی حامی دولت به صاحب امتیازی مهرداد بذرپاش معاون رئیس جمهور در مطلبی با ادبیات کم نظیر به شدت شهردار تهران را مورد حمله قرار داده است .

در بخشی هایی از این مطلب که با ترجیع بند « غلط کردید » منتشر شده آمده است :

« . . . نه، آب لازم نبود؛ به اندازه كافی شسته بود باران، مزار یاران را. «به لاله در خون خفته»، اگر دعای مادران شهدا نبود باران نمی‌آمد. خدا جای حقی نشسته است؛ آقای قالیباف، تونل توحید را دیدم؛ زیباست اما شیفتگان خدمت هر از چندی یك دفاعی هم از ولایت كنند راه دوری نمی‌رود. تونل توحید زیباست اما دفاع از ولایت، از آن زیباتر است. جناب شهردار، با وجود این همه شن و ماسه و سایت‌های برف‌روبی و بیل و كلنگ مكانیكی، كه از تابستان در خیابان‌های تهران كار گذاشته‌اید، می‌دانید چرا برف نیامد؟ شما می‌خواهید با سوء‌استفاده از نزولات آسمانی، مدیریت شهری را به رخ شهروندان بكشید.

خدا غرور دارد و اجازه استفاده ابزاری از نعمات آسمانی‌اش را به شهرداری، به مجلس، به دولت؛ حتی به سران فتنه نمی‌دهد. دم خودم گرم؛ همه را با هم زدم! خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی خمینی را كه نگه نداشتی اما از نهضت خمینی محافظت بفرما. كارهای خدماتی با ما، دفاع از ولایت فقیه با تو. افتتاح تونل توحید با ما، اقتدار نظام با تو. خدمت به ملت با ما، پاسداری از آرمان‌های انقلاب با تو. سكون از ما، حركت از تو. سكوت از ما، حرف زدن با تو. خوردن نان امام با ما، تنظیم و نشر آثار حضرت امام با تو. در ثانی، الان سازمان بازرسی به دوشغله‌ها گیر می‌دهد و عده‌ای هم دفاع از ولایت را شغل حساب می‌كنند. البته یك عده هم شغل حساب نمی‌كنند؛ چون به جای حقوق و مزایا دردسر دارد و از همه بدتر بازنشستگی‌اش پیش از موعد نیست! از نظر ایشان دفاع از ولایت شغل سخت و زیان‌دهی است.

همین‌ها می‌خواهند به رهبر ما، به علمدار انقلاب، «جام زهر افتخاری»، «مظلومیت افتخاری» و «تكرار تاریخ افتخاری» بدهند. افتخار رهبر ما به ایستادگی، پای پرچم امام است. افتخار مولای ما ایستادن پای آرای 40‌میلیونی ماست. به «آقا»، ما باید خسته نباشید بابت رهبری بگوییم، نه شما «دكترای افتخاری» بدهید. بعد از 20 سال نشناخته‌اید هنوز مولای ما را؟ شك نداشتم كه مولا دست رد می‌زند به سینه این عناوین پر طمطراق. خدایا! یار و یاور مولا باش در این رسالت خطیر.

...خدایا! تا آخر همین هفته برف رحمت خود را بر زمین تهران بنشان تا مدیریت شهری، توان خود را در ارائه خدمت به رخ ما بكشد؛ «الهی العفو»، نه! بلند بگو: «الهی البرف» همین حالا! به خودت قسم خدا، یك هفته دیگر برف نیاید، اینها موضوع را سیاسی می‌كنند؛ می‌كشانند به مطبوعات و مدعی می‌شوند مخالفان شهرداری، جلوی بارور شدن ابرها را گرفته‌اند و با تنگ‌نظری اجازه تردد را به یك جبهه هوای پر فشار نمی‌دهند و به دانه‌های برف برای ورود به آسمان كشور ویزا نمی‌دهند. آقای قالیباف، من اشك شما را در مرسم افتتاح تونل توحید دیدم و چند روز قبل دیدم كه مادر شهیدان تقوی سر مزار فرزندانش «محسن» و «حسن» داشت از بی بصیرتی خواص و مظلومیت «آقا» خون گریه می‌كرد. نه، من اصلا منظورم از خواص، آقای قالیباف نیست.

همه‌تان كه دارید این مقاله را می‌خوانید؛ یك هیچ به نفع من! فریب خوردید از ژورنالیسم این قلم. من اصلا در افكارم تجدید نظر اساسی كرده‌ام و دیگر به این آقایان، «خواص» نمی‌گویم. كجای بصیرت این حضرات، نكته خاصی دارد كه من به آنها بگویم «خواص»؟ گلیم‌باف روستای شهید آباد مازندران از نظر من خواص است. خواص، حسن آقا، بقال سر كوچه ماست كه روی شیشه مغازه‌اش نوشته: «نسیه نمی‌دهم به‌خصوص به دشمن». خواص، آقا رمضون، مكانیك چهار راه استقلال است كه در انتخابات به موسوی رای داد اما حالا خودش می‌گوید، مثل سگ پشیمان است. من تنها خواهشم از این «عوام»(باز هم منظورم قالیباف نبود؛ دو هیچ!) این است كه هر از چندی یك حرفی بزنند؛»

دستگیریهای گسترده در آستانه 22 بهمن همچنان ادامه دارد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورشها و دستگیریها گسترده مامورین وزارت اطلاعات در آستانه 22 بهمن به فعالین اجتماعی، دانشجوئی ،حامیان مادران عزادار و سایر اقشار جامعه برای ایجاد جو رعب و وحشت برای کاهش دادن ابعاد گسترده اعتراضات مردم در روز 22 بهمن همچنان ادامه دارد. مامورین وزارت اطلاعات شب گذشته با یورش به منازل تعدادی از فعالین اجتماعی،دانشجوئی و حامیان مادران عزادار آنها را دستگیر و به بند مخوف 209 منتقل شدند.
دوشنبه شب 19 بهمن ماه از ساعت 22:30 یورشها آغاز شد. اولین یورش به منزل آقای احسنی بود که منجر به دستگیری 2 فرزند اوبه نام های نادر و الهام احسنی گردید.مامورین وزارت اطلاعات در این یورش 5 ماشین مملو از نیرو را بکار بردند. پنج نفر نفر آنها به فرماندهی شخصی بنام حقگو وارد منزل شدند . آنها خانم الهام احسنی و آقای نادر احسنی را دستگیر کردند و بعد از آن اقدام به بازرسی منزل نمودند و کامپیوتر خاتواده و تلفن همراه آنها را با خود بردند.
نادر احسنی از فعالین دانشجوئی و از دستگیر شدگان 16 آذر 1386 می باشد. او اخیرا بنابه احضاریه ای که از اجرای احکام دادگاه انقلاب دریافت کرده بود برای به اجرا در آوردن حکم غیر انسانی 1 سال زندان باید خودش را به زندان معرفی می کرد.
خانم الهام احسنی کارشناس امور بهداشت و استادیار دانشگاه ملی (بهشتی) و از فعالین اجتماعی می باشد.او در 2 ان.جی.او فعال است. ان.جی. او. انجمن گلهای زندگی که به مبتلایان بیماری اچ. آی. وی کمک می کند و ان.جی.او. جهان شایسته برای کودکان که به کودکان کار و خیابانی کمک می کرد.خانم احسنی همچنین در سایر فعالیتهای اجتماعی شرکت داشتند.
حوالی ساعت 23:30 مامورین وزارت اطلاعات به منزل خانم ژیلا اکرم زاده 49 ساله یکی از حامیان مادران عزادار یورش بردند و 5 نفر از مامورین وزارت اطلاعات به زور به درون منزل وارد شدند آنها منزل را مورد بازرسی قرار دادند و کامپیوتر خانواده،دفترچه تلفن،سی.دی،دست نوشته ها و دفتر یاداشت و تلفن همراه با سایر وسائل شخصی را با خود بردند. پس از بازرسی طولانی خانم ژیلا اکرم زاده را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل کردند.خانم اکرم زاده پیش از این در تجمع اعتراضی مادران عزادار در پارک لاله دستگیر شده بودو چند روز را در بازداشت بسر برده بود.مامورین وزارت اطلاعات صبح امروز به خانواده اکرم زاده تماس گرفتند و آنها را با توهین تهدید کردند که در صورت انتشار خبر دستگیر او آنها را هم بازداشت خواهند کرد.
بامداد روز یکشنبه 17 بهمن ماه حوالی ساعت 03:30 مامورین وزارت اطلاعات به منزل یکی دیگر از حامیان مادران عزادار بنام خانم گلی ... 49 ساله متاهل و دارای 2 فرزند یورش بردند و اورا دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل کردند.مامورین وزارت اطلاعات همچنین منزل او را مورد بازرسی قرار دادند و کامپیوتر،تلفن همراه،دفترچه تلفن و سایر وسائل خصوصی او را با خود بردند.
این یورشها در آستانه 22 بهمن به دستور شخص علی خامنه ای و با کمک بازوی امنیتی و به اصطلاح قاضی وی صورت می گیرد.دستورات علی خامنه ای بوسیله صادق لاریجانی و عناصر اطلاعاتی که تحت نام قوۀ قضائیه به اجرا در آورده می شود. بازجویان وزارت اطلاعات دستگیر شدگان رادر شکنجه گاه بند 209 زندان اوین برای گرفتن اعترافات دروغین تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار میدهند تا علیه آنها پرونده سازی نمایند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،یورشهای وحشیانه به منازل فعالین اجتماعی،دانشجوئی و حامیان مادران عزادار که به دستور علی خامنه ای صورت می گیرد را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان تشکیل جلسه اصطراری شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت که توسط شخص خامنه ای علیه مردم ایران اعمال می شود است.

20 بهمن 1388 برابر با 09 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

مقاومت دلیرانه جوانان گرفتار در چنگال دژخیمان رژیم

خبرنگار سایت جرس از دادگاه انقلاب گزارش می دهد که قاضی صلواتی از مقاومت بازداشتی های روز عاشورا متعجب شده است.

به گفته وی جوانان بازداشتی های قبلی به سادگی اظهار پشیمانی می کردند ، اما نزدیک نیمی از جوانان بازداشتی روز عاشورا سر موضع ایستاده اند و به هیچ قیمتی اظهار ندامت نکرده اند.

ظاهرا پس از آگاهی جوانان زندانی از خدعه بازجویان به بازداشتی ها که اگر اعتراف کنید آزاد می شوید و بجای آزادی آنها را به حبس طویل المدت یا اعدام محکوم کرده اند، مقاومت جوانان در زندانها افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است در جریان عاشورای خونین بیش از هزار نفر از شهروندان بازداشت شده اند.

مراکز استقرار نیروهای سرکوبگر بسیج در تهران

وبلاگ شاهین شهر

مراکز استقرار نیرو های سرکوبگر بسیج شهرستانی در مساجد تهران ، مرکز تدارکات غذایی و مرکز تجهیزات آنها

اخبار موثق رسیده :

بخشی از مراکز استقرار نیرو های سرکوبگر بسیج شهرستانی و روستا ها در مساجد تهران که از هم اکنون این مراکز مملو از نیرو میباشد :
۱- مسجد المهدی ، میدان دهکده المپیک
۲- مسجد شهرک چشمه
۳- حسینیه پایگاه منتظران
۴- مسجد لو لا گر
۵- پایگاه بسیج مقداد
۶- هیئت رزمندگان غرب تهران ، پایگاه شمال غرب تهران در خیابان آزادی به سمت انقلاب

مسجد نظام معافی جنت آباد ، مرکز تدارکات : کیک ، ساندیس و...

مرکز تجهیزات ( موتور ، باتوم ، گاز اشک آور ، چماق ) : قرارگاه بسیج حیدر کرار در شهرک چشمه ، که یکی از مرکزی است که غرب تهران را برای سرکوب به لحاظ تجهیزات تحت پوشش قرار میدهد.

آلمان آماده فشار بیشتر به جمهوری اسلامی است

رادیو آلمان: اولریش ویلهلم سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه ( ۸ فوریه/ ۱۹ بهمن) در برلین گفت:«اظهارات اخیر دولت تهران نشان می‌دهد که آنها همچنان نمی‌خواهند پیشنهاد آژانس بین المللی انرژی اتمی را قبول کنند». وی افزود:«ما طی روز‌های آتی گام‌های بعدی رهبران ایران را تحت نظر خواهیم گرفت و آنگاه راه را برای فشار بیشتر هموار خواهیم کرد».

ایران رکورد چین در زمینه بازداشت روزنامه‌نگاران را شکست

بیزیم تبریز نیوز: به گزارش کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران که مقر آن در نیویورک است، هم اکنون ۴۷ روزنامه‌نگار در زندان‌های ایران به سرمی‌برند که این میزان دستگیری از سال ۱۹۹۶ تاکنون در هیچ کشوری سابقه نداشته و ایران در این زمینه از چین هم پیشی گرفته است.

جوئل سایمون، مدیر اجرایی کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران، می‌گوید: «هدف ما تنها ثبت و ضبط این سبعیت نیست، بلکه می‌خواهیم دولت ایران بداند که جهان نظاره‌گر [این رفتار] است». بنا بر اعلام این سازمان، این آمار تنها به روزنامه‌نگارانی که تا روز دوشنبه یکم فوریه (۱۲ بهمن) در زندان بوده‌اند اشاره دارد و شامل بیش از ۵۰ روزنامه‌نگاری که در ماه‌های گذشته دستگیر و با ضمانت آزاد شده‌اند نمی‌شود.

کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران تاکید می‌کند که در بیشتر موارد به این روزنامه‌نگاران اتهامات مبهمی چون تبلیغ علیه نظام، توهین به مقامات و اخلال در نظم عمومی زده شده است.

سما بهمنی، فعال زن حقوق بشر بازداشت شد

کوردستان میدیا: روز سه شنبه، 13 بهمن ماه، سما بهمنی، فعال حقوق بشر، توسط نیروهای امنیتی در شهر مهاباد بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
به گزارش هرانا، سما بهمنی، فعال حقوق بشر در پی عزیمت به شهر مهاباد برای پیگیری امور شخصی خود در مسیر برگشت، در تاریخ 13 بهمن ماه در تاکسی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
علیرغم وعده نیروهای امنیتی مبنی بر آزادی وی در طی همان روز، پس از پنج روز کماکان هیچ اطلاعی از سرنوشت این فعال

حقوق بشر در دست نیست و خانواده نامبرده در نگرانی از سرنوشت وی به سر می برند.
سما بهمني اهل بندرعباس و از فعالان حقوق بشر است که پیش‎تر در مردادماه سال گذشته بعلت تلاش براي تهيه گزارشاتي از نقض حقوق بشر در منطقه کردستان و همچنين حمايت از فرزاد کمانگر به همراه همسر خود بازداشت و توسط دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، در حکم عجیب صادره، وی از تردد در مناطق کردنشین و ارتباط با افراد دارای سابقه بازداشت سیاسی منع شده بود
.

یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام، به سلول انفرادی منتقل شد

کوردستان میدیا: یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام در شهر ارومیه به سلول انفرادی این زندان منتقل شد و تاکنون خبری از سرنوشت وی حاصل نشده است.
به گزارش هرانا، ساعت 22 شب 17 بهمن ماه، تنی از نگهبانان با همراهی مسئولان بخش اجرای احکام زندان مرکزی ارومیه اقدام به انتقال حسین خضری، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در این زندان به سلول انفرادی کردند، آقای خضری به نقل از مسئولان مورد اشاره از در شرف بودن اجرای حکم خود خبر داده بود. پس از انتقال ابن زندانی به سلول انفرادی از سرنوشت وی اطلاعی حاصل نشده است.
لازم به توضیح است، حسين خضری ساکن اروميه، به اتهام تبليغ عليه نظام و همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کرد در تاریخ 21 خردادماه سال جاری از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اين شهر به اعدام محکوم شد. این حکم عیناً در دادگاه تجدید نظر استان نیز تائید و قطعی شده است.


بیانیه ی اتحادیه ی دمکراتیک دانشجویان کرد- مرکز کرمانشاه در مورد وقایع اخیر کردستان و دستگیری کاوه کرمانشاهی

در آستانه سی و یکمین سالگرد انقلاب ایران قرار داریم. انقلابی که همه ملتهای ایران به نحوی در آن نقش داشتند و آرزوها و آمال خود را در آن می‎دیدند. ملت کورد نیز مانند سایر ملتهای ساکن ایران به استقبال آن رفت، تا به تمام جهان بفهماند که قاضی ها،شریف زاده،ملا آواره و معینی ها چه جایگاهی در بطن جامعه‎ی کوردی داشتند و بر خلاف توجیه های فاشیستی سیستم استبدادی پهلوی این شهیدان و راهشان برایندی بودند از روح ملی چنین ملتی و نه توهم توطئه از خارج مرزها.
اما متاسفانه فردای انقلاب تمامی امیدها به‎یاس بدل گشت و جواب کردستان و حق انسانی مردمانش به گونه ای دیگر داده شد. حافظه‎ی تاریخی این ملت هیچگاه فراموش نخواهد کرد چه بلایا و فجایعی در آن دوران بر سرش آمد.داغ دیدن مادران و پدران زیادی که هیچگاه خبری از سرنوشت جگرگوشه های خود پیدا نکردند.باز با این همه رنج که حکایت چهل من کاغذ است، و در این چند سطر نمی‎گنجد، با روحی سربلند و آشتی جویانه به سوی آینده ای بهتر چشم دوختند.و هر وقت فرصتی پیش آمد خواسته های خود را به روشهای مدنی ابراز نمودند.ولی حاکمیت با برخوردهای غیر قانونی نشان داد که تساهل و مهرورزی هیچ جایگاهی در این وادی ندارد، بلکه بطور خصمانه و به دور از هر عقلانیتی که شایسته‎ی سیستم های سیاسی مترقی می‎باشد، هرگاه که لازم بدانند و بدون هیچ گونه پاسخگو بودنی به شدید ترین شیوه‎ها عمل خواهد کرد. نمونه بارز چنین عملکردی را می توان در احکام سنگین اعدام،زندان و تبعید مشاهده نمود، که مرگ مشکوک دانشجوی شهید، ابراهیم لطف الهی در بازداشتگاه و اعدام دو تن از بهترین فرزندان این ملت یعنی شهیدان احسان فتاحیان و فصیح یاسمنی،اعلام حکم اعدام برای 21 تن دیگر و اخیرا بازداشت تنی چند از فعالین سیاسی و مدنی در کرماشان و سنندج و ایجاد فضای امنیتی در سراسر کوردستان ایران همه و همه برونداد همین رویکرد بوده است.
تا اینکه در صبح روز چهارشنبه 14/11 کاوه قاسمی کرمانشاهی، وبلاگ نویس،فعال حقوق بشر و عضو "سازمان حقوق بشر کوردستان" همچنین عضو فعال "کمپین یک میلیون امضاء برای برابری" بازداشت شد.
با توجه به وضعیت پیش آمده، ما دانشجویان کورد روند پیش گرفته شده را محکوم و خواستار اتمام هر چه زودتر آن هستیم.همچنین معتقدیم با چنین برخوردهایی نه تنها نمی توان بر واقعیتهای موجود در جامعه سرپوش گذاشت و آن را انکار نمود،بلکه موجب بغرنج‎تر شدن مسائل اجتماعی می شود. از اینرو خواستار لغو حکم اعدام و آزادی تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی وحقوق بشری از آن‎جمله کاوه قاسمی کرمانشاهی می‎باشیم. و اعلام می‎داریم که خواسته های این فعال حقوق بشر را که همان به اجرا در آمدن کامل مفاد اعلامیه‎ی جهانی حقوق بشر است --اعلامیه ای که جمهوری اسلامی ایران نیز خود را مقید به اجرای آن دانسته و تبعات و مسئولیتهای بین المللی ناشی از عدم اجرای آن را پذیرفته است ـ خواست خود می‎دانیم و چنین بازداشتهایی را غیر قانونی و فاقد مشروعیت حقوقی و کاملا غرض ورزانه و سیاسی تلقی می کنیم.
همچنین از تمام آزادی خواهان و نهادهای فعال در این زمینه می خواهیم نسبت به این اقدامات ناعادلانه ساکت ننشینند و تا آزادی کامل همه‎ی زندانیان سیاسی و عقیدتی از هیچ کوششی فروگذار نکنند واعتراض خود را به هر نحو ممکن اعلام دارند.
اتحادیه‎ی دمکراتیک دانشجویان کورد ـ مرکز کرماشان

تایید احکام سنگین حبس فعالین آذربایجانی در دادگاه تجدید نظر

ساوالان سسی : مرتضی مرادپور، فردین مرادپور، رسول بدلی، علی بدلی، امین پاشا قره باغی و آرش عشقی مولان از فعالین مدنی آذربایجانی در تبریز در دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به شش سال تا شش ماه زندان محکوم شدند.

بر اساس حکم صادره از سوی شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر آذربایجانشرقی فردین مرادپور نوجوان ۱۸ ساله آذربایجانی به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و تهیه و نگهداری مواد منفجره به شش سال حبس تعزیری و فردین مرادپور برادر وی به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس تعزیری و رسول بدلی به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت به دو سال حبس تعزیری محکوم گردیدند.دادگاه همچنین علی بدلی، امین پاشا قره باغی و آرش عشقی مولان را به اتهام تبلیغ علیه نظام محاکمه و هر کدام را به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد. .

این افراد در جریان راهپیمایی خانوادگی ۱ خرداد ۸۸ در پارک ائل گولی تبریز و پس از طرح شعارهایی در رابطه با حقوق زبانی و ملی آذربایجانیها بازداشت و پس از نزدیک به سه ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شده بودند.

بازداشت این افراد همزمان با سالگرد تظاهرات گسترده آذربایجانیها در اعتراض به کاریکاتور موهن چاپ شده در روزنامه دولتی ایران صورت گرفته بود.

نیروهای امنیتی و انتظامی ایران در جریان برگزاری مراسم با تیراندازی و پرتاب گاز اشک آور به سوی شعار دهندگان به آنها حمله برده و عده ای را مجروح و بازداشت کرده بودند.

مسئولین امنیتی و قضایی ایران در این پرونده با طرح اتهام تهیه و نگهداری مواد منفجره برای فعالین مدنی آذربایجانی و محاکمه و صدور حکم برای چندین تن ازمتهمان سرقت مسلحانه در قالب این پرونده سعی در تصویر چهره ای خشونت طلب از فعالین مدنی آذربایجانی دارند. در همین رابطه ماموران اداره اطلاعات تبریز پس از بازداشت فردین مرادپور در ۱ خرداد ۸۸ با مراجعه به منزل پدری وی دیگر اعضای خانواده او از جمله پدر و مادر و برادر این نوجوان آذربایجانی را بازداشت کرده بودند. مامورین پس از تفتیش خانه تعدادی ترقه دست ساز یافته و بر این اساس اتهام تهیه و نگهداری مواد منفجره را به این نوجوان آذربایجانی نسبت داده اند.

فشار بر فعالین مدنی آذربایجانی در ماههای اخیر افزایش یافته و دستگاه امنیتی و قضائی ایران با طرح اتهامات ساختگی سعی در تصویر چهره ای خشونت طلب از مبارزات مدنی آذربایجانیها در ایران و صدور احکام سنگین برای این فعالین دارد.

زخمی شدن یک کاسبکار و بازداشت 5 تن در منطقه ی مریوان‎

کوردستان میدیا: شامگاه هفدهم بهمن‎ماه، گروهی از کاسبکاران منطقه‎ی مریوان، هدف تیراندازی نیروهای مسلح رژیم قرار گرفتند.
خبرگزاری کردستان در این رابطه گزارش داد، بر اثر این تیراندازی، کاسبکاری به نام مسعود روه، اهل روستای "کانی سانان" هدف گلوله قرار گرفته و به شدت زخمی شد. نامبرده سپس به علت شدت جراحات وارده، جهت مداوا به بیمارستان مریوان منتقل شده و تحت مراقبت پزشکی قرار گرفت.
نیروهای رژیم همچنین 5 تن از این کاسبکاران را نیز بازداشت نمودند.
از سرنوشت این 5تن تاکنون اطلاع دقیقی مخابره نشده است.